Strona 1 z 3

Doładowanie w patrolach.

: pn 17 maja, 2010
autor: miastek
Taka ciekawostka.
Pare dni temu montowałem u Piotrka z Radziszewa (czerwony GR) wskaźnik ciśnienia doładowania i okazało się, że jego turbina ładuje tylko 0,6 bara. Zaznaczam, że fabryka dała 0,9 bara więc strata jest ogromna.
Dzisiaj postanowiliśmy zmierzyć ciśnienie w Romciowym, nolemonowym i moim a w między czasie napatoczył się Wibrys z kovu więc i jego zmierzyliśmy.
Wyniki:
Romciowóz - 0,8 bara
Nolemonowóz - 0,8 bara
miastkowóz - 0,7 bara
Wybrysowóz - 0,75 bara

Więc zaczyna się reanimacja doładowania :twisted:

P.S. Gdyby ktoś chciał zmierzyć w swoim patrolu to zapraszam.

Re: Doładowanie w patrolach.

: pn 17 maja, 2010
autor: LSD
Za dawnych, dawnych czasów... Miałem kiedyś długiego białego GRa to się coniektórzy dziwili, że jakiś taki mocny był. Na 1/4 mili w Chojnie prezesową motorówkę zostawiłem w połowie dystansu i objechałem też Hajdiego w jego dużo lżejszym i teoretycznie mocniejszym pickupie...

Jak kiedyś pomierzyłem ciśnienie doładowania to wyszło 0,9-1 bar. A to wszytsko z pękniętą głowicą ;)

Re: Doładowanie w patrolach.

: pn 17 maja, 2010
autor: LSD
Zanim zaczniesz kręcić turbinę to sprawdź zawory EGR i wastegate. Jak są mocno zasyfione to mogą się nie domykać i puszczać ciśnienie bokiem.

Re: Doładowanie w patrolach.

: pn 17 maja, 2010
autor: martii
LSD pisze:Zanim zaczniesz kręcić turbinę to sprawdź zawory EGR i wastegate. Jak są mocno zasyfione to mogą się nie domykać i puszczać ciśnienie bokiem.


a cioto edzieeeeer :lol:
a taki babol na kolektorze do zaślepienia coby silnika nie psuł:)

o to jak sie zgadamy z AM to z checia sprawdze swojego zloma, bo niedlugo szykuje sie na MBC + zegar

: pn 17 maja, 2010
autor: qsma
ciekawe jak u żółtego będzie robiło, tam była turbina po remoncie :twisted:

Re: Doładowanie w patrolach.

: wt 18 maja, 2010
autor: przem68
miastek pisze:Taka ciekawostka.


P.S. Gdyby ktoś chciał zmierzyć w swoim patrolu to zapraszam.


a w mojej lodówce da się zmierzyć ??

: wt 18 maja, 2010
autor: miastek
W każdym TD da się zmierzyć.

Re: Doładowanie w patrolach.

: wt 18 maja, 2010
autor: LSD
A Ty masz diesla?

Może chodzi Ci o ciśnienie sprężania? Jak coś to mam miernik własnej roboty.

: wt 18 maja, 2010
autor: miastek
Dzisiaj testowałem dalej :twisted:
Zaślepiłem EGR i nic nie dało dalej 0,7 bar więc zdjąłem wężyk z zaworu WG i pojechałem bez i :shock: turbina ładuje spokojnie 1 bar tyle, że przy ok 0,95 bara upuszcza zawór bezpieczeństwa w kolektorze ssącym.
Najciekawsze jest to, że dopiero przy 0,8-0,9 bara patrol zaczyna naprawdę jechać 8) dosłownie jakby mu z tone z garba zdjęło :mrgreen:

: wt 18 maja, 2010
autor: LSD
Sprężyna w siłowniku WG po latach się męczy i słabnie. Może się zdarzyć, że wogóle nie uda Ci się go wystarować na 0,9. Wtedy tylko zakup siłownika przystosowanego do wyższego ciśnienia.

: wt 18 maja, 2010
autor: miastek
W ostateczności kupię MBC i będzie po problemie. Tak czy inaczej będzie robione bo różnica w bucie jest ogromna 8) No i nic nie kopci nawet przy pełnym gazie.

: wt 18 maja, 2010
autor: martii
ponoć properfekt są bardzo stabilne i zachwalane

http://www.properfekt.pl

jak zdecydujesz się na zakup to daj znać ja tez przymierzam się do zakupu, zawsze to koszty przesyłki można rozpołowić :D

: śr 19 maja, 2010
autor: LSD
Z tego co widzę to oni blowoff'y produkują. To może nie sprawdzić się podczas topienia auta w błocie. Tu potrzeba standardowy, sprawny siłownik WG.

: śr 19 maja, 2010
autor: miastek
Moje turbo już działa 8) Zreanimowałem dzisiaj zawór WG i ładuje 0,9-1 bar. Nie ten samochód, zapierdala aż miło i zero kopcenia.

: śr 19 maja, 2010
autor: wibrys
Ja też chcę, ja też! :064:

: śr 19 maja, 2010
autor: miastek
W kolejkę :mrgreen:
Dzisiaj zmierzyliśmy patrola @martii'ego i ładuje zaledwie 0,6 bara.
Tak więc żaden nie daje już tyle co fabryka kazała.
Jak zrobię u siebie wszystko tak jak mam w planie to zapraszam na jazdę próbną.
Zaznaczam to nie jest tuning a przywrócenie silnika do w miarę fabrycznego stanu co może przedłużyć jego życie i poprawić pracę.

: śr 19 maja, 2010
autor: miastek
LSD pisze:Z tego co widzę to oni blowoff'y produkują. To może nie sprawdzić się podczas topienia auta w błocie. Tu potrzeba standardowy, sprawny siłownik WG.



Blowoff w dieslu jest nie potrzebny, tu nie ma przepustnicy więc montaż tego to całkowity bezsens.

: śr 19 maja, 2010
autor: LSD
miastek pisze: tu nie ma przepustnicy


W moim jest :)

: śr 19 maja, 2010
autor: LSD
A tak bajdełej...

Widzę, że szykują się nowe wybuch głowić w słynnych RD28T :twisted: :twisted: :twisted:

: śr 19 maja, 2010
autor: miastek
LSD pisze:A tak bajdełej...

Widzę, że szykują się nowe wybuch głowić w słynnych RD28T :twisted: :twisted: :twisted:


Wręcz przeciwnie, to może je właśnie uchronić przed przedwczesnym wybuchem, do tego dokładam IC. Dzięki temu zmniejszy się temp. spalin i zwiększy się stabilność temperatury w wydechu i dolocie, zmniejszą się naprężenia.

Pogadaj z "Mrocznym" ma turbine na 1,1 bara podkręconą i delikatnie dawkę, auto dostaje ostro po garach i jeszcze nigdy czapka mu nie podskoczyła. Zresztą jak ma wystrzelić to i tak wystrzeli, olać stereotypy.

Fabrycznie turbina ma dawać 0,9 bara i na takie ciśnienie jest ustawiona pompa wtryskowa, gdy turbina daje mniej to jest za dużo paliwa i przy bucie mocno rośnie EGT a to właśnie zabija te silniki.