Auto " na wodę " czyli instalacja HHO

Dział warsztat i już :)
Awatar użytkownika
BOGUTEK
menager wklejonych
Posty: 379
Rejestracja: ndz 16 gru, 2007
Lokalizacja: STARGARD

Auto " na wodę " czyli instalacja HHO

Postautor: BOGUTEK » sob 21 sty, 2012

Ze względu na galopujące ceny paliw i w " trosce " o zasobnośc mojej kieszeni oraz środowisko naturalne zastanawiam się nad czyms takim jak generator wodoru w Patrolu.
Czy ktoś coświe na ten temat , bo może warto.....

http://www.nawode.com/
Mężczyzni nigdy nie dorastają , tylko im zabawki drożeją...( cyt.)
www.4x4-zachodniopomorskie.pl




DBAŁOŚC O DOBRE IMIĘ SRODOWISKA OFF ROAD POWINNA BYC PRIORYTETEM NASZYCH DZIAŁAŃ

Awatar użytkownika
BOGUTEK
menager wklejonych
Posty: 379
Rejestracja: ndz 16 gru, 2007
Lokalizacja: STARGARD

Postautor: BOGUTEK » sob 21 sty, 2012

zestaw do Patrola 1599zł ( ciekawe czy nadal ? )
http://nawode.com/index.php?page=shop.p ... &Itemid=57
Mężczyzni nigdy nie dorastają , tylko im zabawki drożeją...( cyt.)

www.4x4-zachodniopomorskie.pl









DBAŁOŚC O DOBRE IMIĘ SRODOWISKA OFF ROAD POWINNA BYC PRIORYTETEM NASZYCH DZIAŁAŃ

Awatar użytkownika
BOGUTEK
menager wklejonych
Posty: 379
Rejestracja: ndz 16 gru, 2007
Lokalizacja: STARGARD

Postautor: BOGUTEK » sob 21 sty, 2012

I zawsze mozna coś pospawac w terenie :688:
Mężczyzni nigdy nie dorastają , tylko im zabawki drożeją...( cyt.)

www.4x4-zachodniopomorskie.pl









DBAŁOŚC O DOBRE IMIĘ SRODOWISKA OFF ROAD POWINNA BYC PRIORYTETEM NASZYCH DZIAŁAŃ

Awatar użytkownika
BOGUTEK
menager wklejonych
Posty: 379
Rejestracja: ndz 16 gru, 2007
Lokalizacja: STARGARD

Postautor: BOGUTEK » sob 21 sty, 2012

Mozna też spróbowac z systemem wtrysku pary , ale na ten temat ciężko coś znaleźcc, więc
chyba działało ale ktos na tym łapkę położył
http://www.youtube.com/watch?v=Ku06FJFRTpo
Mężczyzni nigdy nie dorastają , tylko im zabawki drożeją...( cyt.)

www.4x4-zachodniopomorskie.pl









DBAŁOŚC O DOBRE IMIĘ SRODOWISKA OFF ROAD POWINNA BYC PRIORYTETEM NASZYCH DZIAŁAŃ

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » sob 21 sty, 2012

Ciekawy patent. Nawet jak da 20% mniejsze zużycie paliwa to się szybko zwróci.
Bogutek, kupuj :706:

Będziesz relacjonował testy na forum.

Awatar użytkownika
Abo
4X4 Szczecin
Posty: 3448
Rejestracja: czw 25 gru, 2008
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: Abo » sob 21 sty, 2012

W czasach gdy formował się węgiel i miałem SHL 125 dorabialiśmy wtrysk wody do kolektora / gaźnika. Mało pamiętam efekty ale jakiś wzrost mocy był. Jedni wtryskiwali wodę gorącą (parę) inni (ja) wodę zimną i chyba lepszy efekt był na zimnej.
Wtedy rozpracowywaliśmy to "naukowo" i efekt spowodowany jest raczej schłodzeniem mieszanki niż czymś innym.

A co do wodoru - otrzymanie go wymaga dość dużo energii, która się bierze jednak z paliwa >silnik>alternator>aku>elektroliza, potem się go spala. Wszystko po drodze ma sprawność poniżej 100%. Tak nie bardzo jestem przekonany do tego systemu, ale jak ktoś kupi to poproszę o wyniki :)
Bogutek, kupuj :D
Abo

_______________________________
TANIO powiększam babskie cycki dotykiem, jak nie zadziała zwrot kasy!
4800 VTR Super Safari, Jimny ;-)
firma, foty

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » sob 21 sty, 2012

Podejrzewam, że trzeba będzie zamontować mocniejszy alternator - jak dobrze rozumiem to generator ma zabezpieczenie na 50A. Nawet jeżeli bierze tylko 20-30A to i tak zbyt dużo na stałe obciążenie alternatorów w Patrolu.
Ostatnio zmieniony sob 21 sty, 2012 przez LSD, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
BOGUTEK
menager wklejonych
Posty: 379
Rejestracja: ndz 16 gru, 2007
Lokalizacja: STARGARD

Postautor: BOGUTEK » sob 21 sty, 2012

też zwróciłem na to uwagę.
po weekendzie zadzwonie do montażystów i się dowiem więcej.
Mężczyzni nigdy nie dorastają , tylko im zabawki drożeją...( cyt.)

www.4x4-zachodniopomorskie.pl









DBAŁOŚC O DOBRE IMIĘ SRODOWISKA OFF ROAD POWINNA BYC PRIORYTETEM NASZYCH DZIAŁAŃ

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » sob 21 sty, 2012

W przypadku 4,2D mocniejszy altek to nie problem. Od Isuzu 1,7D mają zależnie od wersji 90 lub 100 A i pasują prawie plug n play.

Jak będziesz z nimi gadał to zapytaj, jak to jest w TD, bo w tym przypadku ów wodór i tlen musiały by wchodzić w układ przed turbiną.

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4671
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » śr 25 sty, 2012

aż ślinka cieknie żeby mieć taką instalację
http://www.youtube.com/watch?v=SKKNsW29 ... re=related
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » śr 25 sty, 2012

Taką instalację ma taki gość od reklamy w Vectrze B i sobie chwali, osiągów nie pamiętam ale podobno na przeglądzie się do tego dopierdzielali i demontuje to raz na rok...

Awatar użytkownika
siva explozja
menager wklejonych
Posty: 460
Rejestracja: pn 31 paź, 2011
Lokalizacja: stetin

Postautor: siva explozja » śr 25 sty, 2012

Co do tych instalacji na maila przysłali mi taką oferte http://www.autonawode.eu/ ,Ciekawe bo ingerencja jest naprawde minimalna. A koszt instalacji nie zawysoki w stosunku do np.LPG .

Awatar użytkownika
BOGUTEK
menager wklejonych
Posty: 379
Rejestracja: ndz 16 gru, 2007
Lokalizacja: STARGARD

Postautor: BOGUTEK » czw 26 sty, 2012

Może ktoś z Was znajdzie jutro chwilę czasu i podjedzie do montażysty po dodatkowe informacje.
ARENDT S.C. ul Rymarska 148
Dzięki za zainteresowanie tematem bo mi jakoś czasu brakło
Mężczyzni nigdy nie dorastają , tylko im zabawki drożeją...( cyt.)

www.4x4-zachodniopomorskie.pl









DBAŁOŚC O DOBRE IMIĘ SRODOWISKA OFF ROAD POWINNA BYC PRIORYTETEM NASZYCH DZIAŁAŃ

Awatar użytkownika
Michuu
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 92
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: Michuu » pt 27 sty, 2012

Dziś znalazłem gościa :686: .Firma trochę za szybko umieściła go jako montarzystę . Facet zainstalował ustrojstwo w swoim Mercedesie ML 400 CDI i dopiero zaczyna testować . Powiedział że zacznie montować u innych jak sprawdzi na własnej skórze. Nie chciał narazie nic mówić bo sam nie jest pewien . :692: Jestem z gościem na telefonie i mamy się zdzwonić po wekendzie . W sobotę jedzie tym autem do Wrocławia i spowrotem . Jak coś się dowiem to dam znać .

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » pt 27 sty, 2012

Ja wysłałem zapytanie.
Według nich można toto zamontować do dowolnego silnika.
W wypadku Patrola 4,2TD można spodziewać się 20% oszczędności - bo duża pojemność
Pobiera toto 23A prądu, więc teoretycznie zwykły Patrolowy alternator starczy.
Cena 449 E

Awatar użytkownika
cookie
menager wklejonych
Posty: 451
Rejestracja: sob 12 wrz, 2009

Postautor: cookie » sob 28 sty, 2012

tak mnie tylko zastanawia jaki to ma wpływ na żywotność, awaryjność itp. Nic nie insynuuje ale zawsze w takich momentach się zastanawiam czemu producenci samochodów nie montują tego jako wyposażenie seryjne albo chociaż jako opcję. W dzisiejszych czasach oszczędzanie jest trendy a więc? Ja z dużym zainteresowaniem śledzę temat bo jak się okaże że to działa to chyba sam zainwestuje w coś takiego :)

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4671
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » sob 28 sty, 2012

cookie pisze: Nic nie insynuuje ale zawsze w takich momentach się zastanawiam czemu producenci samochodów nie montują tego jako wyposażenie seryjne albo chociaż jako opcję.

Z tego samego powodu z którego wielu firmom opłaca się wykupić rewelacyjny patent za grubą kasę a potem zamknąć go w sejfie, a ten sejf zamknąć w kolejnym sejfie - z powodu kasy. Przemysł motoryzacyjny jest ściśle związany z biznesem paliwowym, a temu drugiemu wcale nie zależy na tym żeby paliwa były tanie a samochody oszczędne. Rozwiązania dające oszczędności zużycia paliwa są wprowadzane na tyle na ile jest to potrzebne dla działań marketingowych i utrzymania sprzedaży nowych aut. Dlaczego na skalę masową nie montuje się seryjnie instalacji gazowych w samochodach? Paliwo jest bardziej 'eko' i tańsze od benzyny, koszt instalacji też nie jest powalający (przy seryjnej produkcji i montażu)...
Wprowadzenie HHO na szeroką skalę to realne straty, a wyobraź sobie że od 'jutra' twoja wypłata jest o 40% mniejsza. Frustrujące, nie? To samo czują udziałowcy w koncernach paliwowych. Na wodzie tyle nie zarobią.
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » sob 28 sty, 2012

Tak z drugiej strony, jak na spokojnie pogłówkować, to nie ma to prawa działać.
Chodzi o bilans energii włożonej do uzyskanej.
Jeżli wyprodukowanym HHO udało by się napędzić alternator, który dostarcza prąd do produkcji HHO to wyszło by "perpetum mobile".

Perpetum mobile w dosłownym tego słowa znaczenie ponieważ NIC byśmy nie zużywali. Nawet wody, ponieważ pracowała by w obiegu zamkniętym. Efektem spalania HHO jest przecież czysta woda :676:

Awatar użytkownika
Abo
4X4 Szczecin
Posty: 3448
Rejestracja: czw 25 gru, 2008
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: Abo » sob 28 sty, 2012

LSD pisze:Tak z drugiej strony, jak na spokojnie pogłówkować, to nie ma to prawa działać.
Chodzi o bilans energii włożonej do uzyskanej.
Jeżli wyprodukowanym HHO udało by się napędzić alternator, który dostarcza prąd do produkcji HHO to wyszło by "perpetum mobile".

Perpetum mobile w dosłownym tego słowa znaczenie ponieważ NIC byśmy nie zużywali. Nawet wody, ponieważ pracowała by w obiegu zamkniętym. Efektem spalania HHO jest przecież czysta woda :676:


No też tak napisałem ;)
Wtrysk wody może coś dać (zwiększyć albo zmniejszyć sprawność) ale rozkład wody i jej spalenie to tylko zmniejszenie sprawności.
Abo

_______________________________
TANIO powiększam babskie cycki dotykiem, jak nie zadziała zwrot kasy!
4800 VTR Super Safari, Jimny ;-)
firma, foty

flomaker
menager wklejonych
Posty: 415
Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
Lokalizacja: Szczecin;Kasztanowe

Postautor: flomaker » sob 28 sty, 2012

Mikołaj - jako,że jestem po siłowniach i systemach energetycznych, to nie zabieram tu głosu zbytnio :689: :689:
Żebyś mógł jeszcze jeden wieczór tak na spokojnie pogłówkować, to napiszę Ci, że rozważenie bilansu energii w tym temacie, to duży krok w przód. Do zastanowienia się:Jaki procent energii z paliwa jest wykorzystywany do pracy mechanicznej wykonywanej przez silnik? Czyli jaka jest sprawność Twojego silnika? Czy wtrysk wody poprawi tą wartość? To jest bardzo złożone zagadnienie.
Do części silników okrętowych od kilku dekad "leje" się od 15-20 procent wody z powodzeniem. Korzyści jest kilka. Są też wady.
Ja do określenia tego, czy to jest opłacalne jestem za mały, ale wiem, że gdyby przewidziano instalację HHO do silnika na etapie projektowym, było by fajnie.
Never say die... up men and try !!!

Blazer S10 99"


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości