konserwacja ramy
konserwacja ramy
ma ktoś patent na wpuszczenie specjalnego środka do konserwacji profili zamkniętych
Można kupić środek w sprayu ale on starcza ledwo na dwa progi... na ramę to by poszło z 6 opakowań...
Czy wystarczy kupić środek w puszcze wlać go do np pistoletu lakierniczego który by miał dyszę z giętkiej rurki
Jakieś inne patenty??
rama czysta więc może warto teraz powalczyć
Można kupić środek w sprayu ale on starcza ledwo na dwa progi... na ramę to by poszło z 6 opakowań...
Czy wystarczy kupić środek w puszcze wlać go do np pistoletu lakierniczego który by miał dyszę z giętkiej rurki
Jakieś inne patenty??
rama czysta więc może warto teraz powalczyć
....
- Tanto
- 4X4 Szczecin
- Posty: 4671
- Rejestracja: pn 21 maja, 2007
- Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
- Kontaktowanie:
pistolet tego typu http://www.narzedziowy.pl/4114_MAR-Pist ... yczny.html Dobrze żeby miał też dodatkową krótką końcówkę (bez wężyka). Ten którym robiłem u siebie miał w końcówce na wężyku 5 otworów, jeden na końcu i cztery na obwodzie tulejki - efekt jest taki że pryska na wszystkie strony.
Pistolet nakręca się na tego typu puszki http://www.elaskon.otwarte24.pl/5,ELASK ... stoletu-1l
Pistolet nakręca się na tego typu puszki http://www.elaskon.otwarte24.pl/5,ELASK ... stoletu-1l
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
- Tanto
- 4X4 Szczecin
- Posty: 4671
- Rejestracja: pn 21 maja, 2007
- Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
- Kontaktowanie:
Robiłem u Miecia więc wszystko co było w warsztacie miałem do dyspozycji. Tak jak piszesz - tym samym pistoletem (a dokładniej takim samym, żeby nie mieszać zawartości) nakłada się baranka'. Różnica jest tylko w końcówkach.
...a teraz, we własnym warsztacie, dotkliwie odczuwam brak porządnej sprężarki która pociągnęła by amatorski pistolet do piaskowania
...a teraz, we własnym warsztacie, dotkliwie odczuwam brak porządnej sprężarki która pociągnęła by amatorski pistolet do piaskowania
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
- Tanto
- 4X4 Szczecin
- Posty: 4671
- Rejestracja: pn 21 maja, 2007
- Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
- Kontaktowanie:
Paweł, taka sprężarka przydała by mi się ok 80 km od Szczecina, ta którą mam daje ledwie około 5 atm
Włodziu, to czytałeś http://www.forum4x4.pl/viewforum.php?f=76 ?
Włodziu, to czytałeś http://www.forum4x4.pl/viewforum.php?f=76 ?
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5862
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
wlodziu15 pisze:witam, ja jestem w trakcie generalnego remontu parcha, ramę z zewnątrz wymalowałem porządnym epoksydem, i myślałem coby od środka coś zapodać, Fertan sobie chwalą, ile taka przyjemność Q cie kosztowała?
Co dawałeś pod epoksyd?
Właśnie zacząłem remont swojej ramy i zastanawiam się czym ją wysmarować na rdzę i dalej.
Opisz jeśli możesz jakie stosowałeś kolejne warstwy
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Benes, zanim wogóle coś do środka pryśniesz, to najperw trzeba wnętrze ramy dobrze umyć. Są specjalne dysze do Karchera do zapuszczania w zakamarki ramy. Jak nie to chcociaż porządnie szlaufem.
No, a jak w środku dużo rdzy to i tak doopa. Szkoda Twojej roboty.
W takim wypadku to tylko wytrawienie ramy w chemii i potem ocynk lub porządny epoksyd. No ale to już grubsza robota.
No, a jak w środku dużo rdzy to i tak doopa. Szkoda Twojej roboty.
W takim wypadku to tylko wytrawienie ramy w chemii i potem ocynk lub porządny epoksyd. No ale to już grubsza robota.
LSD pisze:Benes, zanim wogóle coś do środka pryśniesz, to najperw trzeba wnętrze ramy dobrze umyć. Są specjalne dysze do Karchera do zapuszczania w zakamarki ramy. Jak nie to chcociaż porządnie szlaufem.
No, a jak w środku dużo rdzy to i tak doopa. Szkoda Twojej roboty.
W takim wypadku to tylko wytrawienie ramy w chemii i potem ocynk lub porządny epoksyd. No ale to już grubsza robota.
jest czysta... ostatnio dmuchałem w nią i wyciorem ją traktowałem i niewiele wyleciało, samochód nie topiony
qsma pisze:wodiiee ma takową sprężarke. ja malowałem rame w leśnie , maja tam tai specjalny pistolet do profili
to kto ma taki pistolet??
....
a ile jestes w stanie browka zastawic za taki fikusny pistolecik
do profili stosuje sie ten sam pistolet co do baranka, tyle ze zamiast dyszy nakrecasz wezyk - zazwyczaj dodawany w komplecie
pistolet to koszt ok 40PLN
ja mam srodek ramy zalany popularnym "woskiem"
Miastek - golisz rame ile sie da - pozniej mozesz fosolem wytrawiac, lub jakims odrdzewiaczem np cortanin - powstrzymuje on dalsza korozje chemicznie
ja mam na ramie 3 wartswy epoksydu z SIGMY, baranek i 2 warstwi poliuretanu tez SIGMA
z dostepnych u nas polecam SIGME, odradzam Barila chyba ze jako podklad pod sigme, bo nieco tanszy ale Sigma nie rysuje sie i nie lapie mocno brudu, natomiast Baril jest jak minia
koszt 4l plus 1l utwardzacza to ok 180 za epoksyc i ok 220 za poliuretan
i polecam wydanie tych 4rech stowek na dobra farbe
do profili stosuje sie ten sam pistolet co do baranka, tyle ze zamiast dyszy nakrecasz wezyk - zazwyczaj dodawany w komplecie
pistolet to koszt ok 40PLN
ja mam srodek ramy zalany popularnym "woskiem"
Miastek - golisz rame ile sie da - pozniej mozesz fosolem wytrawiac, lub jakims odrdzewiaczem np cortanin - powstrzymuje on dalsza korozje chemicznie
ja mam na ramie 3 wartswy epoksydu z SIGMY, baranek i 2 warstwi poliuretanu tez SIGMA
z dostepnych u nas polecam SIGME, odradzam Barila chyba ze jako podklad pod sigme, bo nieco tanszy ale Sigma nie rysuje sie i nie lapie mocno brudu, natomiast Baril jest jak minia
koszt 4l plus 1l utwardzacza to ok 180 za epoksyc i ok 220 za poliuretan
i polecam wydanie tych 4rech stowek na dobra farbe
nie no czteropaczek za taki pistolecik się co najmniej należy.
Muszę zapytać Sławka mechanika czy może takową dyszę i wężyk do pistoletu od baranka posiada.
a skoro piszecie także o malowaniu z zewnątrz to mam pytanie jak ten epoksyd malujecie skoro na ramie jest pełno wężyków i innych pierdół... demontaż?? Nie ukrywam że to następny krok
Muszę zapytać Sławka mechanika czy może takową dyszę i wężyk do pistoletu od baranka posiada.
a skoro piszecie także o malowaniu z zewnątrz to mam pytanie jak ten epoksyd malujecie skoro na ramie jest pełno wężyków i innych pierdół... demontaż?? Nie ukrywam że to następny krok
....
- Tanto
- 4X4 Szczecin
- Posty: 4671
- Rejestracja: pn 21 maja, 2007
- Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
- Kontaktowanie:
Benes pisze:a skoro piszecie także o malowaniu z zewnątrz to mam pytanie jak ten epoksyd malujecie skoro na ramie jest pełno wężyków i innych pierdół... demontaż?? Nie ukrywam że to następny krok
To zależy od tego jak dobrze chcesz to zrobić i ile czasu poświęcić. Wg mnie powinno się rozebrać w drobny mak i wszystko dokładnie sprawdzić. Jak będziesz miał gołą ramę do malowania, to demontaż wężyków nie jest już sporym wyzwaniem. Warto zrobić krok więcej i nie iść na półśrodki, sam na początku chciałem pomalować suzę wojskowym nitromalem, ale jak zobaczyłem ile pracy w nią włożyłem to doinwestowałem i kupiłem poliuretan. Roboty tyle samo, a farba zupełnie innej klasy (no i kolor ładniejszy).
Rozmawiałem z kilkoma osobami które oceniły na podstawie zdjęć że gdybym zlecił to zawodowcom, to 'odpierdolili' by "Kozunię" w 3 tygodnie, mi remont zajął więcej czasu, ale wiem że zrobiłem wszystko co mogłem i na co było mnie stać, żeby suza miała szansę przeżyć kolejne 25 lat. Teraz wiem że kilka rzeczy zrobił bym inaczej (zaczynając remont nie bardzo wiedziałem jak trzymać flexa w ręku), ale na pewno nie poszedł bym na kompromis odpuszczając zrobienie czegoś.
Chciałbym za jakiś czas odświeżyć podwozie, pomalować mosty, wygładzić kule itp. i już teraz zastanawiam się skąd wytrzasnąć (albo samemu zbudować) takie coś http://picr.de/upload/718472.jpg
...i mieć możliwość zrobienia remontu z takim podejściem jak np. ten gość http://s199136298.online.de/forum1/view ... fced1de210
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
rame mosty zawsze mozna dac do piaskowania
tyle ze jak juz taka robota to nie warto bawic sie w polsrodki, rozebrac do zera wyciac wsio co odpada lub ma odpasc za rok czy 2
przewody i inne wynalazki warto odkrecic od ramy i odsunac tak zeby nie przeszkadzaly przy czyszczeniu i malowaniu
recepta jest prosta
- dobrze umyc cisnieniowka
- wygolic flexem i szczota ile sie da
- wygolic flexek i tarcza do pilowania do golej blachy
- jak trzeba wyciac i wspawac nowe kawalki ramy
- wytrawic jakims swinstwem to czego nie da sie mechanicznie usunac (fosol)
- dodatkowo zasmarowac jakims cortaninem
- doczyscic papierem calosc
- 2-3 warstwy epoksydu
- obarankowac ( niektorzy tego nie lubia lub traktuja to jak importowe odnawianie syfow z Niemiec, ale zapominaja o tym ze fabrycznie samochody sa tez barankowane, tyle ze baranek, nalezy pozniej pomalowac - bo inaczej bedzie chlonal wode i pozniaj platami odpadal)
- 2 warstwy poliuretanu
- progi, rame i inne miejsca zamkniete zalac woskiem, niajlepiej zaslepiajac wiekszosc otworow tasma tak zeby nadmiar wosku, zanim wyplynie popenetrowal sobie podczas jazdy wszelakie zakamarki
- posprzatac
- wypic piwo ku zadowoleniu z wlasnej roboty
Benes jak cus to mam pistolet z wezykiem
tyle ze jak juz taka robota to nie warto bawic sie w polsrodki, rozebrac do zera wyciac wsio co odpada lub ma odpasc za rok czy 2
przewody i inne wynalazki warto odkrecic od ramy i odsunac tak zeby nie przeszkadzaly przy czyszczeniu i malowaniu
recepta jest prosta
- dobrze umyc cisnieniowka
- wygolic flexem i szczota ile sie da
- wygolic flexek i tarcza do pilowania do golej blachy
- jak trzeba wyciac i wspawac nowe kawalki ramy
- wytrawic jakims swinstwem to czego nie da sie mechanicznie usunac (fosol)
- dodatkowo zasmarowac jakims cortaninem
- doczyscic papierem calosc
- 2-3 warstwy epoksydu
- obarankowac ( niektorzy tego nie lubia lub traktuja to jak importowe odnawianie syfow z Niemiec, ale zapominaja o tym ze fabrycznie samochody sa tez barankowane, tyle ze baranek, nalezy pozniej pomalowac - bo inaczej bedzie chlonal wode i pozniaj platami odpadal)
- 2 warstwy poliuretanu
- progi, rame i inne miejsca zamkniete zalac woskiem, niajlepiej zaslepiajac wiekszosc otworow tasma tak zeby nadmiar wosku, zanim wyplynie popenetrowal sobie podczas jazdy wszelakie zakamarki
- posprzatac
- wypic piwo ku zadowoleniu z wlasnej roboty
Benes jak cus to mam pistolet z wezykiem
- wlodziu15
- Starszy podawacz kinetyka
- Posty: 103
- Rejestracja: śr 14 mar, 2007
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
ja zrobiłem tak wypiaskowana rama, środek dobrze wypłukany i ma wypiaskowaną ramę Epoksyd Sigmacover bez żadnego podkładu bo on ma już w sobie podkład ( znaczy zastępuje) farba droga dosyć ale to jest epoksyd na powierzchnie mocno narażone na trudne warunki atmosferyczne,
właśnie głównie na tym bazowałem
Tanto pisze:Paweł, taka sprężarka przydała by mi się ok 80 km od Szczecina, ta którą mam daje ledwie około 5 atm
Włodziu, to czytałeś http://www.forum4x4.pl/viewforum.php?f=76 ?
właśnie głównie na tym bazowałem
NISSAN REAKTYWACJA
GG1274625 Lift Budy ala Qsma, amory OME +2`
GG1274625 Lift Budy ala Qsma, amory OME +2`
Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości