Toyka Rav4 vs. Vitara

Jestem tu nowy... oraz pisanie o wszystkim i o niczym.
Awatar użytkownika
konger
Młodszy grabarz
Posty: 224
Rejestracja: ndz 13 wrz, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Toyka Rav4 vs. Vitara

Postautor: konger » wt 31 sie, 2010

Eloł :)

Czy ktoś miał styczność z tymi dwoma pojazdami? Roczniki brane pod uwagę 2004 - 2006 (-7), budżet - hm? no jest jakiś... Acha, auto nie jest dla mnie.
Oba auta w wersji 3D i z dieslem (2,0 D4D w Toyce i 1,9 DDiS w Vitarze po 2005, a chyba 2,0 HDi do 2005).

Który z nich sprawdzi się jako auto dla 2 osób, w miarę często wyjazdy na wędkowanie, czyli dojazd asfaltem, a potem szutrówka, polna, leśna lub łąką, mogą być ew. nieco podmokłe łąki. Czasami wyjazdy do rodziny w innych województwach.

Ravka ma ZTCP (a może nie?) stały napęd 50:50 i dołączaną "blokadę"; natomiast nie wiem jak to jest z Vitarą; roczniki do 2005 miały ramę, reduktor z wajchy, itd., po 2005 została "rama zespolona" (cokolwiek to znaczy) i reduktor włączany przełącznikiem.
Co do komfortu to słyszałem, że Rav będzie bardziej miękka od Vitki.

Czy jest coś, na co szczególnie trzeba zwrócić uwagę przy zakupie któregoś z powyższych samochodów?

Pozdrawiam
Konrad

ps. chyba w dobrym dziale zamieściłem wątek.

Awatar użytkownika
nemur
Operator wyciagarki
Posty: 263
Rejestracja: ndz 13 wrz, 2009

Postautor: nemur » wt 31 sie, 2010

toyota z tego co wiem bo kiedyś chciałem nabyć to uwaga na ręczny koszt ok.450zł, potencjometry nawiewów też 450-500zł no i czy nie ma "tłuszczu w cieczy"ale stawiam na toyotę

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1572
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » wt 31 sie, 2010

Toyota to suw
Wiertarka z rama to terenowka do turystyka

Awatar użytkownika
przem68
4X4 Szczecin
Posty: 643
Rejestracja: pn 19 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: przem68 » śr 01 wrz, 2010

Vitka po 2005 roku nie ma ramy sensu strickte tylko nadwozie samonośne wzmocnione konstrukcją ramową. To tylko tak gwoli przypomnienia.

A co do wyboru:

jeśli więcej do terenu to tylko Vitara
a jeśli więcej jazdy asfaltowo-autostradowej to zdecydowanie Rav4
Jutro będzie dzisiaj. Tyle, że dopiero jutro. ;-)

Awatar użytkownika
konger
Młodszy grabarz
Posty: 224
Rejestracja: ndz 13 wrz, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: konger » śr 01 wrz, 2010

nemur pisze:toyota z tego co wiem bo kiedyś chciałem nabyć to uwaga na ręczny koszt ok.450zł, potencjometry nawiewów też 450-500zł no i czy nie ma "tłuszczu w cieczy"ale stawiam na toyotę


Wiadomo, że trzeba się przygotować na jakieś wydatki na początek, ale "tłuszcz w cieczy" ? - znaczy może być do roboty UPG?

Awatar użytkownika
konger
Młodszy grabarz
Posty: 224
Rejestracja: ndz 13 wrz, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: konger » śr 01 wrz, 2010

Jasiu pisze:Toyota to suw
Wiertarka z rama to terenowka do turystyka


SUV też wchodzi w rachubę, nie musi być terenówka pełną gębą ;)

Awatar użytkownika
konger
Młodszy grabarz
Posty: 224
Rejestracja: ndz 13 wrz, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: konger » śr 01 wrz, 2010

przem68 pisze:jeśli więcej do terenu to tylko Vitara
a jeśli więcej jazdy asfaltowo-autostradowej to zdecydowanie Rav4


A coś wiesz / słyszałeś może o awaryjności obu autek? i czemu np. Rav bardziej nadaje się na asfalty? Bardziej komfortowa jest?

Awatar użytkownika
qsma
Weteran bezdrozy
Posty: 3018
Rejestracja: sob 10 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: qsma » śr 01 wrz, 2010

dla mamy to????
patrol GRRRRRRR 4,2 +35 BFG MT

http://www.martechszczecin.pl

Awatar użytkownika
nemur
Operator wyciagarki
Posty: 263
Rejestracja: ndz 13 wrz, 2009

Postautor: nemur » śr 01 wrz, 2010

tłuszcz -chodziło mi że może być walnięta głowica ,a ręczny jest inny niż w normalnym aucie i dlatego jest w naprawie drogi i często wytarte są regulatory nawiewu bo są delikatne ale w tak nowym jak 2005 to powinno być sprawne

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1572
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » śr 01 wrz, 2010

konger pisze:
Jasiu pisze:Toyota to suw
Wiertarka z rama to terenowka do turystyka


SUV też wchodzi w rachubę, nie musi być terenówka pełną gębą ;)

No to jabym wbrał jeep tj wersja sahara w kolorze zielona butelka.

Awatar użytkownika
qsma
Weteran bezdrozy
Posty: 3018
Rejestracja: sob 10 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: qsma » czw 02 wrz, 2010

a ja bym wybrał UAZa, też suv. :twisted:
patrol GRRRRRRR 4,2 +35 BFG MT



http://www.martechszczecin.pl

Awatar użytkownika
przem68
4X4 Szczecin
Posty: 643
Rejestracja: pn 19 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: przem68 » czw 02 wrz, 2010

konger pisze:
przem68 pisze:jeśli więcej do terenu to tylko Vitara
a jeśli więcej jazdy asfaltowo-autostradowej to zdecydowanie Rav4


A coś wiesz / słyszałeś może o awaryjności obu autek? i czemu np. Rav bardziej nadaje się na asfalty? Bardziej komfortowa jest?


bardziej komfortowa, większy bagażnik, przesuwana tylna kanapa, łatwiej sie wsiada, bo nieco niżej ma progi i płaska podłogę, wiecej miejsca dla kierowcy w środku i ... nie musisz myśleć "do czego mi ten reduktor ?"

więcej grzechów nie pamiętam

co do awaryjnoćsi to koleś jeżdził od nowości do 6 lat i wymieniał tylko płyny, klocki itp a z poważniejszych awarii miał wymieniane koło dwumasowe i sprzęgło, ale on ma strasznie "nieczułą" nogę :wink:
Jutro będzie dzisiaj. Tyle, że dopiero jutro. ;-)

Awatar użytkownika
konger
Młodszy grabarz
Posty: 224
Rejestracja: ndz 13 wrz, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: konger » czw 02 wrz, 2010

qsma pisze:dla mamy to????


Dla rodziców, jakieś nowsze auto by im się przydało. Namawiałem ich na Landa, ale chyba do garażu nie wejdzie. Dlatego ze wspomnianych aut tylko wersja 3D.

tłuszcz -chodziło mi że może być walnięta głowica ,a ręczny jest inny niż w normalnym aucie i dlatego jest w naprawie drogi i często wytarte są regulatory nawiewu bo są delikatne ale w tak nowym jak 2005 to powinno być sprawne


Powinno ;)

No to jabym wbrał jeep tj wersja sahara w kolorze zielona butelka.


Raczej nie wchodzi w rachubę. :)

bardziej komfortowa, większy bagażnik, przesuwana tylna kanapa, łatwiej sie wsiada, bo nieco niżej ma progi i płaska podłogę, wiecej miejsca dla kierowcy w środku i ... nie musisz myśleć "do czego mi ten reduktor ?"


Fader i tak w żaden teren wjeżdżać nie będzie, więc może faktycznie lepiej Rav. Choć widziałem kilka Vitek wartych obejrzenia i to stosunkowo niedaleko Szczecina (czyli do 250-300 km), bo dalej na pewno się nie wybiorę...


Wróć do „Plotki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości