Które opony polecacie??
Odgrzeję trochę temat bo nie wyciągnąłem ważnej dla mnie konkluzji: NALEWY CZY NOWE?
Mój maverick nabiera rumieńców, chce oddać felgi do piaskowania, muszę zapodać mu nowe obuwie bo te co mam teraz nadają się na kwietnik...
Zatem kwestia wyboru nowe, wydatek w granicach 2000 czy szukać nalewek których oferta jest dość bogata.
Z nalewkami miałem do czynienia tylko w ciężarówkach i się z nich wyleczyłem dość skutecznie, do plaskatego bym ich nie wsadził bo życia szkoda, powiedzcie czy do terenówki się opłaca czy lepiej wydać więcej i mieć święty spokój na lata? Kwestia jest jeszcze tego typu że nie wiem ile pojeżdżę tym modelem... Jak mnie zacznie wnerwiać jego zawieszenie to go oddam do żyda i szkoda było by sprzedawać z nowymi oponami nie?
Mój maverick nabiera rumieńców, chce oddać felgi do piaskowania, muszę zapodać mu nowe obuwie bo te co mam teraz nadają się na kwietnik...
Zatem kwestia wyboru nowe, wydatek w granicach 2000 czy szukać nalewek których oferta jest dość bogata.
Z nalewkami miałem do czynienia tylko w ciężarówkach i się z nich wyleczyłem dość skutecznie, do plaskatego bym ich nie wsadził bo życia szkoda, powiedzcie czy do terenówki się opłaca czy lepiej wydać więcej i mieć święty spokój na lata? Kwestia jest jeszcze tego typu że nie wiem ile pojeżdżę tym modelem... Jak mnie zacznie wnerwiać jego zawieszenie to go oddam do żyda i szkoda było by sprzedawać z nowymi oponami nie?
Nalewki są dobre, ale jak chcesz opony tylko w terem (różne simexopodobne). Jak chcesz mieć autko na codzień to odpuść nalewki. Wybór jest naprawdę duży. Zanim wybierzesz markę opon, to się zastanów jaki typ chcesz AT, MT itp.
Jak chcesz śmigać w terenie i na czodzień to kup MT, ale nie bardzo agresywne - BFGoodrich MT, Cooper discoverer STT, maxxis mudder, Matador MP75.
Popatrz sobie tu http://www.opony-4x4.pl/
Koleś ma dobre ceny i jest sprawdzony.
Jak chcesz śmigać w terenie i na czodzień to kup MT, ale nie bardzo agresywne - BFGoodrich MT, Cooper discoverer STT, maxxis mudder, Matador MP75.
Popatrz sobie tu http://www.opony-4x4.pl/
Koleś ma dobre ceny i jest sprawdzony.
Mój Ojciec ma AT goodricha i wyglądają naprawdę agresywnie puki są nowe ale np w śniegu nie robiły zbyt dobrze, zaklejają się.
A czy MT a AT ma rażące różnice w oporach toczenia? Chyba nie, trakcję na asfalcie lepszą mają pewnie AT ale nie przejmuję się szumieniem opon i cena jest zbliżona. Jak przyjdzie mi kiedyś się gdzieś kopać w błocie to wolę żeby opona wybierała a nie się zaklejała. Problem z tym że tak naprawdę nie widziałem AT w akcji i nie wiem jak robi, myślę że na AT wóz wyglądał by zacniej niż na MT. Ma ktoś z SAT'u AT i jeździ gdzieś w teren?
A czy MT a AT ma rażące różnice w oporach toczenia? Chyba nie, trakcję na asfalcie lepszą mają pewnie AT ale nie przejmuję się szumieniem opon i cena jest zbliżona. Jak przyjdzie mi kiedyś się gdzieś kopać w błocie to wolę żeby opona wybierała a nie się zaklejała. Problem z tym że tak naprawdę nie widziałem AT w akcji i nie wiem jak robi, myślę że na AT wóz wyglądał by zacniej niż na MT. Ma ktoś z SAT'u AT i jeździ gdzieś w teren?
opony MT nie nadają się na zime w ogóle i na mokrej nawierzchni też są słabe a opory toczenia mają na pewno większe niż AT
Przemsson jezdzi na AT i był na ostatnim rajdzie Powitanie wiosny
bardzo dobrze sobie poradził w klasie której jechał
poczytaj zobaczysz
czyli jak się umie jezdzić w terenie to i na ATekach można dużo
jeżeli założysz MT ki a do tego większe niż oryginalne koła to spalanie wzrośnie nawet 2-3 literki więcej
Przemsson jezdzi na AT i był na ostatnim rajdzie Powitanie wiosny
bardzo dobrze sobie poradził w klasie której jechał
poczytaj zobaczysz
czyli jak się umie jezdzić w terenie to i na ATekach można dużo
jeżeli założysz MT ki a do tego większe niż oryginalne koła to spalanie wzrośnie nawet 2-3 literki więcej
Ehhh z tymi oponami to jest jednak problem bo nie kosztuje to tyle żeby sobie kupić nowy komplet jak stary nie podpasuje tylko jak się raz kupi to albo sraczkę się ma albo nie...
Do tego dochodzi kwestia tego typu że nie wiem na ile mi pozwolą możliwości tego auta bo trochę z obawami śpię myśląc o tym co zostanie w błocie jak się gdzieś wkleję... Zawieszenie nie wygląda tak solidnie jak w Toyocie Bo jak dawał by radę to MT bez 2 zdań ale jak wypady były by raczej sporadyczne to AT...
Wiele przemyśleń przede mną. Zrobię mu zawieszenie i się przejadę gdzieś sprawdzić możliwości tego auta i postanowię jakie opony mu dać
Do tego dochodzi kwestia tego typu że nie wiem na ile mi pozwolą możliwości tego auta bo trochę z obawami śpię myśląc o tym co zostanie w błocie jak się gdzieś wkleję... Zawieszenie nie wygląda tak solidnie jak w Toyocie Bo jak dawał by radę to MT bez 2 zdań ale jak wypady były by raczej sporadyczne to AT...
Wiele przemyśleń przede mną. Zrobię mu zawieszenie i się przejadę gdzieś sprawdzić możliwości tego auta i postanowię jakie opony mu dać
Jasiu pisze:Teren to pojęcie względne.
Brak kompromisów w przypadku forda mewerika to złe podejście do tematu opon.
Przeca nie piszę, że ma sobie Boggery kupić. MT w stylu nowego BFGoodricha są wg mnie idealne, jak się chce czasami na jakąś popierdółkę pojachać.
Terrano to pełnowatrościowa terenówka, pod warunkiem, że się da jej szansę (opony). Ma ramę, reduktor, tylny most jest konstrukcyjnie prawie taki jak w Parchu (węższy o 5 cm) itp.
ja tam nie narzekam na stare poczciwe BFG MT, troche szumia, na mokrym lekko spowalniaja tor lotu, na lodzie jak snowboard tyle ze bez lapania krawedzi
ale uzywane z glowa sa uniwersalnym dlugodystansowym ogumieniem Patrola
ponoc nowe KM2 szybciej laduja, i dotykowo sa bardziej mietkie - lepsza trakcja na czarnym i mniej halasu - niestety kosztem szybkosci znikania bierznika
z podobnych masz jeszcze KUMHO KL71, tez zachwalane - tyle ze ponoc obydwie maja problemy z trzymaniem wymiarow
ale uzywane z glowa sa uniwersalnym dlugodystansowym ogumieniem Patrola
ponoc nowe KM2 szybciej laduja, i dotykowo sa bardziej mietkie - lepsza trakcja na czarnym i mniej halasu - niestety kosztem szybkosci znikania bierznika
z podobnych masz jeszcze KUMHO KL71, tez zachwalane - tyle ze ponoc obydwie maja problemy z trzymaniem wymiarow
A ja obstawiam stare dobre BFG AT . Naprawde warta polecenia opona i na snieg i na deszcz a w piasku robi lepiej od MT.
A błoto.......? Kto by tam chciał w błoto wjeżdżac...
A błoto.......? Kto by tam chciał w błoto wjeżdżac...
Mężczyzni nigdy nie dorastają , tylko im zabawki drożeją...( cyt.)
www.4x4-zachodniopomorskie.pl
DBAŁOŚC O DOBRE IMIĘ SRODOWISKA OFF ROAD POWINNA BYC PRIORYTETEM NASZYCH DZIAŁAŃ
www.4x4-zachodniopomorskie.pl
DBAŁOŚC O DOBRE IMIĘ SRODOWISKA OFF ROAD POWINNA BYC PRIORYTETEM NASZYCH DZIAŁAŃ
Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości