gszyp pisze:Jasiu pisze:nędzny schemat. Żarówki nie działają po wifi.
a co w nim jest niby nie tak
raz ze nie dzialaja po wifi to 2 nie maja blokady po mac-adresie
a co jak jakis zirytowany haker wyladuje Ci accu
miastek pisze:Jacek w mostach też są dziury.
miastek pisze:Ja już się nie będę wypowiadał
miastek pisze:Skoro na zgaszonym silniku na aku masz około 12V a na światłach ok 10V to na odpalonym będziesz miał na aku ok.14V a na żarówkach ok.12V więc tyle co trzeba.
A tak bajdewej to mnie w szkole uczyli że, jak coś działa to znaczy że nie jest zepsute i nie ma możliwości tego naprawiać.
Tanto pisze:Widzę że dyskusja ładnie się rozwija jak są komiksy, no to za chwilę przejdziemy do obrazków
Ale na początek spróbuję wytłumaczyć się jeszcze z niepotrzebnego poprawiania fabryki i dokończyć wątek napięcia na żarówce.
Jak już pisałem wcześniej, po włączeniu świateł mijania pomiędzy (+) a (-) na akumulatorze woltomierz pokazuje napięcie 12,16 V, mierząc pomiędzy (+) i (-) żarówki napięcie wynosi 9,53 V. Po podłączeniu żarówki przez przekaźnik i gruby przewód zasilający na żarówce było napięcie 11,11 V (na aku było wtedy 11,93 V).
No dobra teraz obiecane komiksy Po lewej stronie jest rozrysowany schemat okablowania świateł w SJ'cie, lekko go pokolorowałem żeby czytelniej było widać co z czym się łączy aby nastało oświecenie. Prawa strona to wydumki w temacie przekaźników. Górny schemat to najczęściej opisywana w necie modyfikacja - jeden przewód zasila wszystko, sterowanie dwoma przekaźnikami (jeden na mijania, drugi na drogowe). Przewód zasilający minimum 4 mm2 (?). Schemat środkowy - dwa przewody zasilające, jeden do mijania, drugi do drogowych, cztery przekaźniki. Przewody zasilające minimum 2,5 mm2. Ostatni to powrót do japońskiej koncepcji oddzielnego zasilania każdej żarówki.
http://www.4x4.tanto.com.pl/download/su ... zednie.pdf
Konstruktywna krytyka i sugestie mile widziane. Osobiście skłaniam się do wersji środkowej.
Tanto pisze:I jeszcze kilka pytań
- jak zachowa się obwód w przypadku spalenia bezpiecznika w oryginalnej instalacji? Np. w schemacie 'mijania' przepala się środkowy bezpiecznik (ten nad którym jest 10A). Mam pewne 'widzimisię' ale nie będę nic sugerował.
Tanto pisze:- przeglądając różne opisy podłączenia przekaźników trafiłem na wersję w której autor wstawił dodatkowe bezpieczniki 10A na przewodach zasilających pomiędzy złączami żarówek, a przekaźnikami. Łącznie 4 szt. Ma to jakieś logiczne wytłumaczenie czy to przerost formy nad treścią?
student pisze:Jak w prosty i łatwy sposób zgnieść rurę (grubościenną, bezszwową) by można było wywiercić w tym dwie dziury (dwa otwory) i przykręcić do ramy?
Naparzanie młotem odpada, prasą jeszcze nie próbowałem, nie wiem czy 15t wystarczy... Palnika acetyleno-tlenowego nie mam.
Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości