Które opony polecacie??

Dział warsztat i już :)
student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » wt 06 kwie, 2010

Odgrzeję trochę temat bo nie wyciągnąłem ważnej dla mnie konkluzji: NALEWY CZY NOWE?
Mój maverick nabiera rumieńców, chce oddać felgi do piaskowania, muszę zapodać mu nowe obuwie bo te co mam teraz nadają się na kwietnik...
Zatem kwestia wyboru nowe, wydatek w granicach 2000 czy szukać nalewek których oferta jest dość bogata.

Z nalewkami miałem do czynienia tylko w ciężarówkach i się z nich wyleczyłem dość skutecznie, do plaskatego bym ich nie wsadził bo życia szkoda, powiedzcie czy do terenówki się opłaca czy lepiej wydać więcej i mieć święty spokój na lata? Kwestia jest jeszcze tego typu że nie wiem ile pojeżdżę tym modelem... Jak mnie zacznie wnerwiać jego zawieszenie to go oddam do żyda i szkoda było by sprzedawać z nowymi oponami nie?

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » wt 06 kwie, 2010

Nalewki są dobre, ale jak chcesz opony tylko w terem (różne simexopodobne). Jak chcesz mieć autko na codzień to odpuść nalewki. Wybór jest naprawdę duży. Zanim wybierzesz markę opon, to się zastanów jaki typ chcesz AT, MT itp.
Jak chcesz śmigać w terenie i na czodzień to kup MT, ale nie bardzo agresywne - BFGoodrich MT, Cooper discoverer STT, maxxis mudder, Matador MP75.

Popatrz sobie tu http://www.opony-4x4.pl/

Koleś ma dobre ceny i jest sprawdzony.

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » śr 07 kwie, 2010

Ok to kwestia się wyjaśniła. MT goodrich bede brał bo widziałem je na patrolach i świetnie się prezentują.

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10069
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » śr 07 kwie, 2010

Przed zakupem posłuchaj rady @LSD i odpowiedz sobie na pytanie, czy na pewno potrzebujesz opony typu MT ?
Czy może Ci wystarczy AT ?
prezes, po prostu prezes

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » śr 07 kwie, 2010

Mój Ojciec ma AT goodricha i wyglądają naprawdę agresywnie puki są nowe ale np w śniegu nie robiły zbyt dobrze, zaklejają się.
A czy MT a AT ma rażące różnice w oporach toczenia? Chyba nie, trakcję na asfalcie lepszą mają pewnie AT ale nie przejmuję się szumieniem opon i cena jest zbliżona. Jak przyjdzie mi kiedyś się gdzieś kopać w błocie to wolę żeby opona wybierała a nie się zaklejała. Problem z tym że tak naprawdę nie widziałem AT w akcji i nie wiem jak robi, myślę że na AT wóz wyglądał by zacniej niż na MT. Ma ktoś z SAT'u AT i jeździ gdzieś w teren?

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2012
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » śr 07 kwie, 2010

opony MT nie nadają się na zime w ogóle i na mokrej nawierzchni też są słabe a opory toczenia mają na pewno większe niż AT

Przemsson jezdzi na AT i był na ostatnim rajdzie Powitanie wiosny
bardzo dobrze sobie poradził w klasie której jechał :lol:
poczytaj zobaczysz
czyli jak się umie jezdzić w terenie to i na ATekach można dużo

jeżeli założysz MT ki a do tego większe niż oryginalne koła to spalanie wzrośnie nawet 2-3 literki więcej

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2012
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » śr 07 kwie, 2010

student pisze:Ok to kwestia się wyjaśniła. MT goodrich bede brał bo widziałem je na patrolach i świetnie się prezentują.


na patrolach to pewnie widziałeś jakieś 32"-35" a takie to na pewno ci się nie zmieszczą :D

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » śr 07 kwie, 2010

Ehhh z tymi oponami to jest jednak problem bo nie kosztuje to tyle żeby sobie kupić nowy komplet jak stary nie podpasuje tylko jak się raz kupi to albo sraczkę się ma albo nie...

Do tego dochodzi kwestia tego typu że nie wiem na ile mi pozwolą możliwości tego auta bo trochę z obawami śpię myśląc o tym co zostanie w błocie jak się gdzieś wkleję... Zawieszenie nie wygląda tak solidnie jak w Toyocie :] Bo jak dawał by radę to MT bez 2 zdań ale jak wypady były by raczej sporadyczne to AT...

Wiele przemyśleń przede mną. Zrobię mu zawieszenie i się przejadę gdzieś sprawdzić możliwości tego auta i postanowię jakie opony mu dać :]

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2012
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » śr 07 kwie, 2010

jak się wkleisz to się martw za co cię pociągnąć bo zawieszenie w błocie to się nie urywa ale haki z kawałkiem ramy albo karoserii bardzo często :shock:

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » śr 07 kwie, 2010

Ja się nauczyłem, że nie ma kompromisów. Trochę mi to zajęło ;)
- 4 lata posiadania Patrola jako jedyne auto i to na ATkach :?

Potem kompromisy się skończyły
- Patrol tylko w teren i opony MT, a do miasta plaskacz

Ostatnio nawet MTki były zbyt kompromisowe
- kupiłem coś agresywniejszego ;)

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1572
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » czw 08 kwie, 2010

Teren to pojęcie względne.
Brak kompromisów w przypadku forda mewerika to złe podejście do tematu opon.

Marcin
4X4 Szczecin
Posty: 257
Rejestracja: pn 10 mar, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Marcin » czw 08 kwie, 2010

moim zdaniem do Maverika to raczej AT'ki, bo ford to raczej do lekkiego terenu jest a tam AT'ki wystarczą.

nissan7
Weteran bezdrozy
Posty: 1590
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007

Postautor: nissan7 » czw 08 kwie, 2010

w razie gdyby chciał prawie nowe AT to ja wiem gdzie można kupić 5 szt. 8)

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5851
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » czw 08 kwie, 2010

Od razu niech błotniki usunie bo te twoje opony to łatwo mu nie wejdą :lol:
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Marcin
4X4 Szczecin
Posty: 257
Rejestracja: pn 10 mar, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Marcin » czw 08 kwie, 2010

wejdą wejdą tylko kręcić się nie będą chciały :twisted:

nissan7
Weteran bezdrozy
Posty: 1590
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007

Postautor: nissan7 » czw 08 kwie, 2010

jak się popieści to się wszystko zmieści :lol:

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » czw 08 kwie, 2010

nissan7 pisze:jak się popieści to się wszystko zmieści :lol:


Jeżeli masz na myśli podcinanie nadkoli to uważam że jest to niczym podcieranie tyłka szkłem :?

Co do kompromisów forda mavericka... No nie jest to auto w teren i tylko w teren, fakt.
Generalnie coraz bliżej jestem ATeków niż MTeków.

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » czw 08 kwie, 2010

Jasiu pisze:Teren to pojęcie względne.
Brak kompromisów w przypadku forda mewerika to złe podejście do tematu opon.


Przeca nie piszę, że ma sobie Boggery kupić. MT w stylu nowego BFGoodricha są wg mnie idealne, jak się chce czasami na jakąś popierdółkę pojachać.
Terrano to pełnowatrościowa terenówka, pod warunkiem, że się da jej szansę (opony). Ma ramę, reduktor, tylny most jest konstrukcyjnie prawie taki jak w Parchu (węższy o 5 cm) itp.

Awatar użytkownika
martii
menager wklejonych
Posty: 368
Rejestracja: śr 28 maja, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: martii » czw 08 kwie, 2010

ja tam nie narzekam na stare poczciwe BFG MT, troche szumia, na mokrym lekko spowalniaja tor lotu, na lodzie jak snowboard tyle ze bez lapania krawedzi :lol:
ale uzywane z glowa sa uniwersalnym dlugodystansowym ogumieniem Patrola

ponoc nowe KM2 szybciej laduja, i dotykowo sa bardziej mietkie - lepsza trakcja na czarnym i mniej halasu - niestety kosztem szybkosci znikania bierznika
z podobnych masz jeszcze KUMHO KL71, tez zachwalane - tyle ze ponoc obydwie maja problemy z trzymaniem wymiarow

Awatar użytkownika
BOGUTEK
menager wklejonych
Posty: 379
Rejestracja: ndz 16 gru, 2007
Lokalizacja: STARGARD

Postautor: BOGUTEK » czw 08 kwie, 2010

A ja obstawiam stare dobre BFG AT . Naprawde warta polecenia opona i na snieg i na deszcz a w piasku robi lepiej od MT.
A błoto.......? Kto by tam chciał w błoto wjeżdżac... :lol:
Mężczyzni nigdy nie dorastają , tylko im zabawki drożeją...( cyt.)
www.4x4-zachodniopomorskie.pl




DBAŁOŚC O DOBRE IMIĘ SRODOWISKA OFF ROAD POWINNA BYC PRIORYTETEM NASZYCH DZIAŁAŃ


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości