Strona 1 z 1
Prawidłowe ciśnienie w kołach MT 35"
: pt 27 wrz, 2013
autor: Mirek
Na początku chcę się przywitać. Mirek z Koszalina, zaczynam przygodę z dużymi autami.
Mam pytanie jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w kołach BFG MT 35" w krótkim patrolu?
Poprzedni właściciel auta powiedział mi że na trasę 1,8Bara, w teren 2,2 Bara.
Subiektywnie wydaje mi się że 1,8 to trochę za mało, jakie są wasze doświadczenia, jakie Wy macie ciśnienie w kołach?
: pt 27 wrz, 2013
autor: Tanto
a nie odwrotnie? w teren niższe
: pt 27 wrz, 2013
autor: LSD
Nie ma czegoś takiego jak idealne ciśnienie przy takich kołach. Wszystko zależy od tego po czym jedziesz, jak jedziesz i jak obciążone jest auto.
2 Bary to taki kompromis który sprawdza się na asfalcie i w terenie.
Zasadniczo tak jak Tanto zauważył to w terenie jeździ się na niższym ciśnieniu a po asfalcie na wyższym.
: pt 27 wrz, 2013
autor: qsma
ja mam z tym kłopot od lat. na początku puki guma młoda śmigałem nawet po 1 bar. z czasem gdy guma się zestarzała i na rancie uszkodzeń przybywało tak teraz pompuje 2,3.
teraz zamieniam tylne na przednie bo przednie po 7 latach już dostały i nie robią na zakrętach i piachu nabierają.
: sob 28 wrz, 2013
autor: Mirek
Tak jak wspomniałem dopiero zaczynam, dlatego chce się dowiedzieć jak najwięcej, żeby jak najmniej błędów popełniać na początku. Poprzedni właściciel mówił, że przy za niskim ciśnieniu w terenie łatwo zdjąć oponę z felgi. Jest to prawdą?
: sob 28 wrz, 2013
autor: Tanto
Prawda, ale przy bardzo niskim ciśnieniu.
Oczywiście dochodzą do tego jeszcze przypadki losowe np. koleina w którą wjeżdżasz z dużą prędkością i postanowisz skręcić koła - szansa na zdjęcie opony jest wtedy spora bo coś musi się poddać.
: sob 28 wrz, 2013
autor: miastek
Prosta zasada:
-mniejsze ciśnienie=większa przyczepność w terenie i większa szansa na zdjęcie opony
-większe ciśnienie=mniejsza przyczepność w terenie i mniejsza szansa na zdjęcie laczka
Ja od lat pompuje po 2bary zarówno w teren i na asfalt.
: sob 28 wrz, 2013
autor: Tanto
W manualu do SJta zalecają 1,4 bara, a jak załadowany to 1,8 na tył. Będą musiał kiedyś popróbować jak to jest na 1,4.
: ndz 29 wrz, 2013
autor: Darek...
: ndz 29 wrz, 2013
autor: Tanto
35 cali, to w ogóle mógłbym nie pompować
W dalekich krajach zakładają 35' tylko tam poza budą i ramą niewiele z Samuraia zostaje.
: sob 19 paź, 2013
autor: Zaleś
Na oponie powinieneś mieć napisane max ciśnienie...w teren opuść o 0.3-0.4 bara i bedzie cacy
: pn 02 gru, 2013
autor: conrad78
...w teren opuść o 0.3-0.4 bara i bedzie cacy
tylko opony zgubi przy takim cisnieniu
żeby na takim cisnieniu jezdzic trzeba mieć dętki co nie jest idealnym rozwiązaniem lub beadlocki
: pt 06 gru, 2013
autor: Zaleś
od maxa spuścić o 0.3 bara to nie zbrodnia...
Ja tak robię i jakoś problemów nie mam
: sob 07 gru, 2013
autor: prezes
To dość sporo upuszczasz tego wiatru
i nie zdejmujesz opony z felgi ?
: sob 07 gru, 2013
autor: Darek...
prezes pisze:To dość sporo upuszczasz tego wiatru
i nie zdejmujesz opony z felgi ?
taka drobna szydera chyba
bo gdyby koledze przy średnim 2,5 bara upuścił te 0,3 w jednym kole to nawet by tego nie wyłapał
: sob 07 gru, 2013
autor: prezes
Dopiero teraz doczytałem, ze koleżka upuszcza o 0,3 atm. A nie do 0,3 atm.
: ndz 08 gru, 2013
autor: LSD
Pablo w swojej zmocie spuszcza do 0,3
ino z Beadlockiem