Dziwne zachowanie płaskiego

Dział warsztat i już :)
Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1572
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Dziwne zachowanie płaskiego

Postautor: Jasiu » pt 17 lut, 2012

Jak w temacie.
Reno megane przy przyśpieszaniu ściąga w prawo. Najmocniej na 1 i 2.

Wydawało mi się na początku że gumy wahacza padnięta i przy przyśpieszaniu zmienia się geometria.
Sprawdziłem zawieszenie, wymieniłem sworzeń prawego wahacza bo podejrzany był. Zrobiłem zbieżność. Na szarpakach nic nie widać więcej. Dalej jest to samo.
Przy hamowaniu oraz toczeniu na luzie nie ściąga jedzie prosto jak po sznurku.
Proszę o diagnozę.

Awatar użytkownika
Dziku
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 798
Rejestracja: pn 14 kwie, 2008

Postautor: Dziku » pt 17 lut, 2012

starość nie radość :P w końcu ma swoje przejechane to i ściągać może :p
Toyota Land Criuser Lj 70

nissan7
Weteran bezdrozy
Posty: 1590
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007

Postautor: nissan7 » pt 17 lut, 2012

chetnie tez sie dowiem bo mam to samo w dostawczym a auto ma 2 lata

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10106
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » pt 17 lut, 2012

Może spróbuj kierować siedząc na prawym fotelu Jachu.

:688:
prezes, po prostu prezes

nissan7
Weteran bezdrozy
Posty: 1590
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007

Postautor: nissan7 » pt 17 lut, 2012

Jachu ja tam sie nie znam jak wiadomo ale słyszałem ze jak półoś miała luz to podobne zjawiska sie dzialy

nissan7
Weteran bezdrozy
Posty: 1590
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007

Postautor: nissan7 » pt 17 lut, 2012

i telepało na kierownicy

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1572
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » pt 17 lut, 2012

a gdzie półoś ma luz ? na przegubie?
Zmienić przegub ?
Co robić ? :660:

nissan7
Weteran bezdrozy
Posty: 1590
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007

Postautor: nissan7 » pt 17 lut, 2012

tego nie wiem, podpowiedz mechanikowi niech sprawdzi. moze w ABC na ku słońcu dojdą o co chodzi

nissan7
Weteran bezdrozy
Posty: 1590
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007

Postautor: nissan7 » pt 17 lut, 2012

a amorki sprawdzali ?

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1572
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » pt 17 lut, 2012

amorki sprawdzone są ok. To wszystko robiłem w ABC na ku słońcu.

Awatar użytkownika
przem68
4X4 Szczecin
Posty: 643
Rejestracja: pn 19 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: przem68 » pt 17 lut, 2012

nie żadne amorki i półosie

w żabojackich autach ( a miałem ich trzy) takie objawy oznaczają rozpierdzielone gumy na wahaczach przedniego zawieszenia

i jak hamujesz to auto jedzie w jedną stronę a jak przyspieszasz to w drugą

amen :668:
Jutro będzie dzisiaj. Tyle, że dopiero jutro. ;-)

Marcin
4X4 Szczecin
Posty: 259
Rejestracja: pn 10 mar, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Marcin » pt 17 lut, 2012

zapewne ciśnienie w oponach :622:

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2012
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » pt 17 lut, 2012

Jasiu spróbuj dodawać gazu lewą nogą to może będzie jechał prosto :690: bo jak depczesz prawą to go znosi na prawo :676:
Nissan Pathfinder R51 "Pafik"


WARSZTAT 4X4 SZCZECIN UL.DĄBSKA 28 TEL 602277313
https://www.facebook.com/AUTOMOBILE-KAN ... 281961075/

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » pt 17 lut, 2012

A tylne zawieszenie dokładnie przetrzepane?
To, że skręca to wcale nie musi być problem z przednią zawiechą.

Jak zgiąłem tylny wahacz to też mnie ściągało...
Ostatnio zmieniony pt 17 lut, 2012 przez LSD, łącznie zmieniany 1 raz.

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1572
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » pt 17 lut, 2012

przem68 pisze:nie żadne amorki i półosie

w żabojackich autach ( a miałem ich trzy) takie objawy oznaczają rozpierdzielone gumy na wahaczach przedniego zawieszenia

i jak hamujesz to auto jedzie w jedną stronę a jak przyspieszasz to w drugą

amen :668:

To wszystko prawda, nie doceniasz mnie. Ja swoim megane przejechałem osobiście 430 tys. km i drugim megane 120 tys km.
Ale ta guma to była pierwsza sprawdzona i jest ok.
Poza tym przy hamowaniu jedzie prosto.
Ciśnienie w oponach ok.
Czy krzywy wahacz może być przyczyną? Jak go sprawdzić czy jest krzywy?

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » pt 17 lut, 2012

Jasiu pisze:Czy krzywy wahacz może być przyczyną? Jak go sprawdzić czy jest krzywy?


Nie twierdzę, że masz krzywy.
Po prostu radzę sprawdzić całe tylne zawieszenie.

Jest też parę innych opcji. Przy tym przebiegu to może po prostu coś pekło - zgrzewy, spawy, podłużnica itp. To wszystko może powodować w/w objawy.

Darek...
ADMINISTRATOR
Posty: 3917
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Darek... » ndz 19 lut, 2012

LSD pisze: podłużnica



chciałem to napisać , ale bałem się porównania ... bo identyczne objawymiałem w fiacie 125 p jak tyną podłużnicę rdza wpierdzieliła :690:
Honker 2324

Wojtek N.
nawigator
Posty: 516
Rejestracja: pt 28 sie, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Wojtek N. » ndz 19 lut, 2012

Zamiana kółek może pomódz.
Prawdziwa sztuka kultury się nie boi.
XJ 93 Sport 5 x 0,5 l

flomaker
menager wklejonych
Posty: 415
Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
Lokalizacja: Szczecin;Kasztanowe

Postautor: flomaker » ndz 19 lut, 2012

U mnie były to nierównomiernie zużyte opony - diagnosta powiedział, żebym tylne opony wymienił, akurat miałem nowe zimówki zakładać - sobie myślę - opony ważna sprawa, ale tylne??. Na tych co auto było, jeździłem od ich nowości, nigdy nie przydarte przy hamowaniu, nie zaliczyły mocniejszego uderzenia w krawężnik, ciśnienie też zawsze w normie, bieżnika jeszcze z 2mm do znaczników, a pan się na tylne uparł. Miał rację. Auto to R19.
Jak oponki ok, luzów brak, dzwona nie było, to... może,że jako na drogach coraz straszniej, a to francuskie autko, to chce spier... z drogi jak mu każesz jechać. :690:
Never say die... up men and try !!!

Blazer S10 99"

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1572
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » śr 07 mar, 2012

Możecie wytężyć swoje komórki szare?
1. Amorki zmienione na nowe.
2. Zmienione sworznie i tuleje wahaczy wszystkie
3. Opony zmienione
4. Ława silnika sprawdzona
5. Przekładnia kierownicza sprawdzona
6. Zbieżność zrobiona dwukrotnie.

Dalej ściąga w prawo przy przyśpieszaniu.

Co robić ? Jak żyć?


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości