Strona 1 z 1

konserwacja ramy

: ndz 05 cze, 2011
autor: Benes
ma ktoś patent na wpuszczenie specjalnego środka do konserwacji profili zamkniętych
Można kupić środek w sprayu ale on starcza ledwo na dwa progi... na ramę to by poszło z 6 opakowań...
Czy wystarczy kupić środek w puszcze wlać go do np pistoletu lakierniczego który by miał dyszę z giętkiej rurki
Jakieś inne patenty??

rama czysta więc może warto teraz powalczyć ;)

: ndz 05 cze, 2011
autor: Tanto
pistolet tego typu http://www.narzedziowy.pl/4114_MAR-Pist ... yczny.html Dobrze żeby miał też dodatkową krótką końcówkę (bez wężyka). Ten którym robiłem u siebie miał w końcówce na wężyku 5 otworów, jeden na końcu i cztery na obwodzie tulejki - efekt jest taki że pryska na wszystkie strony.
Pistolet nakręca się na tego typu puszki http://www.elaskon.otwarte24.pl/5,ELASK ... stoletu-1l

: pn 06 cze, 2011
autor: Benes
myślałem że to innego rodzaju pistolet bardzo podobny do tego co maluje się barankiem, muszę się przyglądnąć
Kupowałeś czy pożyczałeś taki pistolet??
Może komuś się wala taki pistolet??

: pn 06 cze, 2011
autor: Tanto
Robiłem u Miecia więc wszystko co było w warsztacie miałem do dyspozycji. Tak jak piszesz - tym samym pistoletem (a dokładniej takim samym, żeby nie mieszać zawartości) nakłada się baranka'. Różnica jest tylko w końcówkach.

...a teraz, we własnym warsztacie, dotkliwie odczuwam brak porządnej sprężarki która pociągnęła by amatorski pistolet do piaskowania :-(

: pn 06 cze, 2011
autor: qsma
wodiiee ma takową sprężarke. ja malowałem rame w leśnie , maja tam tai specjalny pistolet do profili

: pn 06 cze, 2011
autor: wlodziu15
witam, ja jestem w trakcie generalnego remontu parcha, ramę z zewnątrz wymalowałem porządnym epoksydem, i myślałem coby od środka coś zapodać, Fertan sobie chwalą, ile taka przyjemność Q cie kosztowała?

: pn 06 cze, 2011
autor: Tanto
Paweł, taka sprężarka przydała by mi się ok 80 km od Szczecina, ta którą mam daje ledwie około 5 atm :-/

Włodziu, to czytałeś http://www.forum4x4.pl/viewforum.php?f=76 ?

: pn 06 cze, 2011
autor: miastek
wlodziu15 pisze:witam, ja jestem w trakcie generalnego remontu parcha, ramę z zewnątrz wymalowałem porządnym epoksydem, i myślałem coby od środka coś zapodać, Fertan sobie chwalą, ile taka przyjemność Q cie kosztowała?


Co dawałeś pod epoksyd?

Właśnie zacząłem remont swojej ramy i zastanawiam się czym ją wysmarować na rdzę i dalej.
Opisz jeśli możesz jakie stosowałeś kolejne warstwy :roll:

: pn 06 cze, 2011
autor: gszyp
miastek pisze:zastanawiam się czym ją wysmarować na rdzę i dalej. :roll:


na rdze :shock:

nie rób lipy :lol:

: pn 06 cze, 2011
autor: Jasiu
Jaki epoksyd? Nie znasz się Miastek.

Ja widziałem co Preziu na rdzę na ramie Patrola zastosował.

Otóż była to taśma do mocowania ładunków. Świetnie spina ramę w całość a dokładnie dwa kawałki w jeden.

: pn 06 cze, 2011
autor: LSD
Benes, zanim wogóle coś do środka pryśniesz, to najperw trzeba wnętrze ramy dobrze umyć. Są specjalne dysze do Karchera do zapuszczania w zakamarki ramy. Jak nie to chcociaż porządnie szlaufem.
No, a jak w środku dużo rdzy to i tak doopa. Szkoda Twojej roboty.

W takim wypadku to tylko wytrawienie ramy w chemii i potem ocynk lub porządny epoksyd. No ale to już grubsza robota.

: wt 07 cze, 2011
autor: Benes
LSD pisze:Benes, zanim wogóle coś do środka pryśniesz, to najperw trzeba wnętrze ramy dobrze umyć. Są specjalne dysze do Karchera do zapuszczania w zakamarki ramy. Jak nie to chcociaż porządnie szlaufem.
No, a jak w środku dużo rdzy to i tak doopa. Szkoda Twojej roboty.

W takim wypadku to tylko wytrawienie ramy w chemii i potem ocynk lub porządny epoksyd. No ale to już grubsza robota.


jest czysta... ostatnio dmuchałem w nią i wyciorem ją traktowałem i niewiele wyleciało, samochód nie topiony

qsma pisze:wodiiee ma takową sprężarke. ja malowałem rame w leśnie , maja tam tai specjalny pistolet do profili


to kto ma taki pistolet??

: śr 08 cze, 2011
autor: martii
a ile jestes w stanie browka zastawic za taki fikusny pistolecik :lol:

do profili stosuje sie ten sam pistolet co do baranka, tyle ze zamiast dyszy nakrecasz wezyk - zazwyczaj dodawany w komplecie

pistolet to koszt ok 40PLN

ja mam srodek ramy zalany popularnym "woskiem"


Miastek - golisz rame ile sie da - pozniej mozesz fosolem wytrawiac, lub jakims odrdzewiaczem np cortanin - powstrzymuje on dalsza korozje chemicznie

ja mam na ramie 3 wartswy epoksydu z SIGMY, baranek i 2 warstwi poliuretanu tez SIGMA

z dostepnych u nas polecam SIGME, odradzam Barila chyba ze jako podklad pod sigme, bo nieco tanszy ale Sigma nie rysuje sie i nie lapie mocno brudu, natomiast Baril jest jak minia

koszt 4l plus 1l utwardzacza to ok 180 za epoksyc i ok 220 za poliuretan

i polecam wydanie tych 4rech stowek na dobra farbe

: śr 08 cze, 2011
autor: Benes
nie no czteropaczek za taki pistolecik się co najmniej należy.
Muszę zapytać Sławka mechanika czy może takową dyszę i wężyk do pistoletu od baranka posiada.

a skoro piszecie także o malowaniu z zewnątrz to mam pytanie jak ten epoksyd malujecie skoro na ramie jest pełno wężyków i innych pierdół... demontaż?? Nie ukrywam że to następny krok

: śr 08 cze, 2011
autor: nissan7
widzę że się mota landcyberrover 8)

: śr 08 cze, 2011
autor: Benes
nissan7 pisze:widzę że się mota landcyberrover 8)


no baaa :lol: przecież to supersuperterenówkasuper ;)

: śr 08 cze, 2011
autor: Tanto
Benes pisze:a skoro piszecie także o malowaniu z zewnątrz to mam pytanie jak ten epoksyd malujecie skoro na ramie jest pełno wężyków i innych pierdół... demontaż?? Nie ukrywam że to następny krok

To zależy od tego jak dobrze chcesz to zrobić i ile czasu poświęcić. Wg mnie powinno się rozebrać w drobny mak i wszystko dokładnie sprawdzić. Jak będziesz miał gołą ramę do malowania, to demontaż wężyków nie jest już sporym wyzwaniem. Warto zrobić krok więcej i nie iść na półśrodki, sam na początku chciałem pomalować suzę wojskowym nitromalem, ale jak zobaczyłem ile pracy w nią włożyłem to doinwestowałem i kupiłem poliuretan. Roboty tyle samo, a farba zupełnie innej klasy (no i kolor ładniejszy).
Rozmawiałem z kilkoma osobami które oceniły na podstawie zdjęć że gdybym zlecił to zawodowcom, to 'odpierdolili' by "Kozunię" w 3 tygodnie, mi remont zajął więcej czasu, ale wiem że zrobiłem wszystko co mogłem i na co było mnie stać, żeby suza miała szansę przeżyć kolejne 25 lat. Teraz wiem że kilka rzeczy zrobił bym inaczej (zaczynając remont nie bardzo wiedziałem jak trzymać flexa w ręku), ale na pewno nie poszedł bym na kompromis odpuszczając zrobienie czegoś.

Chciałbym za jakiś czas odświeżyć podwozie, pomalować mosty, wygładzić kule itp. i już teraz zastanawiam się skąd wytrzasnąć (albo samemu zbudować) takie coś http://picr.de/upload/718472.jpg
...i mieć możliwość zrobienia remontu z takim podejściem jak np. ten gość http://s199136298.online.de/forum1/view ... fced1de210

: śr 08 cze, 2011
autor: martii
rame mosty zawsze mozna dac do piaskowania

tyle ze jak juz taka robota to nie warto bawic sie w polsrodki, rozebrac do zera wyciac wsio co odpada lub ma odpasc za rok czy 2

przewody i inne wynalazki warto odkrecic od ramy i odsunac tak zeby nie przeszkadzaly przy czyszczeniu i malowaniu

recepta jest prosta
- dobrze umyc cisnieniowka
- wygolic flexem i szczota ile sie da
- wygolic flexek i tarcza do pilowania do golej blachy
- jak trzeba wyciac i wspawac nowe kawalki ramy
- wytrawic jakims swinstwem to czego nie da sie mechanicznie usunac (fosol)
- dodatkowo zasmarowac jakims cortaninem
- doczyscic papierem calosc
- 2-3 warstwy epoksydu
- obarankowac ( niektorzy tego nie lubia lub traktuja to jak importowe odnawianie syfow z Niemiec, ale zapominaja o tym ze fabrycznie samochody sa tez barankowane, tyle ze baranek, nalezy pozniej pomalowac - bo inaczej bedzie chlonal wode i pozniaj platami odpadal)
- 2 warstwy poliuretanu
- progi, rame i inne miejsca zamkniete zalac woskiem, niajlepiej zaslepiajac wiekszosc otworow tasma tak zeby nadmiar wosku, zanim wyplynie popenetrowal sobie podczas jazdy wszelakie zakamarki
- posprzatac
- wypic piwo ku zadowoleniu z wlasnej roboty :o :D

Benes jak cus to mam pistolet z wezykiem

: śr 08 cze, 2011
autor: wlodziu15
ja zrobiłem tak wypiaskowana rama, środek dobrze wypłukany i ma wypiaskowaną ramę Epoksyd Sigmacover bez żadnego podkładu bo on ma już w sobie podkład ( znaczy zastępuje) farba droga dosyć ale to jest epoksyd na powierzchnie mocno narażone na trudne warunki atmosferyczne,

Tanto pisze:Paweł, taka sprężarka przydała by mi się ok 80 km od Szczecina, ta którą mam daje ledwie około 5 atm :-/

Włodziu, to czytałeś http://www.forum4x4.pl/viewforum.php?f=76 ?


właśnie głównie na tym bazowałem

: pn 01 sie, 2011
autor: Benes
martii pisze:a ile jestes w stanie browka zastawic za taki fikusny pistolecik :lol:

do profili stosuje sie ten sam pistolet co do baranka, tyle ze zamiast dyszy nakrecasz wezyk - zazwyczaj dodawany w komplecie


Zapodaj na PW namiary na Ciebie.
Z chęcią pożyczył bym taki pistolecik na dwa trzy dni.