jaka różnica w aku optima

Dział warsztat i już :)
Benes
ADMINISTRATOR
Posty: 5110
Rejestracja: sob 10 lut, 2007

Postautor: Benes » czw 18 paź, 2007

Bartmann pisze:Hmmm Nie wiem co to za nomenklatura??
Tak czy siak aby nie rozwijać poziomu bzdety a jednoczesnie zapewnić sobie pełnię szczęścia połącz dwie zółte optimy albo zapodaj jeden dobry aku :wink: I po temacie :D


nie stać mnie na dwie... druga miała być póżniej
Poza tym jak mają być dwa to dwa do różnych celów a takie łączenie 2w1 nie ma sensu
....

Awatar użytkownika
Bartmann
Starszy podawacz kinetyka
Posty: 109
Rejestracja: czw 10 maja, 2007
Kontaktowanie:

Postautor: Bartmann » czw 18 paź, 2007

Nie widzę sensownej opcji połączenia dwóch różnych aku. Żeby już dosadnie rzec.
Weź kartkę ołówek i narysuj obwody tak aby aku się nie łączyły. :wink:
www.mudmasters-4x4.pl

Olewamy grillowo - browarowych matołów co niszczą opinię off road'owi!!!!

Benes
ADMINISTRATOR
Posty: 5110
Rejestracja: sob 10 lut, 2007

Postautor: Benes » czw 18 paź, 2007

Bartmann pisze:Nie widzę sensownej opcji połączenia dwóch różnych aku. Żeby już dosadnie rzec.
Weź kartkę ołówek i narysuj obwody tak aby aku się nie łączyły. :wink:


bo paranoją jest stwierdzenie że jedna optima nie starcza...
Ostatnio zmieniony czw 18 paź, 2007 przez Benes, łącznie zmieniany 1 raz.
....

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1572
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » czw 18 paź, 2007

Nie wystarczy.
Ja też już dawno bym kupił żołtą optimę ale na dwie mnie nie stać.

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1572
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » czw 18 paź, 2007

http://www.allegro.pl/item253186905_zel ... _w_wa.html

Tu masz optimę o większej pojemności i cenie.

Benes
ADMINISTRATOR
Posty: 5110
Rejestracja: sob 10 lut, 2007

Postautor: Benes » czw 18 paź, 2007

Jasiu pisze:http://www.allegro.pl/item253186905_zelowy_optima_yellow_top_75ah_975a_f_vat_w_wa.html

Tu masz optimę o większej pojemności i cenie.


75Ah to tyle co mam teraz włożone, jest OK

to teraz następne pytania

Jak będzie to współpracować ze zwykłym aku o tej samej pojemności??
Jak jest z odpalaniem "na kable" bo do żelek są jakieś spec prostowniki
....

Awatar użytkownika
kisiel
Młodszy grabarz
Posty: 233
Rejestracja: ndz 18 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: kisiel » czw 18 paź, 2007

jest mozliwosc zrobienia dwuch oddzielnych obwodow dla 2 aukm ale trza by sie troszki w elektronike pobawic. jeden obwod rozruchowy, ktory zaraz po rozruchu przelaczany jest na drugi rownolegly obwod dla odbiornikow. ładowanie na podobnej zasadzie, głownym obwodem bylby ten do odbiornikowm ladowany stale, odlaczany w momencie przelaczenia na ladowanie rozruchowego aku. Do zrobienia, ino troszki roboty z tym by bylo :D

bartman, daj kartke to ci narysuje 8) :lol:

nissan7
Weteran bezdrozy
Posty: 1590
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007

Postautor: nissan7 » czw 18 paź, 2007

podłącz drugie aku tylko do windy i co jakiś czas ładuj prostownikiem :lol: ale głupie rozwiązanie heh

Benes
ADMINISTRATOR
Posty: 5110
Rejestracja: sob 10 lut, 2007

Postautor: Benes » czw 18 paź, 2007

nissan7 pisze:podłącz drugie aku tylko do windy i co jakiś czas ładuj prostownikiem :lol: ale głupie rozwiązanie heh


szybko zabraknie prądu :lol:
....

nissan7
Weteran bezdrozy
Posty: 1590
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007

Postautor: nissan7 » czw 18 paź, 2007

to może poprostu potrzebujesz większego alternatora i rozdzielić kable na dwa. ja tak tylko móżdżę nie bierz mnie do końca poważnie :lol:

Benes
ADMINISTRATOR
Posty: 5110
Rejestracja: sob 10 lut, 2007

Postautor: Benes » czw 18 paź, 2007

nissan7 pisze:to może poprostu potrzebujesz większego alternatora i rozdzielić kable na dwa. ja tak tylko móżdżę nie bierz mnie do końca poważnie :lol:


mam alternator 110A 8) i uwierz że na stromych podjazdach gdzie winda pracuje na zbloczu przez 10-15 minut potrafi mi się zapalić lampka szczególnie jak się długo ciągnie a jeszcze "dupa" jest utopiona...
Ale chodzi mi o awaryjny aku do napędzania lodówy, laptoka, gpsa i innych szpejów dlatego były by dwa połączone ze sobą izolatorem. I wszelkie sprzęty pokładowe będę podłączone do jednego a do drugiego silnik światła i winda. I tak co roku mam zajechany aku to według moich wyliczeń wyjdzie na to samo albo lepiej tylko bardziej boli...
....

Awatar użytkownika
Bartmann
Starszy podawacz kinetyka
Posty: 109
Rejestracja: czw 10 maja, 2007
Kontaktowanie:

Postautor: Bartmann » czw 18 paź, 2007

kisiel pisze:jest mozliwosc zrobienia dwuch oddzielnych obwodow dla 2 aukm ale trza by sie troszki w elektronike pobawic. jeden obwod rozruchowy, ktory zaraz po rozruchu przelaczany jest na drugi rownolegly obwod dla odbiornikow. ładowanie na podobnej zasadzie, głownym obwodem bylby ten do odbiornikowm ladowany stale, odlaczany w momencie przelaczenia na ladowanie rozruchowego aku. Do zrobienia, ino troszki roboty z tym by bylo :D

bartman, daj kartke to ci narysuje 8) :lol:


Rysuj rysuj...byleby ci kredek woskowych nie zabrakło. To co napisałeś to już prawie sztuczna inteligencja...primo do uaza nijak nie pasuje...secondo taniej wyjdzie druga optima :D

Wiesz teoretycznie to może sobie zrobię dyfer i półośie ze stopów tytanu...pewnie dłużej pociągną 8)
www.mudmasters-4x4.pl



Olewamy grillowo - browarowych matołów co niszczą opinię off road'owi!!!!

Awatar użytkownika
Bartmann
Starszy podawacz kinetyka
Posty: 109
Rejestracja: czw 10 maja, 2007
Kontaktowanie:

Postautor: Bartmann » czw 18 paź, 2007

Zresztą przemyślałem to Kiślu...i tak pomiędzy aku będzie płynął prąd. Więc rysuj...chętnie to zobaczę :D
www.mudmasters-4x4.pl



Olewamy grillowo - browarowych matołów co niszczą opinię off road'owi!!!!

Benes
ADMINISTRATOR
Posty: 5110
Rejestracja: sob 10 lut, 2007

Postautor: Benes » czw 18 paź, 2007

dwie "małe" optimy połączone w jedną dla mnie są nie do przyjęcia wyjdzie na to samo cenowo jak jedna duża

To już lepiej ręcznie przełanczać ładowanie w aku wtedy mogą być różne aku
Ostatnio zmieniony czw 18 paź, 2007 przez Benes, łącznie zmieniany 1 raz.
....

nissan7
Weteran bezdrozy
Posty: 1590
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007

Postautor: nissan7 » czw 18 paź, 2007

a jak to jest rozwiazane w ciagnikach ale tak powaznie bo tam jest prad na 24V i sa dwa aku tylko polaczone nie wiem jak. moze by z tej manki to ruszyc
:shock:

nissan7
Weteran bezdrozy
Posty: 1590
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007

Postautor: nissan7 » czw 18 paź, 2007

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic723919.html tu coś piszą ale ja nie bardzo wiem o co chodzi może wam coś to da

Awatar użytkownika
kisiel
Młodszy grabarz
Posty: 233
Rejestracja: ndz 18 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: kisiel » czw 18 paź, 2007

Bartmann pisze:
kisiel pisze:jest mozliwosc zrobienia dwuch oddzielnych obwodow dla 2 aukm ale trza by sie troszki w elektronike pobawic. jeden obwod rozruchowy, ktory zaraz po rozruchu przelaczany jest na drugi rownolegly obwod dla odbiornikow. ładowanie na podobnej zasadzie, głownym obwodem bylby ten do odbiornikowm ladowany stale, odlaczany w momencie przelaczenia na ladowanie rozruchowego aku. Do zrobienia, ino troszki roboty z tym by bylo :D

bartman, daj kartke to ci narysuje 8) :lol:


Rysuj rysuj...byleby ci kredek woskowych nie zabrakło. To co napisałeś to już prawie sztuczna inteligencja...primo do uaza nijak nie pasuje...secondo taniej wyjdzie druga optima :D

Wiesz teoretycznie to może sobie zrobię dyfer i półośie ze stopów tytanu...pewnie dłużej pociągną 8)


zadna sztuczna inteligencja, ino prosty uklad tranzystorowy 8)

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1572
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » pt 19 paź, 2007

To weź Kiślu pomyśl o prądach i pomyśl jaki tranzystor musi być (albo właściwie tyrystor) i ile on kosztuje.

Benes pisze:To już lepiej ręcznie przełanczać ładowanie w aku wtedy mogą być różne aku

Tak ale dwóch naraz nie będziesz mógł ładować.

Benes pisze:Ale chodzi mi o awaryjny aku do napędzania lodówy, laptoka, gpsa i innych szpejów dlatego były by dwa połączone ze sobą izolatorem. I wszelkie sprzęty pokładowe będę podłączone do jednego a do drugiego silnik światła i winda.

No to potrzebujesz izolatora i dwóch akumulatorów.

Awatar użytkownika
Tamlin
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 758
Rejestracja: śr 07 mar, 2007
Lokalizacja: Strachocin/Stargard

Postautor: Tamlin » pt 19 paź, 2007

Jak kiedyś miałem VW Westfalia to tam były dwa aku na jednym wszystko chodziło ale ten drugi był do obsługi tych wszystkich bajerów (lodówka, wentylacji i pompki do wody)
Może poszukaj w tym kierunku, ładowane były obydwa na raz a alternator był tylko jeden. :622:
Nie pozwól aby praca zdominowała całe twoje życie.
Maleństwo Gr LOOOONG

Benes
ADMINISTRATOR
Posty: 5110
Rejestracja: sob 10 lut, 2007

Postautor: Benes » pt 19 paź, 2007

Tamlin pisze:Jak kiedyś miałem VW Westfalia to tam były dwa aku na jednym wszystko chodziło ale ten drugi był do obsługi tych wszystkich bajerów (lodówka, wentylacji i pompki do wody)
Może poszukaj w tym kierunku, ładowane były obydwa na raz a alternator był tylko jeden. :622:


tak zgadza się "aku izolator aku" tylko optima 55A faktycznie jest za mała...
....


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości