Abo pisze:Po przemyśleniach po ostatnich rajdach chciałbym rozpętać dyskusję nt. udziału zmotanych samochodów w turystyku. Jaką szansę ma płaski 4x4 do parcha na 35" lub nawet 33" ?
Zaapelowałbym do organizatorów żeby przy następnych rajdach przemyśleli dopuszczanie do turystyka. Moim zdaniem turystyk powinien być klasą dla zaczynających przygodę z offrołdem i chyba nie chodzi o to żeby ich zrazić na początku?
Dodałbym do tego (bo nie wiem jak to wygląda w praktyce), że auta mało zmotane lub w ogóle powinny iść na pierwszy ogień, bo jeśli takie np. Parchy na 35" rozjeżdżą trasę to szansa na jej pokonanie dla aut bez motania drastycznie spada. Nie piszę, że się nie da, ale będzie zdecydowanie trudniej, jak nie niemożliwe.
IMHO turystyk powinien być dla aut niezmotanych lub delikatnie typu opony AT, a seryjny zawias. Wszystkie z liftami w kosmos, na MTkach itd. powinny być w wyczynie, który mógłby (o ile takie trasy by istniały) być podzielony na:
- ATki, inni wedle uzania (typu sprawdzenie siebie i auta)
- MTki (bo np. trasa w większym błocie)
W ten sposób auta z wyciągarkami byłyby przypisane do extrem (mechanik lub elektryk).
Takie luźne przemyślenia mnie naszły; wtedy unikąć można sytuacji, gdzie długi, oszpejowany Patrol czy LC czy cokolwiek innego jedzie w turystyku i utrudnia innym zdobycie doświadczenia.