podział na klasy
Zgadzam się z przedmówcami, na ostatnim rajdzie na jakim byłem wiele samochodów było za "dobrych" na turystyka, był też ktoś kto seryjną całkiem toyotą startował w wyczynie...
Kwestia myślę jest taka że "reguły" na jakich bazujemy nazywając turystyka turystykiem a wyczyn wyczynem etc. jest NIEFORMALNA i każdy ją różnie interpretuje przez co są niedomówienia i nieporozumienia. Nie jesteśmy frakcją tak zrzeszoną żeby ustanowić jeden święty regulamin. Każdy robi zawody w swoim gronie, przyjeżdżają ekipy z innych okolic, wszyscy mniej więcej się znają i tak to właśnie jest.
SAT jako organizacja jak by nie była formalna, ze statutem, "władzami" itp może sobie taki regulamin ustanowić i przy każdej imprezie której organizatorami są członkowie SAT czy też impreza odbywa się pod patronatem SAT, taki regulamin stosować i przestrzegać.
Nie mniej jednak uważam że na szerszą skalę ustanowienie takiego regulaminu jest niemożliwe na przy obecnych warunkach i chyba każdy wie dlaczego.
Żeby rozmawiać na temat tego podziału na klasy, kary itp należy zastanowić się nad tym kto to ma wszystko powołać i mocą jakiej osoby lub grupy osób ten regulamin ma być ustanowiony.
Kwestia myślę jest taka że "reguły" na jakich bazujemy nazywając turystyka turystykiem a wyczyn wyczynem etc. jest NIEFORMALNA i każdy ją różnie interpretuje przez co są niedomówienia i nieporozumienia. Nie jesteśmy frakcją tak zrzeszoną żeby ustanowić jeden święty regulamin. Każdy robi zawody w swoim gronie, przyjeżdżają ekipy z innych okolic, wszyscy mniej więcej się znają i tak to właśnie jest.
SAT jako organizacja jak by nie była formalna, ze statutem, "władzami" itp może sobie taki regulamin ustanowić i przy każdej imprezie której organizatorami są członkowie SAT czy też impreza odbywa się pod patronatem SAT, taki regulamin stosować i przestrzegać.
Nie mniej jednak uważam że na szerszą skalę ustanowienie takiego regulaminu jest niemożliwe na przy obecnych warunkach i chyba każdy wie dlaczego.
Żeby rozmawiać na temat tego podziału na klasy, kary itp należy zastanowić się nad tym kto to ma wszystko powołać i mocą jakiej osoby lub grupy osób ten regulamin ma być ustanowiony.
Abo pisze:LSD pisze:Pozostałe dwie klasy czyli wyczyn i eksterm powinny być dodatkowo podzielone na:
- auta "seryjne" czyli takie w krórych karoseria jest fabryczna
- zmoty / obrzyny czyli dowolny stopień modyfikacji
A tu moim zdaniem nie ma nic do rzeczy karoseria. Jak ktoś jedzie w tych klasach to wie że się porysuje. Ja mam w Reksiu karoserię oryginalną...
No to wyobraź sobie jak w jednaj klasie startuje zmotany rurowiec na mostach od unimoga oraz Patrol long na 31" MT na fabrycznym zawieszeniu i z fabrycznymi zderzakami.
Łączy je tylko to, że mają MTki i nie mają wyciągrarek.
P.S. Myślę, że tamat może się rozwinąć jak te z serii wyższość Dzipa nad Landem... i każdy będzie miał rację
- GaPa
- Sympatyk 4x4 Szczecin
- Posty: 67
- Rejestracja: czw 11 lis, 2010
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Abo pisze:GaPa pisze:Problem klas i podklas jest znany od dawna.
Wydaje mi się, że nasze marzenia na bardziej lokalnych imprezach są tylko pobożnymi życzeniami generalnie orgi = sędziowie mają wiele rzeczy w dupie. Ważne żeby zawodnik zapłacił wpisowe i podpisał regulamino-zgłoszenie a potem...
Czyli żeby zrealizować takie plany wymagania rosną do poziomu trialu gdzie na każdej przeszkodzie, próbie są sędziowie i znaczą co mają poznaczyć...
Takie rzeczy to tylko w erze czyli RMPSy itp gdzie startują bardziej PROfi zawodnicy
Część już odpowiedziałem.
To że orgi mają w dupie to jest uogólnianie. Tak jak bym powiedział że zawodnicy to banda idiotów która pali, zrywa lub kradnie pieczątki....
Piszę dlatego że ludzie z SAT czy Zachpom. robią rajdy i jakby wprowadzili dobre pomysły z dyskusji na naszym terenie to może się jakoś rozprzestrzeni.
Z poglądami "nie uda się" i "wszyscy mają w dupie" nie ma sensu żaden temat.
Oczywiście się zgadzam, teraz pytanie (i tu moja niewiedza) jaki wpływ może mieć nasza dyskusja. Patrzę przez pryzmat moich startów na obcym terenie i "obcych" orgów.
I nie zakładam że org ma wszystko w dupie tylko są to ograniczenia wynikające z możliwości kasowych itp...
Jeżeli mamy wpływ na orga to należy dyskutować i przedstawić wspólny tor myślenia.
jak np. ograniczenia i sprawdzenia aut. Przecież przy plombowaniu aut wystarczy zrobić przegląd podstawy auta czyli np:
Turystyk = opony + ew. winch (zależnie od regulaminu)
Reszty nienależy zbytnio rozdzielać bo dojdzie się do bezsensów. Tu już jeżdżą osoby, które posmakowały i wiedzą o co chodzi. Takie osoby generalnie potrafią już dość trafnie dobrać klasę, w której chcą jechać.
Indywidualna czy grupowa też jest teoretycznie do wyegzekwowania i sprawdzenia zależeć to też może od samych uczestników
GaPa
LR Disco 200Tdi
http://discografialra.blogspot.com/
Audycja zawiera lokowanie produktu!
www.landrover.eu.com
LR Disco 200Tdi
http://discografialra.blogspot.com/
Audycja zawiera lokowanie produktu!
www.landrover.eu.com
GaPa pisze:Reszty nienależy zbytnio rozdzielać bo dojdzie się do bezsensów. Tu już jeżdżą osoby, które posmakowały i wiedzą o co chodzi. Takie osoby generalnie potrafią już dość trafnie dobrać klasę, w której chcą jechać.
GaPa nie zgodzę się. Na ogół jak ktoś jedzie na rajd to po to, żeby przynajmniej powalczyć o jakies punktowane miejsce.
Jak startujesz seryjnym autam na MT w klasie wyczyn (bo w turystyku ze względu na MT nie możesz) to nie masz najmnijszych szans powalczyć z Unimogo - obrzynem na 44" kołach.
LSD pisze:Jak startujesz seryjnym autam na MT w klasie wyczyn (bo w turystyku ze względu na MT nie możesz) to nie masz najmnijszych szans powalczyć z Unimogo - obrzynem na 44" kołach.
dla tego powinna być klasa zmota,obojętnie czy elektryk czy mechanik
w turystyku nie powinno być aut modyfikowanych (lift zawieszenia)
Nissan Pathfinder R51 "Pafik"
WARSZTAT 4X4 SZCZECIN UL.DĄBSKA 28 TEL 602277313
https://www.facebook.com/AUTOMOBILE-KAN ... 281961075/
WARSZTAT 4X4 SZCZECIN UL.DĄBSKA 28 TEL 602277313
https://www.facebook.com/AUTOMOBILE-KAN ... 281961075/
- GaPa
- Sympatyk 4x4 Szczecin
- Posty: 67
- Rejestracja: czw 11 lis, 2010
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
LSD pisze:GaPa pisze:Reszty nienależy zbytnio rozdzielać bo dojdzie się do bezsensów. Tu już jeżdżą osoby, które posmakowały i wiedzą o co chodzi. Takie osoby generalnie potrafią już dość trafnie dobrać klasę, w której chcą jechać.
GaPa nie zgodzę się. Na ogół jak ktoś jedzie na rajd to po to, żeby przynajmniej powalczyć o jakies punktowane miejsce.
Jak startujesz seryjnym autam na MT w klasie wyczyn (bo w turystyku ze względu na MT nie możesz) to nie masz najmnijszych szans powalczyć z Unimogo - obrzynem na 44" kołach.
Wiesz Mikołaju, najsłabszy jest zawsze łącznik między kierownicą a pedałami jak się mawia, ale tak na poważnie to coś w tym jest bo Vitarką wykręciliśmy 2miejsce w klasie Adventure gdzie startowały mocniejsze auta z winchami. a na Wośpu w zeszłym roku 1 miejsce bez zbędnego ciśnięcia
Choć fakt jest faktem są pojedyncze przypadki. Ale jest to sport i jak w sporcie bywa nie zawsze jest idealnie. Sam pamiętam jak zmieniałem grupy wiekowe startując w zawodach rowerowych gdy się przechodziło z juniorów do młodzików. Start jako najmłodszy rocznik czyli dzieciarnia ok 14 lat z 18-19 latkami? Jakie szanse?? i tu jest to samo...
Przy "amatorskich" rajdach mocno miesza brak dofinansowania sprzętowego, wiele osób robi to sukcesywnie zaczynają zbrojenia dlatego są takie dysproporcje. Wydaje mi się że 5 klas jest dość optymalną ilością. Ważne jest chyba tylko egzekwowanie sensownego regulaminu, żeby szanse były wyrównane a nie równe... 1 turystyk dla nowicjuszy -
Adwnture zależnie od przygotowania i wprawy a Extream już dla "profesjonalistów" czyli aut przygotowanych generalnie do rajdów a nie codziennego użytkowania
GaPa
LR Disco 200Tdi
http://discografialra.blogspot.com/
Audycja zawiera lokowanie produktu!
www.landrover.eu.com
LR Disco 200Tdi
http://discografialra.blogspot.com/
Audycja zawiera lokowanie produktu!
www.landrover.eu.com
- Tanto
- 4X4 Szczecin
- Posty: 4671
- Rejestracja: pn 21 maja, 2007
- Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
- Kontaktowanie:
Żeby wywalczyć równe szanse dla wszystkich musieli byście załatwić regulaminy takie jak w F1 z dodatkowym zapisem że startujący z ostatniej pozycji ma mieć teren przy pieczątce w takim samym stanie jak ten który startował pierwszy Nie da się tak. Przy takiej różnorodności aut jakie pojawiają się na rajdach org musiał by przed startem każde z nich oglądać, porównywać i na bazie swoich doświadczeń określać do jakiej klasy się nadają. Też nie przejdzie...
Lekko odbiegnę od tematu.
Rajdowiec ze mnie żaden, ale na iluś tam imprezach byłem (w ostatnich latach niestety rzadziej) jako 'przeszkadzacz' i 'szpieg', czyli stałem z boku i obserwowałem. Widziałem jak walczą, jak sobie pomagają, jak traktują tych którzy zostawiają inne załogi bez pomocy. widziałem też radość tych którym udało się wdrapać na pudło. ...ale to co chyba najbardziej zapada w pamięć, to szepty 'jakim cudem oni wygrali, przecież byliśmy lepsi'. Mało kto z szepczących zaczepiał orgow i próbował wyjaśniać sytuację, a przecież wystarczy porównać karty, nikt nie jest nieomylny. Pozostają po tym zupełnie niepotrzebne 'kwasy', owszem po jakimś czasie znikają, ale gdzieś ta miła atmosfera zakończenia rajdów idzie się 'szczekać'.
No cóż, zawsze będą osoby mniej zadowolone z wyników, a organizatorzy też mają różne podejście do takich sytuacji, osobiście jeśli zorganizuję jakiś rajd, to po nim zamieszczę na www wszystkie karty żeby ludzie mogli sobie popatrzeć i porównać wyniki. Teraz w epoce cyfrówek, nie jest problemem sfotografowanie kilkudziesięciu kart i wrzucenie tego w net. Jak zdjęcia robiłem na slajdach, to szkoda by mi było materiału.
Koniec off-topa
Lekko odbiegnę od tematu.
Rajdowiec ze mnie żaden, ale na iluś tam imprezach byłem (w ostatnich latach niestety rzadziej) jako 'przeszkadzacz' i 'szpieg', czyli stałem z boku i obserwowałem. Widziałem jak walczą, jak sobie pomagają, jak traktują tych którzy zostawiają inne załogi bez pomocy. widziałem też radość tych którym udało się wdrapać na pudło. ...ale to co chyba najbardziej zapada w pamięć, to szepty 'jakim cudem oni wygrali, przecież byliśmy lepsi'. Mało kto z szepczących zaczepiał orgow i próbował wyjaśniać sytuację, a przecież wystarczy porównać karty, nikt nie jest nieomylny. Pozostają po tym zupełnie niepotrzebne 'kwasy', owszem po jakimś czasie znikają, ale gdzieś ta miła atmosfera zakończenia rajdów idzie się 'szczekać'.
No cóż, zawsze będą osoby mniej zadowolone z wyników, a organizatorzy też mają różne podejście do takich sytuacji, osobiście jeśli zorganizuję jakiś rajd, to po nim zamieszczę na www wszystkie karty żeby ludzie mogli sobie popatrzeć i porównać wyniki. Teraz w epoce cyfrówek, nie jest problemem sfotografowanie kilkudziesięciu kart i wrzucenie tego w net. Jak zdjęcia robiłem na slajdach, to szkoda by mi było materiału.
Koniec off-topa
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
LSD pisze:Dzielenie wyczynu na solo i team nie ma sensu, chyba że solówkom zabroni się korzystania z jakiejkolwiek pomocy innych aut.
Też tak myśle, np podczas rajdu Niepodległościowego (jak narazie mój pierwszy i jedyny rajd) stwierdzam ze nie dało by rady przejechać wyczynu solo, chyba że amfibią.
student pisze:Zgadzam się z przedmówcami, na ostatnim rajdzie na jakim byłem wiele samochodów było za "dobrych" na turystyka, był też ktoś kto seryjną całkiem toyotą startował w wyczynie...
No i zawrócił chyba po trzeciej pieczątce
Patrol Y60 LONG
Jeep Grand WJ V8
Jeep Grand WJ V8
KacperS pisze:No i zawrócił chyba po trzeciej pieczątce
Nieprawda, jechał lepiej niż niektórzy "zawodowcy" a była to jego druga jazda w terenie. Został wykluczony przez organizatorów za to że nie dogadali się z właścicielami ziemi po której był rajd. I to też jest temat do założenia, ale mi się nie chce... Bo oczywiście każdy będzie miał rację....
Tanto pisze:Żeby wywalczyć równe szanse dla wszystkich musieli byście załatwić regulaminy takie jak w F1 z dodatkowym zapisem że startujący z ostatniej pozycji ma mieć teren przy pieczątce w takim samym stanie jak ten który startował pierwszy Nie da się tak. Przy takiej różnorodności aut jakie pojawiają się na rajdach org musiał by przed startem każde z nich oglądać, porównywać i na bazie swoich doświadczeń określać do jakiej klasy się nadają. Też nie przejdzie...
Tanto, wiem że jesteś szczególarz (jak ja ) Ale bez przesady. Jak założymy sobie zbyt wysokie zmiany to i tak sie wszystko rozmydli bo będzie sprzeciw społeczny. Małymi kroczkami.
Tanto pisze:No cóż, zawsze będą osoby mniej zadowolone z wyników, a organizatorzy też mają różne podejście do takich sytuacji, osobiście jeśli zorganizuję jakiś rajd, to po nim zamieszczę na www wszystkie karty żeby ludzie mogli sobie popatrzeć i porównać wyniki. Teraz w epoce cyfrówek, nie jest problemem sfotografowanie kilkudziesięciu kart i wrzucenie tego w net. Jak zdjęcia robiłem na slajdach, to szkoda by mi było materiału.
Na "Ujeżdżaniu" karty z tego powodu były do wglądu a i tak nie wszyscy byli "zadowoleni"...
GaPa pisze:LSD pisze:GaPa pisze:Reszty nienależy zbytnio rozdzielać bo dojdzie się do bezsensów. Tu już jeżdżą osoby, które posmakowały i wiedzą o co chodzi. Takie osoby generalnie potrafią już dość trafnie dobrać klasę, w której chcą jechać.
GaPa nie zgodzę się. Na ogół jak ktoś jedzie na rajd to po to, żeby przynajmniej powalczyć o jakies punktowane miejsce. Jak startujesz seryjnym autam na MT w klasie wyczyn (bo w turystyku ze względu na MT nie możesz) to nie masz najmnijszych szans powalczyć z Unimogo - obrzynem na 44" kołach.
Wiesz Mikołaju, najsłabszy jest zawsze łącznik między kierownicą a pedałami jak się mawia, ale tak na poważnie to coś w tym jest bo Vitarką wykręciliśmy 2miejsce w klasie Adventure gdzie startowały mocniejsze auta z winchami. a na Wośpu w zeszłym roku 1 miejsce bez zbędnego ciśnięcia
Choć fakt jest faktem są pojedyncze przypadki. Ale jest to sport i jak w sporcie bywa nie zawsze jest idealnie. Sam pamiętam jak zmieniałem grupy wiekowe startując w zawodach rowerowych gdy się przechodziło z juniorów do młodzików. Start jako najmłodszy rocznik czyli dzieciarnia ok 14 lat z 18-19 latkami? Jakie szanse?? i tu jest to samo...
Przy "amatorskich" rajdach mocno miesza brak dofinansowania sprzętowego, wiele osób robi to sukcesywnie zaczynają zbrojenia dlatego są takie dysproporcje. Wydaje mi się że 5 klas jest dość optymalną ilością. Ważne jest chyba tylko egzekwowanie sensownego regulaminu, żeby szanse były wyrównane a nie równe... 1 turystyk dla nowicjuszy -
Adwnture zależnie od przygotowania i wprawy a Extream już dla "profesjonalistów" czyli aut przygotowanych generalnie do rajdów a nie codziennego użytkowania
Tak, poza tym trzeba podejść logicznie, niepodniesiony Patrol na MT 31" ja bym zaliczył do turystyka. To jest auto seryjne ze standardowymi oponami. Samego bieżnika to bym tak nie przeceniał.
- prezes
- Prezes 4x4 Szczecin
- Posty: 10084
- Rejestracja: śr 14 lut, 2007
- Lokalizacja: szczecin
- Kontaktowanie:
Znacie moje auto i wiecie jak wygląda. I co ?
A ja mam w d.upie pucharki i miejsce na pudle.
Ja jadę wyłącznie dla "funu" i własnie TURYSTYCZNIE.
I co, do turystyka mnie nie zaliczyczy org bo wg "kryteriów" powinienem startować w extremie z elektrykiem.
Panowie, po to jest organizator, aby to własnie on przydzielił auto do danej klasy.
Koniec i kropka.
I na wstępie w opisie rajdu określa dokładnie kryteria podziału. I albo komuś ten podział pasuje i się z nim godzi i startuje w klasie przyznanej mu przez orga. Albo mu nie pasuje i idzie sobie pojeździć do innej piaskownicy.
Tak więc podsumowywując, to tylko uczciwość orga i jego znajomość tematu zaważa o przydziale do danej klasy.
A ja mam w d.upie pucharki i miejsce na pudle.
Ja jadę wyłącznie dla "funu" i własnie TURYSTYCZNIE.
I co, do turystyka mnie nie zaliczyczy org bo wg "kryteriów" powinienem startować w extremie z elektrykiem.
Panowie, po to jest organizator, aby to własnie on przydzielił auto do danej klasy.
Koniec i kropka.
I na wstępie w opisie rajdu określa dokładnie kryteria podziału. I albo komuś ten podział pasuje i się z nim godzi i startuje w klasie przyznanej mu przez orga. Albo mu nie pasuje i idzie sobie pojeździć do innej piaskownicy.
Tak więc podsumowywując, to tylko uczciwość orga i jego znajomość tematu zaważa o przydziale do danej klasy.
prezes, po prostu prezes
- GaPa
- Sympatyk 4x4 Szczecin
- Posty: 67
- Rejestracja: czw 11 lis, 2010
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Abo pisze:Tak, poza tym trzeba podejść logicznie, niepodniesiony Patrol na MT 31" ja bym zaliczył do turystyka. To jest auto seryjne ze standardowymi oponami. Samego bieżnika to bym tak nie przeceniał.
Dokładnie tak, poza tym obecne MT montowane w "seryjnych" samochodach to takie ciut lepsze AT, albo AT to tylko troszkę gorsze MT (np. BFG KM2 i GG AT2). Pytanie tylko np. czy tylna blokada generalnie seryjna w Parchu powinna być liczona pod serię czy już nie, skoro większość aut innych marek ich nie ma?
Tak samo w disco czy opona 32" to już standard czy też nie. Dla mnie standard bo wszyscy "normalni" taki rozmiar montują a standard to jakieś 230/70 czyli 29"
Gdzie są różnice w modyfikacjach, trzeba by je spisać i określić co można a co nie, lub plombować urządzenia niespełniające wymagań z klasy.
Ważną rzecz zauważył Tanto czyli różnic terenowych wynikających z przekopania przeszkód.
Często tu też jest problem lub i nie bo to zależy od podejścia puszczania wszystkich jednocześnie. Jeśli podzielić start na 3 grupy też było by łatwiej tym bardziej seryjnym to też może uprościć. O ile org może wyznaczyć konkretny kierunek przebycia trasy. tyle że to wprowadza rozwleczenie czasowe startu jak i końca, choć pamiętam że często i tak bywało że extream zbierało wszystkie pieczątki w czasie gdzie turystyk miał połowę lub 2/3 zależnie od trudności trasy
GaPa
LR Disco 200Tdi
http://discografialra.blogspot.com/
Audycja zawiera lokowanie produktu!
www.landrover.eu.com
LR Disco 200Tdi
http://discografialra.blogspot.com/
Audycja zawiera lokowanie produktu!
www.landrover.eu.com
prezes pisze:Znacie moje auto i wiecie jak wygląda. I co ?
A ja mam w d.upie pucharki i miejsce na pudle.
Ja jadę wyłącznie dla "funu" i własnie TURYSTYCZNIE.
I co, do turystyka mnie nie zaliczyczy org bo wg "kryteriów" powinienem startować w extremie z elektrykiem.
Panowie, po to jest organizator, aby to własnie on przydzielił auto do danej klasy.
Koniec i kropka.
I na wstępie w opisie rajdu określa dokładnie kryteria podziału. I albo komuś ten podział pasuje i się z nim godzi i startuje w klasie przyznanej mu przez orga. Albo mu nie pasuje i idzie sobie pojeździć do innej piaskownicy.
Tak więc podsumowywując, to tylko uczciwość orga i jego znajomość tematu zaważa o przydziale do danej klasy.
Bzdury Waść gadasz. Nie powinieneś jechać w turystyku i tyle. Samochód zmotany i kierownik zaawansowany (łącznie) daje to zbyt duże fory od standardu turystyka. A jak Waści nie interesuje pudło to można jechać jako nieklasyfikowany.
GaPa pisze:Abo pisze:Tak, poza tym trzeba podejść logicznie, niepodniesiony Patrol na MT 31" ja bym zaliczył do turystyka. To jest auto seryjne ze standardowymi oponami. Samego bieżnika to bym tak nie przeceniał.
Dokładnie tak, poza tym obecne MT montowane w "seryjnych" samochodach to takie ciut lepsze AT, albo AT to tylko troszkę gorsze MT (np. BFG KM2 i GG AT2). Pytanie tylko np. czy tylna blokada generalnie seryjna w Parchu powinna być liczona pod serię czy już nie, skoro większość aut innych marek ich nie ma?
Tak samo w disco czy opona 32" to już standard czy też nie. Dla mnie standard bo wszyscy "normalni" taki rozmiar montują a standard to jakieś 230/70 czyli 29"
Gdzie są różnice w modyfikacjach, trzeba by je spisać i określić co można a co nie, lub plombować urządzenia niespełniające wymagań z klasy.
Parch ma blokadę standardowo, więc turystyk, zawieszenie sportowe - nie turystyk.
Tak samo koła "podkręcone" (czyli szerszy, lub lekko większy kapeć) nie dyskwalifikuje turystyka. Ale podcięcie nadkoli i wsadzenie 33 to już dupa
Trzeba podejść do tematu logicznie I dalej moim zdaniem zasady turystyka są najważniejsze. W wyższych klasach więcej do powiedzenia ma łącznik niż samochód.
- prezes
- Prezes 4x4 Szczecin
- Posty: 10084
- Rejestracja: śr 14 lut, 2007
- Lokalizacja: szczecin
- Kontaktowanie:
Abo pisze:prezes pisze:Znacie moje auto i wiecie jak wygląda. I co ?
A ja mam w d.upie pucharki i miejsce na pudle.
Ja jadę wyłącznie dla "funu" i własnie TURYSTYCZNIE.
I co, do turystyka mnie nie zaliczyczy org bo wg "kryteriów" powinienem startować w extremie z elektrykiem.
Panowie, po to jest organizator, aby to własnie on przydzielił auto do danej klasy.
Koniec i kropka.
I na wstępie w opisie rajdu określa dokładnie kryteria podziału. I albo komuś ten podział pasuje i się z nim godzi i startuje w klasie przyznanej mu przez orga. Albo mu nie pasuje i idzie sobie pojeździć do innej piaskownicy.
Tak więc podsumowywując, to tylko uczciwość orga i jego znajomość tematu zaważa o przydziale do danej klasy.
Bzdury Waść gadasz. Nie powinieneś jechać w turystyku i tyle. Samochód zmotany i kierownik zaawansowany (łącznie) daje to zbyt duże fory od standardu turystyka. A jak Waści nie interesuje pudło to można jechać jako nieklasyfikowany.
Ale to dalej wg mnie nic nie wnosi drogi Żdzisławie.
Może być przypadek [pomijając już mój przykład], że ma ktoś zmotany samochód [bo taki kupił], a drajwer z niego żaden i te wszystkie cuda techniki co to ma w aucie i tak nie wie jak używać.
A wtedy co ?
Dlatego powtarzam co napisałem powyzej. to ORG klasyfikuje auto do poszczególnej klasy.
prezes, po prostu prezes
- GaPa
- Sympatyk 4x4 Szczecin
- Posty: 67
- Rejestracja: czw 11 lis, 2010
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Abo pisze:GaPa pisze:Abo pisze:
Gdzie są różnice w modyfikacjach, trzeba by je spisać i określić co można a co nie, lub plombować urządzenia niespełniające wymagań z klasy.
Parch ma blokadę standardowo, więc turystyk, zawieszenie sportowe - nie turystyk.
Tak samo koła "podkręcone" (czyli szerszy, lub lekko większy kapeć) nie dyskwalifikuje turystyka. Ale podcięcie nadkoli i wsadzenie 33 to już dupa
Trzeba podejść do tematu logicznie I dalej moim zdaniem zasady turystyka są najważniejsze. W wyższych klasach więcej do powiedzenia ma łącznik niż samochód.
No właśnie próbuje podejść - ale ogranicznikiem jest rozmiar czy typ auta i rozmiar?? Bo z tego co napisałeś moje auto pasuje Pół na PÓŁ bo mam 32" AT czyi do 33, ale zwieszenie "sportowe" Pro Comp +2" bez wyciągarki i blokad. To mnie gdzie byś wsadził? A kierownik z drugiej strony już startujący kiedyś?
GaPa
LR Disco 200Tdi
http://discografialra.blogspot.com/
Audycja zawiera lokowanie produktu!
www.landrover.eu.com
LR Disco 200Tdi
http://discografialra.blogspot.com/
Audycja zawiera lokowanie produktu!
www.landrover.eu.com
prezes pisze:Ale to dalej wg mnie nic nie wnosi drogi Żdzisławie.
Może być przypadek [pomijając już mój przykład], że ma ktoś zmotany samochód [bo taki kupił], a drajwer z niego żaden i te wszystkie cuda techniki co to ma w aucie i tak nie wie jak używać. A wtedy co ?
Dlatego powtarzam co napisałem powyzej. to ORG klasyfikuje auto do poszczególnej klasy.
No nie, bez jaj... To wtedy drajwer się uczy. Ja nie mówię żeby dupadrajwer stał na pudle, tylko żeby sprzęt był wyrównany.
Nigdy nie jechałem w turystyku choć większość uważa żem dupadrajwer.
Jak kupiłem parcha, na pierwszym moim rajdzie Piotr B mi nie pozwolił i chwała mu za to...
GaPa pisze:Abo pisze:GaPa pisze:Abo pisze:
Gdzie są różnice w modyfikacjach, trzeba by je spisać i określić co można a co nie, lub plombować urządzenia niespełniające wymagań z klasy.
Parch ma blokadę standardowo, więc turystyk, zawieszenie sportowe - nie turystyk.
Tak samo koła "podkręcone" (czyli szerszy, lub lekko większy kapeć) nie dyskwalifikuje turystyka. Ale podcięcie nadkoli i wsadzenie 33 to już dupa
Trzeba podejść do tematu logicznie I dalej moim zdaniem zasady turystyka są najważniejsze. W wyższych klasach więcej do powiedzenia ma łącznik niż samochód.
No właśnie próbuje podejść - ale ogranicznikiem jest rozmiar czy typ auta i rozmiar?? Bo z tego co napisałeś moje auto pasuje Pół na PÓŁ bo mam 32" AT czyi do 33, ale zwieszenie "sportowe" Pro Comp +2" bez wyciągarki i blokad. To mnie gdzie byś wsadził? A kierownik z drugiej strony już startujący kiedyś?
Twoje nie jest pół na pół. Zawieszenie sportowe lub podniesione = zmotane = nie jedzie w turystyku. Ja już pisałem że opony to są wtórne, 33" to był przykład. A umiejętności drajwera nie mają nic do rzeczy.
Jeżeli standardowym Fiatem 126p przejedziesz turystyk to chwala
Jeszcze raz, chodzi o to żeby dać szanse uczestnikom którzy NIE CHCĄ lub JESZCZE nie chcą, bądź nie mają kasy na motanie samochodu. Są takie osoby które od lat startują serią i nie mają szans NIEZALEŻNIE od umiejętności.
Abo pisze:[arch ma blokadę standardowo, więc turystyk, zawieszenie sportowe - nie turystyk.
Tak samo koła "podkręcone" (czyli szerszy, lub lekko większy kapeć) nie dyskwalifikuje turystyka. Ale podcięcie nadkoli i wsadzenie 33 to już dupa
Trzeba podejść do tematu logicznie I dalej moim zdaniem zasady turystyka są najważniejsze. W wyższych klasach więcej do powiedzenia ma łącznik niż samochód.
Czyli jak kupię sobie Laplandera na zwolnicach, kołach jodłach 37" i z dwoma blokadami(czyli seryjny) to mogę startować w turystyku
Podobnie jest w w/w Patrolem. Były wersje, które z salonu wyjeżdżały na szosowych oponach 215/85/16 a były takie które miały seryjnie 31" MT, blokadę i wyciągarkę mechaniczną (Moj SAFARI).
Abo - to wszystko nie ma sensu. Zawsze ktoś będzie niezadowolony.
Jestem za tym, żeby każdy ORG jasno określał SWOJE zasady i wtedy każdy uczestnik wie na co się pisze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości