motacie coś????

Dział warsztat i już :)
Awatar użytkownika
martii
menager wklejonych
Posty: 368
Rejestracja: śr 28 maja, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: martii » czw 13 sty, 2011

gszyp pisze:
Jasiu pisze:nędzny schemat. Żarówki nie działają po wifi.
8)


a co w nim jest niby nie tak


raz ze nie dzialaja po wifi to 2 nie maja blokady po mac-adresie :lol:
a co jak jakis zirytowany haker wyladuje Ci accu :lol:

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1572
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » czw 13 sty, 2011

To może tak na szybkiego bez czepiania się szczegółow:
1. załączanie światel mijania możliwe tylko po załączeniu świateł postojowych - brak tego na schemacie
2. układ musi uniemożliwiać jednoczesne włączenie świateł drogowych i mijania chyba że do wysyłania krótkich sygnałów ostrzegawczych - brak na schemacie.
3. brak wyłączników świateł na schemacie
4. za dużo przekaźników i bezpieczników, za duże wartości bezpieczników, źle dobrane przewody (po co 2,5 mm wszędzie?)
5. gniazdo żarówki prawa strona nie ma podłączonych przewodów żadnych
6. Gniazdo żarówki lewa strona zasilone z przekaźnika lewa strona oraz z przekaźnika prawa strona.

Reasumując - gdybyś taki schemat dał komuś kto nie zna się na elektryce to by to nie zadziałało a nawet gdyby bo drobnych modyfikacjach zadziałało to nie przeszło by przeglądu.

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » czw 13 sty, 2011

Jasiu pisze:2. układ musi uniemożliwiać jednoczesne włączenie świateł drogowych i mijania chyba że do wysyłania krótkich sygnałów ostrzegawczych - brak na schemacie.


Może być pod warunkiem 2 osobnych reflektorów na stronę lub reflektorów z dwoma żarówkami.

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1572
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » czw 13 sty, 2011

Na schemacie jest jedna zarowka dwuzarnikowa

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2012
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » czw 13 sty, 2011

1.znalazłem ten schemat tak na szybkiego(nie przyglądłem mu się dokładnie)
2.skoro kable na schemacie są poprowadzone do żarówki to oczywiste jest że równiesz do gniazda(prawa strona
3. kable 2,5mm to z aku a nie wszystkie (czytaj opis)
4. ogólnie jeżeli jest do pupci to go wywalam :lol:

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » czw 13 sty, 2011

Tanto pisze:
Widzisz Student co narobiłeś? :twisted:



Przepraszam :oops: uznałem to za dobry sposób znalezienia najlepszego rozwiązania.

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1572
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » czw 13 sty, 2011

to jest forum dyskusyjne. tutaj ci co nie jeżdzą się wymądrzają że jeżdzą i że wiedzą wszystko więc nie ma za co przepraszać.

Darek...
ADMINISTRATOR
Posty: 3915
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Darek... » czw 13 sty, 2011

Jasiu pisze:to jest forum dyskusyjne. tutaj ci co nie jeżdzą się wymądrzają że jeżdzą i że wiedzą wszystko więc nie ma za co przepraszać.


ojjjj prawda :!:
Honker 2324

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » czw 13 sty, 2011

Jasiu pisze:to jest forum dyskusyjne. tutaj ci co nie jeżdzą się wymądrzają że jeżdzą i że wiedzą wszystko więc nie ma za co przepraszać.


I różnie można odebrać Twoje słowa...
Jeżdżę mimo że dopiero zaczynam.

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1572
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » czw 13 sty, 2011

a ja nie jeżdżę mimo że zacząłem już dawno :lol:

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4671
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » czw 13 sty, 2011

Widzę że dyskusja ładnie się rozwija jak są komiksy, no to za chwilę przejdziemy do obrazków :-)
Ale na początek spróbuję wytłumaczyć się jeszcze z niepotrzebnego poprawiania fabryki i dokończyć wątek napięcia na żarówce.
Jak już pisałem wcześniej, po włączeniu świateł mijania pomiędzy (+) a (-) na akumulatorze woltomierz pokazuje napięcie 12,16 V, mierząc pomiędzy (+) i (-) żarówki napięcie wynosi 9,53 V. Po podłączeniu żarówki przez przekaźnik i gruby przewód zasilający na żarówce było napięcie 11,11 V (na aku było wtedy 11,93 V).

No dobra teraz obiecane komiksy ;-) Po lewej stronie jest rozrysowany schemat okablowania świateł w SJ'cie, lekko go pokolorowałem żeby czytelniej było widać co z czym się łączy aby nastało oświecenie. Prawa strona to wydumki w temacie przekaźników. Górny schemat to najczęściej opisywana w necie modyfikacja - jeden przewód zasila wszystko, sterowanie dwoma przekaźnikami (jeden na mijania, drugi na drogowe). Przewód zasilający minimum 4 mm2 (?). Schemat środkowy - dwa przewody zasilające, jeden do mijania, drugi do drogowych, cztery przekaźniki. Przewody zasilające minimum 2,5 mm2. Ostatni to powrót do japońskiej koncepcji oddzielnego zasilania każdej żarówki.
http://www.4x4.tanto.com.pl/download/su ... zednie.pdf
Konstruktywna krytyka i sugestie mile widziane. Osobiście skłaniam się do wersji środkowej.

I jeszcze kilka pytań
- jak zachowa się obwód w przypadku spalenia bezpiecznika w oryginalnej instalacji? Np. w schemacie 'mijania' przepala się środkowy bezpiecznik (ten nad którym jest 10A). Mam pewne 'widzimisię' ale nie będę nic sugerował.
- przeglądając różne opisy podłączenia przekaźników trafiłem na wersję w której autor wstawił dodatkowe bezpieczniki 10A na przewodach zasilających pomiędzy złączami żarówek, a przekaźnikami. Łącznie 4 szt. Ma to jakieś logiczne wytłumaczenie czy to przerost formy nad treścią?
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5851
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » pt 14 sty, 2011

Jacek w mostach też są dziury.
Ja już się nie będę wypowiadał :mrgreen:
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4671
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » pt 14 sty, 2011

miastek pisze:Jacek w mostach też są dziury.

Nie ma to jak rzeczowa wypowiedź w temacie
miastek pisze:Ja już się nie będę wypowiadał :mrgreen:

Masz rację, nie warto tracić energii na podzielenie się wiedzą z głupszymi od siebie.

A tak 'bajdełej' - chodziło ci o dziury czy otwory, bo mnie w szkole uczyli że w konstrukcjach technicznych są otwory ...i tak nie bardzo kumam co miałeś na myśli.
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5851
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » pt 14 sty, 2011

Chodzi o to, że z twoich postów wnioskuję, że światła w kozuni działają tylko wg ciebie jest na nich zbyt niskie napięcie i chciałbyś to poprawić rzeźbiąc nową instalację ale nie bardzo wiesz jak się za to zabrać.
Dla mnie to szukanie dziury w moście. :wink:
Skoro na zgaszonym silniku na aku masz około 12V a na światłach ok 10V to na odpalonym będziesz miał na aku ok.14V a na żarówkach ok.12V więc tyle co trzeba.

A tak bajdewej to mnie w szkole uczyli że, jak coś działa to znaczy że nie jest zepsute i nie ma możliwości tego naprawiać. :mrgreen:
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
przem68
4X4 Szczecin
Posty: 643
Rejestracja: pn 19 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: przem68 » pt 14 sty, 2011

miastek pisze:Skoro na zgaszonym silniku na aku masz około 12V a na światłach ok 10V to na odpalonym będziesz miał na aku ok.14V a na żarówkach ok.12V więc tyle co trzeba.

A tak bajdewej to mnie w szkole uczyli że, jak coś działa to znaczy że nie jest zepsute i nie ma możliwości tego naprawiać. :mrgreen:


to dwie prawdy :wink:

a przy okazji, jeśli myślisz, że po tych modyfikacjach będziesz więcej widział po ciemaku, bo ci jaśniej zaświecą oczka w kozuni to muszę cię uprzedzić, że możesz się co najwyżej okopać :roll: :lol:

takie pseudo-poprawianie to można sobie w d... wsadzić.

jedyna metoda na lepsze świecenie reflektorów w samuraju, to kupić nowe gałki oczne, najlepiej podróbki za 25 zł i po problemie :lol:

ja takie pare tygodni temu kupiłem i jestem w 100% zadowolniony :wink:
mało roboty, niewiele kasy i efekt pierwsza klasa
Jutro będzie dzisiaj. Tyle, że dopiero jutro. ;-)

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1572
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » pt 14 sty, 2011

Tanto pisze:Widzę że dyskusja ładnie się rozwija jak są komiksy, no to za chwilę przejdziemy do obrazków :-)
Ale na początek spróbuję wytłumaczyć się jeszcze z niepotrzebnego poprawiania fabryki i dokończyć wątek napięcia na żarówce.
Jak już pisałem wcześniej, po włączeniu świateł mijania pomiędzy (+) a (-) na akumulatorze woltomierz pokazuje napięcie 12,16 V, mierząc pomiędzy (+) i (-) żarówki napięcie wynosi 9,53 V. Po podłączeniu żarówki przez przekaźnik i gruby przewód zasilający na żarówce było napięcie 11,11 V (na aku było wtedy 11,93 V).

No dobra teraz obiecane komiksy ;-) Po lewej stronie jest rozrysowany schemat okablowania świateł w SJ'cie, lekko go pokolorowałem żeby czytelniej było widać co z czym się łączy aby nastało oświecenie. Prawa strona to wydumki w temacie przekaźników. Górny schemat to najczęściej opisywana w necie modyfikacja - jeden przewód zasila wszystko, sterowanie dwoma przekaźnikami (jeden na mijania, drugi na drogowe). Przewód zasilający minimum 4 mm2 (?). Schemat środkowy - dwa przewody zasilające, jeden do mijania, drugi do drogowych, cztery przekaźniki. Przewody zasilające minimum 2,5 mm2. Ostatni to powrót do japońskiej koncepcji oddzielnego zasilania każdej żarówki.
http://www.4x4.tanto.com.pl/download/su ... zednie.pdf
Konstruktywna krytyka i sugestie mile widziane. Osobiście skłaniam się do wersji środkowej.

Przekaźnik to nie perpetum mobile i nie spowoduje że będzie wyższe napięcie na żarówce. Wyższe napięcie na żarówce jest możliwe dzięki mniejszym spadkom napięcia w układzie elektrycznym. Przekaźniki są potrzebne żeby nie paliły się włączniki świateł poniewaź przy dużym prądzie stałym podczas włączania i wyłączania świateł powstaje łuk elektryczny który wypala styki wyłącznika a przez to wzrastają spadki napięcia - spada napięcie na żarówce.
Ja bym twoje poszukiwania spadków napięcia zaczął od podmieniania wyłączników światła na nowe. potem ewentualnie układ pierwszy - jeden przekaźnik na światła drogowe i tyle. Drugi zapasowy w kieszeń jak wjedziesz do wody żebyś mógł go wymienić.
Tanto pisze:I jeszcze kilka pytań
- jak zachowa się obwód w przypadku spalenia bezpiecznika w oryginalnej instalacji? Np. w schemacie 'mijania' przepala się środkowy bezpiecznik (ten nad którym jest 10A). Mam pewne 'widzimisię' ale nie będę nic sugerował.

Spalony bezpiecznik powoduje że układ zasilania przestaje działać.
Tanto pisze:- przeglądając różne opisy podłączenia przekaźników trafiłem na wersję w której autor wstawił dodatkowe bezpieczniki 10A na przewodach zasilających pomiędzy złączami żarówek, a przekaźnikami. Łącznie 4 szt. Ma to jakieś logiczne wytłumaczenie czy to przerost formy nad treścią?

Ma to uzasadnienie.

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4671
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » sob 15 sty, 2011

Miastek, dzięki, teraz wiem co chciałeś mi powiedzieć :thumleft:
Niestety nie miałem teraz możliwości pomierzyć napięć przy odpalonym silniku, jak latem coś sprawdzałem to stary alternator dawał zaledwie 12.7V, teraz jest nowy stary (też 'dynamo') ale nie wiem czy wyrabia się żeby dać odpowiednią ilość prądu. Pewnie też nie, bo jak wcisnę 'stop' to światła lekko przygasają.
Czy ilość światła jest odpowiednia niech się wypowie Benes, bo gdyby on mi nie nagadał, to zapewne myślał bym że ma być tak jak jest ;-)

Przemek, w czasie remontu oryginalne śruby regulacyjne wolały się urwać niż dać przekręcić, dlatego teraz świecą wesemowskie golfy II z żarówkami H4 o mocy takiej jak standardowe (albo jakieś +15, nie pamiętam dokładnie).

Przekaźniki chciałbym zamontować właśnie aby uniezależnić zasilanie żarówek od spadków napięcia, poprzez pominięcie oryginalnej instalacji.
To autko ma 25 lat i tak na zdrowy rozsądek oraz dla świętego spokoju instalację powinno się wymienić na nówkę sztukę - jest to raczej nie realne, chyba że własnoręcznie zacznę pleść kabelki ;-)
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » pn 17 sty, 2011

Jak w prosty i łatwy sposób zgnieść rurę (grubościenną, bezszwową) by można było wywiercić w tym dwie dziury (dwa otwory) i przykręcić do ramy?

Naparzanie młotem odpada, prasą jeszcze nie próbowałem, nie wiem czy 15t wystarczy... Palnika acetyleno-tlenowego nie mam.

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » pn 17 sty, 2011

student pisze:Jak w prosty i łatwy sposób zgnieść rurę (grubościenną, bezszwową) by można było wywiercić w tym dwie dziury (dwa otwory) i przykręcić do ramy?

Naparzanie młotem odpada, prasą jeszcze nie próbowałem, nie wiem czy 15t wystarczy... Palnika acetyleno-tlenowego nie mam.


Jak nie masz palinka, to rozpal sobie ognisko. Potrzymaj tam rurkę i jak będzie czerwona to ją potraktuj porządnym młotkiem :)

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » pn 17 sty, 2011

No miałem taką myśl, ciekawy sposób nawet, miejsce na ognisko jest...


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości