IV Ukręcona półośka
IV Ukręcona półośka
Termin
22 – 23.11.2008
Start
W promieniu 150km od Szczecina
Są do wyboru dwa rejony rajdu wszystko zależy od pozwoleń, ustalenia trwają…
Rodzaj imprezy:Turystyczno – przeprawowy
Klasy
Extrem - samochody z wyciągarkami. Samochody pokonują trasę samodzielnie bez żadnej asysty innej załogi nawet startującej w tej samej klasie. Maksymalny rozmiar opon 35``
Wyczyn SOLO – samochody pokonujące trasę samodzielnie, bez wyciągarek napędzanych końmi mechanicznymi. Załogi startujące w tej klasie otrzymują „Karty Pomocy” (KP). Każda udzielona pomoc musi być zaznaczona w „Karcie Pomocy”. Załoga która tą pomoc otrzyma będzie miała odjęte 0,5p za każdą otrzymaną pomoc z łącznej punktacji.
Wyczyn TEAM – samochody pokonujące trasę w grupach nie przekraczających 3 samochody. Samochody bez wyciągarek napędzanych końmi mechanicznymi. Punktacja liczona jest jako średnia wszystkich np. 50p+28p+42p=120p/3 (auta) = 40p. Nie ma żadnych sankcji jeżeli np. jedno auto nie ukończy trasy.
Turystyk – dla samochodów seryjnych, nie zmotanych!! Oryginalne rozmiary opony MT, AT lub sliki. Początkującym zaleca się jazdę w grupie przynajmniej w dwa auta + lina i dobre haki. Można porysować lakier. Jazda „po mapie topograficznej”. Na mapie zaznaczona jest trasa całego rajdu z próbami przejazdu, można poruszać się asfaltem lub wyznaczoną drogą na mapie. Nie można mapy udostępniać innym klasą ani jechać w grupie z inną klasą, udostępnienie = dyskwalifikacja. Można zdobywać łatwe pieczątki i zbierać PK. Klasyfikacja nagradzana – tylko pierwsze miejsce.
Maksymalna liczba samochodów
– 45 sztuk, decyduje kolejność zgłoszeń!!
Trasa:
- długość ok. 150 - 170km,
- co najmniej 20 Odcinków Specjalnych (OS) i Prób Przejazdu (PP),
- 80-100 pieczątek do zdobycia,
- podział na OS tylko dla Extremu,
- do zebrania ok. 50 Punktów Kontrolnych (PK),
- na starcie podział na dwie grupy: TRASA A, TRASA B, TRASA C (dwa różne początki w RB),
- zadania specjalne dla Pilota mogą być mokre,
- w RB zaznaczone zjazdy na stacje benzynowe,
- błoto, stare żwirownie, rzeczki, zapomniane drogi, las, PKP
- na starcie odcinek „próbnego kilometra” dla skalibrowania metromierza z metromierzem organizatora.
Punktacja:
- pieczątki - 2p,
- PK – 2p, Punkty kontrolne znajdujące się na trasie przejazdu.
- zadania dla pilota lub załogi – 2p
- punkty fair play – od 0,5 do 5p Punkty nie mogą być przyznawane samochodom jadącym razem w klasie Wyczyn TEAM
Koszt:
- dla członków 4x4 Szczecin 200zł od samochodu,
- dla pozostałych uczestników 300zł od samochodu.
Przedpłata
- przedpłatę w wysokości 150 zł należy wykonać do dnia 31 października 2008
- w wypadku rezygnacji przedpłata podlega zwrotowi do dnia 10 listopada 2008
Zgłoszenia:
Tylko i wyłącznie drogą elektroniczną:
e-mail: ukreconapoloska@interia.eu z dopiskiem/tytułem IV Ukręcona półośka
lub
Tele: 507043065
Po wysłaniu zgłoszenia oczekiwać malia zwrotnego w którym będzie się znajdowała „Karta Zgłoszeniowa. Załoga która nie wypełni i nie odeśle „Karty Zgłoszeniowej” nie zostanie wpisana na listę startową. Po odesłaniu „KZ” przesyłam namiary na przedpłatę.
Więcej info:
Rafał Benedyczak
507 043 065
e-mail: ukreconapoloska@interia.eu
www.4x4.szczecin.pl
REGULAMIN UCZESTNIKÓW „IV Rajdu UKRĘCONEJ PÓŁOŚKI”
1. Uczestnicy IV Rajdu „Ukręconej półośki” uczestniczą w imprezie na zasadzie odpowiedzialności własnej, zatem nie będą wnosili żadnych roszczeń w stosunku do organizatora, właścicieli i administratorów udostępnionych terenów, w wypadku strat, uszkodzeń czy uszczerbku na zdrowiu.
2. Osobą odpowiedzialną za załogę jest pełnoletni szef załogi (kierowca lub pilot).
3. Pojazd musi być zarejestrowany i dopuszczony do ruchu oraz ubezpieczony. Ilość osób w załodze nie może przekraczać ilości miejsc dopuszczonych wg dowodu rejestracyjnego. Wyposażenie pojazdu musi być zgodne z obowiązującymi przepisami. Kierowca musi posiadać ważne prawo jazdy kategorii „B”.
4. Samochód musi posiadać apteczkę adekwatną do liczby osób w samochodzie.
5. Z przodu i z tyłu samochodu muszą znajdować się solidne zaczepy.
6. Poruszanie po trasie możliwe jest wyłącznie po określonej/dopuszczonej, wyłącznie w czasie określonym dla imprezy.
7. Zjazd z trasy (uszkodzenie auta, tankowanie, koniec czasu) możliwy jest wyłącznie drogami asfaltowymi, po uprzednim wysłaniu smsa do organizatorów [zdjazd załogi nr …. tankowanie, nr kratki….] lub [zdjazd załogi nr …. uszkodzenie auta, nr kratki….]. W razie powrotu na trasę także należy powiadomić organizatorów [załoga nr…. na trasie]. Telefon 507 043 065.
8. W „road bookach” znajdują się ograniczenia prędkości, odcinki te należy pokonywać powoli z zachowaniem szczególnej ostrożności.
9. Na niektórych odcinkach trasy będzie obowiązywał ruch w obydwóch kierunkach zatem należy zachować rozwagę oraz adekwatną do warunków terenowych prędkość.
10. W szczególnie niebezpiecznych miejscach oznakowano w road bookach „!!” należy zachować bezwzględną ostrożność.
11. Należy wykonywać polecenia organizatorów, obserwatorów oraz bezwzględnie Służby Leśnej.
12. Dyskwalifikacja:
- nie stosowanie się do regulaminu rajdu
- nie oddanie karty drogowej na mecie
- udzielenie pomocy przez organizatora w czasie trwania rajdu
- spowodowanie uszkodzeń na drzewach
- jazda poza szlakiem rajdu
- jazda pod wpływem alkoholu
- udostępnienie mapy trasy rajdu (turystyk)
- jazda w towarzystwie nie zgłoszonego samochodu na starcie, bez otrzymania zgody od organizatorów
13. Punktacja:
- pieczątki +2p, łatwe
- PK +2p, Punkty Kontrolne znajdujące się na trasie przejazdu,
- zadania dodatkowe +2p,
- zagadki zadań dodatkowych +2p,
- za wysłanie sms`a +3p,
- punkty „fair play” +od 0,5 do +5p Punkty nie mogą być przyznawane samochodom jadącym razem w klasie Wyczyn TEAM.
14. Punkty karne:
- za zerwanie karty drogowej -10p
- za zerwanie pieczątki -4p
- za nie stosowanie się do schematów i jazdy nie po taśmach na Odcinkach Specjalnych -20p
- za nie zgłoszony zjazd z trasy -50p
- za brak wysłania sms`a z trasy w wyznaczonej kratce -20p
- za nie sportową postawę od -5 do -50 (punkty te mogą przyznawać także uczestnicy zgłaszając to na mecie)
15. Obowiązuje kategoryczny zakaz pod groźbą usunięciem z imprezy:
Jazdy:
- poza szlakiem/trasą imprezy,
- po polach uprawnych,
- z prędkością większą niż 40 km/h w bezpośrednim pobliżu zabudowań,
- po terenach leśnych poza wyznaczoną trasą
- spożywania alkoholu,
- usuwania, niszczenia, przenoszenia oznakowań trasy
Działań szkodliwych dla środowiska:
- wycinania lub rozjeżdżania drzew,
- używania wyciągarki bez taśmy do obkładania drzew,
- wjazdu do wody z wyciekami paliwa lub oleju,
- używania na terenach leśnych sygnałów dźwiękowych,
- używanie radioodbiorników w sposób słyszalny poza pojazdem,
- wyrzucania jakichkolwiek śmieci,
- palenia otwartego ognia na terenach leśnych,
- posiadania w samochodzie piły łańcuchowej.
16. Sprawy sporne rozstrzyga nieodwołalnie organizator po konsultacjach z zainteresowanymi uczestnikami.
17. Załoga zdyskwalifikowana opuszcza trasę rajdu.
18. Przekroczenie linii startu oznacza akceptację w/w regulaminu.
Uczestnicy imprezy, którzy nie dostosują się do powyższych zasad zostaną natychmiast wykluczeni z imprezy. Muszą się jednocześnie liczyć się, z możliwością poniesienia sankcji adekwatnych do spowodowanych sytuacji. Nazwiska osób wykluczonych za przewinienia zostaną opublikowane razem z wynikami na stronie internetowej.
Oprócz niniejszego regulaminu obowiązują wszelkie przepisy prawne i administracyjne.
Na terenie imprezy obowiązuje zakaz prowadzenia jakichkolwiek działań reklamowych bez zgody organizatora.
LICZBA WOLNYCH MIEJSC
-------Z E R O-------
16.10.2008
______LISTA ZAMKNIĘTA_______
OTWARTA LISTA REZERWOWA
LICZBA WOLNYCH MIEJSC
-------10--------
16.10.2008
22 – 23.11.2008
Start
W promieniu 150km od Szczecina
Są do wyboru dwa rejony rajdu wszystko zależy od pozwoleń, ustalenia trwają…
Rodzaj imprezy:Turystyczno – przeprawowy
Klasy
Extrem - samochody z wyciągarkami. Samochody pokonują trasę samodzielnie bez żadnej asysty innej załogi nawet startującej w tej samej klasie. Maksymalny rozmiar opon 35``
Wyczyn SOLO – samochody pokonujące trasę samodzielnie, bez wyciągarek napędzanych końmi mechanicznymi. Załogi startujące w tej klasie otrzymują „Karty Pomocy” (KP). Każda udzielona pomoc musi być zaznaczona w „Karcie Pomocy”. Załoga która tą pomoc otrzyma będzie miała odjęte 0,5p za każdą otrzymaną pomoc z łącznej punktacji.
Wyczyn TEAM – samochody pokonujące trasę w grupach nie przekraczających 3 samochody. Samochody bez wyciągarek napędzanych końmi mechanicznymi. Punktacja liczona jest jako średnia wszystkich np. 50p+28p+42p=120p/3 (auta) = 40p. Nie ma żadnych sankcji jeżeli np. jedno auto nie ukończy trasy.
Turystyk – dla samochodów seryjnych, nie zmotanych!! Oryginalne rozmiary opony MT, AT lub sliki. Początkującym zaleca się jazdę w grupie przynajmniej w dwa auta + lina i dobre haki. Można porysować lakier. Jazda „po mapie topograficznej”. Na mapie zaznaczona jest trasa całego rajdu z próbami przejazdu, można poruszać się asfaltem lub wyznaczoną drogą na mapie. Nie można mapy udostępniać innym klasą ani jechać w grupie z inną klasą, udostępnienie = dyskwalifikacja. Można zdobywać łatwe pieczątki i zbierać PK. Klasyfikacja nagradzana – tylko pierwsze miejsce.
Maksymalna liczba samochodów
– 45 sztuk, decyduje kolejność zgłoszeń!!
Trasa:
- długość ok. 150 - 170km,
- co najmniej 20 Odcinków Specjalnych (OS) i Prób Przejazdu (PP),
- 80-100 pieczątek do zdobycia,
- podział na OS tylko dla Extremu,
- do zebrania ok. 50 Punktów Kontrolnych (PK),
- na starcie podział na dwie grupy: TRASA A, TRASA B, TRASA C (dwa różne początki w RB),
- zadania specjalne dla Pilota mogą być mokre,
- w RB zaznaczone zjazdy na stacje benzynowe,
- błoto, stare żwirownie, rzeczki, zapomniane drogi, las, PKP
- na starcie odcinek „próbnego kilometra” dla skalibrowania metromierza z metromierzem organizatora.
Punktacja:
- pieczątki - 2p,
- PK – 2p, Punkty kontrolne znajdujące się na trasie przejazdu.
- zadania dla pilota lub załogi – 2p
- punkty fair play – od 0,5 do 5p Punkty nie mogą być przyznawane samochodom jadącym razem w klasie Wyczyn TEAM
Koszt:
- dla członków 4x4 Szczecin 200zł od samochodu,
- dla pozostałych uczestników 300zł od samochodu.
Przedpłata
- przedpłatę w wysokości 150 zł należy wykonać do dnia 31 października 2008
- w wypadku rezygnacji przedpłata podlega zwrotowi do dnia 10 listopada 2008
Zgłoszenia:
Tylko i wyłącznie drogą elektroniczną:
e-mail: ukreconapoloska@interia.eu z dopiskiem/tytułem IV Ukręcona półośka
lub
Tele: 507043065
Po wysłaniu zgłoszenia oczekiwać malia zwrotnego w którym będzie się znajdowała „Karta Zgłoszeniowa. Załoga która nie wypełni i nie odeśle „Karty Zgłoszeniowej” nie zostanie wpisana na listę startową. Po odesłaniu „KZ” przesyłam namiary na przedpłatę.
Więcej info:
Rafał Benedyczak
507 043 065
e-mail: ukreconapoloska@interia.eu
www.4x4.szczecin.pl
REGULAMIN UCZESTNIKÓW „IV Rajdu UKRĘCONEJ PÓŁOŚKI”
1. Uczestnicy IV Rajdu „Ukręconej półośki” uczestniczą w imprezie na zasadzie odpowiedzialności własnej, zatem nie będą wnosili żadnych roszczeń w stosunku do organizatora, właścicieli i administratorów udostępnionych terenów, w wypadku strat, uszkodzeń czy uszczerbku na zdrowiu.
2. Osobą odpowiedzialną za załogę jest pełnoletni szef załogi (kierowca lub pilot).
3. Pojazd musi być zarejestrowany i dopuszczony do ruchu oraz ubezpieczony. Ilość osób w załodze nie może przekraczać ilości miejsc dopuszczonych wg dowodu rejestracyjnego. Wyposażenie pojazdu musi być zgodne z obowiązującymi przepisami. Kierowca musi posiadać ważne prawo jazdy kategorii „B”.
4. Samochód musi posiadać apteczkę adekwatną do liczby osób w samochodzie.
5. Z przodu i z tyłu samochodu muszą znajdować się solidne zaczepy.
6. Poruszanie po trasie możliwe jest wyłącznie po określonej/dopuszczonej, wyłącznie w czasie określonym dla imprezy.
7. Zjazd z trasy (uszkodzenie auta, tankowanie, koniec czasu) możliwy jest wyłącznie drogami asfaltowymi, po uprzednim wysłaniu smsa do organizatorów [zdjazd załogi nr …. tankowanie, nr kratki….] lub [zdjazd załogi nr …. uszkodzenie auta, nr kratki….]. W razie powrotu na trasę także należy powiadomić organizatorów [załoga nr…. na trasie]. Telefon 507 043 065.
8. W „road bookach” znajdują się ograniczenia prędkości, odcinki te należy pokonywać powoli z zachowaniem szczególnej ostrożności.
9. Na niektórych odcinkach trasy będzie obowiązywał ruch w obydwóch kierunkach zatem należy zachować rozwagę oraz adekwatną do warunków terenowych prędkość.
10. W szczególnie niebezpiecznych miejscach oznakowano w road bookach „!!” należy zachować bezwzględną ostrożność.
11. Należy wykonywać polecenia organizatorów, obserwatorów oraz bezwzględnie Służby Leśnej.
12. Dyskwalifikacja:
- nie stosowanie się do regulaminu rajdu
- nie oddanie karty drogowej na mecie
- udzielenie pomocy przez organizatora w czasie trwania rajdu
- spowodowanie uszkodzeń na drzewach
- jazda poza szlakiem rajdu
- jazda pod wpływem alkoholu
- udostępnienie mapy trasy rajdu (turystyk)
- jazda w towarzystwie nie zgłoszonego samochodu na starcie, bez otrzymania zgody od organizatorów
13. Punktacja:
- pieczątki +2p, łatwe
- PK +2p, Punkty Kontrolne znajdujące się na trasie przejazdu,
- zadania dodatkowe +2p,
- zagadki zadań dodatkowych +2p,
- za wysłanie sms`a +3p,
- punkty „fair play” +od 0,5 do +5p Punkty nie mogą być przyznawane samochodom jadącym razem w klasie Wyczyn TEAM.
14. Punkty karne:
- za zerwanie karty drogowej -10p
- za zerwanie pieczątki -4p
- za nie stosowanie się do schematów i jazdy nie po taśmach na Odcinkach Specjalnych -20p
- za nie zgłoszony zjazd z trasy -50p
- za brak wysłania sms`a z trasy w wyznaczonej kratce -20p
- za nie sportową postawę od -5 do -50 (punkty te mogą przyznawać także uczestnicy zgłaszając to na mecie)
15. Obowiązuje kategoryczny zakaz pod groźbą usunięciem z imprezy:
Jazdy:
- poza szlakiem/trasą imprezy,
- po polach uprawnych,
- z prędkością większą niż 40 km/h w bezpośrednim pobliżu zabudowań,
- po terenach leśnych poza wyznaczoną trasą
- spożywania alkoholu,
- usuwania, niszczenia, przenoszenia oznakowań trasy
Działań szkodliwych dla środowiska:
- wycinania lub rozjeżdżania drzew,
- używania wyciągarki bez taśmy do obkładania drzew,
- wjazdu do wody z wyciekami paliwa lub oleju,
- używania na terenach leśnych sygnałów dźwiękowych,
- używanie radioodbiorników w sposób słyszalny poza pojazdem,
- wyrzucania jakichkolwiek śmieci,
- palenia otwartego ognia na terenach leśnych,
- posiadania w samochodzie piły łańcuchowej.
16. Sprawy sporne rozstrzyga nieodwołalnie organizator po konsultacjach z zainteresowanymi uczestnikami.
17. Załoga zdyskwalifikowana opuszcza trasę rajdu.
18. Przekroczenie linii startu oznacza akceptację w/w regulaminu.
Uczestnicy imprezy, którzy nie dostosują się do powyższych zasad zostaną natychmiast wykluczeni z imprezy. Muszą się jednocześnie liczyć się, z możliwością poniesienia sankcji adekwatnych do spowodowanych sytuacji. Nazwiska osób wykluczonych za przewinienia zostaną opublikowane razem z wynikami na stronie internetowej.
Oprócz niniejszego regulaminu obowiązują wszelkie przepisy prawne i administracyjne.
Na terenie imprezy obowiązuje zakaz prowadzenia jakichkolwiek działań reklamowych bez zgody organizatora.
LICZBA WOLNYCH MIEJSC
-------Z E R O-------
16.10.2008
______LISTA ZAMKNIĘTA_______
OTWARTA LISTA REZERWOWA
LICZBA WOLNYCH MIEJSC
-------10--------
16.10.2008
Ostatnio zmieniony czw 16 paź, 2008 przez Benes, łącznie zmieniany 10 razy.
....
Prosze o rozszerzenie skrótu PT.
Mężczyzni nigdy nie dorastają , tylko im zabawki drożeją...( cyt.)
www.4x4-zachodniopomorskie.pl
DBAŁOŚC O DOBRE IMIĘ SRODOWISKA OFF ROAD POWINNA BYC PRIORYTETEM NASZYCH DZIAŁAŃ
www.4x4-zachodniopomorskie.pl
DBAŁOŚC O DOBRE IMIĘ SRODOWISKA OFF ROAD POWINNA BYC PRIORYTETEM NASZYCH DZIAŁAŃ
Jasiu pisze:PT = Poland Trophy - impreza, w której jedni oskarżają innych, że dzięki lukom w regulaminie zgarneli pucharek.
Myślę że Iras ma rację. Zerwanie karty drogowej to na innych rajdach najczęściej dyskwalifikacja. Tak kiedyś Walkie na jednych z pierwszych Wałeckich stracił pierwsze miejsce w turystyku.
Nie w turystyku tylko wyczynie
H1 sie sklada
hajdi pisze:Jasiu pisze:PT = Poland Trophy - impreza, w której jedni oskarżają innych, że dzięki lukom w regulaminie zgarneli pucharek.
Myślę że Iras ma rację. Zerwanie karty drogowej to na innych rajdach najczęściej dyskwalifikacja. Tak kiedyś Walkie na jednych z pierwszych Wałeckich stracił pierwsze miejsce w turystyku.
Nie w turystyku tylko wyczynie
No w wyczynie
Jasiu pisze:PT = Poland Trophy - impreza, w której jedni oskarżają innych, że dzięki lukom w regulaminie zgarneli pucharek.
Myślę że Iras ma rację. Zerwanie karty drogowej to na innych rajdach najczęściej dyskwalifikacja. Tak kiedyś Walkie na jednych z pierwszych Wałeckich stracił pierwsze miejsce w turystyku.
Dzięki Jasiu za rozszerzenie skrótu, gdyż jako zaściankowy OFF ROADowiec myślałem że to znaczy Patent Tamlina czyli wystartować w takiej klasie w której tylko jedno auto startuje i wtedy puchar murowany.
Prosze o rychłe wycięcie wypowiedzi nie mających związku z tematem wątku gdyż będzie to wątek silnie rozwojowy i szkoda miejsca na takie bzdety.
Mężczyzni nigdy nie dorastają , tylko im zabawki drożeją...( cyt.)
www.4x4-zachodniopomorskie.pl
DBAŁOŚC O DOBRE IMIĘ SRODOWISKA OFF ROAD POWINNA BYC PRIORYTETEM NASZYCH DZIAŁAŃ
www.4x4-zachodniopomorskie.pl
DBAŁOŚC O DOBRE IMIĘ SRODOWISKA OFF ROAD POWINNA BYC PRIORYTETEM NASZYCH DZIAŁAŃ
Tamlin pisze:Jak troszkę pojeździsz i wystawisz głowe poza swoje podwórko to się dowiesz co to PT i o co chodzi
Jak to dobrze ,że Ty Wojtku już troche pojezdziłes i teraz możesz być takim internetowym mądralą OFF ROADowym.
Mężczyzni nigdy nie dorastają , tylko im zabawki drożeją...( cyt.)
www.4x4-zachodniopomorskie.pl
DBAŁOŚC O DOBRE IMIĘ SRODOWISKA OFF ROAD POWINNA BYC PRIORYTETEM NASZYCH DZIAŁAŃ
www.4x4-zachodniopomorskie.pl
DBAŁOŚC O DOBRE IMIĘ SRODOWISKA OFF ROAD POWINNA BYC PRIORYTETEM NASZYCH DZIAŁAŃ
iras pisze:- za zerwanie karty drogowej -10p
Benes to jest zajebista furtka do tego zeby rajd zrobic na pieszo i wygrac
pomyślimy, zdecydujemy, poinforumjemy o zmianach na starcie na razie zostaje tak jak jest!
Czasem karty drogowe są bardzo mocno styrane życiem, czasem sa mokre, naderwane... mogą się zdarzyć przypadki losowe.
Nie chcę aby na moich rajdach były jakieś machlojstwa, choć wiem że tego się nie uniknie w każdym środowisku znajdzie się "czarna owca". Pomysł z obniżeniem punktacji karnej ma swoje rozwinięcie i dowiecie się o tym rozwiązaniu na starcie. Zależy mi abyście się dobrze bawili, bardzo zależy mi na uczciwości na na tym aby każdy miał możliwość przejechania przynajmniej 90% lub 100% trasy.
Wiem że ciśnienie na UP zaczyna rosnąć... jak urośnie za dużo i nie będzie można tego opanować to przestanę robić rajdy.
....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości