Strona 1 z 6

podział na klasy

: ndz 08 sty, 2012
autor: Abo
W jakim dziale poruszamy tematy regulaminów imprez?

Po przemyśleniach po ostatnich rajdach chciałbym rozpętać dyskusję nt. udziału zmotanych samochodów w turystyku. Jaką szansę ma płaski 4x4 do parcha na 35" lub nawet 33" ???

Zaapelowałbym do organizatorów żeby przy następnych rajdach przemyśleli dopuszczanie do turystyka. Moim zdaniem turystyk powinien być klasą dla zaczynających przygodę z offrołdem i chyba nie chodzi o to żeby ich zrazić na początku?
Można np. dodać do regulaminu jakie motanie samochód w tej klasie dyskwalifikuje.

A poza tym wyczyn też powinien być podzielony na jazdę samodzielną i zespołową, ale to już bardziej dotyczy otrzaskanych z tematem.

: ndz 08 sty, 2012
autor: ishimo
dobrze mowi, polac mu :D

Re: podział na klasy

: ndz 08 sty, 2012
autor: Tanto
Abo pisze:A poza tym wyczyn też powinien być podzielony na jazdę samodzielną i zespołową

Dawniej tak bywało, był wyczyn solo i wyczyn team.
Dyskusję na temat trzeba by poprowadzić tam gdzie pojawia się większość organizatorów imprez, bo tu 'głos ludu' dotrze zaledwie do jednego czy dwóch :660:

: ndz 08 sty, 2012
autor: Tanto
ishimo pisze:dobrze mowi, polac mu :D

a coś sensownego w temacie powiesz, czy tylko chcesz zaakcentować swoją obecność?

: ndz 08 sty, 2012
autor: Diabeł
Dobrze Abo mowisz kiedys rozmyslalismy z kolegami na temat regulaminow co do klas w rajdach i po rozmowach z kilkoma organizatorami na naszych terenach uwazaja oni ze dorabianie kolejnych podklas jest zbyteczne , niedokonca wyjawili swoja opinie na ten temat ale juz cos.

Co do klas i podklas zgadzam sie ze powinny byc podzialy... powinno sie wprowadzic klase ZMOTA jako klase no limit (elektryk i mechanik w jednej klasie)

: ndz 08 sty, 2012
autor: pablo
Diabeł,
Co do klas i podklas zgadzam sie ze powinny byc podzialy... powinno sie wprowadzic klase ZMOTA jako klase no limit (elektryk i mechanik w jednej klasie)
bzdura i to wielka jak elektryk ma się rownać z mechanikiem to tak jak byś póścił na trase wyczyn i turystyk razem

: ndz 08 sty, 2012
autor: LSD
Wg mnie powinien być taki podział:

Turystyk - auta tylko na oponach szosowych i AT

Pozostałe dwie klasy czyli wyczyn i eksterm powinny być dodatkowo podzielone na:

- auta "seryjne" czyli takie w krórych karoseria jest fabryczna
- zmoty / obrzyny czyli dowolny stopień modyfikacji

Dzielenie wyczynu na solo i team nie ma sensu, chyba że solówkom zabroni się korzystania z jakiejkolwiek pomocy innych aut.

Problemem jest to, że przy takim podziale robi się 7 klas:

1. Turystyk
2. Wyczyn
3. Wyczyn zmota
4. Eksterm elektryk
5. Eksterm elektyyk zmota
6. Eksterm mechanik
7. Ekstrem mechanik zmota

: ndz 08 sty, 2012
autor: erto
Taki podział jest jak najbardziej ok, z tym że czasem trzeba by indywidualnie podejść do tematu. Bo ja na ten przykład z MTkami w ferozie jakoś nie widzę się w wyczynie.... a w turystyku jak najbardziej.
Rozumiem za to odejmowanie punktów za opony , by wyrównać szanse wszystkich uczestników.

: ndz 08 sty, 2012
autor: GaPa
Problem klas i podklas jest znany od dawna. Na niejednym rajdzie miesza się w mało logiczny sposób bo np. w Jastrowiu startując w turystyku Disco bez wincha na AT na standardach modyfikacyjnych jechał też Bronco na oponach rolniczych ale też bez wincha, tyle że zdłubane lekko z Unimogiem, jak się łatwo domyślić wygrali z palcem w Dupie...

Wydaje mi się, że nasze marzenia na bardziej lokalnych imprezach są tylko pobożnymi życzeniami :/ generalnie orgi = sędziowie mają wiele rzeczy w dupie. Ważne żeby zawodnik zapłacił wpisowe i podpisał regulamino-zgłoszenie a potem...

I tu się pojawia też problem Teamowej jazdy, przecież nikt kto chce jechać po wygraną nie będzie sobie podcinał skrzydeł na starcie i nie powie a tak bo my z kolegą razem. A jak ktoś się będzie purtał to powiedzą że przypadkiem się spotkali.

Czyli żeby zrealizować takie plany wymagania rosną do poziomu trialu gdzie na każdej przeszkodzie, próbie są sędziowie i znaczą co mają poznaczyć...

Takie rzeczy to tylko w erze czyli RMPSy itp gdzie startują bardziej PROfi zawodnicy

: ndz 08 sty, 2012
autor: ishimo
Tanto jedyne co moglem dodac to to ze sie zgadzam z tym ze powinny byc klasy podzialu w zaleznosci od tego czym sie jedzie i w jak duzym stopniu jest to modyfikowane, a to ze zawarlem to zartem wydaje mi sie ze nie powinno Cie denerwowac, ale skoro tak to przepraszam, bo za malo mam doswiadczenia zeby sie wypowiadac w tym temacie zostawie go madrzejszym.

: ndz 08 sty, 2012
autor: GaPa
Tanto droczy się :D

: ndz 08 sty, 2012
autor: pablo
a ja myśle że to głópia dyskusia nienarodził się jeszcze taki co wszystkim dogodził cieszmy się że są ludzie co imprezy organizują za ludzkie pieniądze bo nikt nikomu niebrobi jak ktoś chce to niech zrobi lepiej opłaci ludzi do pilnowania zrobi kilkanaście klas no i bibe a cena za uczestnictwo będzie z 1500tys za łeb

: ndz 08 sty, 2012
autor: Abo
pablo pisze:Diabeł,
Co do klas i podklas zgadzam sie ze powinny byc podzialy... powinno sie wprowadzic klase ZMOTA jako klase no limit (elektryk i mechanik w jednej klasie)
bzdura i to wielka jak elektryk ma się rownać z mechanikiem to tak jak byś póścił na trase wyczyn i turystyk razem


To nie to samo, w extremie początkujący nie jeżdżą. Klas nie może być zbyt dużo, bo pudło staje się nic nie warte.

LSD pisze:Wg mnie powinien być taki podział:
Turystyk - auta tylko na oponach szosowych i AT


I właśnie o to mi chodzi że nie. Turystyk nie powinien dopuszczać opon znacznie przewymiarowanych ani podniesionej budy lub zawieszenia. Powinien być dostępny tylko dla samochodów seryjnych z w miarę seryjnymi oponami. Popatrz na wyniki ostatnich 2 rajdów [shadow=red](******* jak czytasz to się nie obrażaj, tu nie chodzi o Ciebie)[/shadow]

LSD pisze:Pozostałe dwie klasy czyli wyczyn i eksterm powinny być dodatkowo podzielone na:
- auta "seryjne" czyli takie w krórych karoseria jest fabryczna
- zmoty / obrzyny czyli dowolny stopień modyfikacji


A tu moim zdaniem nie ma nic do rzeczy karoseria. Jak ktoś jedzie w tych klasach to wie że się porysuje. Ja mam w Reksiu karoserię oryginalną... ;)

LSD pisze:Dzielenie wyczynu na solo i team nie ma sensu, chyba że solówkom zabroni się korzystania z jakiejkolwiek pomocy innych aut.


O właśnie o tym myślałem :) Po prostu solówka w wyczynie ma szanse mniejsze niż elektryk przy mechaniku.

LSD pisze:Problemem jest to, że przy takim podziale robi się 7 klas:


Tak, klas nie może być zbyt dużo, ja bym myślał tylko o 5 :)

1. Turystyk - SERYJNE
2. Wyczyn - SOLO można też dla solo wprowadzić inną wartość punktu.
3. Wyczyn - TEAM
4. Ekstrem elektryk
5. Ekstrem mechanik

: ndz 08 sty, 2012
autor: BOGUTEK
A ja poprosze o stworzenie klasy wyczynowy turystyk :690:

Według mnie klasy powinny pozostac takie jak do tej pory.
We wczesniejszej informacji organizator powinien podac maksymalny zakres modyfikacji dla danej klasy

To uczestnik , jeżeli chce " zawalczyc " powinien zadbac o to i przygotowac auto
Organizator nie powinien dopasowywac klas do każdego auta indywidualnie.

: ndz 08 sty, 2012
autor: Abo
pablo pisze:a ja myśle że to głópia dyskusia nienarodził się jeszcze taki co wszystkim dogodził cieszmy się że są ludzie co imprezy organizują za ludzkie pieniądze bo nikt nikomu niebrobi jak ktoś chce to niech zrobi lepiej opłaci ludzi do pilnowania zrobi kilkanaście klas no i bibe a cena za uczestnictwo będzie z 1500tys za łeb


Hmmm, dziwne jest co piszesz....
Przecież nie narzekam, tylko poruszam na forum temat od którego to forum jest....
I dyskusja zrobiła się ciekawa, i moim zdaniem wartościowa...
Ale zawsze możesz czytać "Kącik twórczości offroadowej" :622:

: ndz 08 sty, 2012
autor: Abo
BOGUTEK pisze:A ja poprosze o stworzenie klasy wyczynowy turystyk :690:


Będziesz cholero jeździł w wyczynie :690:

: ndz 08 sty, 2012
autor: Abo
GaPa pisze:Problem klas i podklas jest znany od dawna.
Wydaje mi się, że nasze marzenia na bardziej lokalnych imprezach są tylko pobożnymi życzeniami :/ generalnie orgi = sędziowie mają wiele rzeczy w dupie. Ważne żeby zawodnik zapłacił wpisowe i podpisał regulamino-zgłoszenie a potem...

Czyli żeby zrealizować takie plany wymagania rosną do poziomu trialu gdzie na każdej przeszkodzie, próbie są sędziowie i znaczą co mają poznaczyć...

Takie rzeczy to tylko w erze czyli RMPSy itp gdzie startują bardziej PROfi zawodnicy


Część już odpowiedziałem.
To że orgi mają w dupie to jest uogólnianie. Tak jak bym powiedział że zawodnicy to banda idiotów która pali, zrywa lub kradnie pieczątki....
Piszę dlatego że ludzie z SAT czy Zachpom. robią rajdy i jakby wprowadzili dobre pomysły z dyskusji na naszym terenie to może się jakoś rozprzestrzeni.
Z poglądami "nie uda się" i "wszyscy mają w dupie" nie ma sensu żaden temat.

: ndz 08 sty, 2012
autor: BOGUTEK
Nie zawracaj kijem wisly " cholero " :690:
A co do poglądów , to się zgadzam

: ndz 08 sty, 2012
autor: Abo
BOGUTEK pisze:Według mnie klasy powinny pozostac takie jak do tej pory.
We wczesniejszej informacji organizator powinien podac maksymalny zakres modyfikacji dla danej klasy
To uczestnik , jeżeli chce " zawalczyc " powinien zadbac o to i przygotowac auto
Organizator nie powinien dopasowywac klas do każdego auta indywidualnie.


Oczywiście że nie. Dlatego musi być klasa nie zmotana = turystyk. Nie każdy chce modyfikować samochód i takich też trzeba na rajd przyciągnąć, a zwłaszcza rajd komercyjny.
Poza tym organizator jest DLA UCZESTNIKÓW a nie odwrotnie

: ndz 08 sty, 2012
autor: BOGUTEK
dobrze ,że kazdy ma prawo do wlasnego zdania