Kozunia
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5862
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Nazwa "kozunia" wzięła się z dawnych czasów kiedy to pewien koleś o nicku "Misiekbielsko" jeździł długą suzuką chyba pierwszą taką w kraju na off-road przygotowaną i tak się nazywała. Jak zobaczyłem twoją to od razu na myśl przyszło mi jedno słowo "kozunia".
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
- Tanto
- 4X4 Szczecin
- Posty: 4671
- Rejestracja: pn 21 maja, 2007
- Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
- Kontaktowanie:
Na 'szczęście' to nadal ta usterka z hamulcami. Przy okazji jeszcze raz, dziękuję za podpowiedź patentu z puszką po piwie (dobrze że go dzień wcześniej nie wyżłopałem, ale wylewanie złocistego z pianką do przydrożnego rowu jest traumatycznym przeżyciem ), dzięki temu udało się wrócić o własnych siłach :thumleft:
Aktualnie jestem na etapie poznawania suzukowych zasadzek i np. dowiedziałem się że są nie dwa, a trzy rodzaje szczęk hamulcowych - jedne pod bęben 228 mm, drugie pod 220 mm i trzecie ...też pod bęben 220 mm, ale z innym systemem mocowania. Jak można się domyślić dostałem 220-stki z innym mocowaniem niż mam w aucie
Ale to pikuś, bardziej wkurzające jest to, że mimo uczciwego odpowietrzania hamulce łapią dopiero po 2 lub trzecim depnięciu
...no i to przysłowie jakoś mi przypasowało do sytuacji
ps.
Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, zszedłem do kanału i już wiem na co powinienem kasę zbierać jak już długi pospłacam
Aktualnie jestem na etapie poznawania suzukowych zasadzek i np. dowiedziałem się że są nie dwa, a trzy rodzaje szczęk hamulcowych - jedne pod bęben 228 mm, drugie pod 220 mm i trzecie ...też pod bęben 220 mm, ale z innym systemem mocowania. Jak można się domyślić dostałem 220-stki z innym mocowaniem niż mam w aucie
Ale to pikuś, bardziej wkurzające jest to, że mimo uczciwego odpowietrzania hamulce łapią dopiero po 2 lub trzecim depnięciu
...no i to przysłowie jakoś mi przypasowało do sytuacji
ps.
Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, zszedłem do kanału i już wiem na co powinienem kasę zbierać jak już długi pospłacam
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5862
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Jacek z hamulcami bębnowymi jest trochę trudniej niż z tarczami. To że odpowietrzyłeś to nie wszystko bo po założeniu bębnów trzeba skasować luz na szczękach. Jak tego nie zrobisz to zanim samoregulatory się wysuną pedał będzie na dwa razy.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
- Tanto
- 4X4 Szczecin
- Posty: 4671
- Rejestracja: pn 21 maja, 2007
- Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
- Kontaktowanie:
miastek pisze:...po założeniu bębnów trzeba skasować luz na szczękach.
Poproszę bardziej łopatologicznie co i jak
Na tą chwilę brakiem hamulców się nie stresuję bo i tak będę to rozbierał żeby wymienić cylinderek, bo jak się okazało ten który się rozwalił jest odrobinę krótszy od oryginału
Zastanawiam się jeszcze czy przypadkiem nie zapowietrzył się też regulator siły hamowania (?) - D.S.P. na poniższym rysunku
Problem w tym że pewnie przez 25 lat nikt tego nie ruszał i odpowietrznik ani drgnie. Cwane żółtki wymyśliły sobie żeby 'dzióbek' odpowietrznika miał większą średnicę niż klucz jakim się to odkręca i nasadowym się nie podejdzie Płaski po przyłożeniu siły 'pi razy młotek' zaczął się obracać i ścinać nakrętkę więc tymczasowo temat odpuściłem.
Mam tydzień czasu do następnego podejścia - zaczynam zbierać wiedzę i sprzęt (przecinaki, palniki, młoty pneumatyczne itp.)
Ostatnio zmieniony pn 27 wrz, 2010 przez Tanto, łącznie zmieniany 1 raz.
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
- prezes
- Prezes 4x4 Szczecin
- Posty: 10111
- Rejestracja: śr 14 lut, 2007
- Lokalizacja: szczecin
- Kontaktowanie:
Jak Ci napisał Maciek, po złożeniu do kupy bebnów, skasuj luz na szczękach [nie wiem jak to w Suzuce jest, ale w innych autach jest od środka otwór na śruboręt i nim sie rozkręca samoregulator], i wtedy gdy już szczęki mają wykasowany luz pomiedzy nimi a bębnem zaczynasz odpowietrzanie.
prezes, po prostu prezes
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5862
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Przed to możesz sobie wyregulować jak masz nowe bębny. Jak masz stare to mają rant i nic nie skasujesz bo później bębnów nie założysz.
Tak samo działa to w drugą stronę, żeby zdjąć bęben ktory ma już rant to popuszczasz samoregulator żeby cofnęły się szczęki i bęben lekko schodzi.
Niestety nie wiem jak jest w SJ'cie bo nigdy nie robiłem w nim hamulców. Ja miałem samuraia a tam hamulce tył były razem z ręcznym i były inne samoregulatory.
Tak samo działa to w drugą stronę, żeby zdjąć bęben ktory ma już rant to popuszczasz samoregulator żeby cofnęły się szczęki i bęben lekko schodzi.
Niestety nie wiem jak jest w SJ'cie bo nigdy nie robiłem w nim hamulców. Ja miałem samuraia a tam hamulce tył były razem z ręcznym i były inne samoregulatory.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
- prezes
- Prezes 4x4 Szczecin
- Posty: 10111
- Rejestracja: śr 14 lut, 2007
- Lokalizacja: szczecin
- Kontaktowanie:
Tanto pisze:Mechanizm jako tako widać na fotce z cylinderkami. Otwór na śrubokręt owszem jest (widoczny przy górnym cylinderku), ale po przeciwnej stronie niż samoregulator
Coś mi się widzi że trzeba regulować przed założeniem bębna...
Reguluje się szczęki po założeniu bębnów.
Chyba ,ze w suzuki jest inaczej. Poszukaj dokładnie tego otworu [może być zaślepiony]
prezes, po prostu prezes
- Tanto
- 4X4 Szczecin
- Posty: 4671
- Rejestracja: pn 21 maja, 2007
- Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
- Kontaktowanie:
Tamlin pisze:Obiecałeś coś właścicielu kozuni
Jeśli chodzi o patent na geoportal to pamiętam, tylko czasu brak, a mam zamiar opisać to bardziej łopatologicznie niż 'ściągnijta sobie program i próbujta co do czego'.
Temat suzy jest powoli ogarniany - przydatne informacje ściągam z kilku źródeł, teraz tylko potrzeba odrobiny wolnego czasu żeby pojechać i poskładać do kupy.
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
- Tanto
- 4X4 Szczecin
- Posty: 4671
- Rejestracja: pn 21 maja, 2007
- Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
- Kontaktowanie:
prezes pisze:Reguluje się szczęki po założeniu bębnów.
Chyba, ze w suzuki jest inaczej. Poszukaj dokładnie tego otworu [może być zaślepiony]
Wychodzi na to, że mam bardzo oryginalny pojazd w którym część rzeczy jest odmienna od ogólnie przyjętych standardów Poniżej fragment instrukcji serwisowej odnośnie składania hamulców.
Wspominany wcześniej otwór na śrubokręt służy do poluzowania szczęk przed zdjęciem bębna - śrubokrętem wypycha się regulator ze szczęki.
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości