Blokada przedniego mostu do GRRR

Dział warsztat i już :)
PREZES2
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 19
Rejestracja: ndz 12 paź, 2008
Lokalizacja: Chojna

Blokada przedniego mostu do GRRR

Postautor: PREZES2 » pt 06 lis, 2009

Ahoj! wszystkim,poprzednim razem wywołałem burzliwą dyskusję o kulturze na forumie,ale tak to bywa z amatorami.Dzięki również za kontakt do części.Dzisiaj mam nowy temat:jak zmontować blokadę z tylnego mostu do przedniego w GRze ,oraz pomysł na podwójny krzyżak tylnego wału.Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5850
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » pt 06 lis, 2009

Tylny wał od Patrola K260 ma podwójny krzyżak. Pasuje chyba plug and play do GR'a.
Co do blokady to nie jest takie proste bo sporo trzeba rzeźbić.
Tu masz opis ze zdjeciami jak to wykonać tylko język nie tutejszy:
http://www.patrol-gr.net/trucs116.php
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

PREZES2
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 19
Rejestracja: ndz 12 paź, 2008
Lokalizacja: Chojna

Postautor: PREZES2 » pt 06 lis, 2009

Wielkie dzięki,widać po zdjęciach, że nia ma wielkiej tragedii,wystarczy przełożyć flaki i przespawać dekiel, sterowanie to też pestka. Jeśli chodzi o wały to Hiszpan ma chyba rozstaw śrub na flanszach po przekątnej 85 mm ,a GR 95 mm.

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5850
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » pt 06 lis, 2009

Ale flansze chyba da się zamienić bo krzyżaki chyba są te same.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

PREZES2
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 19
Rejestracja: ndz 12 paź, 2008
Lokalizacja: Chojna

Postautor: PREZES2 » pt 06 lis, 2009

Tak,tylko często niszczy się krzyżak przy próbie demonażu ,a nowy z podróbki to se można... . Jednak jest to dobra droga do sukcesu.

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » pt 06 lis, 2009

PREZES2 pisze:Tak,tylko często niszczy się krzyżak przy próbie demonażu ,a nowy z podróbki to se można... . Jednak jest to dobra droga do sukcesu.


Ja właśnie zakupiłem wał od k260 i będę motał. Nie wiem jakie ma flansze, się zobaczy. Co do mostów GRowych też były różne - z małą i dużą flansza. Zależy od rocznika i silnika. Ja mam mosty z większymi, ale w razie czego mam flanszę mostu i reduktora od mniejszego.

Co do blokady to nie takie to proste, bo przednie półosie mają 31 frezów, a tylne 33.

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » pt 06 lis, 2009

miastek pisze:Ale flansze chyba da się zamienić bo krzyżaki chyba są te same.


Krzyżaki w wałach z dużą flanszą i małą nie są takie same niestety.
No ale można tak jak napisałem wyżej, wymianić flanszę w moście i reduktorze.
Sam to przerabiałem, jak kupiłem nowy wał do GR i nie pasował bo okazało się, że mam mniejsze flansze.
Na fotkach dwa typy wałów do GR.
Po prawej mój stary od 4,2 '88.
Po lewej ten który kupiłem. Podobno od 2,8 '94.

http://images43.fotosik.pl/223/41a4818ff5c91805med.jpg
http://images37.fotosik.pl/219/82ad7179f189c97fmed.jpg
Ostatnio zmieniony pt 06 lis, 2009 przez LSD, łącznie zmieniany 2 razy.

PREZES2
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 19
Rejestracja: ndz 12 paź, 2008
Lokalizacja: Chojna

Postautor: PREZES2 » pt 06 lis, 2009

Faktycznie,ale ze zdjęć wywnioskowałem ,że zostały dokupione przednie
półosie z odpowiednią liczbą zębów. Co do wału,będę musiał kupić od k260 , przełożyć swoją flanszę od krzyżaka i przespawać z drugiej strony po skróceniu.

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » pt 06 lis, 2009

Nie zabardzo rozumiem żabojadów, ale wnioskuję, że zostały dorobione.

A co do wałów, to flanszy od krzyżaka nie przełożysz. Krzyżaki mają inną średnicę i długość. Popatrz sobie na moje fortki. Przełożyć to można flansze od strony mostów lub reduktora.

PREZES2
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 19
Rejestracja: ndz 12 paź, 2008
Lokalizacja: Chojna

Postautor: PREZES2 » pt 06 lis, 2009

Teraz już widzę,gdyż prędzej napisałem odpowiedż ,niż widziałem Twoje zdjęcia. Jeżeli ten po prawej od 4,2 ma mniejszą flanszę o rozstawie 85 mm to podobny widziałem w k260 z podwójnym krzyżakiem.Czy po wymianie flansz będziesz przewiercał otwory w bębnie ręcznego,jaka jest wytrzymałość krzyżaków od k260 z motorem 3,3 ,bo chyba z takiego tamten wał pochodzi , oraz jaki jest koszt f możliwość zdobycia małych flansz. Punkt następny: czy nie lepiej dorobić redukcję pomiędzy reduktor z dużą flanszą a wał z małą?

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5850
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » pt 06 lis, 2009

260'ka nie miała silnika 3.3 tylko 2.8.

Co do półosi w przedniej blokadzie to zostały one dorobione.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » pt 06 lis, 2009

miastek pisze:260'ka nie miała silnika 3.3 tylko 2.8.


Mylisz się Miastku drogi. Były też 3,3. Z pierwszego roku produkcji, czyli 89.
Co do wału z podwójnym krzyżakiem, to ja kupiłem dzisiaj właśnie od 2,8. Jak przyjdzie przesyłka, to będę sprawdzał jakie ma flansze.

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5850
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » pt 06 lis, 2009

260'ka to w ogóle jakiś miszmasz bo były też 2.7TD :shock:
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » pt 06 lis, 2009

miastek pisze:260'ka to w ogóle jakiś miszmasz bo były też 2.7TD :shock:


Taaa. I do tego 3,0 EFI. A dokładnie RB30.

PREZES2
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 19
Rejestracja: ndz 12 paź, 2008
Lokalizacja: Chojna

Postautor: PREZES2 » sob 07 lis, 2009

Jeśli chodzi o dorobienie półosi to może da się wykorzystać do

tego tylne półośki, mają już 33 zęby ,zostaje tylko jedna strona,

a i tak zostaną nam z zakupionego mostu ?

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » sob 07 lis, 2009

Się nie da niestety. Półosie tylne są takiej samej długości, przednie nie. Półoś tylna jest krótsza od dłuższej półosi przedniej.

PREZES2
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 19
Rejestracja: ndz 12 paź, 2008
Lokalizacja: Chojna

Postautor: PREZES2 » ndz 08 lis, 2009

Że też o tym zapomniałem !Czy wiecie kto mógłby dorobić takie półosie?

A może założyć blokadę ARB i dać sobie spokój z przeróbką. Macie może doświadczania z tą blokadą , jaka jest jej wytrzymałość ?

Awatar użytkownika
p@blo
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 34
Rejestracja: sob 03 mar, 2007
Lokalizacja: Miedzyzdroje
Kontaktowanie:

Postautor: p@blo » ndz 08 lis, 2009

Paweł
/było Y61 4.2 TD... aktualnie...hamerykańska myśl techniczna "XJ" 4.0 '98/

PREZES2
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 19
Rejestracja: ndz 12 paź, 2008
Lokalizacja: Chojna

Postautor: PREZES2 » ndz 08 lis, 2009

Wielkie dzięki ,ale ten tłumacz musiał se nieżle golnąć :wink: .Pozostaję temat dorobienia półosi.

PREZES2
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 19
Rejestracja: ndz 12 paź, 2008
Lokalizacja: Chojna

Postautor: PREZES2 » pt 11 gru, 2009

Witam po dłuższym milczeniu,ale walczyłem z tylnym wałem.Po podniesieniu GRata strasznie duży kąt mi się zrobił między reduktorem a wałem.Nabyłem więc wał od K260 z podwójnym krzyżakiem, skróciłem go odpowiednio oraz dorobiłem flansze redukcyjne pomiedzy nowy wał a reduktor i most.Wszystko skręcone do kupy,czeka mnie tylko próba w terenie,zobaczymy jaką ma wytrzymałość? :roll:


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości