Galwanizacja zbiornika ?
Galwanizacja zbiornika ?
Panowie mądre głowy.
Dokonało się! Zrobiłem sobie nowy zbiornik paliwa! Sam!
Spawy są szczelne, kubatura odpowiednio powiększona itp
Gdzieś wyczytałem że jak się odda taki pospawany element do cynkowania to się elegancko spawy odprężają i w ogóle same plusy bo i dodatkowo się to zabezpieczy antykorozyjnie.
Moje obawy są następujące:
Czy wewnętrznie ocynkowany zbiornik nie wejdzie w reakcje z Polską "chrzczoną" ropą?
PS
Dla tych co pomyślą "te Twoje żałosne spawy i tak się rozlecą na wskutek wibracji" odpowiadam zawczasu:
Zrobiłem sobie model zbiornika o w skali 1:25, sprawdziłem szczelność, ponapierdzielałem ostro młotem tak że się cały powyginał i trzymał dalej szczelność! Juuupiiii
Dokonało się! Zrobiłem sobie nowy zbiornik paliwa! Sam!
Spawy są szczelne, kubatura odpowiednio powiększona itp
Gdzieś wyczytałem że jak się odda taki pospawany element do cynkowania to się elegancko spawy odprężają i w ogóle same plusy bo i dodatkowo się to zabezpieczy antykorozyjnie.
Moje obawy są następujące:
Czy wewnętrznie ocynkowany zbiornik nie wejdzie w reakcje z Polską "chrzczoną" ropą?
PS
Dla tych co pomyślą "te Twoje żałosne spawy i tak się rozlecą na wskutek wibracji" odpowiadam zawczasu:
Zrobiłem sobie model zbiornika o w skali 1:25, sprawdziłem szczelność, ponapierdzielałem ostro młotem tak że się cały powyginał i trzymał dalej szczelność! Juuupiiii
Re: Galwanizacja zbiornika ?
student pisze:
Moje obawy są następujące:
Czy wewnętrznie ocynkowany zbiornik nie wejdzie w reakcje z Polską "chrzczoną" ropą?
Nie da się pocynkować galwanicznie wewnątrz zamkniętego zbiornika. Po prostu wewnątrz nie "wchodzi" prąd i nie osadza się cynk.
Cynkowanie ogniowe wewnątrz też raczej mało relane.
Najlepiej użyć farbę odporną na ropę i benzynę. Taką farbą są wewnatrz malowane standardowe blaszane kanistry.
Możesz też wogóle nie malować - ropa sama jest antykorozyjna.
Re: Galwanizacja zbiornika ?
LSD pisze:student pisze:
Moje obawy są następujące:
Czy wewnętrznie ocynkowany zbiornik nie wejdzie w reakcje z Polską "chrzczoną" ropą?
Nie da się pocynkować galwanicznie wewnątrz zamkniętego zbiornika. Po prostu wewnątrz nie "wchodzi" prąd i nie osadza się cynk.
Cynkowanie ogniowe wewnątrz też raczej mało relane.
Najlepiej użyć farbę odporną na ropę i benzynę. Taką farbą są wewnatrz malowane standardowe blaszane kanistry.
Możesz też wogóle nie malować - ropa sama jest antykorozyjna.
Hehe, Mikołaj, uwierz że prąd do roztworu płynie całą powierzchnią metalu, również wewnątrz zbiornika...
Zbiorniki maluje się wewnątrz prawie wyłącznie farbą epoksydową. Wystarczy nalać i obracać, wylać nadmiar i NIE ZOSTAWIAĆ DEKLI ANI ŚRUBEK bo potem nie do otwarcia Łukasz, wpisz w googla EPITAN.
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5862
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Standardowo zbiorniki paliwa w samochodach nie są malowane od wewnątrz bynajmniej te które ja widziałem. Bo niby po co? Jak jeździsz to obmywa go paliwo, środowisko w środku praktycznie bez tlenowe.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Ale bardziej mi chodzi o te odpuszczenie spawów bo takie cynkowanie to odbywa się w wysokiej temperaturze.
A cynk wejdzie do wewnątrz poprzez otwór na smok (wielkości dwóch pięści) oraz korek spustowy.
Chodzi tylko o to czy tłusta ropa nie wejdzie w reakcję jakąś z tym cynkiem żeby nie zaczną odłazić co zakleiło by smok.
BTW próba ciśnieniowa też została przeprowadzona na modelu, wywierciłem otwór, założyłem wentyl, zapodałem 4 bary i blacha się wypukła zrobiła, bałem się rozerwania więc nie próbowałem ile wytrzyma. Duży zbiornik wytrzyma mniejsze ciśnienie bo większe połacie blachy są.
A cynk wejdzie do wewnątrz poprzez otwór na smok (wielkości dwóch pięści) oraz korek spustowy.
Chodzi tylko o to czy tłusta ropa nie wejdzie w reakcję jakąś z tym cynkiem żeby nie zaczną odłazić co zakleiło by smok.
BTW próba ciśnieniowa też została przeprowadzona na modelu, wywierciłem otwór, założyłem wentyl, zapodałem 4 bary i blacha się wypukła zrobiła, bałem się rozerwania więc nie próbowałem ile wytrzyma. Duży zbiornik wytrzyma mniejsze ciśnienie bo większe połacie blachy są.
Re: Galwanizacja zbiornika ?
Abo pisze:
Hehe, Mikołaj, uwierz że prąd do roztworu płynie całą powierzchnią metalu, również wewnątrz zbiornika...
Zbiorniki maluje się wewnątrz prawie wyłącznie farbą epoksydową. Wystarczy nalać i obracać, wylać nadmiar i NIE ZOSTAWIAĆ DEKLI ANI ŚRUBEK bo potem nie do otwarcia Łukasz, wpisz w googla EPITAN.
Abo - to jest teoria
Praktyka jest taka, że jak chcesz ocynkować metalowy przedmiot w kształcie pojemnika, zbiornika itp. to w środku ocynku nie będzie!
Wiem, bo ostatnio sporo szpeju cynkowałem.
Ciśnieniowa próba cieczą... to za wiele dla mojego warsztatu
To może ocynkuję go z zewnątrz a wewnątrz to tyle ile się ocynkuje.
Bo może się i nie znam ale robi się to tak że najpierw zanurza się w kwasie jakimś po czym w płynnym cynku który czepia się metalu.
Cynkowałem ostatnio elementy schodów i wszędzie dobrze doszło ale tam gdzie wytworzyła się bańka powietrza (elementy zamknięte) się nie ocynkowało.
To może ocynkuję go z zewnątrz a wewnątrz to tyle ile się ocynkuje.
Bo może się i nie znam ale robi się to tak że najpierw zanurza się w kwasie jakimś po czym w płynnym cynku który czepia się metalu.
Cynkowałem ostatnio elementy schodów i wszędzie dobrze doszło ale tam gdzie wytworzyła się bańka powietrza (elementy zamknięte) się nie ocynkowało.
Widzisz, ja za blachę dałem lekko ponad jeden banknot z wizerunkiem Jagiełły. Ponad to mój zbiornik jest o wiele większy od Twojego.
Po za tym zbiornik jest już prawie gotowy, wymyśliłem sobie jeszcze jeden ciekawy patent. Spust paliwa zrobię idealnie pod siteczkiem smoka. Korek spustu będzie jak największy żeby można było zdemontować sitko bez wyciągania smoka a co za tym idzie całego zbiornika. Sprytne nie? Korek spustowy będzie miał łoże zrobione u tokarza i będzie wspawane.
Po za tym zbiornik jest już prawie gotowy, wymyśliłem sobie jeszcze jeden ciekawy patent. Spust paliwa zrobię idealnie pod siteczkiem smoka. Korek spustu będzie jak największy żeby można było zdemontować sitko bez wyciągania smoka a co za tym idzie całego zbiornika. Sprytne nie? Korek spustowy będzie miał łoże zrobione u tokarza i będzie wspawane.
-
- menager wklejonych
- Posty: 415
- Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
- Lokalizacja: Szczecin;Kasztanowe
Eeee no! Że tak stanę w obronie - izoterma jest na chodzie - już nawet się obróciła o 180 stopni w warsztacie. Po co ma teraz jeździć? Wczoraj rozszyfrowałem plan. To potiomkinowskie ochydztwo zada szyku w branży spożywczej - styropianowa zabudowa lodziarza, w środku ryfel z mleczarni, ocynkowany dymion odporny na kwasek cytrynowy, klakson z melodyjką, na pace wykaligrafuje ALGIDA i w lato będzie w Międzyzdrojach mobilnie kasiore kosił
A poważnie, to fajna ta pokraka, a jak autor chce rzeźbić, to niech ćwiczy. Zawsze to nowe doświadczenie.
A poważnie, to fajna ta pokraka, a jak autor chce rzeźbić, to niech ćwiczy. Zawsze to nowe doświadczenie.
Never say die... up men and try !!!
Blazer S10 99"
Blazer S10 99"
flomaker pisze:Eeee no! Że tak stanę w obronie - izoterma jest na chodzie - już nawet się obróciła o 180 stopni w warsztacie. Po co ma teraz jeździć? Wczoraj rozszyfrowałem plan. To potiomkinowskie ochydztwo zada szyku w branży spożywczej - styropianowa zabudowa lodziarza, w środku ryfel z mleczarni, ocynkowany dymion odporny na kwasek cytrynowy, klakson z melodyjką, na pace wykaligrafuje ALGIDA i w lato będzie w Międzyzdrojach mobilnie kasiore kosił
A poważnie, to fajna ta pokraka, a jak autor chce rzeźbić, to niech ćwiczy. Zawsze to nowe doświadczenie.
Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości