urawan sruba-jak wykrecic - gdzie?

Masz warsztat nie tylko 4x4 godny polecenia...
jeremy
Jestem tu nowy/a
Posty: 8
Rejestracja: pn 22 kwie, 2013

urawan sruba-jak wykrecic - gdzie?

Postautor: jeremy » sob 04 maja, 2013

Witam,

właśnie dzisiaj pękła mi śruba na kole pasowym i zastanawiam się czy sam sobie z tym poradzę, czy może znacie ten temat i możecie poleci mi jakiś warsztat w którym wykręca ja ?


pozdrawiam i dzięki za odpowiedz

ps. auto to pajero sport 2.5diesel z 98r

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4671
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » sob 04 maja, 2013

Najlepszy sposób na ukręcone śruby jaki do tej pory widziałem to przyspawanie do nich innej śruby. Nie wiem jak z kołem pasowym, ale działało to nawet ze śrubami które nie rokowały nadziei na powodzenie.
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

jeremy
Jestem tu nowy/a
Posty: 8
Rejestracja: pn 22 kwie, 2013

Postautor: jeremy » ndz 05 maja, 2013

kolo pasowe bez problemy zdete, a śruba nie ma wystającego gwintu do którego można przyspawać kolejna śrubę lub nakrętkę wiec lepsza rzeźba się zapowiada

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4671
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » ndz 05 maja, 2013

Byłem przy wykręcanej w ten sposób śrubie która była jakieś 3 mm schowana, to nawet nie była śruba, a śrubka o średnicy 4 lub 5 mm. Po tej akcji bardzo ograniczyłem stwierdzanie że coś jest niemożliwe :690:
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

jeremy
Jestem tu nowy/a
Posty: 8
Rejestracja: pn 22 kwie, 2013

Postautor: jeremy » ndz 05 maja, 2013

hmmm, moja śruba ma średnicę 11mm wiec można powiedzieć ze odrobine większy cud mi się przyda.

jutro zaczynam, tak na wszelki wypadek znacie jakis warsztat na prawobrzeżu co zrobi mi to ?
?, usunie zerawną śrubę

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2012
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » ndz 05 maja, 2013

dlaczego pękła śruba która nie powinna :665:
Nissan Pathfinder R51 "Pafik"


WARSZTAT 4X4 SZCZECIN UL.DĄBSKA 28 TEL 602277313
https://www.facebook.com/AUTOMOBILE-KAN ... 281961075/

jeremy
Jestem tu nowy/a
Posty: 8
Rejestracja: pn 22 kwie, 2013

Postautor: jeremy » ndz 05 maja, 2013

Kto to wie, na koszty chce mnie wrzucić, stara była i ciśnienia już pewnie nie trzyma.

Wojtek N.
nawigator
Posty: 516
Rejestracja: pt 28 sie, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Wojtek N. » pn 06 maja, 2013

I tu rodzi się pytanie: czy dana śruba ,jak sama nazwa wskazuje,zakręcowuje się w prawo? :668:
Prawdziwa sztuka kultury się nie boi.
XJ 93 Sport 5 x 0,5 l

Benes
ADMINISTRATOR
Posty: 5113
Rejestracja: sob 10 lut, 2007

Postautor: Benes » pn 06 maja, 2013

możesz spróbować czymś takim

http://allegro.pl/wykretaki-do-urwanych ... 96481.html
(tylko jako przykład)

jedyny minus trzeba nawiercić śrubę a ona jest chyba większej twardości niż 5...
takimi wkrętakami zawsze mi się udawało
....

Awatar użytkownika
Andrzey
4X4 Szczecin
Posty: 1272
Rejestracja: pn 05 mar, 2007
Lokalizacja: www

Postautor: Andrzey » pn 06 maja, 2013

Benes pisze:możesz spróbować czymś takim

http://allegro.pl/wykretaki-do-urwanych ... 96481.html
(tylko jako przykład)

jedyny minus trzeba nawiercić śrubę a ona jest chyba większej twardości niż 5...
takimi wkrętakami zawsze mi się udawało

No, tylko, żeby mieć dojście do wiercenia trzeba cały przód auta rozbebeszyć :690:
Na lewy gwint wykrętaki nie działają :668:
Jeśli coś się nie daje naprawić, to znaczy, że nie było zepsute.

4.2 DONKEY

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » wt 07 maja, 2013

Z tego co rozumiem (albo i nie) to pękła Ci śruba głównego koła pasowego?
I Koło masz zdjęte?

Przecież wybebeszyć przód auta to jest 20 minut roboty, dojście 3 razy lepsze.
Wklej foto jakieś bo nie wiem z czym tam walczyć...


A takimi wykrętakami co napisał Gszyp to nic nigdy nie wykręciłem....

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2012
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » wt 07 maja, 2013

student pisze:A takimi wykrętakami co napisał Gszyp


a gdzie ja napisałem coś o wykrętakach, się pan patrzeć i czytać naucz :683: :683: :683:
Nissan Pathfinder R51 "Pafik"


WARSZTAT 4X4 SZCZECIN UL.DĄBSKA 28 TEL 602277313
https://www.facebook.com/AUTOMOBILE-KAN ... 281961075/

jeremy
Jestem tu nowy/a
Posty: 8
Rejestracja: pn 22 kwie, 2013

Postautor: jeremy » śr 08 maja, 2013

student pisze:Z tego co rozumiem (albo i nie) to pękła Ci śruba głównego koła pasowego?
I Koło masz zdjęte?

Przecież wybebeszyć przód auta to jest 20 minut roboty, dojście 3 razy lepsze.
Wklej foto jakieś bo nie wiem z czym tam walczyć...


A takimi wykrętakami co napisał Gszyp to nic nigdy nie wykręciłem....



hmmm. w 20 minut to ja dam rade tylko koparka z napisem Waryński

Wszystko zrobione, wymagało to wyjęcia chłodnic, cały przód auta do zdjęcia.
Złamana śruba została nawiercona, na szczęście wiertło się złamało stajać kantem w śrubie co spowodowało jej wkręcenie. Zmiana obrotów na wykręcanie i wypadła sama.
74pln i jeden dzień później mam już śrubę właściwa (złamana była dorabiana )

koszty
-wiertla kobaltowe i wykretaki 90 (markety budowlane )
-śruba MD062109 74pln(z przesyłką)(Śruba do mocowania koła pasowego - silnik 2.5 TD)
http://www.e-pajero.pl/product-pl-1158- ... 2_5TD.html

jeszcze dodatkowo dojdzie koszt napełnienia klimy

czas to jeden cały dzień i dwa popołudnia


Ps misja wykonana była pierwszy raz, wiec nie było źródła inspiracji. Jeżeli jest lepszy sposób to proszę go podać dla potomnych. Przy okazji wymienione zostały amortyzatory przód- stare się rozleciały, dolne mocowanie uległo rozkładowi.


Amortyzatory miały być tą właściwa wymiana-naprawa życie napisało własny scenariusz.

jeremy
Jestem tu nowy/a
Posty: 8
Rejestracja: pn 22 kwie, 2013

Postautor: jeremy » śr 08 maja, 2013

Benes pisze:możesz spróbować czymś takim

http://allegro.pl/wykretaki-do-urwanych ... 96481.html
(tylko jako przykład)

jedyny minus trzeba nawiercić śrubę a ona jest chyba większej twardości niż 5...
takimi wkrętakami zawsze mi się udawało


śruba była 10.9 i kreci się w prawo, wykręaki mam tivoil tyle że samo wiertło dało rade wiec egzamin będą miały byle nigdy.Z nawiercaniem to mega kłopot, trafić w środek nie ma szans taka konstrukcja ze belki przeszkadzają.

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5857
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » śr 08 maja, 2013

Kiedyś rozwiercałem taką śrubę.
Zakupiłem trzy wiertła każde po jakieś 150zł wiertarka kątowa i poszło dość lekko wykrętakiem ale najczęściej dospawuję nakrętkę i zawsze idzie tym bardziej że działa wtedy efekt różnicy temperatur.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

jeremy
Jestem tu nowy/a
Posty: 8
Rejestracja: pn 22 kwie, 2013

Postautor: jeremy » śr 08 maja, 2013

miastek pisze:Kiedyś rozwiercałem taką śrubę.
Zakupiłem trzy wiertła każde po jakieś 150zł wiertarka kątowa i poszło dość lekko wykrętakiem ale najczęściej dospawuję nakrętkę i zawsze idzie tym bardziej że działa wtedy efekt różnicy temperatur.


No tak, dospawać i po sprawie-miałem brak możliwości . Wiertarka kątowa i klima uratowana.
No nic po mału będzie doświadczenie i sprzęt.


Wróć do „Warsztaty samochodowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości