jaka różnica w aku optima
- prezes
- Prezes 4x4 Szczecin
- Posty: 10084
- Rejestracja: śr 14 lut, 2007
- Lokalizacja: szczecin
- Kontaktowanie:
Rafał, weż no nie szukaj mózgu w d....
Zakup duzy akumulator, taki ze 110 Ah, i go po prostu na gwarancji co roku wymieniaj. Altek masz duzy [mocny], to ci napedzi w niego prądu.
A dwa aku [żelowe czy inne] plus dodatkowe jakies "dupenszwance" diody, rezystory, tyrystory spowoduja tylko ,ze bedziesz miał wiecej mozliwości spier....enia zasilania w prąd swojego cyber-uaza.
Czy nie chodzi o prostotę rozwiązań ?
Zakup duzy akumulator, taki ze 110 Ah, i go po prostu na gwarancji co roku wymieniaj. Altek masz duzy [mocny], to ci napedzi w niego prądu.
A dwa aku [żelowe czy inne] plus dodatkowe jakies "dupenszwance" diody, rezystory, tyrystory spowoduja tylko ,ze bedziesz miał wiecej mozliwości spier....enia zasilania w prąd swojego cyber-uaza.
Czy nie chodzi o prostotę rozwiązań ?
prezes, po prostu prezes
Jasiu pisze:Tirfor prostszy jest. Silnika nie ma, uzwojeń, szczotkotrzymaczy, szczotek, komutatora,stojana, wirnika, hamulca, przekładni planetarnej, przekaźników, kabli i pilota.
Jak ktoś ma kasę to dwie optimy lepsze od jednego akumulatora 110A na gwarancji.
najprościej to pójść w teren na piechotę i to na bosaka bo przecież podeszwy mogą odpaść tylko po co w XXI wieku. Są nowinki techniczne to czemu z nich nie korzystać...
....
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5857
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Benes pisze: tylko po co w XXI wieku. Są nowinki techniczne to czemu z nich nie korzystać...
Przeciez UAZ/a nie wymyslono w XXI wieku, sa nowoczesniejsze konstrukcjie
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
miastek pisze:Benes pisze: tylko po co w XXI wieku. Są nowinki techniczne to czemu z nich nie korzystać...
Przeciez UAZ/a nie wymyslono w XXI wieku, sa nowoczesniejsze konstrukcjie
:509: :509: :509:
Kiedyś Man z Materną takie rzeczy cytowali, a teraz nie wiem do kogo to wysłać :509:
Benes, kup sobie rzepa, przejdzie Ci od tych nowinek technologicznych.
Jeśli coś się nie daje naprawić, to znaczy, że nie było zepsute.
4.2 DONKEY
4.2 DONKEY
Bartmann pisze:Uaz fajna fura...dużo znosi...ale trzeba mieć czas na majsterkowanie. Ja już opdałem z sił...czas aut, które kupowało się z książką okresowych smarowań i dokręceń chyba jednak się skończyły
uaz nie jest taki zły jak wszyscy o nim sądzą tylko trzeba jeżdzić z głową i pilnować wszelkich luzów
przy takim katowaniu to nic nie wytrzyma, nawet patrol klęka
Na IIUP patrol extrem też rozwalili przedni napęd
każdy samochód na plusy i minusy
....
Bartmann pisze:Uaz fajna fura...dużo znosi...ale trzeba mieć czas na majsterkowanie. Ja już opdałem z sił...czas aut, które kupowało się z książką okresowych smarowań i dokręceń chyba jednak się skończyły
coś w tym jest...
a do tematu :
-co tam sąsiedzie montujecie w swoim Uazie??
- autoalarm...
- a co , Uazy kradną??
- nie, kradną Patrole a do mojego Uaza przychodzą srać...
Bez obrazy Uazoposiadacze
Andrzey pisze:Benes pisze: jak wszyscy o nim sądzą
jacy wszyscy? Rafał, pełen szacunek, bez zadnego nabijania się, ale to zaczyna wyglądać, jakbyś chciał z niego zrobić prom kosmiczny
dlaczego??? dlatego że chcę założyć przetwornice i żelówki to ma być statek kosmiczny ma to być samowystarczalna maszyna w terenie. Często jeżdzę sam i mam sam sobie pomóc... Poza tym to nadal jest uaz orginalna, buda, silnik, mosty a nie jakaś zmota. I najważniejsze że nie wygląda z zewnątrz co jest w środku. Jak na razie wszysto co dodałem się sprawdza... Że uaz to nie może mieć wyposażenia jak LR czy Jeep
żle się jechało "wzdłuż bloku wschodniego" - nawigacja zdała egzamin
Każdy z nas mota pod siebie samochód
w jednym uazie srają a w drugim nie
Poza tym jest to rozważanie czysto teoretycznie, na razie
A szpeje można w każdej chwili przełożyć do innego samochodu
....
jolek pisze:Bartmann pisze:Uaz fajna fura...dużo znosi...ale trzeba mieć czas na majsterkowanie. Ja już opdałem z sił...czas aut, które kupowało się z książką okresowych smarowań i dokręceń chyba jednak się skończyły
coś w tym jest...
a do tematu :
-co tam sąsiedzie montujecie w swoim Uazie??
- autoalarm...
- a co , Uazy kradną??
- nie, kradną Patrole a do mojego Uaza przychodzą srać...
Bez obrazy Uazoposiadacze
"zasrany" prześmiewca
Jolek każde auto...nawet Patrola da się do terenu przysposobić...pytanie kiedy skończysz
Ostatnio zmieniony pt 19 paź, 2007 przez Bartmann, łącznie zmieniany 1 raz.
Bartmann pisze:jolek pisze:Bartmann pisze:Uaz fajna fura...dużo znosi...ale trzeba mieć czas na majsterkowanie. Ja już opdałem z sił...czas aut, które kupowało się z książką okresowych smarowań i dokręceń chyba jednak się skończyły
coś w tym jest...
a do tematu :
-co tam sąsiedzie montujecie w swoim Uazie??
- autoalarm...
- a co , Uazy kradną??
- nie, kradną Patrole a do mojego Uaza przychodzą srać...
Bez obrazy Uazoposiadacze
"zasrany" prześmiewca
hihihihihih
....
Jeżeli zależy Ci na optimie i drugim zwykłym aku, to najprostszym rozwiązaniem jest montarz 2 alternatorów (obwody muszą mieć niezależny plus). W takim układzie nigdy nie zabraknie Ci prądu na rozruch. Mało tego, można zawsze windę przepiąć w razie potrzeby do tego zwykłego aku jak już w optimie się prąd skończy.
Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości