Sprzęgiełka do mavericka

Dział warsztat i już :)
student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Sprzęgiełka do mavericka

Postautor: student » pn 21 cze, 2010

Tak sobie poczytałem co ludzie mądrzy piszą na łamach różnych czasopism o tematyce 4x4 i natrafiłem na ciekawy artykuł o nissanie terrano a to przecież identiko jak mój maverick. Mądrzy ludzie napisali tam że znacząco można zmniejszyć apetyt na ropę po przez założenie sprzęgiełek, koła podczas jazdy po czarnym nie napędzają dyfra i wału, skutkuje to mniejszymi oporami toczenia a co za tym idzie mniejsze jest zużycie.
Kwestia teraz jest tego typu: Jakie sprzęgiełka kupić żeby miały najlepszy stosunek cena/jakość? Czy może dać sobie spokój gdyż są to wywalone pieniądze bo sprzęgiełka się sypią na potęgę?
Co szanowne grono forumowiczów na to sądzi?

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5862
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » pn 21 cze, 2010

Generalnie to powinieneś mieć sprzęgiełka w standardzie.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » czw 24 cze, 2010

Takie co je się manualnie przekręca LOCK/FREE?
Podobnież nie ma tego "w standardzie" tzn jak wyjechał z fabryki to nie miał takich.
A ile odnośnie cena/jakość jakieś sugestie?

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5862
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » czw 24 cze, 2010

powinny być automaty
manualne AVM cena coś koło 600pln jakość dość dobra jak nie będziesz katował
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
petio
nawigator
Posty: 511
Rejestracja: czw 01 maja, 2008
Lokalizacja: szczecin

Postautor: petio » czw 24 cze, 2010

zajrzyj po prostu w przednie koła, tam na kapslu powinno być napisane Auto Hub lub Manual Hub lub tak jak piszesz Lock/Free.
ja na ten przykład mam automaty i specjalnie nie narzekam, choć zdarzyło się, że przy jakiejś wtopie lubiły się rozpinać lub zapinać w najmniej wygodnych momentach. ale jak się rozsypią to już tylko jedna droga. manuale

Awatar użytkownika
wlodziu15
Starszy podawacz kinetyka
Posty: 103
Rejestracja: śr 14 mar, 2007
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Postautor: wlodziu15 » pt 25 cze, 2010

Ale nie AVM, tam jak je skręcisz tymi małymi śrubkami na torks czy jak tam się to pisze to za cholerę nie idzie odkręcić później głównych imbusowych, ( w przypadku jak cosik chcesz poprawić w przedniej piaście) makabra jest z tym, mogliby coś lepszego wymyśleć.
NISSAN REAKTYWACJA
GG1274625 Lift Budy ala Qsma, amory OME +2`

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » pt 25 cze, 2010

Kurde z zawodu jetem mechanikiem, potrafię stwierdzić czy mam sprzęgiełka czy nie... I z całą pewnością stwierdzam że nie mam na dowód czego mogę zamieścić zdjęcia.
Manualne AVM za 600 zł to trochę sporo... może jakieś używki? Albo coś tańszego? Ja mavericka nie katuje bo on do tego się nie nadaje za bardzo.

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2012
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » pt 25 cze, 2010

student pisze:Kurde z zawodu jetem mechanikiem, potrafię stwierdzić czy mam sprzęgiełka czy nie... I z całą pewnością stwierdzam że nie mam na dowód czego mogę zamieścić zdjęcia.
Manualne AVM za 600 zł to trochę sporo... może jakieś używki? Albo coś tańszego? Ja mavericka nie katuje bo on do tego się nie nadaje za bardzo.


jak dobrze pamiętam to macie w toyocie sprzęgiełka to na pewno wiesz jak wyglądają tylko nie pamiętam jakie

Awatar użytkownika
petio
nawigator
Posty: 511
Rejestracja: czw 01 maja, 2008
Lokalizacja: szczecin

Postautor: petio » pt 25 cze, 2010

ale się pięknie temat skasztanił :lol:
gszyp? jaka toyota? to pewnie to, że już piątek :wink:
to jak nie ma sprzęgiełek to już nooowsza technologia. nie słyszałem nigdy żeby ktoś motał wracać do sprzęgiełek. może mnie coś ominęło.
nawrócę temat na właściwy tor, bo zdaję się o spalanie chodziło.
nie bardzo rozumiem, co sprzęgiełka mogą mieć do tego, to Ty wybierasz czy jedziesz 2x4, czy 4x4.
jak się mylę to chętnie się dowiem o co chodzi.

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2012
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » pt 25 cze, 2010

[quote="petio"]ale się pięknie temat skasztanił :lol:
gszyp? jaka toyota? to pewnie to, że już piątek :wink:
to jak nie ma sprzęgiełek to już nooowsza technologia. nie słyszałem nigdy żeby ktoś motał wracać do sprzęgiełek. może mnie coś ominęło.
nawrócę temat na właściwy tor, bo zdaję się o spalanie chodziło.
nie bardzo rozumiem, co sprzęgiełka mogą mieć do tego, to Ty wybierasz czy jedziesz 2x4, czy 4x4.
jak się mylę to chętnie się dowiem o co chodzi.[


to tobie się coś pochrzaniło to jest temat sprrzęgiełek do forda mawerika a Student nie wie czy ma czy ich nie ma :lol:
jego ojciec ma toyotę (taki kwadraciak land cruser)nie pamiętam jaki to model i on chyba ma sprzęgiełka ( też dobrze nie pamiętam)jeżeli ma to może se chłop obejrzeć jak wyglądają
jeżeli nie wiesz co mają sprzęgiełka do spalania to już nie moja wina ,ale na pewno odłączają koła od półosi co za tym idzie od dyfra więc opory toczenia na pewno są mniejsze więc i spalanie jest mniejsze :lol:
to jeśli chodzi o piątek :P

Student jeżeli nie AVM to na pewno automaty nowe oryginały będą ze 4 razy droższe i nie jestem pewien czy lepsze jakościowo to jest niestety Ford a nisanowskie do terano też nie będą takie dobre jak oryginały patrolowe

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5862
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » pt 25 cze, 2010

:570:
Ja pierdziu ale namieszaliście :mrgreen:
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2012
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » pt 25 cze, 2010

miastek pisze::570:
Ja pierdziu ale namieszaliście :mrgreen:


ale że co :shock:

Awatar użytkownika
petio
nawigator
Posty: 511
Rejestracja: czw 01 maja, 2008
Lokalizacja: szczecin

Postautor: petio » pt 25 cze, 2010

no się pogmatwało :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2012
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » pt 25 cze, 2010

petio pisze:no się pogmatwało :lol: :lol: :lol:


no w końcu piątek wieczór mamy :564: :581:

Awatar użytkownika
petio
nawigator
Posty: 511
Rejestracja: czw 01 maja, 2008
Lokalizacja: szczecin

Postautor: petio » pt 25 cze, 2010

piątek jak piątek 8) nic o tojce wyżej nie bylo więc zwracam honor, nie wiedziałem...
sprzęgięłek pracę znam chciał nie chciał, bo mam to najsmutniej w tym gronie poskładane.
moje pytanie , czysta ciekawość, perspektywa...
czy faktycznie praktykuje się motanie sprzęgiełek do mechanizmów, które fabrycznie ich nie przewidują?
i już spadam z tematu :roll:

Awatar użytkownika
BOGUTEK
menager wklejonych
Posty: 379
Rejestracja: ndz 16 gru, 2007
Lokalizacja: STARGARD

Postautor: BOGUTEK » pt 25 cze, 2010

Czasami występuje cos takigo jak "stałe zabieraki"
Stale sie obraca wał i most przedniego napedy bez róznicy cz 4x4 czy 4x2
Wszystkie klamoty napędzane są przez koła. Stwarza to dodatkowy opór i ma wpływ na spalanie....
A tak BTW mam sprzęgiełka do terano na sprzedaż
Mężczyzni nigdy nie dorastają , tylko im zabawki drożeją...( cyt.)
www.4x4-zachodniopomorskie.pl




DBAŁOŚC O DOBRE IMIĘ SRODOWISKA OFF ROAD POWINNA BYC PRIORYTETEM NASZYCH DZIAŁAŃ

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10111
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » sob 26 cze, 2010

To co opisujesz występuje np w Landrowerach,
Ale np wszystkie "amerykany" [jeep, chevi] nie mają sprzęgiełek wcale, tylko załłączanie napędu steruje sie półosią [tzn albo jest jedna półoś spieta z reszta mostu, albo nie].
I może rzeczony Maverick tak własnie ma ??
prezes, po prostu prezes

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5862
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » sob 26 cze, 2010

Ja kiedyś miałem Vitare i tam też jakimś dziwnym trafem miałem stałe zabieraki. Ma to swoje plusy np. w porównaniu ze sprzęgiełkami są praktycznie nie zniszczalne.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Darek...
ADMINISTRATOR
Posty: 3917
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Darek... » sob 26 cze, 2010

stałe zabieraki są we wszystkich terenowych samochodach pędzonych na cztery koła :)
Honker 2324

Awatar użytkownika
Andrzey
4X4 Szczecin
Posty: 1272
Rejestracja: pn 05 mar, 2007
Lokalizacja: www

Postautor: Andrzey » sob 26 cze, 2010

Prezio!
Rozłączana półoś to nic innego jak substytut sprzęgiełka. Tylko wygodniejszy, bo wysiadac nie trzeba :mrgreen: A napęd na przód to się w jeepie w reduktorze załącza :wink:
Jeśli coś się nie daje naprawić, to znaczy, że nie było zepsute.

4.2 DONKEY


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 27 gości