Strona 1 z 1

[Patrol GR Y60 4,2 long] drążek reakcyjny modernizacja

: pn 26 lip, 2010
autor: Raven_DM
Muszę przesunąć ucho uchwytu na drążku reakcyjnym przedniej osi w kierunku do lewego koła i ustawić/przekręcić ten uchwyt/zaczep do dołu w kierunku do płaszczyzny poziomej.

Jednak aby to wykonać muszę ustalić w jakiej odległości ten zaczep znajduje się faktycznie od szczytu przegubu prawego oraz ,,na której godzinie''/pod jakim kątem powinien być ustawiony (patrząc od strony prawego koła) w Patrolu GR Y60 4,2 long ?

Poniżej obrazuję poszukiwane dane:

Obrazek

Czy możecie pomóc i podrzucić pomiary od swoich Patroli?
Na tym drążku zaczep jest teraz ustawiony na godzinie 11 i jest za blisko prawego przegubu, który jest tu widoczny na fotce.

Re: [Patrol GR Y60 4,2 long] drążek reakcyjny modernizacja

: pn 26 lip, 2010
autor: LSD
Fotka coś nie robi.
Niemniej zapytam kto podpowiada Ci wszystkie zmiany zawieszeniowe?
Trochę w tym wszystkim haosu, a mnie wydaje się, że chcesz wydać dużo kasy ;)

Jak robisz lift 2" to:
- nie musisz nic robić z drążkiem panharda przednim i tylnym (poprzeczny, reakcyjny czy jak zwał)
- nie musisz poprawiać kąta zwrotnicy poprzez nowe tuleje. Można to zrobić, ale nie jest konieczne.
- w wersji ekonomicznej nie musisz wymieniać amortyzatorów. Możesz oczywiście, jeżeli chcesz.
- nie musisz przedłużać przewodów hamulcowych
- wskazane jest przedłużenie stabilizatorów lub ich wywalenie
- nie muisz obniżać skrzyni biegów itp.

Pytanie jeszcze jak podnosisz auto o 2".
Jeżeli dając podkładki pod sprężyny, to daj sobie spokój z jakimikolwiek innymi przeróbkami.
Jeżeli dajesz dłuższe sprężyny to możesz dać nowe amorki.

: pn 26 lip, 2010
autor: Raven_DM
LSD Fotkę mogę podrzucić na emaila, jakbyś miał czas rzucić okiem.

Drążek panharda przedni wymieniam tylko dlatego, że przeguby były zdewastowane i miały luzy (pomijam, że odwrotnie były pozakładane tulejki, ale to oczywiście drobny szczegół).

Ponieważ Patrol jest po przekładce, to nowy drążek nie pasuje z powodu zbyt bliskiego położenia zwrotnicy (?) na prawo i z powodu zbyt dużego kąta jej położenia. Sworznie przegubów spokojnie wchodzą.

Chyba w ten sposób zniweluje wyjątkowo zbyt duże luzy na kierownicy.

Muszę też wymienić sprężyny. Z lewej jest chyba Patrolowa, ale się wklinowała w podstawę i może być z liftu, a z prawej jest cieńsza z wsadzoną odbojnicą.

Biorąc pod uwagę powyższe: luz na kierownicy + niesymetryczne sprężyny z przodu, w efekcie mam auto, które bardzo niebezpiecznie zachowywało się na wybojach asfaltu lub dziurach przy prędkości 60km/h, nie mówię już o 80km/h, podczas gdy mnie wyrzuciło na pas obok. Przeżyłem 100-120km/h trasę na krajowej 6, zblokowało mnie do 50km/h na płytówce autostrady od Dąbia na Kijewo - tak huśtało na boki przodem.

Reasumując, na razie muszę zrobić ten luz na kierownicy i niestabilność przedniej osi.

Skoro jednak trzeba wymienić te przednie sprężyny, to może od razu 4 aby nie było cyrku, jak jest teraz, i może, aby nie iść w koszty, od razu rozważyć i uwzględnić lift 2" metodą dłuższe sprężyny + amortyzatory lub standardowe sprężyny i polibusze.

Oczywiście widziałem już, że ten pierwszy wariant liftu na dzień dobry równa się 2,3 tys. :roll: a do tego jeszcze koszt opon, bo te które mam, czyli 265/70 R16 prawie nie mają bieżnika. Ale jeśliby ten lift 2" wyszedł to bym to zrobił i miał święty spokój.

Piszę wyszedł, bo oglądałem auto i zwątpiłem z racji tego zbyt krótkiego łącznika stabilizatora.

: pn 26 lip, 2010
autor: LSD
Puść fotki na mkwp@wp.pl.
Coś czuję, że ktoś coś spartolił przy przekładce :(

: pn 26 lip, 2010
autor: miastek
Kolego Raven_DM albo twojego patrola robił Pan Heniek z PKS'u albo nie do końca wiesz o co Ci chodzi bo w tym co piszesz jest mnóstwo chaosu.
Mam dla ciebie propozycję, podjedź do mnie to postaram ci sie wszystko wyjaśnić i zobaczę o co chodzi w twoim trolu.
502 599 717

: wt 27 lip, 2010
autor: Raven_DM
LSD pisze:Puść fotki na mkwp@wp.pl.
Coś czuję, że ktoś coś spartolił przy przekładce :(


miastek pisze:Kolego Raven_DM albo twojego patrola robił Pan Heniek z PKS'u


Jak zobaczyłem spawy na drążku reakcyjnym i te różne sprężyny, to przyznam Wam, że nabrałem całkowicie wątpliwości we wszystko i, że wszystko teraz możliwe w moim Patrolu.

miastek pisze:albo nie do końca wiesz o co Ci chodzi bo w tym co piszesz jest mnóstwo chaosu.


miastek Teraz to już mnie kompletnie zdołowałeś - sądziłem, że to już jakoś ogarniam.

miastek pisze:Mam dla ciebie propozycję, podjedź do mnie to postaram ci sie wszystko wyjaśnić


Bardzo chętnie i z góry dzięki za pomoc - odezwę się - na razie auto stoi i czeka na drążek (chyba wstrzymam się z przeróbką i zrobię tylko pomiary, jak radził mechanik). Za raz jadę do Koszalina, obejrzeć podwozie longa 4,2, kupić te uszczelniacze półosi; potem do pracy w teren do czwartku, więc na dniach się odezwę.

: wt 27 lip, 2010
autor: LSD
Wyślij te foty.

: wt 27 lip, 2010
autor: Raven_DM
Hej,
wysłałem przed chwilą na meila. Pozdrowienia.

: śr 28 lip, 2010
autor: LSD
Coś chyba maila pomyliłeś. Nic nie dostałem.

: ndz 01 sie, 2010
autor: Raven_DM
LSD pisze:Coś chyba maila pomyliłeś. Nic nie dostałem.


LSD - wysłałem 27 VII, zgodnie z zapowiedzią, być może zechce potwierdzić miastek. Przed chwilą wysłałem jeszcze raz.

: ndz 01 sie, 2010
autor: miastek
Ja dostałem maila ale nie miałem czasu go odczytać :oops: chyba złożę wniosek do rządu o wydłużenie doby do 30 godzin :?

: pn 02 sie, 2010
autor: Raven_DM
miastek pisze:Ja dostałem maila ale nie miałem czasu go odczytać


Nie ma sprawy, aż tak się nie pali - poza tym nie potnę drążka dopóki się nie spotkamy lub nie wyrazicie swojej opinii (na co oczywiście mocno liczę).