Które opony polecacie??

Dział warsztat i już :)
Darek...
ADMINISTRATOR
Posty: 3915
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Darek... » ndz 24 paź, 2010

darek.z pisze:Szerokość opony nie zawsze wzrasta wraz z wysokością.

.


8) @ student - czytaj to 8)
Honker 2324

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4671
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » ndz 24 paź, 2010

darek.z pisze:Dlatego zakłada się też opony wysokie do zwiększenia prześwitu a zarazem wąskie do zmniejszenia oporów toczenia np. jak masz za słaby silnik.

Zwłaszcza jeśli auto nie waży pod 2 tony, u mnie takie rozwiązanie jak do tej pory się sprawdza - opony 215/80/15, po zmianie z 205/70/15 auto poszło o 5 cm do góry.
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » pn 25 paź, 2010

Hi hi wszystko zgoda Panowie! Z tym że kolega pisze o oponach 225/75 i ta oponka jest niższa od np 30 calowej.
Wiem że są różne wymysły z rozmiarami kapci ale weź znajdź potem jedną sztukę...
Napisałem tamtego posta żeby sobie przemyślał, czy warto jest wbijać się w tak niską oponę. Wyraziłem również troskę o szerokość felgi żeby mu doradzić jaki rozmiar sobie może założyć.

Awatar użytkownika
erto
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 59
Rejestracja: ndz 08 sie, 2010
Lokalizacja: Szczecin - Kijewo

Postautor: erto » pn 25 paź, 2010

No tak - wszystko ładnie, ale ja teraz mam założone 225/70/15 (auto bez liftu i bez dystansów) i zbyt dużo miejsca wolnego nie ma.
Druga kwestia przeciwko większym oponom to silnik - 70 kW ;-(
Czy znacie w Sz-nie adres firmy, która ma na stanie opony BFG AT, tak żeby sobie organoleptycznie dobrać rozmiar? Pytałem w kilku dużych firmach w mojej okolicy ale niestety lipa.
Jak zawsze z góry dziękuję za pomoc

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » pn 25 paź, 2010

Nikt nie da Ci założyć oponę żebyś popatrzał jak wygląda...
A Ty masz z przodu normalny most czy drążko-wahaczowiec? Bo jeżeli ta druga opcja to wpadaj do mnie na warsztat, zrobimy mu rozsądny lift i się zmieści :]
Ile cali szerokości masz felgi?

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2012
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » pn 25 paź, 2010

student pisze:Nikt nie da Ci założyć oponę żebyś popatrzał jak wygląda...
A Ty masz z przodu normalny most czy drążko-wahaczowiec? Bo jeżeli ta druga opcja to wpadaj do mnie na warsztat, zrobimy mu rozsądny lift i się zmieści :]
Ile cali szerokości masz felgi?


Student a jak się robi rozsądny lift w drażkowachaczowcach :?: :lol:
Ostatnio zmieniony pn 25 paź, 2010 przez gszyp, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10069
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » pn 25 paź, 2010

Da się zrobić, ale to kosztowne jak cholera.
8)
prezes, po prostu prezes

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2012
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » pn 25 paź, 2010

prezes pisze:Da się zrobić, ale to kosztowne jak cholera.
8)


nie Pana pytam :D

Awatar użytkownika
Tamlin
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 758
Rejestracja: śr 07 mar, 2007
Lokalizacja: Strachocin/Stargard

Postautor: Tamlin » wt 26 paź, 2010

Kręci i patrzy jak półoś się zachowuje :D :D :D

A później co wyjazd w teren to wymiana hihi :622:
Nie pozwól aby praca zdominowała całe twoje życie.
Maleństwo Gr LOOOONG

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2012
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » wt 26 paź, 2010

to też właśnie to miałem na myśli ,no i amorki się szybko kończą bo jak nie przedłużysz to dobijają do końca bo mają bardzo ograniczony ruch w dół :lol:

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » wt 26 paź, 2010

Aj tam! Przynajmniej kilka browarów, kilka kluczy, lewarek, kanał i zwiększam prześwit o kilka centów a Wy drodzy Panowie Patrolowcy i Jeepowcy?!

Rozsądny lift to taki żeby zachować optymalne wartości amortyzowania w stosunku do uzyskanego prześwitu, myślę że w mavericku udało mi się to uzyskać i to zupełnie za darmo, nie wrzuciłem żadnej zmotanej części rodem ze sklepu GRATY 4x4 co w połączeniu z odpowiednią oponą da fajny efekt tanim kosztem.

nissan7
Weteran bezdrozy
Posty: 1590
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007

Postautor: nissan7 » wt 26 paź, 2010

student pisze:Aj tam! Przynajmniej kilka browarów, kilka kluczy, lewarek, kanał i zwiększam prześwit o kilka centów a Wy drodzy Panowie Patrolowcy i Jeepowcy?!

Rozsądny lift to taki żeby zachować optymalne wartości amortyzowania w stosunku do uzyskanego prześwitu, myślę że w mavericku udało mi się to uzyskać i to zupełnie za darmo, nie wrzuciłem żadnej zmotanej części rodem ze sklepu GRATY 4x4 co w połączeniu z odpowiednią oponą da fajny efekt tanim kosztem.

Pawdziwy student 8)

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » wt 26 paź, 2010

Heh... jak zaproponowałem wymyślny sposób wyrwania terrano z błota (daleko od szosy 2) przy pomocy 2 kilometrowego kinetyka i mojej supertaśmysuper to zostałem skwitowany tekstem: : "Wiiidać że studiuje..."

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1572
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » wt 26 paź, 2010

Drazkowachaczy nie da sie przerobic za darmo.
Chyba ze masz na mysli wycinanie nadkoli.

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » wt 26 paź, 2010

Jasiu pisze:Drazkowachaczy nie da sie przerobic za darmo.
Chyba ze masz na mysli wycinanie nadkoli.


Ale ja nie robię z drążkowahaczowca potwora pokroju Mikołajowego Safari (z całym szacunkiem do taki potworów :] ) tylko rozsądnie podniesione auto tak aby nie zawisło w koleinach powstałych na wskutek przejazdu znacznej ilości "rasowych" terenówek.

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » wt 26 paź, 2010

student pisze:Ale ja nie robię z drążkowahaczowca potwora pokroju Mikołajowego Safari (z całym szacunkiem do taki potworów :] )


Jaki tam potwór, tylko 7" litu :oops:

Z tego co wiem to dźwignięcie Tyrana o 4-5 cm nie robi spustoszenia w przednim zawieszeniu.

Awatar użytkownika
BOGUTEK
menager wklejonych
Posty: 379
Rejestracja: ndz 16 gru, 2007
Lokalizacja: STARGARD

Postautor: BOGUTEK » wt 26 paź, 2010

student pisze:Aj tam! Przynajmniej kilka browarów, kilka kluczy, lewarek, kanał i zwiększam prześwit o kilka centów a Wy drodzy Panowie Patrolowcy i Jeepowcy?!

Rozsądny lift to taki żeby zachować optymalne wartości amortyzowania w stosunku do uzyskanego prześwitu, myślę że w mavericku udało mi się to uzyskać i to zupełnie za darmo, nie wrzuciłem żadnej zmotanej części rodem ze sklepu GRATY 4x4 co w połączeniu z odpowiednią oponą da fajny efekt tanim kosztem.

:one:
Mężczyzni nigdy nie dorastają , tylko im zabawki drożeją...( cyt.)
www.4x4-zachodniopomorskie.pl




DBAŁOŚC O DOBRE IMIĘ SRODOWISKA OFF ROAD POWINNA BYC PRIORYTETEM NASZYCH DZIAŁAŃ

Lusi&Adam
Starszy podawacz kinetyka
Posty: 148
Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Lusi&Adam » pn 15 lis, 2010

no to wtopiłem bo mój efekt nie był tani, a browary poszły na łzy że nie był tani - chociaż te browary mamy wspolne ze studentem.
w sumie ciekawy temat - motać żeby wyglądać :) a te no ... takie te gumki z diodami to gdzie w patrolu można wkleić? może pod próg żeby lepiej było mnie widać w rozkroku?
GR '96

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » pn 15 lis, 2010

Lusi&Adam pisze:no to wtopiłem bo mój efekt nie był tani, a browary poszły na łzy że nie był tani - chociaż te browary mamy wspolne ze studentem.
w sumie ciekawy temat - motać żeby wyglądać :) a te no ... takie te gumki z diodami to gdzie w patrolu można wkleić? może pod próg żeby lepiej było mnie widać w rozkroku?


Bo jak ma się GIEERA to nic chyba nie jest tanie, zwłaszcza lift, nie da się go zrobić samym piwem :] A jak już zrobiłeś to się ciesz bo efektem ubocznym liftu nie jest sam, lepszy widok lecz większe możliwości terenowe :]

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » pn 15 lis, 2010

student pisze:Bo jak ma się GIEERA to nic chyba nie jest tanie, zwłaszcza lift, nie da się go zrobić samym piwem :] A jak już zrobiłeś to się ciesz bo efektem ubocznym liftu nie jest sam, lepszy widok lecz większe możliwości terenowe :]


I tu się mylisz:)

Najtańszy lift GR o 2", żeby założyć 33" to koszt 200 zł na podkładki lub trochę złomu, szlifierka i kilka elektrod. Taniej się chyba nie dna :)


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości