Problemem jest bardzo nieszczelne połączenie stalowego przewodu paliwowego z kolektorem - leci jak z piz...
Kiedyś jakiś cymbał sprawdzał, czy pompa podaje paliwo i odłączył przewód - od czasu ponownego jego podłączenia leje się paliwo na silnik (pewnie coś zgubił albo spsuł. Co ktoś lub ja uszczelni to po paru dniach, tygodniach znów się leje. Obecnie auto w warsztacie (nie najgorszym), ale nie mają chłopaki pomysłu.
Przewód to sztywna wygięta w chińskie 8 rurka stalowa o dł ok 30cm (1cm obok jest druga powrotna) o średnicy około 10mm. Jakieś 2cm od jej końca jest mały kołnierz, na którym ma się opierać uszczelnienie z jednej strony, a po jego (kołnierza) drugiej mańce przychodzi wyprofilowana blaszka dociskająca obie rurki do kolektora. Blaszka trzyma połowy obwodów kołnierzy (co za łoś to zaprojektował ). Wejście w kolektorze jest w postaci rurki o średnicy ok.13-14mm. Nijak to nie trzyma szczelnie przy 4 barach z włożoną dowolną kombinacją standartowych calowych oringów. Trzeba by rzucić czar, zaklęcie, urok lub coś z tym zrobić i dorobić (w oringu na zamówienie??) uszczelnienie stożkowe, przejście itp. Allegro, sklepy aut z USA, giełdy z Poznaniem włącznie przejrzane - brak mozliwości kupienia kawałka tego klamota.
Kto mi to zrobi, tak, żebym zapomniał o tym?? Auto już trzeci tydzień stoi, a mnie się w komunikacji miejskiej dłuży.
Szukam warsztatu - problematyczna pierdoła.
-
- menager wklejonych
- Posty: 415
- Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
- Lokalizacja: Szczecin;Kasztanowe
Szukam warsztatu - problematyczna pierdoła.
Never say die... up men and try !!!
Blazer S10 99"
Blazer S10 99"
-
- menager wklejonych
- Posty: 415
- Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
- Lokalizacja: Szczecin;Kasztanowe
Niewiele widać, ale to jest nr 13 przewód paliwowy, a 12 to obejma (tej to już wogule nie widać). Oczywiście nawet w sklepie w USA status "not available" poza tym żadnych uszczelnień tam nie widać. Jutro podjadę do warsztatu, to zrobię zdjęcie. Raz na drodze założyłem wycięty stożek z dławika z puszki el 3-faz znalezionej w rowie. Nawet 3 dni trzymało
Never say die... up men and try !!!
Blazer S10 99"
Blazer S10 99"
-
- menager wklejonych
- Posty: 415
- Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
- Lokalizacja: Szczecin;Kasztanowe
http://img585.imageshack.us/img585/8669/dsc4467p.jpg
http://img72.imageshack.us/img72/6385/dsc4468.jpg
http://img7.imageshack.us/img7/8338/dsc4469o.jpg
http://img822.imageshack.us/img822/5322/dsc4470.jpg
Na 3 i 4 zdjęciu blaszka/obejma dociskająca kołnierze rurek.
http://img72.imageshack.us/img72/6385/dsc4468.jpg
http://img7.imageshack.us/img7/8338/dsc4469o.jpg
http://img822.imageshack.us/img822/5322/dsc4470.jpg
Na 3 i 4 zdjęciu blaszka/obejma dociskająca kołnierze rurek.
Never say die... up men and try !!!
Blazer S10 99"
Blazer S10 99"
Z tych fotek nadal trudno coś wywnioskować.
Ja zrozumiałem, że blaszka zbyt słabo dociska rurkę i jest przeciek?
Zasadniczo coś co ma kontakt z benzyną nie da się skleić zwykłym klejem lub silikonem.
Rozwiązanie to klej epoksyd (2 składnikowy) lub jakaś masa epoksydowa - Poxilina.
Jak metal do metalu to najlepiej lutować na twardo - mosiądzem.
Poza tym taka drobna część jak rurka, czy blaszka nie powiny zabić Cię ceną w ASO
Ja zrozumiałem, że blaszka zbyt słabo dociska rurkę i jest przeciek?
Zasadniczo coś co ma kontakt z benzyną nie da się skleić zwykłym klejem lub silikonem.
Rozwiązanie to klej epoksyd (2 składnikowy) lub jakaś masa epoksydowa - Poxilina.
Jak metal do metalu to najlepiej lutować na twardo - mosiądzem.
Poza tym taka drobna część jak rurka, czy blaszka nie powiny zabić Cię ceną w ASO
-
- menager wklejonych
- Posty: 415
- Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
- Lokalizacja: Szczecin;Kasztanowe
To, że ta blaszka lipnie ( bo nie na całym obwodzie) dociska kołnierz, to jedno, ale jest to fabrycznie i działałoby, gdyby nie pseudomechanik, który tam łapy pchał.
Rurka na zdjęciu ma około 10mm średnicy, a wchodzi w 13mm otwór głęboki na jakieś 3cm (tyle ile jest od końca rurki do kołnierza) Zakładając oring na rurkę, gdy go dopchnę do kołnierza i rurkę wsadzę do otworu w kolektorze, to nie uzyskuję szczelnego połączenia.
Ponieważ:
- oring wchodzi w otwór i nie ma o co się zaprzeć, więc nie spęcznia się;
lub
- większy oring opiera się o brzegi otworu kolektora i też nie trzyma ciśnienia - mocniejsze dokręcenie blaszki powoduje jego ścinanie.
Normalnie w technice - by oring utrzymywał ciśnienie cieczy - umieszcza się w takim miejscu (np rowku), by podczas montarzu docisk wywołany dokręceniem powodował ściśnięcie oringu. Tu nie mogę tego uzyskać.
@Mikołaj - w ASO tłumaczą mi, że nie ma takiego auta jak Blazer - jest Aveo,Matiz, Nubira...
Rurka na zdjęciu ma około 10mm średnicy, a wchodzi w 13mm otwór głęboki na jakieś 3cm (tyle ile jest od końca rurki do kołnierza) Zakładając oring na rurkę, gdy go dopchnę do kołnierza i rurkę wsadzę do otworu w kolektorze, to nie uzyskuję szczelnego połączenia.
Ponieważ:
- oring wchodzi w otwór i nie ma o co się zaprzeć, więc nie spęcznia się;
lub
- większy oring opiera się o brzegi otworu kolektora i też nie trzyma ciśnienia - mocniejsze dokręcenie blaszki powoduje jego ścinanie.
Normalnie w technice - by oring utrzymywał ciśnienie cieczy - umieszcza się w takim miejscu (np rowku), by podczas montarzu docisk wywołany dokręceniem powodował ściśnięcie oringu. Tu nie mogę tego uzyskać.
@Mikołaj - w ASO tłumaczą mi, że nie ma takiego auta jak Blazer - jest Aveo,Matiz, Nubira...
Never say die... up men and try !!!
Blazer S10 99"
Blazer S10 99"
Co można poradzić
- kombinować z pośredniej grubości oringiem, lub dwoma ?
- wkleić to na stałe - z jakiego metalu jest część w który wchodzi rurka? Jak stal to proponuję zalutować.
Co do ASO to myślę, że problem w niechęci pana który siedzi za komputerem.
W Nissanie w Szczecinie też twierdzili, że Patrol nigdy nie miał silnika 4,2D, a w Poznaniu dostępne są do niego praktycznie wszystkie części.
Czy silnik z Twojego Blazera występował w jakichś mniej egzotycznych autach?
- kombinować z pośredniej grubości oringiem, lub dwoma ?
- wkleić to na stałe - z jakiego metalu jest część w który wchodzi rurka? Jak stal to proponuję zalutować.
Co do ASO to myślę, że problem w niechęci pana który siedzi za komputerem.
W Nissanie w Szczecinie też twierdzili, że Patrol nigdy nie miał silnika 4,2D, a w Poznaniu dostępne są do niego praktycznie wszystkie części.
Czy silnik z Twojego Blazera występował w jakichś mniej egzotycznych autach?
Ostatnio zmieniony wt 03 lip, 2012 przez LSD, łącznie zmieniany 1 raz.
Najprostsze w tym wypadku jest :
pojedz do firmy ktora robi polaczenia hydrauliczne tam maja napewno rurki roznych srednic, niech wezma rurke 12,5 specznia ja na takiej samej dlugosci jak rurka oryginalna i wygna w miare mozliwosci. Pozniej odetnij ten kawalek od rurki znajdujacej sie przy samochodzie i zastap ja nowym kawlkiem calosc polacz przewodem elastycznym (kalamem, wezem paliwo olejo odpornym) cisnienie 4 bar nie jest duzym cisnieniem i powinno takie polczanie wytrzymac odpowiednia ilosc czasu.
Aha sa jeszcze takie podkladki stalowe i miedziane ze specjalnym kolnierzem gumowym wewnatrz (pseudo simering) moze to powinno rozniez pomoc w tych dolegliwosciach niestety nie wiem gdzie takie cus dostac w szczecinie bo dawno mnie tam nie bylo
pojedz do firmy ktora robi polaczenia hydrauliczne tam maja napewno rurki roznych srednic, niech wezma rurke 12,5 specznia ja na takiej samej dlugosci jak rurka oryginalna i wygna w miare mozliwosci. Pozniej odetnij ten kawalek od rurki znajdujacej sie przy samochodzie i zastap ja nowym kawlkiem calosc polacz przewodem elastycznym (kalamem, wezem paliwo olejo odpornym) cisnienie 4 bar nie jest duzym cisnieniem i powinno takie polczanie wytrzymac odpowiednia ilosc czasu.
Aha sa jeszcze takie podkladki stalowe i miedziane ze specjalnym kolnierzem gumowym wewnatrz (pseudo simering) moze to powinno rozniez pomoc w tych dolegliwosciach niestety nie wiem gdzie takie cus dostac w szczecinie bo dawno mnie tam nie bylo
-
- menager wklejonych
- Posty: 415
- Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
- Lokalizacja: Szczecin;Kasztanowe
No tak - jakbym miał czas, to bym zaparkował pod firmą oring, kazał dorobić uszczelnienie w formie ściętego stożka z kołnierzem, jakby nie pasowało, to jeszcze raz o dwie setki większe, czy kąt inny i tak do skutku - na pewno by było dobrze i w max 3h bym to ogarnął.Ja szukam warsztatu, który to zrobi. Ja nie mam na to czasu. Kolektor to chyba stop alu, ale ścianka z 1,5mm - myślałem o gwintowaniu. Pomysłów jest kilka.
Jeszcze raz - pod jaki adres mam się udać?
Na Miłą czy Klonowica jeszcze nie chcę
Jeszcze raz - pod jaki adres mam się udać?
Na Miłą czy Klonowica jeszcze nie chcę
Never say die... up men and try !!!
Blazer S10 99"
Blazer S10 99"
-
- Sympatyk 4x4 Szczecin
- Posty: 18
- Rejestracja: sob 27 sie, 2011
- Lokalizacja: szczecin
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5862
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Wiesz co widziałem nie raz takie połączenia i moim zdaniem oring powinien być wewnątrz tej rurki w którą wkładasz przewód paliwowy. Przy montażu wchodzi to dość lekko a blaszka jest tylko zabezpieczeniem żeby ciśnienie paliwa nie wypchnęło przewodu. Jest dość standardowe połączenie w pojazdach z usa. Niech ktoś się dobrze temu przyjrzy i dopasuje oring który wejdzie w ten "kolektor".
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Wróć do „Warsztaty samochodowe”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości