Czy ktoś zna parametry sprężyn oryginalnych do Y61
- wysokość bez nacisku,
- ilość zwojów,
- grubość drutu,
- nacisk na cal (lbf/in)
Czy może ktoś zna te same parametry lovelsów?
OME mam, dla porównania przygarnę także parametry dobinsonów.
sprężyny
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5861
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Abo, tu masz co mi odpisał Zibi jakiś czas temu.
No nie, to nie jest dobinsons, oczywiście lovells uzyskuje 4 cale poprzez długośc spreżyn. A twardosc spreężyn własnie dobierasz wybierając między medium a hd. medium to jest tak w przybliżeniu +50 na przód/+100 tył natomiast hd to jest +100 przód/+200 tył.
No nie, to nie jest dobinsons, oczywiście lovells uzyskuje 4 cale poprzez długośc spreżyn. A twardosc spreężyn własnie dobierasz wybierając między medium a hd. medium to jest tak w przybliżeniu +50 na przód/+100 tył natomiast hd to jest +100 przód/+200 tył.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
No to po paruset kilometrach...
Autko Y61 z silnikiem 4,2 i ciężkimi zderzakami. Z tyłu na pace przeważnie prawie pusto (znaczy standardowy ładunek 50-100 kg).
Było:
sprężyny do 4.2, +200 kg Dobinsons +3"
amory Dobinsons
praktycznie wyszło ze 4"
- zachowanie w terenie przy niskiej prędkości poprawne, znaczy bez amortyzacji żadnej, do trawersów rewela.
- zachowanie w terenie przy większej prędkości - nieporozumienie. Samochód skakał, inaczej przód, inaczej tył, skończyło się jak wszyscy wiedzą
- zachowanie na asfalcie - typowe superfortecy
Jest:
sprężyny Lowells standard Y61 (miękkie, nie HD) przód 4" tył 3"
amory Koni +2" przód, ustawione na max twardość, Lowells +3" tył.
lift po ułożeniu stanął na 2" samochód stoi równiutko jak powinno być.
- zachowanie w terenie przy niskiej prędkości bardzo dobre, ale nie na trawersach. Co prawda nie wiem jak się faktycznie auto zachowuje ale wychyla się tak że kierownik ma miękko w porach.
- zachowanie w terenie przy większej prędkości - bardzo dobre. Samochód klei się do powierzchni, nie skacze.
- zachowanie na asfalcie - niezłe, komfort jazdy poprawił się znacznie.
Podsumowując - nie wiem ile wytrzymają sprężyny w takich warunkach, ale parametry jazdy są znacznie lepsze.
Autko Y61 z silnikiem 4,2 i ciężkimi zderzakami. Z tyłu na pace przeważnie prawie pusto (znaczy standardowy ładunek 50-100 kg).
Było:
sprężyny do 4.2, +200 kg Dobinsons +3"
amory Dobinsons
praktycznie wyszło ze 4"
- zachowanie w terenie przy niskiej prędkości poprawne, znaczy bez amortyzacji żadnej, do trawersów rewela.
- zachowanie w terenie przy większej prędkości - nieporozumienie. Samochód skakał, inaczej przód, inaczej tył, skończyło się jak wszyscy wiedzą
- zachowanie na asfalcie - typowe superfortecy
Jest:
sprężyny Lowells standard Y61 (miękkie, nie HD) przód 4" tył 3"
amory Koni +2" przód, ustawione na max twardość, Lowells +3" tył.
lift po ułożeniu stanął na 2" samochód stoi równiutko jak powinno być.
- zachowanie w terenie przy niskiej prędkości bardzo dobre, ale nie na trawersach. Co prawda nie wiem jak się faktycznie auto zachowuje ale wychyla się tak że kierownik ma miękko w porach.
- zachowanie w terenie przy większej prędkości - bardzo dobre. Samochód klei się do powierzchni, nie skacze.
- zachowanie na asfalcie - niezłe, komfort jazdy poprawił się znacznie.
Podsumowując - nie wiem ile wytrzymają sprężyny w takich warunkach, ale parametry jazdy są znacznie lepsze.
Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości