smarowanie

Dział warsztat i już :)
Awatar użytkownika
budzik
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 760
Rejestracja: czw 18 gru, 2008
Lokalizacja: Stargarad

smarowanie

Postautor: budzik » pn 23 mar, 2009

podtrzymując prastare przysłowie: ..."kto smaruje ten jedzie"...
chciałbym u siebie cały spód przesmarować
jakie smary powinno się użyć :?:

Darek...
ADMINISTRATOR
Posty: 3923
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Darek... » pn 23 mar, 2009

a co na tym spodzie :roll:
Honker 2324

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10165
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » pn 23 mar, 2009

Dawaj zwykły Towot ,
może nie jest najlepszy, ale jak bedziesz często smarował, to bedzie OK.
prezes, po prostu prezes

Awatar użytkownika
budzik
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 760
Rejestracja: czw 18 gru, 2008
Lokalizacja: Stargarad

Postautor: budzik » pn 23 mar, 2009

zwrotnice, wały, itd....
chodzi mi o to, czy do tych wszystkich elementów dawać jeden rodzaj smaru, czy różne ???

Darek...
ADMINISTRATOR
Posty: 3923
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Darek... » pn 23 mar, 2009

Ja stosuję się do prostego podziału
- smar do łożysk tocznych
- smar do łożysk ślizgowych
- i smar do innych połączeń ( np. miedziowy na śruby)
Honker 2324

Awatar użytkownika
budzik
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 760
Rejestracja: czw 18 gru, 2008
Lokalizacja: Stargarad

Postautor: budzik » pn 23 mar, 2009

dziękuje bardzo za rady

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10165
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » wt 24 mar, 2009

Darek... pisze:Ja stosuję się do prostego podziału
- smar do łożysk tocznych
- smar do łożysk ślizgowych
- i smar do innych połączeń ( np. miedziowy na śruby)

Tak, i trzy smarownice 8)
Ja Ci powiem, smaruje tym co mam aktualnie w smarownicy-towotnicy.
Mam taka zasadę, że lepiej częsciej smarować [nawet zwykłym łt 45] niz tyle co przeglady nakazują z zalecanymi smarami stałymi.
prezes, po prostu prezes

Darek...
ADMINISTRATOR
Posty: 3923
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Darek... » wt 24 mar, 2009

Piotrze – wiem o co Ci chodzi :) ale trzeba zwrócić też uwagę na to ,że jest teraz trochę inaczej niż 20 lat temu :wink: - nie było zbyt wielkiego wyboru :? Teraz jest trochę inaczej , pojawiło się dużo nowych smarów i można się pogubić ... Nie wszyscy się na wszystkim znają a po tekście ,że „jeden do wszystkiego” spotkasz gościa z rozwaloną piastą bo wyczytał ,że smar miedziowy jest najlepszy :lol: albo po smarowaniu podwozia zgubił sprzęgło (hydrauliczne) – też była kalamitka :wink:
Honker 2324

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10165
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » wt 24 mar, 2009

Hahaha, no fakt, a "kalamitki" tez sa w zaciskach hamulcowych :lol:
prezes, po prostu prezes

Awatar użytkownika
budzik
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 760
Rejestracja: czw 18 gru, 2008
Lokalizacja: Stargarad

Postautor: budzik » wt 24 mar, 2009

Darek... pisze:Ja stosuję się do prostego podziału
- smar do łożysk tocznych
- smar do łożysk ślizgowych
- i smar do innych połączeń ( np. miedziowy na śruby)


Te dwa smary to nie problem zakupić i tak też chyba zrobie. A wie ktoś gdzie kupić smarownice pneumatyka i ile cosik takiego może kosztować. Wychodzi na to, że muszę ją zakupić praktycznie już bo kończe auto :D :D a bez smarów chyba nie będzie robił :roll:

Awatar użytkownika
petio
nawigator
Posty: 511
Rejestracja: czw 01 maja, 2008
Lokalizacja: szczecin

Postautor: petio » wt 24 mar, 2009

smarownice sa do dostania w wiekszosci sklepow motoryzacyjnych. szczegolnie tych od ciężarówek i maszyn rolniczych. koszta z tego co pamietam to od 30 do 80 pln.

Awatar użytkownika
budzik
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 760
Rejestracja: czw 18 gru, 2008
Lokalizacja: Stargarad

Postautor: budzik » wt 24 mar, 2009

petio pisze:smarownice sa do dostania w wiekszosci sklepow motoryzacyjnych. szczegolnie tych od ciężarówek i maszyn rolniczych. koszta z tego co pamietam to od 30 do 80 pln.


no i będzie po kłopocie 8)
jest sprężara, będzie smarownica
i o to chodziło, w każdej chwili będzie można przesmarować

dzięki :D :D

Awatar użytkownika
Willi
nawigator
Posty: 554
Rejestracja: wt 11 gru, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Willi » wt 24 mar, 2009

tylko spręzarka musi być nie z tych najmniejszych, ja dałem się namówić na takie g..... i smorownica mimio ,że najmniejsza nie robiła
autobusy i tramwaje.... GR Long

Awatar użytkownika
budzik
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 760
Rejestracja: czw 18 gru, 2008
Lokalizacja: Stargarad

Postautor: budzik » wt 24 mar, 2009

no mam nadzieje, że akurat ta co jest w moim posiadaniu da rade
stara konstrukcja, naprade dobra wydajność - to nie z tych co mozna zakupić w NOMI w promocji :roll:

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » wt 24 mar, 2009

Większość rzeczy rzeczywiście można smarować ŁT43, ale przeguby stanowczo nie. Tam należy stosować smar MoS, który wcale nie jest dużo droższy od ŁT

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5871
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » śr 25 mar, 2009

Ja mam w pracy duza smarownice pneumatyczna i cholera wie co jest w nia napakowane ale smaruje tym wszystko co sie da.
Najwazniejsze to robic to dosc czesto.

Ale przegubów to chyba sie nie smaruje okresowo.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10165
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » śr 25 mar, 2009

A co do smarownicy, to wg mnie w zupełnosci wystarczy normalna ręczna smarownica. Tego smarowania nie jest az tak duzo Panowie !
Np ja jak jade sobie dalej od komina Patrolem, np na tydzień, To zabieram sobie naładowana smarownice do samochodu, a co mi tam. Na plecach jej nie niosę.
A z taką pneumatyczna, to bym sie raczej nie wybierał :wink:
prezes, po prostu prezes

Darek...
ADMINISTRATOR
Posty: 3923
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Darek... » śr 25 mar, 2009

Po tym jak pneumatykiem porozwalałem uszczelnienia krzyżaków – wolę pobawić się ręcznie :x
Honker 2324

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10165
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » śr 25 mar, 2009

Darek... pisze:Po tym jak pneumatykiem porozwalałem uszczelnienia krzyżaków – wolę pobawić się ręcznie :x

Oooo, i to i to własnie :!:
prezes, po prostu prezes

Awatar użytkownika
budzik
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 760
Rejestracja: czw 18 gru, 2008
Lokalizacja: Stargarad

Postautor: budzik » śr 25 mar, 2009

prezes pisze:A co do smarownicy, to wg mnie w zupełnosci wystarczy normalna ręczna smarownica. Tego smarowania nie jest az tak duzo Panowie !
Np ja jak jade sobie dalej od komina Patrolem, np na tydzień, To zabieram sobie naładowana smarownice do samochodu, a co mi tam. Na plecach jej nie niosę.
A z taką pneumatyczna, to bym sie raczej nie wybierał :wink:


ręczna jest.....a pneumatyczna bardziej akurat mi się przyda bo mam troszku takiego sprzętu co wymaga smarowania


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości