slajdshow_01 slajdshow_02 slajdshow_03 slajdshow_04 slajdshow_05 slajdshow_06 slajdshow_07

Centralny zamek

Wszyscy użytkownicy UAZów wiedzą, że nie był stworzony do 100% zamknięcia drzwi. Ja jak swojego kupiłem to drzwi kierowcy zamykały się na zamek typu YETI, jaki występuje u mnie w domu przy drzwiach a reszta zamykała się na zasuwki takie jakie spotykamy najczęściej w toaletach J. Pierwszym pomysłem było kupienie i zamontowanie klamek zamykanych na kluczyk. Z oszczędności kupiłem tylko dwie takie klamki dla kierowcy i pilota. Jedna (pilota) szybko przestała działać. Może za często zamykałem drzwi, ale tak to jest jak się używa jednego samochodu w teren jak i do pracy czy po zakupy. Samochód trzeba jakoś zamykać. Przeglądając allegro zacząłem oglądać siłowniki centralnego zamka z pilotem i po pewnym czasie stałem się szczęśliwym posiadaczem takich siłowników. Wtedy zaczęło się motanie jak to zrobić, aby było dobrze. Zakupiłem jeszcze nowiutkie zamki do drzwi bo w moich były nadmierne luzy. W warsztacie wygrzebałem blachę o grubości ok. 2mm i wyciąłem 4 prostokąty (zdj. 3), po czym przyspawałem je do zamków (zdj. 3). Do zamka także dospawalem prowadnice/tulejkę zasuwki siłownika w ten sposób (zdj. 1,4), aby blokował on zasuwkę zamka uniemożliwiając w ten sposób naciśnięcie klamki (zdj. 1), czyli otwarcie drzwi. Do tulejki dopasowałem pręt i do niego dospawałem śrubkę, która trzyma się w uchwycie siłownika (zdj. 2,4). Po nasmarowaniu tulejki (zdj. 1,4) i pomalowaniu zamki zostały założone na swoje miejsce (zdj. 5). Centralka została zamieszczona obok pompy sprzęgłowej a cała instalacja wsadzona w „peszel” i położona przy istniejącej wiązce.

Koszt takich 4 siłowników na lipiec 2006 jest ok. 60 zł, najtańsze siłowniki bez obrotowych głowic.

 

Image

 

Image

 

 

Image

 

Image

 

Image

 

 

Benes

Doc. USIZT

Autorzy strony nie ponoszą żadnej odpowiedzialności z tytułu wyrządzonych szkód materialnych, prawnych lub zdrowotnych będących rezultatem korzystania z informacji zawartych na naszej stronie.