Blokady mostów do każdego 4x4.

Dział warsztat i już :)
Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Blokady mostów do każdego 4x4.

Postautor: LSD » wt 25 mar, 2008

Poczytajcie sobie o systemie blokad Lokka.
http://www.4wdsystems.com.au/html/lokka.htm

Ogólnie wygląda to ciekawie, a i cena bardzo przyjazna. Za blokadę do GR chcą 499 AUT (kangurowych dolarów) czyli ok 1300 zł.
Blokady są automatyczne, nie jest to to samo co pełen mechanik, ale są o wiele skuteczniejsze od LSD, nie mówić już o wolnym dyfrze.
Zasadniczo działają tak, że są zapięte cały czas i rozłączają się automatycznie podczas skręcania kół na mocno przyczepnej nawierzchni.
Można je montować z przodu i z tyłu - szczegóły na stronce.

Jakby ktoś był chętny, to można by zrobić "grupowe" zamówienie co pozwoli zaoszczędzić na bardzo drogich kosztach przesyłki.

Awatar użytkownika
przemsson
menager wklejonych
Posty: 477
Rejestracja: wt 13 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin

Postautor: przemsson » śr 26 mar, 2008

Waldi weterynarz miał to w Wranglu i nie robiło po jednym wyjeździe wypierdolił to z dyfra pozostały tylko niezapomniane wrażenia z jazdy cena mówi sama za siebie w stanach 200$ nikomu nie polecam.
Wrangler YJ 4 l
Defender 110 td5
Jeep Comanche MJ 4 l
Toyota HDJ 80
Same Legendy
---------------------------------------
Lepiej być człowiekiem który głośno przeklina...niż małym, cichym skurwysynem ....

Awatar użytkownika
zu-tec
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 15
Rejestracja: wt 05 cze, 2007
Lokalizacja: szczecin

Postautor: zu-tec » pt 28 mar, 2008

To jest podróbka Lockrighta - na temat jakości nic nie słyszałem, ale to jest w pewnym sensie więcej niż blokada mechaniczna. Po prostu wywalasz dyfer i zastępujesz go tym czymś (czyli mechanizmem luzującym, działającym trochę jak wolne koło). Półosie mają z takim mechanizmem ciężki żywot, bo o ile w przypadku blokady dyfra pojedyncza półoś przenosi pełne obciążenie przewidziane dla całego mostu dopiero po włączeniu tejże blokady, o tyle w mechaniźmie luzującym dzieje się tak na każdym zakręcie....

http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=51049
Jimny +2"

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » pt 28 mar, 2008

zu-tec pisze:To jest podróbka Lockrighta - na temat jakości nic nie słyszałem, ale to jest w pewnym sensie więcej niż blokada mechaniczna. Po prostu wywalasz dyfer i zastępujesz go tym czymś (czyli mechanizmem luzującym, działającym trochę jak wolne koło). Półosie mają z takim mechanizmem ciężki żywot, bo o ile w przypadku blokady dyfra pojedyncza półoś przenosi pełne obciążenie przewidziane dla całego mostu dopiero po włączeniu tejże blokady, o tyle w mechaniźmie luzującym dzieje się tak na każdym zakręcie....

http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=51049


Z tego co wyczytałem, to Lokka rozłącza się podczas skręcania i działa w pełni tylko podczas jazdy na wprost. Nie wiem tylko jak to robi :wink:

Awatar użytkownika
przemsson
menager wklejonych
Posty: 477
Rejestracja: wt 13 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin

Postautor: przemsson » pt 28 mar, 2008

Nie robi :twisted:
Wrangler YJ 4 l

Defender 110 td5

Jeep Comanche MJ 4 l

Toyota HDJ 80

Same Legendy

---------------------------------------

Lepiej być człowiekiem który głośno przeklina...niż małym, cichym skurwysynem ....

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10084
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » pn 31 mar, 2008

Nie robi.
Widziałem jak "nieludzkiego" stawiało bokiem na betonce pod Bornym, na prostym odcinku drogi. Bo ta "blokada" sama mu sie załączała.
prezes, po prostu prezes

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1572
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » śr 02 kwie, 2008

Też to widziałem.

Ale ona chyba była źle zamontowana.
Nie sądze żeby producent wypuszczał na rynek takie blokady, które stawiają bokiem samochód na asfalcie.

Awatar użytkownika
zu-tec
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 15
Rejestracja: wt 05 cze, 2007
Lokalizacja: szczecin

Postautor: zu-tec » śr 02 kwie, 2008

LSD pisze:
Z tego co wyczytałem, to Lokka rozłącza się podczas skręcania i działa w pełni tylko podczas jazdy na wprost. Nie wiem tylko jak to robi :wink:


"Rozłączanie" polega na tym, że jedna półoś jest oddzielana od drugiej - na jedną przekazywany jest CAŁY moment, na drugą nic. "Działanie w pełni" przy jeździe na wprost polega na tym, że półosie są spięte na sztywno, tak jak w zaspawanym mech. różnicowym.
Jimny +2"

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » śr 02 kwie, 2008

Jasiu pisze:Też to widziałem.

Ale ona chyba była źle zamontowana.
Nie sądze żeby producent wypuszczał na rynek takie blokady, które stawiają bokiem samochód na asfalcie.


Właśnie. Też sądzę, że coś było nie tak.

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5857
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » śr 02 kwie, 2008

Jesli byly takie objawy to moglo byc cos nie tak.
Ale te blokady to nie jest takie cudo.
Suzukowcy juz dawno temu je testowali i w terenie robia bardzo dobrze (po wlasciwym montazu) ale na czarnym srednio, poniewaz one spinaja polosie na stale i popuszczaja w zakretach przy dobrej przyczepnsci co skutkuje delikatnym cykaniem w moscie. Przy profesjonalnym montazu wytrzymuja bardzo wiele ale jak ktos odwali lipe to dlugo nie wytrzymaja (pekaja zabki lub sprezynki).
Tanie rozwiazanie do typowej rajdówki ale nie do rekreacji.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości