jaka różnica w aku optima
jaka różnica w aku optima
jaka jest różnica pomiędzy
akumulatorem trakcyjny głębokiego rozładowania.
http://www.rajdy4x4.pl/sklep/produkt/21/8.html
a
akumulatorem rozruchowy
http://www.rajdy4x4.pl/sklep/produkt/21/9.html
masło maślane dla mnie to jest to samo
???
akumulatorem trakcyjny głębokiego rozładowania.
http://www.rajdy4x4.pl/sklep/produkt/21/8.html
a
akumulatorem rozruchowy
http://www.rajdy4x4.pl/sklep/produkt/21/9.html
masło maślane dla mnie to jest to samo
???
....
zu-tec pisze:To nie to samo - żółta jest do łyncza, czerwona do reszty auta, przynajmniej taka jest teoria. Praktycznie nie przerobiłem, bo cena Optimy mnie powaliła, choć niedawno aku wymieniałem
No i każdy tak mówi ale czemu w żadnej firmie co tym handluje tak nie pisze. Dlatego się zastanawiam że to może tylko teoria.
Na allegro są w jednej cenie...
Tak się zastanawiam bo i tak raz do ruku wymieniam akumulator bo jest zajechany przez winde tak więc wyjdzie na to samo.
....
Benes pisze: (...)
Tak się zastanawiam bo i tak raz do ruku wymieniam akumulator bo jest zajechany przez winde tak więc wyjdzie na to samo.
No właśnie, właśnie....
Tutaj ....
Bartmann pisze:http://www.terenowiec.pl/index.php?gr=60
polecam...
to wcale nie jest napisane, ale IMHO główną zaletą akumulatora do głębokiego rozładowania jest odporność na dużą ilość cykli rozładowania (znacznie większa niż zwykłego aku), czyli mimo ciągłego "zajeżdżania przez windę" powinien wytrzymać dłużej niż rok.
Reszta wymienianych tam zalet to raczej marketingowe ozdobniki...
Jimny +2"
zu-tec pisze:Benes pisze: (...)
Tak się zastanawiam bo i tak raz do ruku wymieniam akumulator bo jest zajechany przez winde tak więc wyjdzie na to samo.
No właśnie, właśnie....
Tutaj ....Bartmann pisze:http://www.terenowiec.pl/index.php?gr=60
polecam...
to wcale nie jest napisane, ale IMHO główną zaletą akumulatora do głębokiego rozładowania jest odporność na dużą ilość cykli rozładowania (znacznie większa niż zwykłego aku), czyli mimo ciągłego "zajeżdżania przez windę" powinien wytrzymać dłużej niż rok.
Reszta wymienianych tam zalet to raczej marketingowe ozdobniki...
no i wszystko jasne, dla mnie elektryka i elektryczny bełkot jest nadal czarną magią.
Dzięki
....
Jasiu pisze:Ja jestem elektrykiem.
Pamiętaj że musisz kupić dwie żółte optimy. Jedna ma za małą pojemność do obsługi auta. Tutaj jest główny problem.
no właśnie
teraz pytanie czy to ma być jedna optima cy na przykład dwie optimy jendna żółta do windy + jedna rozruchowa i obie połączone izolatorem aku
Wtedy do windy powinna jedna wystarczyć skoro ma moc rozruchową 510A
....
Nie łączy się dwóch różnych aumulatorów, dlatego że mają inne charakterystyki prądowe przy rozładowywaniu co może spowodować, że będą między nimi płynęły prądy wyrównawcze a to z kolei może je uszkodzić.
Jedna optima żółta ma za małą pojemność aby obsłużyć całe auto szczególnie na przeprawówce.
Zatem nie pozostaje nic innego jak kupić dwie żółte optimy.
Jedna optima żółta ma za małą pojemność aby obsłużyć całe auto szczególnie na przeprawówce.
Zatem nie pozostaje nic innego jak kupić dwie żółte optimy.
Benes pisze:Jasiu pisze:że będą między nimi płynęły prądy wyrównawcze a to z kolei może je uszkodzić.
no tak ale jeżeli pomiędzy n imi będzie izolator aku to nie powinno być problemu. Winda i reszta szpeju elektroniczengo podpięta do optimy a rozruch na zwykłym nie może tak być???
Nie. Wtedy nadal będziesz miał efekt o którym pisze Jasiu. Żaden izolator...bo jakoś oba muszisz ładować...nie zrobisz dwóch całkowicie odrębnych obwodów zawsze będzie coś łączyć te skrzynki...no właśnie co
Ostatnio zmieniony czw 18 paź, 2007 przez Bartmann, łącznie zmieniany 1 raz.
Bartmann pisze:Benes pisze:Jasiu pisze:że będą między nimi płynęły prądy wyrównawcze a to z kolei może je uszkodzić.
no tak ale jeżeli pomiędzy n imi będzie izolator aku to nie powinno być problemu. Winda i reszta szpeju elektroniczengo podpięta do optimy a rozruch na zwykłym nie może tak być???
Nie. Wtedy nadal będziesz miał efekt o którym pisze Jasiu. Żaden izolator...bo jakoś oba muszisz ładować...nie zrobisz dwóch całkowicie odrębnych obiegów zawsze będzie coś łączyć te skrzynki...no właśnie co
izolator jest po to aby łączyć... ładowaniem
....
Hmmm Nie wiem co to za nomenklatura??
Tak czy siak aby nie rozwijać poziomu bzdety a jednoczesnie zapewnić sobie pełnię szczęścia połącz dwie zółte optimy albo zapodaj jeden dobry aku I po temacie
Zauważyłem też znaczną poprawę (w żywotności aku) po zmianie elektryka na mechanika Aczkolwiek wybuchowość łożysk reduktora nabrała większej częstotliwości
Tak czy siak aby nie rozwijać poziomu bzdety a jednoczesnie zapewnić sobie pełnię szczęścia połącz dwie zółte optimy albo zapodaj jeden dobry aku I po temacie
Zauważyłem też znaczną poprawę (w żywotności aku) po zmianie elektryka na mechanika Aczkolwiek wybuchowość łożysk reduktora nabrała większej częstotliwości
Ostatnio zmieniony czw 18 paź, 2007 przez Bartmann, łącznie zmieniany 1 raz.
Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości