Lift budy.

Dział warsztat i już :)
student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Lift budy.

Postautor: student » śr 22 gru, 2010

Tak sobie rozmyślam nad celowością podnoszenia nadwozia w sumie to daje tylko jedną wymierną korzyść: Można założyć większe buty bez potrzeby liftu zawieszenia.

Z czego robi się dystanse? Czytałem na necie o jakiś tworzywach, których nazw już nie pamiętam, czy jak kupię zwykły wałek polipropylenowy to będzie dobrze?

Ile można unieść budę żeby nie kombinować z całą resztą? Czytałem że samuraja można o 4 centymetry, prawda li to?

Jakiś śrub użyć? 10.9 jest sucha i mało odporna na pracę mechaniczną, 8.8 jest dość plastyczna. W serwisie mieliśmy śruby 10.9 i można było ją wygiąć w "U" a te dostępne w sklepach szybko się urywają. Może nierdzewkę?

Co jeszcze muszę wiedzieć zanim przystąpię do dzieła?

Awatar użytkownika
fruzia
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 822
Rejestracja: sob 10 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: fruzia » śr 22 gru, 2010

moja suza i patrol są na polipropylenach, śruba 10,9. po 5 cm.

śruba 10,9 wygiołeś w "u" jak guslik???? chyba ci dziecko jakie podmieniło z plastelina :twisted:

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » śr 22 gru, 2010

Mogę przynieść, pokazać.

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Re: Lift budy.

Postautor: LSD » śr 22 gru, 2010

Podkładki najprościej zrobić z poliamidowych prętów dostępnych w Oringu. Do Patrola używa się prętów 75-80 mm.

Śruby 10,9 są jak najbardziejsze.

To co mówisz, że 10,9 udło Ci się wygiąć to bajka jakaś :shock:
Śruby od 10,9 w górę nie gną się tylko pękają. Ino, żeby taka pękła to musiałbyś mega siłę przyłożyć.

No chyba, że to było chińskie 10,9 ;)

Awatar użytkownika
BOGUTEK
menager wklejonych
Posty: 379
Rejestracja: ndz 16 gru, 2007
Lokalizacja: STARGARD

Postautor: BOGUTEK » śr 22 gru, 2010

albo 1,09 :lol:
Ostatnio zmieniony śr 22 gru, 2010 przez BOGUTEK, łącznie zmieniany 1 raz.
Mężczyzni nigdy nie dorastają , tylko im zabawki drożeją...( cyt.)
www.4x4-zachodniopomorskie.pl




DBAŁOŚC O DOBRE IMIĘ SRODOWISKA OFF ROAD POWINNA BYC PRIORYTETEM NASZYCH DZIAŁAŃ

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Re: Lift budy.

Postautor: student » śr 22 gru, 2010

LSD pisze:Podkładki najprościej zrobić z poliamidowych prętów dostępnych w Oringu. Do Patrola używa się prętów 75-80 mm.

Śruby 10,9 są jak najbardziejsze.

To co mówisz, że 10,9 udło Ci się wygiąć to bajka jakaś :shock:
Śruby od 10,9 w górę nie gną się tylko pękają. Ino, żeby taka pękła to musiałbyś mega siłę przyłożyć.

No chyba, że to było chińskie 10,9 ;)


Poliamidowych... o matko, będę musiał sobie zapisać.

Śrubę przyniosę do pokazania, będę ją woził w aucie dla niedowiarków.

Fi pręta sobie zmierzę jakie mam podkładki w Aśce.
Więc o ile podnieść tą budę? W sumie nie wiele pracy a efekt fajny.
Bo przedłużenie wieszaków to chyba podcieranie tyłka szkłem co? Mieniają się kąty wyprzedzenia zwrotnicy a i tak tym resorem się orze o wszystko... Most pod resor to już chyba wiąże się z grubszą rzeźbą co?

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1572
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » śr 22 gru, 2010

jakie chcesz buty Asi założyć?
bo to ważne co się opłacarobić.

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » śr 22 gru, 2010

Bezpieczniej będzie założyć 30/9.5 MT myślałem nad 31 ale są chyba za duże na wolnossący motorek.
Generalnie szału nie będzie, na pierwszej lepszej koleinie i tak zawiśnie na moście bo 33 calowe koła patroli zdążą wyryć co trzeba

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1572
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » śr 22 gru, 2010

z tym wieszaniem nie masz racji. rozstaw kół jest inny niż w patrolu także napewno nie zawiśniesz.
Zrób liftbudy maksymalnie5cm i spróbuj czy wejdą koła. jak nie to przedłuż wieszaki o 2,5 cm.

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » śr 22 gru, 2010

Ale opony 30 czy bardziej 31? Bo w sumie mam dylemat.
30 są węższe, mniejszy opór toczenia
31 są szersze, lepiej robią...

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Re: Lift budy.

Postautor: LSD » śr 22 gru, 2010

student pisze:
Śrubę przyniosę do pokazania, będę ją woził w aucie dla niedowiarków.


Jak są śruby 12,9 to trza uważać, bo spadając z większej wysokości na beton mogą strzelić. Tak jak porządne wiertła do nierdzewki :)

Awatar użytkownika
Diabeł
nawigator
Posty: 627
Rejestracja: pn 30 mar, 2009
Lokalizacja: rakownia/szczecin

Postautor: Diabeł » śr 22 gru, 2010

student pisze:Ale opony 30 czy bardziej 31? Bo w sumie mam dylemat.
30 są węższe, mniejszy opór toczenia
31 są szersze, lepiej robią...


30 i 31 moga byc tak samo szerokie, Jak chcesz miec opony waskie a zarazem wysokie to wez 31"x9,5r15

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1572
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » śr 22 gru, 2010

student pisze:...31 są szersze, lepiej robią...

to nieprawda że szersze lepiej robią.
wszystko zależy od wagi auta. generalnie im cięższe auto tym szersze opony.

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » czw 23 gru, 2010

Ile waży Asia?
Może jakieś wązkie, ale wysokie i agresywne oponki.
Efekty mogą być lepsze niż na szrokich.

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5862
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » czw 23 gru, 2010

Załóż 31x10,5 i będzie optymalnie. Nigdy węższa opona nie będzie robiła w terenie lepiej niż szeroka. Ja jeździłem oberżniętym wildcatem 1.6 benzyną na gaźniku na oponach 31x15,5 r15 8) i zapierdzielał pięknie i co ważne nie tonął w błocie tylko szedł górą. Wszystko wytrzymywało. Jak będziesz jeździł z głową to nic nie pourywasz a silnik spokojnie da sobie radę z takimi kołami.

O takim o jechaliśmy na "Górach Sowich" zero liftu :lol:
Co ciekawe zajęliśmy II plac w extremie (nie mieliśmy wyciągarki) :lol:
http://www.rajdy4x4.pl/s/p/galerie/96/964/8f5d86ede59ed8236b3c4ef3c63e0d6e_d.jpg
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2012
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » czw 23 gru, 2010

miastek pisze:
O takim o jechaliśmy na "Górach Sowich" zero liftu :lol:
Co ciekawe zajęliśmy II plac w extremie (nie mieliśmy wyciągarki) :lol:
http://www.rajdy4x4.pl/s/p/galerie/96/964/8f5d86ede59ed8236b3c4ef3c63e0d6e_d.jpg



chwalipięta :lol:

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5862
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » czw 23 gru, 2010

To dla tych co myślą że tylko parchem albo suzą da się jeździć :lol:
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2012
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » czw 23 gru, 2010

miastek pisze:To dla tych co myślą że tylko parchem albo suzą da się jeździć :lol:


usprawiedliwiony :lol:

Lusi&Adam
Starszy podawacz kinetyka
Posty: 148
Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Lusi&Adam » czw 23 gru, 2010

Student ... aż strach zapytać coś wpisał w list do Św.Mikołaja ;)
GR '96

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10111
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » czw 23 gru, 2010

miastek pisze:Załóż 31x10,5 i będzie optymalnie. Nigdy węższa opona nie będzie robiła w terenie lepiej niż szeroka. Ja jeździłem oberżniętym wildcatem 1.6 benzyną na gaźniku na oponach 31x15,5 r15 8) i zapierdzielał pięknie i co ważne nie tonął w błocie tylko szedł górą. Wszystko wytrzymywało. Jak będziesz jeździł z głową to nic nie pourywasz a silnik spokojnie da sobie radę z takimi kołami.

O takim o jechaliśmy na "Górach Sowich" zero liftu :lol:
Co ciekawe zajęliśmy II plac w extremie (nie mieliśmy wyciągarki) :lol:
http://www.rajdy4x4.pl/s/p/galerie/96/964/8f5d86ede59ed8236b3c4ef3c63e0d6e_d.jpg

Jaką Ty grzywkę Maciusiu jeszcze miałeś bujną
:lol: :lol: :lol:
prezes, po prostu prezes


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości