Strona 1 z 1

przekładnia kierownicza patrol

: wt 02 lis, 2010
autor: qsma
no i stało się . w przekładni wymienione simeringi i oringi. zamontowana i gotowa do testów przykręcam węże i .......

sru gwint urwany. śruba ta z dziurką ma gwint cały znaczy ze padł w obudowie. :evil:

jakieś pomysły jak to zrobić??

: wt 02 lis, 2010
autor: miastek
Dobrać sprężynkę i naprawić gwint.

: wt 02 lis, 2010
autor: Benes
sprężynka wklejona na poxipol lub inny klej dwuskładnikowy

: wt 02 lis, 2010
autor: miastek
Benes pisze:sprężynka wklejona na poxipol lub inny klej dwuskładnikowy


A jak to wykonać? Ja mówię o systemie helicoil, gdzie trzeba otwór rozwiercić odpowiednim wiertłem i przegwintować specjalnym gwintownikiem pod sprężynkę. Sama sprężynka niema odpowiedniego wymiaru , uzyskuje go dopiero po wkręceniu.

: wt 02 lis, 2010
autor: nemur
Z mojego doświadczenia :rozwiercić wsadzić tulejkę nagwintować i na lata :twisted:

: wt 02 lis, 2010
autor: Tamlin
miastek pisze:
Benes pisze:sprężynka wklejona na poxipol lub inny klej dwuskładnikowy


A jak to wykonać? Ja mówię o systemie helicoil, gdzie trzeba otwór rozwiercić odpowiednim wiertłem i przegwintować specjalnym gwintownikiem pod sprężynkę. Sama sprężynka niema odpowiedniego wymiaru , uzyskuje go dopiero po wkręceniu.


Potwierdzam, u mnie zacisk z przodu działa już dwa lata :622:

: wt 02 lis, 2010
autor: qsma
miastek pisze:

A jak to wykonać? Ja mówię o systemie helicoil, gdzie trzeba otwór rozwiercić odpowiednim wiertłem i przegwintować specjalnym gwintownikiem pod sprężynkę. Sama sprężynka niema odpowiedniego wymiaru , uzyskuje go dopiero po wkręceniu.


myslałem własnie o takim patencie. tylko czy to wytrzyma ciśnienie ?
a masz takie cuda? gdzie to dostać?

: wt 02 lis, 2010
autor: Diabeł
W intercarsie spytaj (napewno cale zestawy maja )

: wt 02 lis, 2010
autor: student
Używałem tego w serwisie, działa, ciśnienie na bank wytrzyma z tym że nie kupisz pewnie jednej sztuki a cały zestaw nie jest tani.
A nie lepiej kombinować coś z przegwintowaniem na większy nominał po czym dobrać tą śrubkę z dziurką?

: wt 02 lis, 2010
autor: LSD
Qsma.

Użyj tej części obudowy z Angola. Wg mnie cały element (ten co go nie mogłeś rozebrać) jest identyczny.
Jak nie masz to u mnie się chyba znajdzie.

: wt 02 lis, 2010
autor: miastek
qsma pisze:
miastek pisze:

A jak to wykonać? Ja mówię o systemie helicoil, gdzie trzeba otwór rozwiercić odpowiednim wiertłem i przegwintować specjalnym gwintownikiem pod sprężynkę. Sama sprężynka niema odpowiedniego wymiaru , uzyskuje go dopiero po wkręceniu.


myslałem własnie o takim patencie. tylko czy to wytrzyma ciśnienie ?
a masz takie cuda? gdzie to dostać?


Ciśnienie wytrzyma na 100%, zestaw mam tylko nie wiem czy taką sprężynkę mam.

: śr 03 lis, 2010
autor: qsma
a te tulejki to gdzie kupić???

: śr 03 lis, 2010
autor: Benes
Nie przypominam sobie aby były do tego specjalne gwintowniki. Sprężynka jest reduktorem gwintu rozwiercasz, gwintujesz, wkręcasz sprężynkę, wkręcasz śrubę i nie może być innego rozmiaru.
Ciśnienie wytrzyma ja miałem podobny problem kiedy wyciągneła mi sie szpilka z aluminowej głowicy.
Można to kupić na allegro, w szczecinie tego nie znalazłem.
Uratował mnie Kisiel, za co serdecznie dziękuję :lol:

: śr 03 lis, 2010
autor: miastek
Ja w swoim zestawie mam specjalne gwintowniki i wiertła pod każdy wymiar sprężynki i nie pokrywają się one ze standardowymi gwintownikami (sprawdzałem). Więc jeśli chcę naprawić gwint M8 to otwór i gwint pod sprężynkę jest ok. M10 ale jeśli użyje standardowego gwintownika to sprężynka wkręca się znacznie luźniej i śruba w nią też nie do końca pasownie. Jak użyje wiertła i gwintownika z zestawu wszystko pasuje idealnie. Zrobiłem w ten sposób dziesiątki gwintów i jeszcze żaden nie puścił więc metodę mogę w 100% polecić.