UWAGA konkurs!!!
UWAGA konkurs!!!
Zgiął mi się most... Jak to się stało jest mało ważne, stało się i już.
Pod debatę nieomylnych forumowiczów poddaje temat jego prostowania, dla osoby która wykaże się najlepszym pomysłem nagroda gwarantowana! pięćset mililitrów wywaru z gorzelni.
Sprawa wygląda tak że:
Główka mostu jest odlewem a pochwy półosi to zwykła grubościenna rura i właśnie te elementy się poddały.
W planie mam wyprostować to na zimno (nie posiadam palnika) i wykonać wzmocnienia by zapobiec kolejnemu odkształceniu. Tylko jak to zrobić co by w miarę prosto było? Jutro będę kombinował z łańcuchami, lewarem i szyną ale może ktoś ma lepszy pomysł? Lub prostował już most i ma bogaty bagaż doświadczeń?
Od razu pisze że:
- nie, nie kupię drugiego/nowego mostu gdyż półtora tysiąca szelestów denerwuje mojego węża w kieszeni
- wszelka szydera nie jest mile widziana
Pod debatę nieomylnych forumowiczów poddaje temat jego prostowania, dla osoby która wykaże się najlepszym pomysłem nagroda gwarantowana! pięćset mililitrów wywaru z gorzelni.
Sprawa wygląda tak że:
Główka mostu jest odlewem a pochwy półosi to zwykła grubościenna rura i właśnie te elementy się poddały.
W planie mam wyprostować to na zimno (nie posiadam palnika) i wykonać wzmocnienia by zapobiec kolejnemu odkształceniu. Tylko jak to zrobić co by w miarę prosto było? Jutro będę kombinował z łańcuchami, lewarem i szyną ale może ktoś ma lepszy pomysł? Lub prostował już most i ma bogaty bagaż doświadczeń?
Od razu pisze że:
- nie, nie kupię drugiego/nowego mostu gdyż półtora tysiąca szelestów denerwuje mojego węża w kieszeni
- wszelka szydera nie jest mile widziana
Re: UWAGA konkurs!!!
Student - jeżeli chcesz prostować to tylko na zmino.
Jak coś się zgieło na zimno to tak też musi zostać wyprostowane!
Najważniejsze jest ustalenie dokładnie miejsca, w którym most się zgiął. Gdzie i o ile?
Potem dopiero dobrać metodę prostowania. Najlepsza będzie tu prasa, ale może starczy dobry lewarek hydrauliczny.
No i najważniejsze - jak półoś jest wygięta to odpuść sobie całą zabawę. Nie jesteś jej w stanie skutecznie wyprostować, a półoś musi być idealna!
Jak coś się zgieło na zimno to tak też musi zostać wyprostowane!
Najważniejsze jest ustalenie dokładnie miejsca, w którym most się zgiął. Gdzie i o ile?
Potem dopiero dobrać metodę prostowania. Najlepsza będzie tu prasa, ale może starczy dobry lewarek hydrauliczny.
No i najważniejsze - jak półoś jest wygięta to odpuść sobie całą zabawę. Nie jesteś jej w stanie skutecznie wyprostować, a półoś musi być idealna!
-
- menager wklejonych
- Posty: 415
- Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
- Lokalizacja: Szczecin;Kasztanowe
Powiedz,że to ten w ciapku, albo ten nad Chełszczącą Strugą...
Marne szanse, by zrobić to jako tako...
Jak rzecze Mikołaj - trzeba najpierw sprawdzić dokładnie gdzie jest wygięte i co dokładnie i czy tylko to, bo może mniej wysiłku pochłonie naszukanie nowego i zarobienie na niego.
Marne szanse, by zrobić to jako tako...
Jak rzecze Mikołaj - trzeba najpierw sprawdzić dokładnie gdzie jest wygięte i co dokładnie i czy tylko to, bo może mniej wysiłku pochłonie naszukanie nowego i zarobienie na niego.
Never say die... up men and try !!!
Blazer S10 99"
Blazer S10 99"
Półosie oddam dziś do tokarza żeby je rozpędził i sprawdził bicie, na oko wyglądają na proste.
Myślę że wymiana rur była by bardziej kosztowna i pracochłonna a co za tym idzie nieopłacalna w stosunku do kupna drugiego za te nieszczęsne półtora tysiaka...
Popróbuję prostować, czy się uda zobaczymy, zgięcie mostu widać idealnie od środka jak się zaświeci latarką, coś jak w kałachu po odciągnięciu zamka.
Wieloklin mechanizmu różnicowego i wielowpust półosi nie są mega pasowane więc jakiś tam margines błędu mam...
Myślę że wymiana rur była by bardziej kosztowna i pracochłonna a co za tym idzie nieopłacalna w stosunku do kupna drugiego za te nieszczęsne półtora tysiaka...
Popróbuję prostować, czy się uda zobaczymy, zgięcie mostu widać idealnie od środka jak się zaświeci latarką, coś jak w kałachu po odciągnięciu zamka.
Wieloklin mechanizmu różnicowego i wielowpust półosi nie są mega pasowane więc jakiś tam margines błędu mam...
student pisze:niestety sprawne
to tylko się cieszyć
Nissan Pathfinder R51 "Pafik"
WARSZTAT 4X4 SZCZECIN UL.DĄBSKA 28 TEL 602277313
https://www.facebook.com/AUTOMOBILE-KAN ... 281961075/
WARSZTAT 4X4 SZCZECIN UL.DĄBSKA 28 TEL 602277313
https://www.facebook.com/AUTOMOBILE-KAN ... 281961075/
prezes pisze:http://allegro.pl/listing/listing.php?string=+asia+rocsta&search_scope=category-50866
cenne te mosty
Właśnie wiem! Gdyby kosztował tyle co Mikołaj napisał to bym sobie du.y nie zawracał...
Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło! Most jest prosty, w sensie wyprostowany wykonałem dziś wzmocnienie z jednej strony a drugie jest prawie gotowe, wzmocni to ten mój mosteczek i może się nie zegnie po raz drugi. Do tego wymieniłem łożyska, uszczelniacze, olej...
Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości