gazownia w dieslu??

Dział warsztat i już :)
Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10124
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » pn 05 lip, 2010

LSD pisze:
miastek pisze:Teoretycznie się da.
Wiele marek stosuje te same bloki, wały, korbowody w dieslu i benzynie ale te silniki mają inne tłoki i głowice więc trzeba by było je wymienić a to tylko część dalej koło zamachowe sprzęgło, skrzynie biegów (zupełnie inne przełożenia). Do tego cała instalacja elektryczna silnika czujniki, cewki, itp... bez sensu.


Przykład Patrol 4,2D i 4,2EFI.

Blok ten sam, wał i korby te same, koło zamachowe to samo, sprzęgło i skrzynia ta sama (przełożenia też).
Różne tłoki, głowica, wałek i jego napęd, kolektory.

Efekt tego taki, że 4,2EFI kręci się do 4,5 tys obrotów, dokładnie tak jak diesel :)

Takie same silniki także miały LRy [serie chyba I i II], silnik 2,25
prezes, po prostu prezes

Awatar użytkownika
kondziu
nawigator
Posty: 551
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: kondziu » wt 06 lip, 2010

dokładnie preziu. Silnik to silnik są przeca takie same tylko zasilanie jest inne, teraz silniki bardziej mogą się różnic a kiedyś nie musieli zmieniać czegos co było dobre. Plusem było to, że bez ASO mozna było łatwo znaleść części
ONE LIFE.LIVE IT

Awatar użytkownika
Diabeł
nawigator
Posty: 627
Rejestracja: pn 30 mar, 2009
Lokalizacja: rakownia/szczecin

Postautor: Diabeł » wt 06 lip, 2010

student pisze::shock: :shock: niemożliwe.... Daf na gaz... ale taki nowy (105) czy stary (95) ?? Może to na ogrzewanie sobie miał taką butlę :D


To byl Daf XF 95 rocznik kolo99-00

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5864
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » wt 06 lip, 2010

kondziu pisze:dokładnie preziu. Silnik to silnik są przeca takie same tylko zasilanie jest inne, teraz silniki bardziej mogą się różnic a kiedyś nie musieli zmieniać czegos co było dobre. Plusem było to, że bez ASO mozna było łatwo znaleść części


Kondziu czytaj ze zrozumieniem. Silniki takie same to nie znaczy że identyczne i nie różnią się tylko zasilaniem. Wymiana osprzętu i wymaganych elementów często była by równa lub nawet większa niż zakup auta z benzyniakiem.

A tak w ogóle to do dzisiaj stosuje się te same "słupki" w silnikach ZI i ZS, i nie robi się tak dlatego że coś jest dobre, jest to po prostu bardzo ekonomiczne dla producentów. Dlatego np. takiego benzyniaka z 150KM można wykręcić na 500KM i dół wytrzyma, bo korby, wał, itp są policzone na znacznie większe obciążenia które występują w dieslu.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10124
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » wt 06 lip, 2010

Podobno [bo sam takiej wiedzy nie posiadam], cały silnik LR seria [ileś tam] o poj 2.25 był taki sam benzynowy i diesel. Rózniły sie tylko osprzętem [aparat zapłonowy -pompa wtryskowa].
I podobno były zamienne [tzn można było zrobić z benzyny diesla]
Piszę tylko to co zasłyszałem kiedyś od mechaniora który dłubał w eLeRach.
prezes, po prostu prezes

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » wt 06 lip, 2010

Musiał mieć inną głowicę lub tłoki. Nie da się zrobić z tych samych części silnika o sprężaniu 7-10 bar (benzyna) i 25-30 bar (diesel). Coś musi być inne.

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5864
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » wt 06 lip, 2010

Wykręcał świece zapłonowe i wkręcał wtryski i już mógł jeździć :lol:
Może to były jakieś silniki do armii przeznaczone bo podobno jakieś ruskie sprzęty potrafiły jeździć na ropie, benzynie i nawet na oleju z własnej miski olejowej tylko różne moce osiągał na nie dedykowanych paliwach a po ostrym piciu bimbru szczali do zbiornika i też jechali :mrgreen:
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
Andrzey
4X4 Szczecin
Posty: 1272
Rejestracja: pn 05 mar, 2007
Lokalizacja: www

Postautor: Andrzey » wt 06 lip, 2010

prezes pisze:Podobno...

A wierzysz w to co piszesz? :mrgreen:
Jeśli coś się nie daje naprawić, to znaczy, że nie było zepsute.

4.2 DONKEY


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości