Samozałączający się Diff Lock w Patrolu Y60

Dział warsztat i już :)
Awatar użytkownika
Mirek
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 14
Rejestracja: pn 23 wrz, 2013
Lokalizacja: Ciechanów/Koszalin

Postautor: Mirek » ndz 20 paź, 2013

Dzięki gszyp, :564:
Wychodzi na to że padł jeden zaworek, Jak mam difflock on to jeden zaworek zasysa, jak przełączę na off nie zasysa żaden zaworek. Diffa odblokowałem przełączając rurki, ale na dłuższą metę tak się nie da. Jest jakiś sposób na zregenerowanie zaworka? ewentualnie leży u kogoś w szufladzie jakiś zbędny w dobrej cenie? :)

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » ndz 20 paź, 2013

Kiedyś udało mi się rozebrać zaworki i przeczyścić - pomogło. Problem tylko, że dużo jest pier... z tą metalową obejmą, która trzyma oba zaworki w kupie.

Awatar użytkownika
Mirek
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 14
Rejestracja: pn 23 wrz, 2013
Lokalizacja: Ciechanów/Koszalin

Postautor: Mirek » ndz 20 paź, 2013

No właśnie Mikołaj, próbowałem... ale poodginać te blaszki to jakaś masakra, mimo to podjąłem próbę i zacząłem się zastanawiać jak to potem pozaginam :/ więc dałem sobie spokój. Myślicie że powinienem na stałem podpiąć odwrotnie, żeby się sam diff nie zapiął tak jak na początku tematu?
"Na świecie nie ma nic bardziej giętkiego ani delikatnego niż woda;
a jednak nie ma też niczego, co przewyższa ją twardością i siłą"
Lao-Tse, chiński mistrz tao

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » ndz 20 paź, 2013

Mirek pisze: Myślicie że powinienem na stałem podpiąć odwrotnie, żeby się sam diff nie zapiął tak jak na początku tematu?


Tak możesz zrobić do puki nie naprawisz.

glaniu
Jestem tu nowy/a
Posty: 4
Rejestracja: śr 05 lut, 2014

Postautor: glaniu » śr 05 lut, 2014

Witam!
Podepne sie troszku pod temat poniewaz też on u mnie (Y61) wiąże się z zaworkami tj przełącznik poza zapaleniem kontrolek nic w dyfrze nie robi ;-) natomiast jak odepne kostke od elektrozaworków to wtedy blokada sie zapina. Co jest?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » śr 05 lut, 2014

Witamy.

Na początek zapraszamy do:

http://4x4.szczecin.pl/forum/viewtopic. ... start=1000

Co do blokady to czy kontrolka zapala się czy miga?
Jak się zapala to oznacza, że siłownik blokady przemieszcza się w położenie do jej zapięcia. Jeżeli pomimo tego blokada nie działa to może być tylko jej mechaniczne uszkodzenie.

glaniu
Jestem tu nowy/a
Posty: 4
Rejestracja: śr 05 lut, 2014

Postautor: glaniu » śr 05 lut, 2014

LSD pisze:Witamy.

Co do blokady to czy kontrolka zapala się czy miga?
Jak się zapala to oznacza, że siłownik blokady przemieszcza się w położenie do jej zapięcia. Jeżeli pomimo tego blokada nie działa to może być tylko jej mechaniczne uszkodzenie.


Już się porawiłem . Przepraszam ;-)
Tak kontrolka sie pali miga tylko abs, ale tak jak pisałem blokada jest sprawna ponieważ jak wyjmę wtyczke od elektrozaworu to wtedy sie zapina na stałe

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » czw 06 lut, 2014

glaniu pisze: wtedy sie zapina na stałe


Po czym to poznajesz?

To, że ABS miga i zapala się difflock to dobrze - tak ma być jak blokada jest zapięta.
Coś mi tu nie pasuje, bo odłączenie wtyczki od elektrozaworów powinno powodować właśnie wyłączenie się blokady. Możliwe, że ktoś tu już grzebał :660:

glaniu
Jestem tu nowy/a
Posty: 4
Rejestracja: śr 05 lut, 2014

Postautor: glaniu » czw 06 lut, 2014

LSD pisze:
glaniu pisze: wtedy sie zapina na stałe


Po czym to poznajesz?


Po tym, że jest zapięta :-),a tak serio to porostu drą dwa koła w przeciwnym wypadku mam otwarty dyfer i to odrazu czuć na sliskim

Pozdrawiam


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości