Pytania dwa
Pytania dwa
Pierwsze pytanie rozsądne i ważne: Co się wlewa i/lub wkłada do kul w przednim moście? Jakiś gęsty olej czy rzadki smar? Może mieszankę?
Drugie pytanie jest z pozoru głupie ale się założyłem a rozstrzygnięcie zakładu padnie spod palców Szanownego Grona. Czy w toyocie LX70 z 88 roku występuje taka część zawieszenia która nosi nazwę WAHACZ?
Drugie pytanie jest z pozoru głupie ale się założyłem a rozstrzygnięcie zakładu padnie spod palców Szanownego Grona. Czy w toyocie LX70 z 88 roku występuje taka część zawieszenia która nosi nazwę WAHACZ?
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5862
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
W jakim aucie bo to ma znaczenie. Jeśli w kuli chodzi przegub bez manszety (patrol) to smarujesz go smarem molibdenowym i nawalasz go w kule do oporu a jeśli przegub posiada manszete (G-klasa) to nie musisz nic dawać tyle tylko żeby łożyska zwrotnicy były w smarze do łożysk (ŁT-43).
Zależy bo w tojotach potrafiły być resory i sprężyny w tych samych modelach a tak bajdewej to były tojoty lx70? może chodzi o LJ70
Zależy bo w tojotach potrafiły być resory i sprężyny w tych samych modelach a tak bajdewej to były tojoty lx70? może chodzi o LJ70
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
- prezes
- Prezes 4x4 Szczecin
- Posty: 10111
- Rejestracja: śr 14 lut, 2007
- Lokalizacja: szczecin
- Kontaktowanie:
Mi się wydaje, że studentu chodziło o BJ 70 LX, jeżeli tak to niestey musze Cię rozczarować. Ten model był na resorach.
Ale za to z fajnym silnikiem 3,5 diesel.
http://www.oldparkedcars.com/2010/10/19 ... turbo.html
Ale za to z fajnym silnikiem 3,5 diesel.
http://www.oldparkedcars.com/2010/10/19 ... turbo.html
prezes, po prostu prezes
miastek pisze: smarujesz go smarem molibdenowym i nawalasz go w kule do oporu a
Hmmm. Czy do oporu? Można i tak, ale fabrycznie to smaru jest bardzo mało. Kiedyś rozbierałem zwrotnicę w 3 letnim Y61. Od fabryki nikt tam nie zaglądał. Smar był tylko w przegubie (może z 50 - 100 gram). Reszta kuli była zupełnie pusta i czysta.
Podobnie wyglądało szprzęgiełko w środku. Było praktycznie suche, a samr był tylko na ściankach.
tylko ze fabrycznie to nie przewidywali ze parch bedzie topiony po klamki dla wlasnej przyjemnosci wlasciciela
ja laduje do oporu po pol roku, czy wiekszym topieniu sprawdzam stan i ewentualnie wymieniam, ma to taka podstawowa zalete ze jak nawet nalapiesz szlamu z zewnatrz to smar bedzie izolowal lozyska i przegub
ja laduje do oporu po pol roku, czy wiekszym topieniu sprawdzam stan i ewentualnie wymieniam, ma to taka podstawowa zalete ze jak nawet nalapiesz szlamu z zewnatrz to smar bedzie izolowal lozyska i przegub
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5862
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
W fabryce są oszczędni bo szkoda im szmalu na upychanie kilogramów smaru w kule kiedy 100gram wystarcza dla normalnej pracy. Napisałem do oporu ale wiadomo że wszystko z umiarem. Ja go tam nie żałuję bo przecież od nadmiaru przegub się nie ukręci. A jak ciśniesz cały dzień na 4x4 w terenie to wszystko się lekko nagrzewa i smar będzie miał tendencję do spływania. Do tego mała nieszczelność na kuli, wleci woda, pójdzie na przegub a ty akurat wypniesz przód i przez dwa miechy nie zapniesz bo nigdzie nie pojedziesz i koroda zacznie robić swoje. Dlatego warto pójść na bogato i mieć spokój na jakiś czas. Wolę żeby przez kule lekko wyłaził smar niż do środka wchodziła woda.
W fabryce płynu do spryskiwacza też leją naparstek a użytkownik dolewa do pełna bo mu na dłużej wystarczy.
W fabryce płynu do spryskiwacza też leją naparstek a użytkownik dolewa do pełna bo mu na dłużej wystarczy.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5862
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
student pisze:Chodziło mi o kule w mojej Aśce no i ojcowej Toyocie ( nie jest to ani parch ani glenda)
A o wahacze chodziło w toyocie LX70 z 88 roku silnik 2L-T na sprężynach.
To to takie podłużne zwie się wahaczem?! Wahacze to mam ja w mavericku...
Parch i gelenda to przykłady. Rozbierz u siebie i zobacz jakie masz rozwiązanie.
Pokaż tą tojote LX. A co do wahaczy to jak byś chciał nazwać to co łączy most z ramą i wykonuje ruchy wahliwe w górę i w dół a nie jest panhardem?
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
ta toyota to lj70 i ma wahacze
wahacze to nie tylko te co idą w bok do zwrotnicy lub makpersona czasami idą wzdłuż auta np.od budy do mostu , a czasami od mostu na dwie strony tzw sierżant
wahacze to nie tylko te co idą w bok do zwrotnicy lub makpersona czasami idą wzdłuż auta np.od budy do mostu , a czasami od mostu na dwie strony tzw sierżant
Nissan Pathfinder R51 "Pafik"
WARSZTAT 4X4 SZCZECIN UL.DĄBSKA 28 TEL 602277313
https://www.facebook.com/AUTOMOBILE-KAN ... 281961075/
WARSZTAT 4X4 SZCZECIN UL.DĄBSKA 28 TEL 602277313
https://www.facebook.com/AUTOMOBILE-KAN ... 281961075/
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5862
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Można przez otwory po śrubach od łożysk zwrotnicy ale często jest tam sporo piachu i innego syfu więc lepiej rozebrać wyczyścić i nałożyć smaru. Wtedy masz pewność że jest git.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości