Zaworki blokady Patrol - jak zmotać :)
: czw 08 mar, 2012
Niestety elektrozaworki blokady w Patrolu często nie wytrzymują katowania w terenie. Zabija je woda, błoto i nieszczelne przewody.
Zakup używanego kompletu to częto 200-300 zł, a do wersji z instalacją 24V wogól nie są dostępne.
Z tego też powodu postanowiłem zmotać niezawodne, proste i w miarę tanie załączanie blokady - ręczny zawór pneumatyczny.
Potrzebujemy:
- zawór pneumatyczny 5/2. Jakiś nieduży 1/8" lub 1/4"
- 3 końcówki do podłączenia wężka
- kilka metrów wężyka fi 5 lub 6 mm
Zawór ma 3 wejścia/wyjścia robocze (te większe otwory) i 2 do "odpuszczania" ciśnienia/podciśnienia (mniejsze).
Sposób podłączenia:
U mnie wszystko podłaczone, zamontowane - działa.
Plusy:
- prostota
- niezawodność
- tańsze od elektrozaworów
Minusy:
- trzeba ciągnąć wężyki do kabiny
- brak elektroniki która uniemożliwia zapięcie się blokady powyżej 7 km/h (tak jest w oryginale w Y60)
Koszt nowego elektrozaworu to 75 zł (taki jak na zdjęciu).
Zakup używanego kompletu to częto 200-300 zł, a do wersji z instalacją 24V wogól nie są dostępne.
Z tego też powodu postanowiłem zmotać niezawodne, proste i w miarę tanie załączanie blokady - ręczny zawór pneumatyczny.
Potrzebujemy:
- zawór pneumatyczny 5/2. Jakiś nieduży 1/8" lub 1/4"
- 3 końcówki do podłączenia wężka
- kilka metrów wężyka fi 5 lub 6 mm
Zawór ma 3 wejścia/wyjścia robocze (te większe otwory) i 2 do "odpuszczania" ciśnienia/podciśnienia (mniejsze).
Sposób podłączenia:
U mnie wszystko podłaczone, zamontowane - działa.
Plusy:
- prostota
- niezawodność
- tańsze od elektrozaworów
Minusy:
- trzeba ciągnąć wężyki do kabiny
- brak elektroniki która uniemożliwia zapięcie się blokady powyżej 7 km/h (tak jest w oryginale w Y60)
Koszt nowego elektrozaworu to 75 zł (taki jak na zdjęciu).