jaka różnica w aku optima

Dział warsztat i już :)
Benes
ADMINISTRATOR
Posty: 5113
Rejestracja: sob 10 lut, 2007

jaka różnica w aku optima

Postautor: Benes » wt 16 paź, 2007

jaka jest różnica pomiędzy

akumulatorem trakcyjny głębokiego rozładowania.
http://www.rajdy4x4.pl/sklep/produkt/21/8.html

a

akumulatorem rozruchowy
http://www.rajdy4x4.pl/sklep/produkt/21/9.html


masło maślane dla mnie to jest to samo


?????
....

Awatar użytkownika
zu-tec
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 15
Rejestracja: wt 05 cze, 2007
Lokalizacja: szczecin

Postautor: zu-tec » wt 16 paź, 2007

To nie to samo - żółta jest do łyncza, czerwona do reszty auta, przynajmniej taka jest teoria. Praktycznie nie przerobiłem, bo cena Optimy mnie powaliła, choć niedawno aku wymieniałem :wink:
Jimny +2"

Darek...
ADMINISTRATOR
Posty: 3917
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Darek... » wt 16 paź, 2007

no co Ty Rafał :roll: 200 zeta różnicy - czyli nie to samo :wink: :lol:
Honker 2324

Benes
ADMINISTRATOR
Posty: 5113
Rejestracja: sob 10 lut, 2007

Postautor: Benes » wt 16 paź, 2007

zu-tec pisze:To nie to samo - żółta jest do łyncza, czerwona do reszty auta, przynajmniej taka jest teoria. Praktycznie nie przerobiłem, bo cena Optimy mnie powaliła, choć niedawno aku wymieniałem :wink:



No i każdy tak mówi ale czemu w żadnej firmie co tym handluje tak nie pisze. Dlatego się zastanawiam że to może tylko teoria.
Na allegro są w jednej cenie...
Tak się zastanawiam bo i tak raz do ruku wymieniam akumulator bo jest zajechany przez winde tak więc wyjdzie na to samo.
....

Awatar użytkownika
Bartmann
Starszy podawacz kinetyka
Posty: 109
Rejestracja: czw 10 maja, 2007
Kontaktowanie:

Postautor: Bartmann » wt 16 paź, 2007

www.mudmasters-4x4.pl

Olewamy grillowo - browarowych matołów co niszczą opinię off road'owi!!!!

Awatar użytkownika
zu-tec
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 15
Rejestracja: wt 05 cze, 2007
Lokalizacja: szczecin

Postautor: zu-tec » śr 17 paź, 2007

Benes pisze: (...)
Tak się zastanawiam bo i tak raz do ruku wymieniam akumulator bo jest zajechany przez winde tak więc wyjdzie na to samo.


No właśnie, właśnie....

Tutaj ....
Bartmann pisze:http://www.terenowiec.pl/index.php?gr=60
polecam...

to wcale nie jest napisane, ale IMHO główną zaletą akumulatora do głębokiego rozładowania jest odporność na dużą ilość cykli rozładowania (znacznie większa niż zwykłego aku), czyli mimo ciągłego "zajeżdżania przez windę" powinien wytrzymać dłużej niż rok.
Reszta wymienianych tam zalet to raczej marketingowe ozdobniki...
Jimny +2"

Benes
ADMINISTRATOR
Posty: 5113
Rejestracja: sob 10 lut, 2007

Postautor: Benes » śr 17 paź, 2007

zu-tec pisze:
Benes pisze: (...)
Tak się zastanawiam bo i tak raz do ruku wymieniam akumulator bo jest zajechany przez winde tak więc wyjdzie na to samo.


No właśnie, właśnie....

Tutaj ....
Bartmann pisze:http://www.terenowiec.pl/index.php?gr=60
polecam...

to wcale nie jest napisane, ale IMHO główną zaletą akumulatora do głębokiego rozładowania jest odporność na dużą ilość cykli rozładowania (znacznie większa niż zwykłego aku), czyli mimo ciągłego "zajeżdżania przez windę" powinien wytrzymać dłużej niż rok.
Reszta wymienianych tam zalet to raczej marketingowe ozdobniki...


no i wszystko jasne, dla mnie elektryka i elektryczny bełkot jest nadal czarną magią.
Dzięki :lol:
....

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1572
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » śr 17 paź, 2007

Ja jestem elektrykiem. :D
Pamiętaj że musisz kupić dwie żółte optimy. Jedna ma za małą pojemność do obsługi auta. Tutaj jest główny problem.

Benes
ADMINISTRATOR
Posty: 5113
Rejestracja: sob 10 lut, 2007

Postautor: Benes » śr 17 paź, 2007

Jasiu pisze:Ja jestem elektrykiem. :D
Pamiętaj że musisz kupić dwie żółte optimy. Jedna ma za małą pojemność do obsługi auta. Tutaj jest główny problem.


no właśnie

teraz pytanie czy to ma być jedna optima cy na przykład dwie optimy jendna żółta do windy + jedna rozruchowa i obie połączone izolatorem aku
Wtedy do windy powinna jedna wystarczyć skoro ma moc rozruchową 510A
....

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1572
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » czw 18 paź, 2007

Nie łączy się dwóch różnych aumulatorów, dlatego że mają inne charakterystyki prądowe przy rozładowywaniu co może spowodować, że będą między nimi płynęły prądy wyrównawcze a to z kolei może je uszkodzić.
Jedna optima żółta ma za małą pojemność aby obsłużyć całe auto szczególnie na przeprawówce.

Zatem nie pozostaje nic innego jak kupić dwie żółte optimy.

Benes
ADMINISTRATOR
Posty: 5113
Rejestracja: sob 10 lut, 2007

Postautor: Benes » czw 18 paź, 2007

Jasiu pisze:że będą między nimi płynęły prądy wyrównawcze a to z kolei może je uszkodzić.


no tak ale jeżeli pomiędzy n imi będzie izolator aku to nie powinno być problemu. Winda i reszta szpeju elektroniczengo podpięta do optimy a rozruch na zwykłym -> nie może tak być???
....

Darek...
ADMINISTRATOR
Posty: 3917
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Darek... » czw 18 paź, 2007

Benes , wstaw zwykłą centre 120Ah i będzie git 8)

PS.
Wczoraj robiłem testy czajnika- zagotowałem 3 pełne w ciągu 1,5 h :shock: i jeszcze udało się pojazd odpalić :lol:
Honker 2324

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4671
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » czw 18 paź, 2007

Darek... pisze:PS.
Wczoraj robiłem testy czajnika- zagotowałem 3 pełne w ciągu 1,5 h :shock: i jeszcze udało się pojazd odpalić :lol:


Szybciej by było rozpalić ognisko z mokrego drewna :P
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

Benes
ADMINISTRATOR
Posty: 5113
Rejestracja: sob 10 lut, 2007

Postautor: Benes » czw 18 paź, 2007

Darek... pisze:Benes , wstaw zwykłą centre 120Ah i będzie git 8)

PS.
Wczoraj robiłem testy czajnika- zagotowałem 3 pełne w ciągu 1,5 h :shock: i jeszcze udało się pojazd odpalić :lol:


120A za duży i nie mieści się poza tym co roku kupować 120A aku :shock:
....

Benes
ADMINISTRATOR
Posty: 5113
Rejestracja: sob 10 lut, 2007

Postautor: Benes » czw 18 paź, 2007

Tanto pisze:
Darek... pisze:PS.
Wczoraj robiłem testy czajnika- zagotowałem 3 pełne w ciągu 1,5 h :shock: i jeszcze udało się pojazd odpalić :lol:


Szybciej by było rozpalić ognisko z mokrego drewna :P



OOOO jacek awansował :lol:
....

Darek...
ADMINISTRATOR
Posty: 3917
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Darek... » czw 18 paź, 2007

w Jego przypadku to może ustawić kategorie "fotoreporter 4x4 Szczecin" :roll:
Honker 2324

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4671
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » czw 18 paź, 2007

Benes pisze:OOOO jacek awansował :lol:

Jakoś tak wyszło ;-) Ale stary opis był bardziej adekwatny
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

Awatar użytkownika
Bartmann
Starszy podawacz kinetyka
Posty: 109
Rejestracja: czw 10 maja, 2007
Kontaktowanie:

Postautor: Bartmann » czw 18 paź, 2007

Benes pisze:
Jasiu pisze:że będą między nimi płynęły prądy wyrównawcze a to z kolei może je uszkodzić.


no tak ale jeżeli pomiędzy n imi będzie izolator aku to nie powinno być problemu. Winda i reszta szpeju elektroniczengo podpięta do optimy a rozruch na zwykłym -> nie może tak być???


Nie. Wtedy nadal będziesz miał efekt o którym pisze Jasiu. Żaden izolator...bo jakoś oba muszisz ładować...nie zrobisz dwóch całkowicie odrębnych obwodów zawsze będzie coś łączyć te skrzynki...no właśnie co :?: :?: :D :D
Ostatnio zmieniony czw 18 paź, 2007 przez Bartmann, łącznie zmieniany 1 raz.
www.mudmasters-4x4.pl



Olewamy grillowo - browarowych matołów co niszczą opinię off road'owi!!!!

Benes
ADMINISTRATOR
Posty: 5113
Rejestracja: sob 10 lut, 2007

Postautor: Benes » czw 18 paź, 2007

Bartmann pisze:
Benes pisze:
Jasiu pisze:że będą między nimi płynęły prądy wyrównawcze a to z kolei może je uszkodzić.


no tak ale jeżeli pomiędzy n imi będzie izolator aku to nie powinno być problemu. Winda i reszta szpeju elektroniczengo podpięta do optimy a rozruch na zwykłym -> nie może tak być???


Nie. Wtedy nadal będziesz miał efekt o którym pisze Jasiu. Żaden izolator...bo jakoś oba muszisz ładować...nie zrobisz dwóch całkowicie odrębnych obiegów zawsze będzie coś łączyć te skrzynki...no właśnie co :?: :?: :D :D


izolator jest po to aby łączyć... ładowaniem
....

Awatar użytkownika
Bartmann
Starszy podawacz kinetyka
Posty: 109
Rejestracja: czw 10 maja, 2007
Kontaktowanie:

Postautor: Bartmann » czw 18 paź, 2007

Hmmm Nie wiem co to za nomenklatura??
Tak czy siak aby nie rozwijać poziomu bzdety a jednoczesnie zapewnić sobie pełnię szczęścia połącz dwie zółte optimy albo zapodaj jeden dobry aku :wink: I po temacie :D

Zauważyłem też znaczną poprawę (w żywotności aku) po zmianie elektryka na mechanika :D Aczkolwiek wybuchowość łożysk reduktora nabrała większej częstotliwości :roll:
Ostatnio zmieniony czw 18 paź, 2007 przez Bartmann, łącznie zmieniany 1 raz.
www.mudmasters-4x4.pl



Olewamy grillowo - browarowych matołów co niszczą opinię off road'owi!!!!


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości