Strona 1 z 1

Szukam warsztatu - problematyczna pierdoła.

: pn 02 lip, 2012
autor: flomaker
Problemem jest bardzo nieszczelne połączenie stalowego przewodu paliwowego z kolektorem - leci jak z piz...
Kiedyś jakiś cymbał sprawdzał, czy pompa podaje paliwo i odłączył przewód - od czasu ponownego jego podłączenia leje się paliwo na silnik (pewnie coś zgubił albo spsuł. Co ktoś lub ja uszczelni to po paru dniach, tygodniach znów się leje. Obecnie auto w warsztacie (nie najgorszym), ale nie mają chłopaki pomysłu.
Przewód to sztywna wygięta w chińskie 8 rurka stalowa o dł ok 30cm (1cm obok jest druga powrotna) o średnicy około 10mm. Jakieś 2cm od jej końca jest mały kołnierz, na którym ma się opierać uszczelnienie z jednej strony, a po jego (kołnierza) drugiej mańce przychodzi wyprofilowana blaszka dociskająca obie rurki do kolektora. Blaszka trzyma połowy obwodów kołnierzy (co za łoś to zaprojektował :692: ). Wejście w kolektorze jest w postaci rurki o średnicy ok.13-14mm. Nijak to nie trzyma szczelnie przy 4 barach z włożoną dowolną kombinacją standartowych calowych oringów. Trzeba by rzucić czar, zaklęcie, urok lub coś z tym zrobić i dorobić (w oringu na zamówienie??) uszczelnienie stożkowe, przejście itp. Allegro, sklepy aut z USA, giełdy z Poznaniem włącznie przejrzane - brak mozliwości kupienia kawałka tego klamota.
Kto mi to zrobi, tak, żebym zapomniał o tym?? Auto już trzeci tydzień stoi, a mnie się w komunikacji miejskiej dłuży.

: pn 02 lip, 2012
autor: Diabeł
flomaker wrzuc zdjecie jak to wyglada bo ni uja nie potraie tego sobie wyobrazic jak to ma wygladac... Jak zobacze to cos postaram sie pomoc.

: pn 02 lip, 2012
autor: flomaker
Obrazek

Niewiele widać, ale to jest nr 13 przewód paliwowy, a 12 to obejma (tej to już wogule nie widać). Oczywiście nawet w sklepie w USA status "not available" poza tym żadnych uszczelnień tam nie widać. Jutro podjadę do warsztatu, to zrobię zdjęcie. Raz na drodze założyłem wycięty stożek z dławika z puszki el 3-faz znalezionej w rowie. Nawet 3 dni trzymało :)

: wt 03 lip, 2012
autor: flomaker

: wt 03 lip, 2012
autor: LSD
Z tych fotek nadal trudno coś wywnioskować.
Ja zrozumiałem, że blaszka zbyt słabo dociska rurkę i jest przeciek?

Zasadniczo coś co ma kontakt z benzyną nie da się skleić zwykłym klejem lub silikonem.
Rozwiązanie to klej epoksyd (2 składnikowy) lub jakaś masa epoksydowa - Poxilina.
Jak metal do metalu to najlepiej lutować na twardo - mosiądzem.

Poza tym taka drobna część jak rurka, czy blaszka nie powiny zabić Cię ceną w ASO :)

: wt 03 lip, 2012
autor: Diabeł
sprobowac mozna dorobic takowa blaszke co by mocnie dociskala nie wyglada ona zbytnio skomplikowanie...

: wt 03 lip, 2012
autor: flomaker
To, że ta blaszka lipnie ( bo nie na całym obwodzie) dociska kołnierz, to jedno, ale jest to fabrycznie i działałoby, gdyby nie pseudomechanik, który tam łapy pchał.
Rurka na zdjęciu ma około 10mm średnicy, a wchodzi w 13mm otwór głęboki na jakieś 3cm (tyle ile jest od końca rurki do kołnierza) Zakładając oring na rurkę, gdy go dopchnę do kołnierza i rurkę wsadzę do otworu w kolektorze, to nie uzyskuję szczelnego połączenia.
Ponieważ:
- oring wchodzi w otwór i nie ma o co się zaprzeć, więc nie spęcznia się;
lub
- większy oring opiera się o brzegi otworu kolektora i też nie trzyma ciśnienia - mocniejsze dokręcenie blaszki powoduje jego ścinanie.

Normalnie w technice - by oring utrzymywał ciśnienie cieczy - umieszcza się w takim miejscu (np rowku), by podczas montarzu docisk wywołany dokręceniem powodował ściśnięcie oringu. Tu nie mogę tego uzyskać.

@Mikołaj - w ASO tłumaczą mi, że nie ma takiego auta jak Blazer - jest Aveo,Matiz, Nubira...

: wt 03 lip, 2012
autor: LSD
Co można poradzić :667:
- kombinować z pośredniej grubości oringiem, lub dwoma ?
- wkleić to na stałe - z jakiego metalu jest część w który wchodzi rurka? Jak stal to proponuję zalutować.

Co do ASO to myślę, że problem w niechęci pana który siedzi za komputerem.
W Nissanie w Szczecinie też twierdzili, że Patrol nigdy nie miał silnika 4,2D, a w Poznaniu dostępne są do niego praktycznie wszystkie części.

Czy silnik z Twojego Blazera występował w jakichś mniej egzotycznych autach?

: wt 03 lip, 2012
autor: Diabeł
Najprostsze w tym wypadku jest :

pojedz do firmy ktora robi polaczenia hydrauliczne tam maja napewno rurki roznych srednic, niech wezma rurke 12,5 specznia ja na takiej samej dlugosci jak rurka oryginalna i wygna w miare mozliwosci. Pozniej odetnij ten kawalek od rurki znajdujacej sie przy samochodzie i zastap ja nowym kawlkiem calosc polacz przewodem elastycznym (kalamem, wezem paliwo olejo odpornym) cisnienie 4 bar nie jest duzym cisnieniem i powinno takie polczanie wytrzymac odpowiednia ilosc czasu.

Aha sa jeszcze takie podkladki stalowe i miedziane ze specjalnym kolnierzem gumowym wewnatrz (pseudo simering) moze to powinno rozniez pomoc w tych dolegliwosciach niestety nie wiem gdzie takie cus dostac w szczecinie bo dawno mnie tam nie bylo :/

: wt 03 lip, 2012
autor: flomaker
No tak - jakbym miał czas, to bym zaparkował pod firmą oring, kazał dorobić uszczelnienie w formie ściętego stożka z kołnierzem, jakby nie pasowało, to jeszcze raz o dwie setki większe, czy kąt inny i tak do skutku - na pewno by było dobrze i w max 3h bym to ogarnął.Ja szukam warsztatu, który to zrobi. Ja nie mam na to czasu. Kolektor to chyba stop alu, ale ścianka z 1,5mm - myślałem o gwintowaniu. Pomysłów jest kilka.
Jeszcze raz - pod jaki adres mam się udać? :p
Na Miłą czy Klonowica jeszcze nie chcę :)

: wt 03 lip, 2012
autor: niedżwiedż
podjedz do hansa flex na heyki może tam poradzą

: śr 04 lip, 2012
autor: miastek
Wiesz co widziałem nie raz takie połączenia i moim zdaniem oring powinien być wewnątrz tej rurki w którą wkładasz przewód paliwowy. Przy montażu wchodzi to dość lekko a blaszka jest tylko zabezpieczeniem żeby ciśnienie paliwa nie wypchnęło przewodu. Jest dość standardowe połączenie w pojazdach z usa. Niech ktoś się dobrze temu przyjrzy i dopasuje oring który wejdzie w ten "kolektor".