akumulatorem trakcyjny głębokiego rozładowania.
http://www.rajdy4x4.pl/sklep/produkt/21/8.html
a
akumulatorem rozruchowy
http://www.rajdy4x4.pl/sklep/produkt/21/9.html
masło maślane dla mnie to jest to samo

zu-tec pisze:To nie to samo - żółta jest do łyncza, czerwona do reszty auta, przynajmniej taka jest teoria. Praktycznie nie przerobiłem, bo cena Optimy mnie powaliła, choć niedawno aku wymieniałem
Benes pisze: (...)
Tak się zastanawiam bo i tak raz do ruku wymieniam akumulator bo jest zajechany przez winde tak więc wyjdzie na to samo.
Bartmann pisze:http://www.terenowiec.pl/index.php?gr=60
polecam...
zu-tec pisze:Benes pisze: (...)
Tak się zastanawiam bo i tak raz do ruku wymieniam akumulator bo jest zajechany przez winde tak więc wyjdzie na to samo.
No właśnie, właśnie....
Tutaj ....Bartmann pisze:http://www.terenowiec.pl/index.php?gr=60
polecam...
to wcale nie jest napisane, ale IMHO główną zaletą akumulatora do głębokiego rozładowania jest odporność na dużą ilość cykli rozładowania (znacznie większa niż zwykłego aku), czyli mimo ciągłego "zajeżdżania przez windę" powinien wytrzymać dłużej niż rok.
Reszta wymienianych tam zalet to raczej marketingowe ozdobniki...
Jasiu pisze:Ja jestem elektrykiem.![]()
Pamiętaj że musisz kupić dwie żółte optimy. Jedna ma za małą pojemność do obsługi auta. Tutaj jest główny problem.
Jasiu pisze:że będą między nimi płynęły prądy wyrównawcze a to z kolei może je uszkodzić.
Benes pisze:Jasiu pisze:że będą między nimi płynęły prądy wyrównawcze a to z kolei może je uszkodzić.
no tak ale jeżeli pomiędzy n imi będzie izolator aku to nie powinno być problemu. Winda i reszta szpeju elektroniczengo podpięta do optimy a rozruch na zwykłymnie może tak być???
Bartmann pisze:Benes pisze:Jasiu pisze:że będą między nimi płynęły prądy wyrównawcze a to z kolei może je uszkodzić.
no tak ale jeżeli pomiędzy n imi będzie izolator aku to nie powinno być problemu. Winda i reszta szpeju elektroniczengo podpięta do optimy a rozruch na zwykłymnie może tak być???
Nie. Wtedy nadal będziesz miał efekt o którym pisze Jasiu. Żaden izolator...bo jakoś oba muszisz ładować...nie zrobisz dwóch całkowicie odrębnych obiegów zawsze będzie coś łączyć te skrzynki...no właśnie co![]()
![]()
![]()
Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 82 gości