Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia
- prezes
- Prezes 4x4 Szczecin
- Posty: 10111
- Rejestracja: śr 14 lut, 2007
- Lokalizacja: szczecin
- Kontaktowanie:
Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia
Dolozylem turbinę w Patrolu 4,2 d.
Silnik nadal ma "dobry dół" a od około 2200 rpm turbina dmucha jak szalona i czuć wtedy moc doładowania.
Zaczyna "wstawać" już od 1700rpm,lecz efekt jej roboty przychodzi ciut później.
Znacznie poprawiło się przyspieszenie na pierwszych trzech biegach.
Pojechałem na" odcinek testowy" na A6 od węzła Kijewo do Kołbaskowa i spowrotem.
Na tym odcinku jest sporo podjazdów często o "męczącym stopniu nachylenia" dla wolnossącego 4.2d.
Na każdym podjeździe prędkość mi nie spadła poniżej 120 km/h jedynie ostatni podjazd od Odry Zachodniej do Kołbaskowa prędkość na krótko spadła do 115km/h.
Prędkość maksymalna jaką dziś wykrecilem to145 km/h. Powinien do 150 się rozbujac.
Z całej operacji jestem na chwilę obecną zadowolony. Zobaczymy jak z trwałością.
Usługa została wykonana w sposób merytoryczny w Nieautoryzowanym Serwisie Nissana Opla i Bmw.
Silnik nadal ma "dobry dół" a od około 2200 rpm turbina dmucha jak szalona i czuć wtedy moc doładowania.
Zaczyna "wstawać" już od 1700rpm,lecz efekt jej roboty przychodzi ciut później.
Znacznie poprawiło się przyspieszenie na pierwszych trzech biegach.
Pojechałem na" odcinek testowy" na A6 od węzła Kijewo do Kołbaskowa i spowrotem.
Na tym odcinku jest sporo podjazdów często o "męczącym stopniu nachylenia" dla wolnossącego 4.2d.
Na każdym podjeździe prędkość mi nie spadła poniżej 120 km/h jedynie ostatni podjazd od Odry Zachodniej do Kołbaskowa prędkość na krótko spadła do 115km/h.
Prędkość maksymalna jaką dziś wykrecilem to145 km/h. Powinien do 150 się rozbujac.
Z całej operacji jestem na chwilę obecną zadowolony. Zobaczymy jak z trwałością.
Usługa została wykonana w sposób merytoryczny w Nieautoryzowanym Serwisie Nissana Opla i Bmw.
prezes, po prostu prezes
Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia
No to gratulejszyn za kolejny fajny mod w AirForce1
Nissan Patrol GQ
Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia
Teraz zostaje pancerz z blachy ryflowanej i łączność z satelitą wostok
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5862
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia
https://youtu.be/VJxDMWZ0PP8
Patrol Grześka.
4.2D silvertop po uturbieniu z coolerem po regulacji dawki i doładowania z przelotowym wydechem 3 cale
W tej chwili najlepiej jadący 4.2D jakim jechałem
Na żywo brzmi przepięknie a w środku przyjemnie mruczy.
Wszystko wykonane własnoręcznie in Miastek&NolemonGarage
Patrol Grześka.
4.2D silvertop po uturbieniu z coolerem po regulacji dawki i doładowania z przelotowym wydechem 3 cale
W tej chwili najlepiej jadący 4.2D jakim jechałem
Na żywo brzmi przepięknie a w środku przyjemnie mruczy.
Wszystko wykonane własnoręcznie in Miastek&NolemonGarage
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
-
- 4X4 Szczecin
- Posty: 5518
- Rejestracja: pt 28 sty, 2011
Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia
Słyszałem już wczoraj opowieści, o tym co udało CI się Maciej uzyskać na Patrolu Grześka.
Do tej pory najlepiej brzmiącym Patrolem , bez przekory i lizania pupci był Twój , nigdy mi się nie znudzi jego gang.
I jeśli mówisz w ten sposób o Grześkowym Patrolu, to już nie mogę się doczekać aby go posłuchać .
Co do jechania auta to wszyscy znają moje zdanie że nie ma sensu .
Bo na trasie i tak prędkość przelotowa to około 100km/h i zużycie paliwa jest na tym samym poziomie co wolny ssak.
A w terenie to moment obrotowy karty rozdaje.
Dla przekory , i tak trochę kij w mrowisko wkładam , pytam się po co mi turbo ?
Przeca i tak nigdy nie będzie to auto wyścigowe ? Terenowe auto to jest , i najważniejsze aby terenowo dzielne było .
Jeśli ktoś chce mi powiedzieć , że bo tak chciałem , to ok rozumie , nie wnikam. Ale jeśli po to , aby w terenie lepiej robił , z wykorzystaniem auta w sposób taki jaki my je wykorzystujemy. ?????
Nie mogę się doczekać , aby Grzegorza Patrola posłuchać.
Do tej pory najlepiej brzmiącym Patrolem , bez przekory i lizania pupci był Twój , nigdy mi się nie znudzi jego gang.
I jeśli mówisz w ten sposób o Grześkowym Patrolu, to już nie mogę się doczekać aby go posłuchać .
Co do jechania auta to wszyscy znają moje zdanie że nie ma sensu .
Bo na trasie i tak prędkość przelotowa to około 100km/h i zużycie paliwa jest na tym samym poziomie co wolny ssak.
A w terenie to moment obrotowy karty rozdaje.
Dla przekory , i tak trochę kij w mrowisko wkładam , pytam się po co mi turbo ?
Przeca i tak nigdy nie będzie to auto wyścigowe ? Terenowe auto to jest , i najważniejsze aby terenowo dzielne było .
Jeśli ktoś chce mi powiedzieć , że bo tak chciałem , to ok rozumie , nie wnikam. Ale jeśli po to , aby w terenie lepiej robił , z wykorzystaniem auta w sposób taki jaki my je wykorzystujemy. ?????
Nie mogę się doczekać , aby Grzegorza Patrola posłuchać.
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5862
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia
Ja osobiście patrolem w terenie robie może 10% przebiegu reszta to asfalt i nie rozwijam nim nadmiernych prędkości ale lubię jak reaguje na gaz przy przyspieszaniu.
Przy turbo moment obrotowy wzrasta bardziej niż moc i jest dostępny przy wyższych obrotach a nie znika przy niskich bynajmniej przy tej turbinie.
Waldziu jeden lubi córkę drugi teściowa dla mnie 4.2D jest mułem a z turbo jedzie naprawdę fajnie.
Jeden chce bo chce mocy drugi bo tak i już trzeci ma to w dupie.
Co kto woli.
Przy turbo moment obrotowy wzrasta bardziej niż moc i jest dostępny przy wyższych obrotach a nie znika przy niskich bynajmniej przy tej turbinie.
Waldziu jeden lubi córkę drugi teściowa dla mnie 4.2D jest mułem a z turbo jedzie naprawdę fajnie.
Jeden chce bo chce mocy drugi bo tak i już trzeci ma to w dupie.
Co kto woli.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia
Jeszcze raz obejrzałem. Brzmi elegancko. Chyba mi się podoba
Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia
uf... z niepokojem czekałem na "polski" przejazd kolejowy - kamerka spadnie czy nie
Honker 2324
- prezes
- Prezes 4x4 Szczecin
- Posty: 10111
- Rejestracja: śr 14 lut, 2007
- Lokalizacja: szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia
Dźwięk bardzo ładny.
Też chcę taki wydech.
Też chcę taki wydech.
prezes, po prostu prezes
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5862
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5862
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia
No i co.
Pojeździli, paliwa wypalili i cisza.
Pojeździli, paliwa wypalili i cisza.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia
Myślałem, że nie można się tym chwalić
Co tu dużo mówić. Jest dobrze, a nawet... bardzo dobrze
Co tu dużo mówić. Jest dobrze, a nawet... bardzo dobrze
Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia
Miastek, czy skrzynię 4.2 da się dobrze dostosować do budy 61?
Skrzynia 3.0 mi nie odpowiada.
Skrzynia 3.0 mi nie odpowiada.
- prezes
- Prezes 4x4 Szczecin
- Posty: 10111
- Rejestracja: śr 14 lut, 2007
- Lokalizacja: szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia
Przychylam się do zdania Zdzisława.
Skrzynia 3.0 to chyba nie najlepszy wybór.
Zbyt często trzeba wachlować biegami.
Ale sam silnik i "zbieranie się" to jak najbardziej pozytywne odczucia, + 200 do zajebistości za efekty dzwiękowe.
Skrzynia 3.0 to chyba nie najlepszy wybór.
Zbyt często trzeba wachlować biegami.
Ale sam silnik i "zbieranie się" to jak najbardziej pozytywne odczucia, + 200 do zajebistości za efekty dzwiękowe.
prezes, po prostu prezes
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5862
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia
Tu was muszę zmartwić.
Skrzynia od 3.0 ma dłuższe biegi od 1 do 3 i krótszą 5 niż 4.2. Czwórka jest wszędzie taka sama.
Efekt wajchowania jest przez to , że silnik szybko wchodzi na obroty i łatwiej się rozpędza niż wasze.
Oczywiście możecie w to niewierzyc i twierdzić, że jest inaczej jak z tymi obrotami u prezesa ale liczby nie kłamią.
Skrzynia od 3.0 ma dłuższe biegi od 1 do 3 i krótszą 5 niż 4.2. Czwórka jest wszędzie taka sama.
Efekt wajchowania jest przez to , że silnik szybko wchodzi na obroty i łatwiej się rozpędza niż wasze.
Oczywiście możecie w to niewierzyc i twierdzić, że jest inaczej jak z tymi obrotami u prezesa ale liczby nie kłamią.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia
Pozwoliłem sobie policzyć
Założenie - te same koła i mosty.
Na żadnym biegu skrzynie 4.2 (do mostu 4.1) i 3.0 do 2004 roku (do mostu 4.38) nie różnią się więcej niż 2 km/h
(Skrzynia 3.0 po 2004 r chyba ma takie same przełożenia jak 4.2)
np. przy tej samej prędkości obrotowej na 5 biegu 4.2 jedzie 103,9 km/h a 3.0 jedzie 102,2 km/h
Efekt "dłuższej" i "krótszej" skrzyni wynika z zastosowanych przełożeń w mostach.
Czyli efekty są spowodowane czym innym.
Chyba że mam błędne dane z instrukcji.
Założenie - te same koła i mosty.
Na żadnym biegu skrzynie 4.2 (do mostu 4.1) i 3.0 do 2004 roku (do mostu 4.38) nie różnią się więcej niż 2 km/h
(Skrzynia 3.0 po 2004 r chyba ma takie same przełożenia jak 4.2)
np. przy tej samej prędkości obrotowej na 5 biegu 4.2 jedzie 103,9 km/h a 3.0 jedzie 102,2 km/h
Efekt "dłuższej" i "krótszej" skrzyni wynika z zastosowanych przełożeń w mostach.
Czyli efekty są spowodowane czym innym.
Chyba że mam błędne dane z instrukcji.
- prezes
- Prezes 4x4 Szczecin
- Posty: 10111
- Rejestracja: śr 14 lut, 2007
- Lokalizacja: szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia
Efekt "dłuższych i krótszych" biegów można bardzo łatwo sprawdzić.
Podjedziemy kiedyś z Grzeskiem na długą prostą i wtedy się sprawdzi organoleptycznie
Podjedziemy kiedyś z Grzeskiem na długą prostą i wtedy się sprawdzi organoleptycznie
prezes, po prostu prezes
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5862
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia
Abo ty masz wolniejsze mosty niż Grzesiek bo masz 4,625 z tym , że masz 35ki więc ogólnie wychodzi podobnie z lekką przewagą na kozusc dłuższych przełożeń u Grześka. U niego porostu nie trzeba czekać aż się rozpędzisz bo to już nastąpiło.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia
Troszkę większa różnica
Jakby się komuś przydało - z teorii:
35" na mostach 4,625 to to samo co 31" na mostach 4,11
33" na mostach 4,11 to to samo co 37" na mostach 4,625 (moje)
Jakby się komuś przydało - z teorii:
35" na mostach 4,625 to to samo co 31" na mostach 4,11
33" na mostach 4,11 to to samo co 37" na mostach 4,625 (moje)
Ostatnio zmieniony śr 29 mar, 2017 przez Abo, łącznie zmieniany 1 raz.
Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości