Drgawik, wibracje etc...

Dział warsztat i już :)
Awatar użytkownika
kisiel
Młodszy grabarz
Posty: 233
Rejestracja: ndz 18 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Drgawik, wibracje etc...

Postautor: kisiel » śr 16 maja, 2007

Mam taki problem, na komplecie koł z simexami wszystko ok, jak tylko zaloze drugi komplet felgi+oppony zaczynaja sie cuda, mianowicie...
przy predkosci ok 30,40km/h w momencie gdy na drodze pojawi się mała nierówność przednie koła wpadają w straszne wibracje, ze az caly samochod sie trzesie, jest to nie do opanowania, i oczywiscie wibracje sie wzmagają w miare dalszej jazdy, aby zeby ustąpiły należy zwolnic do predkosci marszowej... w momencie gdy ciśnienie w obu kołach jest równe (20psi,1.5bar) wibracje od samego poczatku są baaardzo duze, w momencie gdy w jednym (prawym kole cisnienie bedzie 1.0 i mniej) wibracje są mniejsze. Koła są wywazone w 100% to samo mialem na wczesniejszych oponach, i felgach tych które z simexami teraz jezdza, działo się dokładnie to samo. No chyba ze az taki zbieg okolicznosci ze kolejny komplet kół do wyjeb...ia, opony Darkowe i z tego co mowił to nic sie z nimi nie dzialo. poradzcie cos bo juz zglupialem ??? ???

nissan7
Weteran bezdrozy
Posty: 1590
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007

Postautor: nissan7 » śr 16 maja, 2007

moze felgi masz pojebane albo dokrec koła :lol:

Awatar użytkownika
darek.z
4X4 Szczecin
Posty: 1437
Rejestracja: wt 13 lut, 2007
Lokalizacja: okolice Szczecin

Postautor: darek.z » śr 16 maja, 2007

Sprawdz cybanty na resorach i wieszaki. U mnie były luźne(suwały się na boki) i objawy były podobne przy dziurach i nierównościach.

Objawy dziwne, raczej te twoje simexsy powinne bardziej wibrowac

Awatar użytkownika
Andrzey
4X4 Szczecin
Posty: 1272
Rejestracja: pn 05 mar, 2007
Lokalizacja: www

Postautor: Andrzey » śr 16 maja, 2007

A Ty tam masz Panharda?
Szukałbym w zbieżności, luzach na zwrotnicach, sworzniach itp.
Fakt, że występuje dopiero przy określonej prędkości swiadczy o jakiejś "harmonicznej"... ooops przepraszam za brzydkie, skomplikowane słowo :mrgreen:
A może łożyska w piastach... 8)
Ostatnio zmieniony śr 16 maja, 2007 przez Andrzey, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli coś się nie daje naprawić, to znaczy, że nie było zepsute.

4.2 DONKEY

Awatar użytkownika
woodie
Starszy podawacz kinetyka
Posty: 105
Rejestracja: pn 23 kwie, 2007
Lokalizacja: Niebuszewo-Arkońskie

Postautor: woodie » śr 16 maja, 2007

A może opona trefna jakaś? Nie ma jakiś wybrzuszeń, nie jest 'jajowata'?
A podnosiłeś go i szarpałeś kołem? Może faktycznie jakieś luzy...
Life is short. Drive more.

Awatar użytkownika
kisiel
Młodszy grabarz
Posty: 233
Rejestracja: ndz 18 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Drgawik, wibracje etc...

Postautor: kisiel » śr 16 maja, 2007

a czytac to wy umicie :?:
kisiel pisze:... na komplecie koł z simexami wszystko ok....

eliminuje to wszystkie luzy, braki zbierznosci itp itd...
aa i to nie sa wibracje tylko zajebiste drgania ze az ludzie ktorzy to widza oczy na wierzch wytrzeszczaj :shock:

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1572
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » czw 17 maja, 2007

Simexy są cięższe.

Awatar użytkownika
Andrzey
4X4 Szczecin
Posty: 1272
Rejestracja: pn 05 mar, 2007
Lokalizacja: www

Postautor: Andrzey » czw 17 maja, 2007

Kiślu, a może to Ty czytaj uważnie.
Fakt, że przy innych, większych masach zjawisko nie występuje, nie oznacza, że nie są to jakieś luzy.
Jeśli coś się nie daje naprawić, to znaczy, że nie było zepsute.



4.2 DONKEY

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10067
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » czw 17 maja, 2007

Ja miałem podobne objawy, na oryginalnych kółkach -sliki na feldze 16", trzepało kierownicą jak oszalałe, jak załozyłem inne fele z górysiami, objawy ustapiły. A przyczyna było wytelepane tuleje na resorach.
prezes, po prostu prezes

Chaos
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 51
Rejestracja: czw 29 mar, 2007
Lokalizacja: Gdańsk/Szczecin

Postautor: Chaos » czw 17 maja, 2007

miałem podobnie i był to panhard, na dużych kołach było ok na małych takich do przeglądu telepało.
791 514 520 oraz 506 042 227

Awatar użytkownika
kisiel
Młodszy grabarz
Posty: 233
Rejestracja: ndz 18 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: kisiel » czw 17 maja, 2007

panharda u mnie nie stwierdzono....
to skoro bylby to problem luzow nie bylo by roznicy jak napompowane kolko, a simex jest ciezszy ale tez iu bardzije twardy w zwiazku z czym gorzej pochlania drgania....

Awatar użytkownika
kondziu
nawigator
Posty: 551
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: kondziu » czw 17 maja, 2007

To pożycz jakieś koła od innego samuraja i w tedy będzie wiadomo. Jak drgania będa dalej to na pewno luzy a jak nie to koła
ONE LIFE.LIVE IT

Chaos
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 51
Rejestracja: czw 29 mar, 2007
Lokalizacja: Gdańsk/Szczecin

Postautor: Chaos » czw 17 maja, 2007

w sumie to takie proste :) tak jak kondziu pisze.
791 514 520 oraz 506 042 227

Darek...
ADMINISTRATOR
Posty: 3913
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Darek... » czw 17 maja, 2007

kondziu pisze:To pożycz jakieś koła od innego samuraja i w tedy będzie wiadomo. Jak drgania będa dalej to na pewno luzy a jak nie to koła

Już poroponowałem Kiślowi koła na podmianę - to się zobaczy :roll:
Honker 2324

Awatar użytkownika
Andrzey
4X4 Szczecin
Posty: 1272
Rejestracja: pn 05 mar, 2007
Lokalizacja: www

Postautor: Andrzey » czw 17 maja, 2007

kisiel pisze:to skoro bylby to problem luzow nie bylo by roznicy jak napompowane kolko, a simex jest ciezszy ale tez iu bardzije twardy w zwiazku z czym gorzej pochlania drgania....

a ten dalej swoje :roll: a słyszał o nakładaniu się drgań, składowych harmonicznych i innych wynalazkach? :)
Jeśli coś się nie daje naprawić, to znaczy, że nie było zepsute.



4.2 DONKEY

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1572
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » czw 17 maja, 2007

Ja nie słyszałem i chętnie posłucham np o siódmej harmonicznej co możesz mi powiedzieć?
:P

Awatar użytkownika
kisiel
Młodszy grabarz
Posty: 233
Rejestracja: ndz 18 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: kisiel » czw 17 maja, 2007

Słyszał i dalej uważa ze nie w tym rzecz...

Siódma harmoniczna jest pochodna piatej czy jakos tak :D

Awatar użytkownika
Andrzey
4X4 Szczecin
Posty: 1272
Rejestracja: pn 05 mar, 2007
Lokalizacja: www

Postautor: Andrzey » czw 17 maja, 2007

Jasiu pisze:Ja nie słyszałem i chętnie posłucham np o siódmej harmonicznej co możesz mi powiedzieć?
:P

A pieniążek wrzuciłeś? :) Za darmo, to se możesz poczytać tutaj:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Harmoniczna
W praktyce mierzy się (celem eliminacji) drgania pierwszego i drugiego rzędu, także resztę możesz poćwiczyć czysto dla rozrywki :mrgreen:
Jeśli coś się nie daje naprawić, to znaczy, że nie było zepsute.



4.2 DONKEY

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1572
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » czw 17 maja, 2007

Nie do końca masz rację, największe drgania wprowadzają harmoniczne nieparzyste wyższego rzędu - np siódma.

I myślę że dlatego opony Kiślowozu drgają.
Dlatego Kisiel zacznij od wyeliminowania harmonicznym nieparzystych wyższego rzędu napewno pomoże. :lol:

Awatar użytkownika
kondziu
nawigator
Posty: 551
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: kondziu » pt 18 maja, 2007

chyba po siedmiu piwach przechodzą ale drgania dłoni na lekkie falowanie całego świata :wink:
ONE LIFE.LIVE IT


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 23 gości