Strona 9 z 15

Re: Kupie auto do off road

: wt 26 lis, 2019
autor: waldekryba
Niech wkońcu kupi to auto , to co chciał na początku , niech nie kombinuje .
Mati , błagam kup w końcu to auto , błagam Cię , bo już nie mogę o tym czytać .
Mam wrażenie że czytam Argentyńską telenowelę Kup autoooo !!!!!!

Re: Kupie auto do off road

: wt 26 lis, 2019
autor: Butchesky
rage_dave pisze:No właśnie mam raczej wrażenie, że wszyscy mówią, że trzeba władować bardzo dużo pieniędzy w kupno Patrola i potem jeszcze drugie tyle na tuning, bo bez tego nie ma ofrołdu :D


Tu bardziej chodzi o co innego.

Dla przykładu: Mati jest świeżym, entuzjastycznym zwolennikiem ofrołdu, który szuka pierwszego auta.
Dysponuje budżetem, który określił poprzez swoje posty na poziomie - powiedzmy 25-30k pln.
I oczywiście w takiej forsie znajdzie gablotę, zrobi ją, itp. Pojeździ.
Jeśli będzie miał awarie - zderzy się z rzeczywistością finansową. Jak?
Jeep. Fajne auto, dużo mocy, momentu. Jednakże przy standardowym zawieszeniu, nawet po zmianie kół na MT, dużego rozmiaru, okaże się że nie wymienił półosi na twardsze, przegubów, itp. Zrobi lift - czyli przeniesie wyżej środek ciężkości. Działające na wahacze siły zrobią swoje. Awarie zawieszenia/ reduktora/ skrzyni będą kosztować.
Wyda 23k na okazyjnego WJa, dołoży 4 na nowe koła MT, kupi wyciagarę - z montażem za 2,5k. Dołoży CB radio.
Wymieni głośniki i radio na nowe; A CO. Niech gra fajnie. Może kupi zderzak ze stali, no przecież to na początku najważniejsza sprawa ;)
Czyli 2,5k. Mamy 32k na tę chwilę. Auto już wygląda, do terenu przygotowane jest średnio.
Jeździć nie umie, więc pewnie szybko coś urwie, zmieli, itp. Awarie = koszty.
Uwierzcie, że rzadkością są młodzi ludzie, którzy są opanowani na tyle, żeby nie mieć chwili 'a pójdę pełną petardą' przez to błoto...

Dlaczego doradza się Patrola? Ze względu na to, że ma przewymiarowane mosty, zatem dokonanie modyfikacji jest łatwiejsze.
Zawieszenie jest legendarnie pancerne, co nie znaczy że bezawaryjne. Jest trwałe i odporne na udary. Mosty Patrola wykorzystuje się przy budowaniu zmot z wielkimi silnikami, bo to po prostu wytrzymują.
Oczywiście na początku drogi kupujesz auto z określonym budżetem i 25k na Patrola to trochę mało, żeby jego stan pozwolił na bezawaryjną jazdę. Modyfikacje kosztują. I nie chodzi o budowanie auta megazmoty, tylko o udoskanalanie.
To później może się przerodzić w chorobę, bo zawsze coś można zmodyfikować. Dołożyć. Wzmocnić.
W skrócie: lift - 4-5k, wyciągara - 3k, koła - 4,5k, zderzaki - 4,5k, blokada przód od ARB, A CO! - 5k, dodatkowy zbiornik wody - 2,5k, webasto - 3,5k, system kompresora, zabudowany w obudowie - 2,5k, zabudowa do spania - 4k i tak można w nieskończoność...

Dlatego pierwsze auto kupuje się całkowicie bez wiedzy, z kumplem - bo to początek drogi, na decyzję JAKIE auto na start.
Ale też początek drogi z modyfikacjami. Awariami.
Dużo ludzi, po pierwszym i wymarzonym aucie odpuściło - bo koszty przerosły oczekiwania.

I tu druga strona medalu.
Na świecie, na tym forum, w każdym zakątku Polski - oprócz studenta, który CHCE, bo mu się terenówki podobają - są też ludzie, którzy od wielu lat zajmują się topieniem pieniędzy w błoto. I są to często ludzie bardzo majętni - przecież ostatnio ktoś wydał 200k na renowację Patrola na glanc.
Trzeba sobie uzmysłowić, że jest grupa ludzi, dla których zakup auta nie wiąże się z wydzieleniem z portfela 25k i koniec, tylko ze znalezieniem auta w doskonałym stanie - i powiedzmy Patrol bez modyfikacji, ale w stanie fabrycznym niech kosztuje 60k - i taki ktoś to kupi.
A potem zamówi modyfikacje z górnego C. Za kolejne 50k.
Pomińmy aspekt, że zamożni ludzie mają łatwiej, bo to oczywiste.
Jednakże fajnie zbudować sobie auto, które nie jest zgnite, nie smierdzi bagnem. Jest czyste, świeże i bez rdzy. Zakonserwowane.
Przygotowane tak, że ma każde wyposażenie jakie jest potrzebne, oraz dodatkowe, kolejne niepotrzebne, które 'ktoś mu doradził że musi mieć'.

Jedną rzeczą, która nas wszystkich łączy jest to, że niezależnie od tego, czy masz nowego Rubicona za 150k czy auto za 10k i właśnie je po raz pierwszy topisz - jest zamiłowanie do jazdy w terenie. W grupie różnice aut się zacierają; choć ciężko jest jechać Samurajem w koleinach Patrola. Pojedziesz - zobaczysz.

Reasumując; oczekiwania w zderzeniu z rzeczywistością, z możliwościami finansowymi (i czasowymi, jeśli ktoś to lubi robić sam, bo się zna) to są skrajnie różne rzeczy.

I ponowię propozycję - Mati: jeśli nie jesteś zdecydowany na rodzaj ofrołdu, popróbuj. Pooglądaj. Nawet na jutubie. Popatrz na dalekie wycieczki i spanie w aucie. Zmarznij w aucie (i dojrzej do zakupu webasto). Zobacz jak się jeździ przez wodę, piaski, błota. Pojedź na rajd jako widz i powąchaj przypalonego błota. Poczuj wibracje od V8-mki, która ryczy i ukręca wszystko ;)
A przy okazji, zbieraj forsę.

Bo Twoje wymarzone auto nie będzie pierwszym, drugim. A raczej trzecim lub kolejnym...
Przeżyjesz awarie, modyfikacje. Zbudujesz coś samemu (nie swoimi rękami, ale będziesz wiedział co i jak jest w Twoim aucie pomontowane), żeby w razie awarii w środku Kazachskich stepów poradzić sobie z naprawą i jazdą dalej.

Być może dlatego poradą doświadczonych Kolegów jest kupić auto w dobrym stanie, za niemałe pieniądze, bo są już po tych krokach...

Później ciesz się zdobywanym doświadczeniem, zdobytymi trasami.
Zetnij drzewo, zaoraj błoto, zburz dom i rozjedź kota ;)
Bądź sobą i realizuj swoje pasje, zamiast siedzieć na kanapie...
Czego wszystkim, włączając Ciebie życzę!

Idę na herbatę. :-D
Bo mi w gardle zaschło od tego pisania...

Re: Kupie auto do off road

: wt 26 lis, 2019
autor: gszyp
Miastek zgadnij jaki samochód leży za plecami rage- dave w jego awatarze ?

Re: Kupie auto do off road

: wt 26 lis, 2019
autor: Tanto
Kubasa pisze:bo ma tylko 100 kucy i nie ma turbo, pokazywali jak seryjny wrangler wjeźdżał pod górę a ten w połowie stawał. plus spalania na poziomie 10 l i więcej przy takim małym, seryjnym pierdku? jak się wstawi MT i lift to obstawiam 14+ więc chyba to mówi samo za siebie... trochę pomyłka... tak, wiem, można założyć wolniejsze przełożenia - tylko to znowu generuje koszty. seryjnie ma pseudo blokadę po absie chyba więc nie jest to 100% blokada tylko jak koło zacznie mielić powietrze to troche momentu przeniesie na oś w błotku - nic poza tym. do tego brak obecnie liftów i części bo to nowa konstrukcja.

Japończycy turbo montują do silników o pojemności 0,6 L, w większych ich zdaniem nie ma konieczności ;-) Spalanie 10L w czymś co ma aerodynamikę cegły nie powinno dziwić ;-) Ta pseudo blokada wystarcza dla większości użytkowników i nie podnosi zbytnio ceny auta.
To że Polska jest traktowana jak zadupie nie oznacza że w świecie nikt nie myśli o posiadaczach lub chętnych do posiadania Jimnego
Tu masz film (pierwsza z trzech części) wrzucony w lutym, czyli kilka miesięcy po premierze https://www.youtube.com/watch?v=DEWQL9ppMCw Wszystko co tam zobaczysz to tuningowe wersje Jimnego, na dzień dzisiejszy oferta podzespołów mechanicznych jest zapewne równie bogata.
To też raczej nie jest wyposażenie seryjne https://matsch-und-piste.de/tibus-porta ... -jimny-gj/

Nie zrozum mnie źle, nie namawiam do polubienia Jimnego, to tak samo jak Samurai, nie jest samochód dla wszystkich, zwracam tylko uwagę że twierdzenie o braku części do tuningu jest mocno nie trafione.

Re: Kupie auto do off road

: wt 26 lis, 2019
autor: Tanto
Butchesky pisze: ...choć ciężko jest jechać Samurajem w koleinach Patrola. Pojedziesz - zobaczysz.

wbrew pozorom wcale nie tak ciężko, może nie za komfortowo, ale da się :-) Problem jest jak się te patrole bez sensu kopią do jądra ziemi na podjazdach, wtedy na takich wyjebach zaczyna być niebezpiecznie

Re: Kupie auto do off road

: wt 26 lis, 2019
autor: Butchesky
...i wtedy jest ciężko. ;)

Re: Kupie auto do off road

: wt 26 lis, 2019
autor: waldekryba
Jest wtedy zajebiści..... :-D

Re: Kupie auto do off road

: wt 26 lis, 2019
autor: Butchesky
I o to chodzi, Broda... :-D

Re: Kupie auto do off road

: wt 26 lis, 2019
autor: miastek
gszyp pisze:Miastek zgadnij jaki samochód leży za plecami rage- dave w jego awatarze ?

Ty gszyp a co ty adwokat?
Następny co za boka czy dacha chce koszulke?
:-D

Re: Kupie auto do off road

: wt 26 lis, 2019
autor: ishimo
Właśnie, o tym nie po myśleliśmy, za miesiąc przyjadą nowe jimny do nas, mogę Ci jednego sprzedać, 25k na wkład własny, reszta w kredycie lub leasingu i zobacz, nowe, gwarancja, mało pali, małe koła da się tylko zalazyc to cie kusić nie będzie, nie ma co się psuć...ble ble ble poniosło mnie jak naszego wieszcza nadwornego Jana Mikołaja Adama Bucza.


Weź już kup to auto, jakiekolwiek, ja miałem kilka już 4x4, suzy, jeepy, patrole, co chcesz, nie ma złotego środka, kup podjedz i zobacz, ślubu z tym autem nie bierzesz będzie Ch... Sprzedasz kupisz inne. Naprawdę się da.

Re: Kupie auto do off road

: wt 26 lis, 2019
autor: miastek
On już tu nawet nie zagląda :-D

Re: Kupie auto do off road

: wt 26 lis, 2019
autor: Butchesky
Jan Mikołaj Adam Bucz mi się podoba :-D
Chociaż niepełnawo...

Jan Adam Marceli Jurgen Eustachy Serwazy Tymoteusz BUCZ. W skrócie: JAM JEST BUCZ :-D

Re: Kupie auto do off road

: wt 26 lis, 2019
autor: gszyp
miastek pisze:
gszyp pisze:Miastek zgadnij jaki samochód leży za plecami rage- dave w jego awatarze ?

Ty gszyp a co ty adwokat?
Następny co za boka czy dacha chce koszulke?
:-D

nie o to łosiu chodzi
to twój Reksio leży

Re: Kupie auto do off road

: wt 26 lis, 2019
autor: miastek
Mój Reksio stoi w werksztacie mym i ma się dobrze. Tylko ma dziurę w du... w wydechu.
Chciałem mu dzisiaj kawałek patrola wszczepić ale organy mi jakieś hieny podprowadziły :-D

Re: Kupie auto do off road

: wt 26 lis, 2019
autor: gszyp
może i teraz w warsztacie stoi ale kiedyś leżał :-D

Re: Kupie auto do off road

: wt 26 lis, 2019
autor: miastek
Się zmęczył to się położył o odpoczywał.
Jeździć nim nie umieli, psuli go tylko a teraz ja muszę jak frankensztain go połatać...

Re: Kupie auto do off road

: śr 27 lis, 2019
autor: gszyp
To Żdzichu Abo go obalił

Re: Kupie auto do off road

: śr 27 lis, 2019
autor: waldekryba
Bucz , a Brunchilda ?
zapomniałeś ?
:-D :-D :-D

Re: Kupie auto do off road

: śr 27 lis, 2019
autor: Butchesky
Buczhilda chyba :-D

Waldemar, mianuję Cię tym oto Silvertopem na imć Valdemara Pafnucego Konstantynopoliteranty Onufrym z Dżenina
:-D

Re: Kupie auto do off road

: śr 27 lis, 2019
autor: Kubasa
Tanto pisze:
Kubasa pisze:bo ma tylko 100 kucy i nie ma turbo, pokazywali jak seryjny wrangler wjeźdżał pod górę a ten w połowie stawał. plus spalania na poziomie 10 l i więcej przy takim małym, seryjnym pierdku? jak się wstawi MT i lift to obstawiam 14+ więc chyba to mówi samo za siebie... trochę pomyłka... tak, wiem, można założyć wolniejsze przełożenia - tylko to znowu generuje koszty. seryjnie ma pseudo blokadę po absie chyba więc nie jest to 100% blokada tylko jak koło zacznie mielić powietrze to troche momentu przeniesie na oś w błotku - nic poza tym. do tego brak obecnie liftów i części bo to nowa konstrukcja.

Japończycy turbo montują do silników o pojemności 0,6 L, w większych ich zdaniem nie ma konieczności ;-) Spalanie 10L w czymś co ma aerodynamikę cegły nie powinno dziwić ;-) Ta pseudo blokada wystarcza dla większości użytkowników i nie podnosi zbytnio ceny auta.
To że Polska jest traktowana jak zadupie nie oznacza że w świecie nikt nie myśli o posiadaczach lub chętnych do posiadania Jimnego
Tu masz film (pierwsza z trzech części) wrzucony w lutym, czyli kilka miesięcy po premierze https://www.youtube.com/watch?v=DEWQL9ppMCw Wszystko co tam zobaczysz to tuningowe wersje Jimnego, na dzień dzisiejszy oferta podzespołów mechanicznych jest zapewne równie bogata.
To też raczej nie jest wyposażenie seryjne https://matsch-und-piste.de/tibus-porta ... -jimny-gj/

Nie zrozum mnie źle, nie namawiam do polubienia Jimnego, to tak samo jak Samurai, nie jest samochód dla wszystkich, zwracam tylko uwagę że twierdzenie o braku części do tuningu jest mocno nie trafione.


To teraz obejrzyj ten filmik i zobacz co mala moc znaczy na podjezdzie pod gore. Rubicon go zjadl mimo ze wazy 2 x wiecej
https://youtu.be/Up_XS6mfVso