Strona 1 z 1

Odpowietrzniki

: ndz 06 sty, 2013
autor: student
Już najstarsi górale wiedzieli że "jak masz coś robić to zrób to właściwie za pierwszym razem". Nawiązując do tego szumnego hasła, zamykam temat skrzyni biegów w której zrobiłem chyba wszystko co się dało. Wymieniłem uszczelniacze, znalazłem brakujące przełożenia reduktora, wymieniłem oleje, uszczelniłem skrzynię przy lewarkach.
Pozostało zagadnienie odpowietrzenia skrzyni i mostów które w moim pojeździe nie są tak fajnie jak np w patrolu więc stąd moje pytanie:

Gdzie macie wyprowadzone odpowietrzniki skrzyni, reduktora, mostów i zbiornika paliwa?

Założeń jest wiele:
-możliwie jak najwyżej żeby nie dostała się woda
- możliwie najmniej widocznie (żeby nie wywalić tego bezczelnie na dach)
- możliwie nie do kabiny bo może z tego śmierdzieć (zwłaszcza ze zbiornika)

Do wody głęboko wjeżdżać niby nie chcę ale wypadki chodzą po ludziach nie? Bo przecież "kaczki miały tylko do pasa:

: ndz 06 sty, 2013
autor: Darek...
wyprowadź to pod maskę , na końcu przewodu zamontuj filtr paliwa (taki od motorynki np.)

: ndz 06 sty, 2013
autor: prezes
Nie spotkałem sie z przedłuzaniem odpowietrznika zbiornika paliwa.

: ndz 06 sty, 2013
autor: student
Generalnie zbiornik produkuję nowy (niektórzy powiedzą że się nie uda) i odpowietrzenie chciałem wyprowadzić gdzieś gdzie w razie zatopienia nie stracę sporej ilości ropy.

: pn 07 sty, 2013
autor: gszyp
student pisze: w razie zatopienia nie stracę sporej ilości ropy.


ale że o co kaman :681: chyba ci raczej przybędzie a nie ubędzie :690:
poprowadź maksymalnie wysoko pod maske bo chyba głębiej zapuszczać się nie bedziesz :690:
jeżeli masz snorkel to możesz puścić odpowietrzenia wewnątrz max do góry to ostateczna wysokość do której można nurkować

: pn 07 sty, 2013
autor: nemur
ja odpowietrznik zbiornika zrobiłem na zasadzie długiego wężyka który zawinąłem kilka razy na wężu wlewowym i jako spiralka działało

: wt 08 sty, 2013
autor: student
Ok.
Dzięki za podpowiedzi. Przystępuje w następnej wolnej chwili do dzieła.

: śr 09 sty, 2013
autor: LSD
nemur pisze:ja odpowietrznik zbiornika zrobiłem na zasadzie długiego wężyka który zawinąłem kilka razy na wężu wlewowym i jako spiralka działało


To może nie zadziałć przy wjechaniu w głęboką wodę.
Jak wjeżdżasz rozgranym autem do zimnej wody to powietrze w zbiorniku momentalnie się chłodzi i powstaje podciśnienie. Nawet jak owiniesz 10 metrów wężyka to i tak może zaciągnąć wodę.

Ja wszystkie odpowietrzenia mam pociagnięte do kabiny - mosty, skrzynia, reduktor, lampy.
Na prebaji dogłębnie to przetestowałem. Tylko przedni most dostał trochę wody (po 30 min stania w rzece) ale raczej przez uszczelniacz ataku. Reszta 100% szczelna.

Zbiornika nie odpowietrzałem, bo w Patrolu jest wystarczająco szczelny.

: czw 10 sty, 2013
autor: student
W którym miejscu kabiny to masz ogarnięte?
A nie śmierdzi Ci olejem w kabinie?

: czw 10 sty, 2013
autor: LSD
Przedni most, skrzynia i reduktor i reflektory mają odpowietrzenia gdzieś pod deską rozdzielczą.
Tylny most w tylnym słupku.

Nigdy nic nie śmierdziało olejem.

: sob 12 sty, 2013
autor: student
I chyba ja sobie zapierdzielę takie rozwiązanie, w moim mikrusie wyjdzie o połowę mniej wężyków niż u Ciebie :)