Renowacja Nissana Patrola Y60
: sob 14 wrz, 2019
Zdjęcia z renowacji i odbudowy znajdziecie w albumie na Facebooku " PROJEKT CZECH Y60 "
Nissan Patrol Y60 2.8 TD LONG z 1994 roku produkcji.
Założenia …
- Remont kapitalny całego pojazdu
Oczekiwania i specyfikacja napraw według klienta …
- remont blacharki nadwozia
- zmiana koloru nadwozia według podanych numerów kolorów przez klienta
- kompleksowa renowacja i odbudowa ramy
- wymiana silnika
- wymiana skrzyni biegów
- wymiana zbiornika paliwa na 153 litrowy aluminiowy
- budowa mostów portalowych na podstawie mostów Nissana Patrola Y61 3.0 DDTi z części dostarczonych przez Australiską firmę Marks4wd
- montaż przedniej blokady ARB razem z kompresorem ARB
- wymiana silnika 2.8 TD na nowy V8 6.5 L Am-General Peninsular o parametrach 325 hp , 800 Nm ( silnik Turbo Diesla zbudowany w technologi ceramicznej )
- montaż zderzaka przedniego
- montaż wyciągarki w zderzaku skrzynkowym
Escape EVO 12.500 lbs.
- montaż zderzaka tylnego z mocowaniem koła zapasowego
- montaż progów z blachą ryflowaną
- montaż wyciągarki w tylnym zderzaku Escape EVO 12.500 lbs.
- wymiana zawieszenia na dwu calowe Lovells HD dostarczonego przez Escape4x4
- wymiana tapicerki nadwozia z logo firmy klienta
Mniej więcej takie były założenia remontu tego pojazdu .
Autko trafiło do nas 08 lutego 2018 roku.
Jak przedstawiają zdjęcia samochód wprawdzie jeździł, ale był w tragicznym stanie technicznym jak i wizualnym po nieudolnej próbie naprawy blacharskiej.
Pracę rozpoczeliśmy od standardowego rozebrania samochodu na czynniki pierwsze , nadwozie trafiło do blacharni, a rama do pomieszczenia odbudowy i regeneracji ram.
Już na pierwszy rzut oka zobaczyliśmy, że nadwozie jest w dużo gorszym stanie niż zakładał klient jak i my.
Wymiany i naprawy wymagały praktycznie wszystkie element nadwozia: drzwi , błotniki , nadkola , progi , podłoga … wymienione zostały również wszystkie zawiasy drzwiowe na fabrycznie nowe itd.
Równolegle zaczeliśmy zamawiać potrzebne części …
- nowy silnik V8 z USA
- zestaw części do budowy mostów Portalowych ( nie mylcie Państwo ze zwolnicami ), który ma przełożenia 1:1, natomiast w firmie Marks4wd , której jesteśmy Dealerem można również zamówić Portale z innymi przełożeniami.
Po ciężkiej ponad miesięcznej pracy dwóch blacharzy udało nam się przywrócić stan fabryczny nadwozia Y60.
Równolegle dwóch innych pracowników przygotowywało ramę poprzez śrutowanie , naprawy , wzmocnienie belką tylnego mocowania gniazd sprężyn ,malowanie , zabezpieczenie antykorozyjne , ukłożenie nowych przewodów paliwowych , hamulcowych itd. Wszystkie elementy demontowalne ramy były wyśrutowane i pomalowane proszkowo.
Jednym słowem rama stawała się fabrycznie nowym produktem. Mosty napędowe zostały rozebrane , wyśrutowane , pomalowne proszkowo i przygotowane do montażu zestawu Portalowego.
W okolicach maja przyleciał w dużej skrzyni cały kompletny zestaw Portalowy z Australii.
Rozpoczeliśmy uzbrajanie i budowę całkowicie nowych mostów napędowych, zaczynając od każdego nowego łożyska , uszczelniacza , główek mostów ( wcześniej przygotowanych ) , oczywiście kule też zostały przygotowane.
Samo przygotowanie mostów Portalowych zajęło nam około 3 tygodni. Tutaj podziękowania należą się za pracę, zaangażowanie i złożenie całego zestawu naszemu Michasiowi “NYGUSOWI”
2
Podsumujmy … nadwozie jest przygotowane do lakierowania , rama została uzbrojona , zostały zamontowane mosty , wały , zawieszenie , amortyzatory , aluminiowy zbiornik paliwa z osłoną o pojemności 153 litry itd.
Teraz czekaliśmy na wykonanie pracy przez naszego lakiernika.
Przygotowanie podłoża i dopieszczenie elementów blacharskich nadwozia było chyba najtrudniejszym zadaniem , ale nasz lakiernik ma prawie 30-sto letnie doświadczenie, jeżeli chodzi o dopieszczanie takich elementów szczególnie , że przez 15 lat zajmował się rewitalizacją samochodów zabytkowych.
Po prawie 2-3 miesiącach dopieszczania , szlifowania , głaskania nadwozie było gotowe do lakierowania.
Malowanie ze zmianą koloru odbyło się w kabinie lakierniczej , wszyscy z niecierpliwością czekaliśmy na efekt końcowy.
Nigdy nie zapomnę jak po raz pierwszy zobaczyłem pomalowane skończone nadwozie … efekt końcowy przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania , jestem skłonny powiedzieć, że nowe Mercedesy nie są tak dopracowane i gładkie jak to nadwozie i to nie jest tylko moje subiektywne odczucie tylko FAKT , coś fantastycznego , niesamowitego i niekonwecjonalnego. BRAWO SŁAWKU
2
Ok , skończmy przeżywać i się ekscytować … to dopiero połowa pracy … jest przełom lipca i sierpnia 2018 roku.
Nadwozie trafiło na przygotowaną wcześniej nową ramę na kołach od …. Lexusa LX470 i wtedy okazało się, że mosty Portalowe mają roztaw śrub … Toyoty, ale o tym za chwilę.
Mamy już autko na kołach z gołym nadwoziem … przyszedł moment uzbrajania , praca zaczęła się od całkowitego wyciszenia gołej budy , łącznie z każdym zakamarkiem , przegrodą silnikową , dzwiami , nadkolami , dachem itd. Pierwsza warstwa to samoprzylepna wykładzina bitumiczna z izolacją cieplną , druga warstwa to również samoprzylepna specjalna gąbka 5-cio milimetrowa , która nie chłonie wody i rewelacyjnie wycisza wnętrze nadwozia.
W tym stanie Patrol trafił na stanowisko montażu silnikówV8 do Michasia, który wcześniej został uzbrojony według specyfikacji klienta w alternator o większym amperażu , zestaw sprzęgła kevlarowego itp. …
Po kolejnych 2 tygodniach silnik łącznie z zestawem montażowym Australijskiej firmy Marks4wd został zamontowany na swoim miejscu , pozostało wykonanie wiązki elektrycznej silnika i wpięcie go do wiązki głównej Patrola … notabene cała wiązka Patrola była zrobiona praktycznie od nowa , stare przewody przy demontażu rozpadały się elektrykom w rękach.
Miałem napisać kilka słów na temat felg … jak wcześniej już wspomniałem Portale są przygowane pod felgi od Toyoty … ale … teraz pozostaje wybór felg z odpowiednim dodatnim ET ponieważ zestaw portalowy mocno wysuwa koła po za obrys pojazdu , po konsultacjach z klientem i Elliotem z Marks4wd , wybór padł na firmę MOTO METAL z plusowym ET 50 felgą 9 na 17 cali.
Wbrew pozorom niby felgi są dostępne wszędzie … niby ?! a defakto szukaliśmy ich 2 miesiące i ostatecznie zostały zakupione w Niemczech. Temat felg zamknięty … uffff !
Jest już samochód z nową ramą , mostami , skrzynią , silnikiem V8 , pięknym wyciszonym nadwoziem z dwukolorowym lakierem … jednym słowem BAJKA , nieprzestawaliśmy się na niego patrzeć , oglądać i podziwiać … Państwo widzicie to na załączonych zdjęciach.
… I właśnie w tym momencie dotarło do nas, że … tego nowego Patrola Y60 będziemy musieli uzbroić w … stare podarte uszczelki drzwi , okien , ramki , zamki , silniczki szyb , uszczelkę przedniej szyby , ograniczniki drzwi , listwy progowe , listwy rynienek dachu itd itd itd … MASAKRA ☹
Staneliśmy na poważnym rozdrorzu … co teraz zrobić ? skąd części do samochodu, którego nie produkują od ponad 22 lat
?
Ok , robimy zebranie , przegadaliśmy temat z mechanikami i blacharzami , wykonaliśmy 40-sto minutowy telefon do klienta i … pada decyzja żeby znaleźć i kupić pełne nowe części potrzebne do uzbrojenia nadwozia łącznie z szybami , spinkami, listeweczkami , silniczkami szyb i millionem innych drobnych części … zajrzyjcie Państwo proszę do środka swoich Patroli , popatrzcie na zewnątrz i pomyślcie na spokojnie ile części jest potrzebnych do uzbrojenia go na gotowo … w tym momencie pomyśleliśmy z Andrzejem i Michałem, że nigdy nie uda nam się skończyć go uzbrajać ☹
Daliśmy sobie parę dni na zebranie myśli … w tym czasie chłopaki kończyli malować czarnym Raptorem zderzaki , progi rurowe i jakieś jeszcze drobne rzeczy …
Po tygodniu, może dwóch usiedliśmy do manuala Patrola Y60 z 1994 roku …
Wyobraźcie sobie, że strona po stronie , numer po numerze części, robiliśmy mozolnie listę części … od najmniejszej spinki ( tak tak , są oryginalne ) po szyby czy rynienki dachu, (nawet lampki oświetlenia wnętrza są nowe) i setki innych drobnych pierdół łącznie z nowym wyciszeniem maski silnika czy zestawem silniczków wycieraczek kończąc na sygnale dzwiękowym …
Po kilkunastu dniach i ponownym sprawdzeniu numerów wszystkich części zaczeło się wielkie internetowe polowanie na te części i wróciło światełko w tunelu ☺
Numer po numerze mozolnie wyszukiwaliśmy części , które znajdowały się … na całym świecie. Anglia , Australia, RPA , Emiraty Arabskie, Rosja , w niektórych krajach Ameryki Południowej … co dziwne kilka ważnych części znaleźliśmy w Izraelu no i oczywiście Japonia , jednak kupić coś z tego kraju graniczy z cudem …
Bardzo powoli przez okres jakiś 3 może 4 miesięcy przychodziły potrzebne nowe części do uzbrojenia nadwozia , udało nam się kupić wszystko , dosłownie wszystko , nawet podsufitkę , części wiązek elektrycznych , uszczelki, zamki, zawiasy, ramki z szybami bocznych tylnych szyb przesuwanych, listwy progowe, śruby, spinki, osłonę wewnętrzą maski , silniczki wycieraczek , silniczki do sterowana szybami bocznymi , nawet przednią listewkę gumową maski … naprawdę każdy najmniejszy detal.
Ogólnie lista z zamówionymi numerami ma około 30 stron.
Powoli pakietami i swoim systemem chłopaki zaczęli uzbrajać budę nowymi częściami.
Po 2 tygodniach nadwozie nabierało blasku fabrycznie nowego auta…
Jesteśmy w domu … w tym momencie wiedzieliśmy już, że skończenie Czecha to tylko kwestia czasu.
Po skompletowaniu części i złożeniu budy przyszedł czas na wykonanie tapicerki według oczekiwań klienta … całą tapicerkę wykonał nasz tapicer, z którym pracujemy już prawie 12 lat … zrobił to perfekcyjnie łącznie z haftem logo firmy klienta !
Zostało małe ale … nie dał rady okleić skórą deski rozdzielczej ponieważ jest bardziej skomplikowana niż w Y60 i po jakimś czasie zaczęłaby się rozklejać … znowu stajemy z pracami.
Nasz nadworny lakiernik Sławek, o którym już pisałem po kilku dniach przyszedł do nas ze swoimi przemyśleniami … malujemy deskę rozdzielczą specjalnymi farbami, górna część to kolor samochodu, a dolna to kolor skóry. Efekt widzicie sami i nie będę go komentował bo wyszedł … WOW !!
Klient zażyczył sobie nowego fajnego system nagłośnienia, który również zamontowaliśmy … fajnie gra i super brzmi
No to KONIEC !!
Teraz pozostało nam wszystko sprawdzić , autko testowaliśmy przez kilka dni , obserwowaliśmy pracę mostów Portalowych (do 140 km/h nawet ich nie słychać)
Chcieliśmy żeby wyszły wszystkie wady i choroby wieku dziecięcego przed oddaniem go klientowi , notabene wszystko nam się udało.
Podsumowywując … efekt finalny przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania i jest on zasługą pracy całego zespołu Karłowicz4x4 bez wyjątku …
Samochód jest praktycznie fabrycznie nowy i doposażony we wszystko co klient sobie życzył.
Chciałbym Wam pokazać minę jego i jego rodziny jak na lawecie wjechaliśmy w Czechach na jego posesję …. ☺
WARTO BYŁO !!
Niestety jest jedno ale ...
i wnioski po tak rozległej rewitalizacji …
1.5 roku pracy , nerwów … o pieniądzach nawet nie wspominam , jest to chyba ostatni tak odbudowany przez nas Patrol Y60 , napewno jedyny w Polsce jak nie w Europie. Zapytacie dlaczego ?! … nie chcemy jeszcze raz przechodzić przez etap szukania , kupowania i zamawiania części ( chodzi mi tutaj o nowe części do uzbrojenia nadwozia ).
Efekt końcowy i przebieg wszystkich etapów prac możecie Państwo obejrzeć na zdjęciach , które postaram się wkleić chronologicznie.
BARDZO serdecznie dziękujemy wszystkim , którzy kibicowali nam przy tym projekcie
2
Tekst skopiowany z Forum Rajdy4x4
Autorem jest Igor v8
Nissan Patrol Y60 2.8 TD LONG z 1994 roku produkcji.
Założenia …
- Remont kapitalny całego pojazdu
Oczekiwania i specyfikacja napraw według klienta …
- remont blacharki nadwozia
- zmiana koloru nadwozia według podanych numerów kolorów przez klienta
- kompleksowa renowacja i odbudowa ramy
- wymiana silnika
- wymiana skrzyni biegów
- wymiana zbiornika paliwa na 153 litrowy aluminiowy
- budowa mostów portalowych na podstawie mostów Nissana Patrola Y61 3.0 DDTi z części dostarczonych przez Australiską firmę Marks4wd
- montaż przedniej blokady ARB razem z kompresorem ARB
- wymiana silnika 2.8 TD na nowy V8 6.5 L Am-General Peninsular o parametrach 325 hp , 800 Nm ( silnik Turbo Diesla zbudowany w technologi ceramicznej )
- montaż zderzaka przedniego
- montaż wyciągarki w zderzaku skrzynkowym
Escape EVO 12.500 lbs.
- montaż zderzaka tylnego z mocowaniem koła zapasowego
- montaż progów z blachą ryflowaną
- montaż wyciągarki w tylnym zderzaku Escape EVO 12.500 lbs.
- wymiana zawieszenia na dwu calowe Lovells HD dostarczonego przez Escape4x4
- wymiana tapicerki nadwozia z logo firmy klienta
Mniej więcej takie były założenia remontu tego pojazdu .
Autko trafiło do nas 08 lutego 2018 roku.
Jak przedstawiają zdjęcia samochód wprawdzie jeździł, ale był w tragicznym stanie technicznym jak i wizualnym po nieudolnej próbie naprawy blacharskiej.
Pracę rozpoczeliśmy od standardowego rozebrania samochodu na czynniki pierwsze , nadwozie trafiło do blacharni, a rama do pomieszczenia odbudowy i regeneracji ram.
Już na pierwszy rzut oka zobaczyliśmy, że nadwozie jest w dużo gorszym stanie niż zakładał klient jak i my.
Wymiany i naprawy wymagały praktycznie wszystkie element nadwozia: drzwi , błotniki , nadkola , progi , podłoga … wymienione zostały również wszystkie zawiasy drzwiowe na fabrycznie nowe itd.
Równolegle zaczeliśmy zamawiać potrzebne części …
- nowy silnik V8 z USA
- zestaw części do budowy mostów Portalowych ( nie mylcie Państwo ze zwolnicami ), który ma przełożenia 1:1, natomiast w firmie Marks4wd , której jesteśmy Dealerem można również zamówić Portale z innymi przełożeniami.
Po ciężkiej ponad miesięcznej pracy dwóch blacharzy udało nam się przywrócić stan fabryczny nadwozia Y60.
Równolegle dwóch innych pracowników przygotowywało ramę poprzez śrutowanie , naprawy , wzmocnienie belką tylnego mocowania gniazd sprężyn ,malowanie , zabezpieczenie antykorozyjne , ukłożenie nowych przewodów paliwowych , hamulcowych itd. Wszystkie elementy demontowalne ramy były wyśrutowane i pomalowane proszkowo.
Jednym słowem rama stawała się fabrycznie nowym produktem. Mosty napędowe zostały rozebrane , wyśrutowane , pomalowne proszkowo i przygotowane do montażu zestawu Portalowego.
W okolicach maja przyleciał w dużej skrzyni cały kompletny zestaw Portalowy z Australii.
Rozpoczeliśmy uzbrajanie i budowę całkowicie nowych mostów napędowych, zaczynając od każdego nowego łożyska , uszczelniacza , główek mostów ( wcześniej przygotowanych ) , oczywiście kule też zostały przygotowane.
Samo przygotowanie mostów Portalowych zajęło nam około 3 tygodni. Tutaj podziękowania należą się za pracę, zaangażowanie i złożenie całego zestawu naszemu Michasiowi “NYGUSOWI”

Podsumujmy … nadwozie jest przygotowane do lakierowania , rama została uzbrojona , zostały zamontowane mosty , wały , zawieszenie , amortyzatory , aluminiowy zbiornik paliwa z osłoną o pojemności 153 litry itd.
Teraz czekaliśmy na wykonanie pracy przez naszego lakiernika.
Przygotowanie podłoża i dopieszczenie elementów blacharskich nadwozia było chyba najtrudniejszym zadaniem , ale nasz lakiernik ma prawie 30-sto letnie doświadczenie, jeżeli chodzi o dopieszczanie takich elementów szczególnie , że przez 15 lat zajmował się rewitalizacją samochodów zabytkowych.
Po prawie 2-3 miesiącach dopieszczania , szlifowania , głaskania nadwozie było gotowe do lakierowania.
Malowanie ze zmianą koloru odbyło się w kabinie lakierniczej , wszyscy z niecierpliwością czekaliśmy na efekt końcowy.
Nigdy nie zapomnę jak po raz pierwszy zobaczyłem pomalowane skończone nadwozie … efekt końcowy przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania , jestem skłonny powiedzieć, że nowe Mercedesy nie są tak dopracowane i gładkie jak to nadwozie i to nie jest tylko moje subiektywne odczucie tylko FAKT , coś fantastycznego , niesamowitego i niekonwecjonalnego. BRAWO SŁAWKU

Ok , skończmy przeżywać i się ekscytować … to dopiero połowa pracy … jest przełom lipca i sierpnia 2018 roku.
Nadwozie trafiło na przygotowaną wcześniej nową ramę na kołach od …. Lexusa LX470 i wtedy okazało się, że mosty Portalowe mają roztaw śrub … Toyoty, ale o tym za chwilę.
Mamy już autko na kołach z gołym nadwoziem … przyszedł moment uzbrajania , praca zaczęła się od całkowitego wyciszenia gołej budy , łącznie z każdym zakamarkiem , przegrodą silnikową , dzwiami , nadkolami , dachem itd. Pierwsza warstwa to samoprzylepna wykładzina bitumiczna z izolacją cieplną , druga warstwa to również samoprzylepna specjalna gąbka 5-cio milimetrowa , która nie chłonie wody i rewelacyjnie wycisza wnętrze nadwozia.
W tym stanie Patrol trafił na stanowisko montażu silnikówV8 do Michasia, który wcześniej został uzbrojony według specyfikacji klienta w alternator o większym amperażu , zestaw sprzęgła kevlarowego itp. …
Po kolejnych 2 tygodniach silnik łącznie z zestawem montażowym Australijskiej firmy Marks4wd został zamontowany na swoim miejscu , pozostało wykonanie wiązki elektrycznej silnika i wpięcie go do wiązki głównej Patrola … notabene cała wiązka Patrola była zrobiona praktycznie od nowa , stare przewody przy demontażu rozpadały się elektrykom w rękach.
Miałem napisać kilka słów na temat felg … jak wcześniej już wspomniałem Portale są przygowane pod felgi od Toyoty … ale … teraz pozostaje wybór felg z odpowiednim dodatnim ET ponieważ zestaw portalowy mocno wysuwa koła po za obrys pojazdu , po konsultacjach z klientem i Elliotem z Marks4wd , wybór padł na firmę MOTO METAL z plusowym ET 50 felgą 9 na 17 cali.
Wbrew pozorom niby felgi są dostępne wszędzie … niby ?! a defakto szukaliśmy ich 2 miesiące i ostatecznie zostały zakupione w Niemczech. Temat felg zamknięty … uffff !
Jest już samochód z nową ramą , mostami , skrzynią , silnikiem V8 , pięknym wyciszonym nadwoziem z dwukolorowym lakierem … jednym słowem BAJKA , nieprzestawaliśmy się na niego patrzeć , oglądać i podziwiać … Państwo widzicie to na załączonych zdjęciach.
… I właśnie w tym momencie dotarło do nas, że … tego nowego Patrola Y60 będziemy musieli uzbroić w … stare podarte uszczelki drzwi , okien , ramki , zamki , silniczki szyb , uszczelkę przedniej szyby , ograniczniki drzwi , listwy progowe , listwy rynienek dachu itd itd itd … MASAKRA ☹
Staneliśmy na poważnym rozdrorzu … co teraz zrobić ? skąd części do samochodu, którego nie produkują od ponad 22 lat

Ok , robimy zebranie , przegadaliśmy temat z mechanikami i blacharzami , wykonaliśmy 40-sto minutowy telefon do klienta i … pada decyzja żeby znaleźć i kupić pełne nowe części potrzebne do uzbrojenia nadwozia łącznie z szybami , spinkami, listeweczkami , silniczkami szyb i millionem innych drobnych części … zajrzyjcie Państwo proszę do środka swoich Patroli , popatrzcie na zewnątrz i pomyślcie na spokojnie ile części jest potrzebnych do uzbrojenia go na gotowo … w tym momencie pomyśleliśmy z Andrzejem i Michałem, że nigdy nie uda nam się skończyć go uzbrajać ☹
Daliśmy sobie parę dni na zebranie myśli … w tym czasie chłopaki kończyli malować czarnym Raptorem zderzaki , progi rurowe i jakieś jeszcze drobne rzeczy …
Po tygodniu, może dwóch usiedliśmy do manuala Patrola Y60 z 1994 roku …
Wyobraźcie sobie, że strona po stronie , numer po numerze części, robiliśmy mozolnie listę części … od najmniejszej spinki ( tak tak , są oryginalne ) po szyby czy rynienki dachu, (nawet lampki oświetlenia wnętrza są nowe) i setki innych drobnych pierdół łącznie z nowym wyciszeniem maski silnika czy zestawem silniczków wycieraczek kończąc na sygnale dzwiękowym …
Po kilkunastu dniach i ponownym sprawdzeniu numerów wszystkich części zaczeło się wielkie internetowe polowanie na te części i wróciło światełko w tunelu ☺
Numer po numerze mozolnie wyszukiwaliśmy części , które znajdowały się … na całym świecie. Anglia , Australia, RPA , Emiraty Arabskie, Rosja , w niektórych krajach Ameryki Południowej … co dziwne kilka ważnych części znaleźliśmy w Izraelu no i oczywiście Japonia , jednak kupić coś z tego kraju graniczy z cudem …
Bardzo powoli przez okres jakiś 3 może 4 miesięcy przychodziły potrzebne nowe części do uzbrojenia nadwozia , udało nam się kupić wszystko , dosłownie wszystko , nawet podsufitkę , części wiązek elektrycznych , uszczelki, zamki, zawiasy, ramki z szybami bocznych tylnych szyb przesuwanych, listwy progowe, śruby, spinki, osłonę wewnętrzą maski , silniczki wycieraczek , silniczki do sterowana szybami bocznymi , nawet przednią listewkę gumową maski … naprawdę każdy najmniejszy detal.
Ogólnie lista z zamówionymi numerami ma około 30 stron.
Powoli pakietami i swoim systemem chłopaki zaczęli uzbrajać budę nowymi częściami.
Po 2 tygodniach nadwozie nabierało blasku fabrycznie nowego auta…
Jesteśmy w domu … w tym momencie wiedzieliśmy już, że skończenie Czecha to tylko kwestia czasu.
Po skompletowaniu części i złożeniu budy przyszedł czas na wykonanie tapicerki według oczekiwań klienta … całą tapicerkę wykonał nasz tapicer, z którym pracujemy już prawie 12 lat … zrobił to perfekcyjnie łącznie z haftem logo firmy klienta !
Zostało małe ale … nie dał rady okleić skórą deski rozdzielczej ponieważ jest bardziej skomplikowana niż w Y60 i po jakimś czasie zaczęłaby się rozklejać … znowu stajemy z pracami.
Nasz nadworny lakiernik Sławek, o którym już pisałem po kilku dniach przyszedł do nas ze swoimi przemyśleniami … malujemy deskę rozdzielczą specjalnymi farbami, górna część to kolor samochodu, a dolna to kolor skóry. Efekt widzicie sami i nie będę go komentował bo wyszedł … WOW !!
Klient zażyczył sobie nowego fajnego system nagłośnienia, który również zamontowaliśmy … fajnie gra i super brzmi

No to KONIEC !!
Teraz pozostało nam wszystko sprawdzić , autko testowaliśmy przez kilka dni , obserwowaliśmy pracę mostów Portalowych (do 140 km/h nawet ich nie słychać)
Chcieliśmy żeby wyszły wszystkie wady i choroby wieku dziecięcego przed oddaniem go klientowi , notabene wszystko nam się udało.
Podsumowywując … efekt finalny przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania i jest on zasługą pracy całego zespołu Karłowicz4x4 bez wyjątku …
Samochód jest praktycznie fabrycznie nowy i doposażony we wszystko co klient sobie życzył.
Chciałbym Wam pokazać minę jego i jego rodziny jak na lawecie wjechaliśmy w Czechach na jego posesję …. ☺
WARTO BYŁO !!
Niestety jest jedno ale ...

1.5 roku pracy , nerwów … o pieniądzach nawet nie wspominam , jest to chyba ostatni tak odbudowany przez nas Patrol Y60 , napewno jedyny w Polsce jak nie w Europie. Zapytacie dlaczego ?! … nie chcemy jeszcze raz przechodzić przez etap szukania , kupowania i zamawiania części ( chodzi mi tutaj o nowe części do uzbrojenia nadwozia ).
Efekt końcowy i przebieg wszystkich etapów prac możecie Państwo obejrzeć na zdjęciach , które postaram się wkleić chronologicznie.
BARDZO serdecznie dziękujemy wszystkim , którzy kibicowali nam przy tym projekcie

Tekst skopiowany z Forum Rajdy4x4
Autorem jest Igor v8