Poczytajcie sobie o systemie blokad Lokka.
http://www.4wdsystems.com.au/html/lokka.htm
Ogólnie wygląda to ciekawie, a i cena bardzo przyjazna. Za blokadę do GR chcą 499 AUT (kangurowych dolarów) czyli ok 1300 zł.
Blokady są automatyczne, nie jest to to samo co pełen mechanik, ale są o wiele skuteczniejsze od LSD, nie mówić już o wolnym dyfrze.
Zasadniczo działają tak, że są zapięte cały czas i rozłączają się automatycznie podczas skręcania kół na mocno przyczepnej nawierzchni.
Można je montować z przodu i z tyłu - szczegóły na stronce.
Jakby ktoś był chętny, to można by zrobić "grupowe" zamówienie co pozwoli zaoszczędzić na bardzo drogich kosztach przesyłki.
Blokady mostów do każdego 4x4.
Waldi weterynarz miał to w Wranglu i nie robiło po jednym wyjeździe wypierdolił to z dyfra pozostały tylko niezapomniane wrażenia z jazdy cena mówi sama za siebie w stanach 200$ nikomu nie polecam.
Wrangler YJ 4 l
Defender 110 td5
Jeep Comanche MJ 4 l
Toyota HDJ 80
Same Legendy
---------------------------------------
Lepiej być człowiekiem który głośno przeklina...niż małym, cichym skurwysynem ....
Defender 110 td5
Jeep Comanche MJ 4 l
Toyota HDJ 80
Same Legendy
---------------------------------------
Lepiej być człowiekiem który głośno przeklina...niż małym, cichym skurwysynem ....
To jest podróbka Lockrighta - na temat jakości nic nie słyszałem, ale to jest w pewnym sensie więcej niż blokada mechaniczna. Po prostu wywalasz dyfer i zastępujesz go tym czymś (czyli mechanizmem luzującym, działającym trochę jak wolne koło). Półosie mają z takim mechanizmem ciężki żywot, bo o ile w przypadku blokady dyfra pojedyncza półoś przenosi pełne obciążenie przewidziane dla całego mostu dopiero po włączeniu tejże blokady, o tyle w mechaniźmie luzującym dzieje się tak na każdym zakręcie....
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=51049
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=51049
Jimny +2"
zu-tec pisze:To jest podróbka Lockrighta - na temat jakości nic nie słyszałem, ale to jest w pewnym sensie więcej niż blokada mechaniczna. Po prostu wywalasz dyfer i zastępujesz go tym czymś (czyli mechanizmem luzującym, działającym trochę jak wolne koło). Półosie mają z takim mechanizmem ciężki żywot, bo o ile w przypadku blokady dyfra pojedyncza półoś przenosi pełne obciążenie przewidziane dla całego mostu dopiero po włączeniu tejże blokady, o tyle w mechaniźmie luzującym dzieje się tak na każdym zakręcie....
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=51049
Z tego co wyczytałem, to Lokka rozłącza się podczas skręcania i działa w pełni tylko podczas jazdy na wprost. Nie wiem tylko jak to robi
LSD pisze:
Z tego co wyczytałem, to Lokka rozłącza się podczas skręcania i działa w pełni tylko podczas jazdy na wprost. Nie wiem tylko jak to robi
"Rozłączanie" polega na tym, że jedna półoś jest oddzielana od drugiej - na jedną przekazywany jest CAŁY moment, na drugą nic. "Działanie w pełni" przy jeździe na wprost polega na tym, że półosie są spięte na sztywno, tak jak w zaspawanym mech. różnicowym.
Jimny +2"
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5857
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Jesli byly takie objawy to moglo byc cos nie tak.
Ale te blokady to nie jest takie cudo.
Suzukowcy juz dawno temu je testowali i w terenie robia bardzo dobrze (po wlasciwym montazu) ale na czarnym srednio, poniewaz one spinaja polosie na stale i popuszczaja w zakretach przy dobrej przyczepnsci co skutkuje delikatnym cykaniem w moscie. Przy profesjonalnym montazu wytrzymuja bardzo wiele ale jak ktos odwali lipe to dlugo nie wytrzymaja (pekaja zabki lub sprezynki).
Tanie rozwiazanie do typowej rajdówki ale nie do rekreacji.
Ale te blokady to nie jest takie cudo.
Suzukowcy juz dawno temu je testowali i w terenie robia bardzo dobrze (po wlasciwym montazu) ale na czarnym srednio, poniewaz one spinaja polosie na stale i popuszczaja w zakretach przy dobrej przyczepnsci co skutkuje delikatnym cykaniem w moscie. Przy profesjonalnym montazu wytrzymuja bardzo wiele ale jak ktos odwali lipe to dlugo nie wytrzymaja (pekaja zabki lub sprezynki).
Tanie rozwiazanie do typowej rajdówki ale nie do rekreacji.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości