Doładowanie w patrolach.

Dział warsztat i już :)
Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5862
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Doładowanie w patrolach.

Postautor: miastek » pn 17 maja, 2010

Taka ciekawostka.
Pare dni temu montowałem u Piotrka z Radziszewa (czerwony GR) wskaźnik ciśnienia doładowania i okazało się, że jego turbina ładuje tylko 0,6 bara. Zaznaczam, że fabryka dała 0,9 bara więc strata jest ogromna.
Dzisiaj postanowiliśmy zmierzyć ciśnienie w Romciowym, nolemonowym i moim a w między czasie napatoczył się Wibrys z kovu więc i jego zmierzyliśmy.
Wyniki:
Romciowóz - 0,8 bara
Nolemonowóz - 0,8 bara
miastkowóz - 0,7 bara
Wybrysowóz - 0,75 bara

Więc zaczyna się reanimacja doładowania :twisted:

P.S. Gdyby ktoś chciał zmierzyć w swoim patrolu to zapraszam.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Re: Doładowanie w patrolach.

Postautor: LSD » pn 17 maja, 2010

Za dawnych, dawnych czasów... Miałem kiedyś długiego białego GRa to się coniektórzy dziwili, że jakiś taki mocny był. Na 1/4 mili w Chojnie prezesową motorówkę zostawiłem w połowie dystansu i objechałem też Hajdiego w jego dużo lżejszym i teoretycznie mocniejszym pickupie...

Jak kiedyś pomierzyłem ciśnienie doładowania to wyszło 0,9-1 bar. A to wszytsko z pękniętą głowicą ;)

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Re: Doładowanie w patrolach.

Postautor: LSD » pn 17 maja, 2010

Zanim zaczniesz kręcić turbinę to sprawdź zawory EGR i wastegate. Jak są mocno zasyfione to mogą się nie domykać i puszczać ciśnienie bokiem.

Awatar użytkownika
martii
menager wklejonych
Posty: 368
Rejestracja: śr 28 maja, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Re: Doładowanie w patrolach.

Postautor: martii » pn 17 maja, 2010

LSD pisze:Zanim zaczniesz kręcić turbinę to sprawdź zawory EGR i wastegate. Jak są mocno zasyfione to mogą się nie domykać i puszczać ciśnienie bokiem.


a cioto edzieeeeer :lol:
a taki babol na kolektorze do zaślepienia coby silnika nie psuł:)

o to jak sie zgadamy z AM to z checia sprawdze swojego zloma, bo niedlugo szykuje sie na MBC + zegar

Awatar użytkownika
qsma
Weteran bezdrozy
Posty: 3018
Rejestracja: sob 10 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: qsma » pn 17 maja, 2010

ciekawe jak u żółtego będzie robiło, tam była turbina po remoncie :twisted:
patrol GRRRRRRR 4,2 +35 BFG MT

http://www.martechszczecin.pl

Awatar użytkownika
przem68
4X4 Szczecin
Posty: 643
Rejestracja: pn 19 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Re: Doładowanie w patrolach.

Postautor: przem68 » wt 18 maja, 2010

miastek pisze:Taka ciekawostka.


P.S. Gdyby ktoś chciał zmierzyć w swoim patrolu to zapraszam.


a w mojej lodówce da się zmierzyć ??
Jutro będzie dzisiaj. Tyle, że dopiero jutro. ;-)

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5862
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » wt 18 maja, 2010

W każdym TD da się zmierzyć.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Re: Doładowanie w patrolach.

Postautor: LSD » wt 18 maja, 2010

A Ty masz diesla?

Może chodzi Ci o ciśnienie sprężania? Jak coś to mam miernik własnej roboty.

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5862
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » wt 18 maja, 2010

Dzisiaj testowałem dalej :twisted:
Zaślepiłem EGR i nic nie dało dalej 0,7 bar więc zdjąłem wężyk z zaworu WG i pojechałem bez i :shock: turbina ładuje spokojnie 1 bar tyle, że przy ok 0,95 bara upuszcza zawór bezpieczeństwa w kolektorze ssącym.
Najciekawsze jest to, że dopiero przy 0,8-0,9 bara patrol zaczyna naprawdę jechać 8) dosłownie jakby mu z tone z garba zdjęło :mrgreen:
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » wt 18 maja, 2010

Sprężyna w siłowniku WG po latach się męczy i słabnie. Może się zdarzyć, że wogóle nie uda Ci się go wystarować na 0,9. Wtedy tylko zakup siłownika przystosowanego do wyższego ciśnienia.

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5862
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » wt 18 maja, 2010

W ostateczności kupię MBC i będzie po problemie. Tak czy inaczej będzie robione bo różnica w bucie jest ogromna 8) No i nic nie kopci nawet przy pełnym gazie.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
martii
menager wklejonych
Posty: 368
Rejestracja: śr 28 maja, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: martii » wt 18 maja, 2010

ponoć properfekt są bardzo stabilne i zachwalane

http://www.properfekt.pl

jak zdecydujesz się na zakup to daj znać ja tez przymierzam się do zakupu, zawsze to koszty przesyłki można rozpołowić :D

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » śr 19 maja, 2010

Z tego co widzę to oni blowoff'y produkują. To może nie sprawdzić się podczas topienia auta w błocie. Tu potrzeba standardowy, sprawny siłownik WG.

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5862
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » śr 19 maja, 2010

Moje turbo już działa 8) Zreanimowałem dzisiaj zawór WG i ładuje 0,9-1 bar. Nie ten samochód, zapierdala aż miło i zero kopcenia.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

wibrys
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 945
Rejestracja: pt 07 sie, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: wibrys » śr 19 maja, 2010

Ja też chcę, ja też! :064:
Est modus in rebus.

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5862
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » śr 19 maja, 2010

W kolejkę :mrgreen:
Dzisiaj zmierzyliśmy patrola @martii'ego i ładuje zaledwie 0,6 bara.
Tak więc żaden nie daje już tyle co fabryka kazała.
Jak zrobię u siebie wszystko tak jak mam w planie to zapraszam na jazdę próbną.
Zaznaczam to nie jest tuning a przywrócenie silnika do w miarę fabrycznego stanu co może przedłużyć jego życie i poprawić pracę.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5862
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » śr 19 maja, 2010

LSD pisze:Z tego co widzę to oni blowoff'y produkują. To może nie sprawdzić się podczas topienia auta w błocie. Tu potrzeba standardowy, sprawny siłownik WG.



Blowoff w dieslu jest nie potrzebny, tu nie ma przepustnicy więc montaż tego to całkowity bezsens.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » śr 19 maja, 2010

miastek pisze: tu nie ma przepustnicy


W moim jest :)

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » śr 19 maja, 2010

A tak bajdełej...

Widzę, że szykują się nowe wybuch głowić w słynnych RD28T :twisted: :twisted: :twisted:

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5862
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » śr 19 maja, 2010

LSD pisze:A tak bajdełej...

Widzę, że szykują się nowe wybuch głowić w słynnych RD28T :twisted: :twisted: :twisted:


Wręcz przeciwnie, to może je właśnie uchronić przed przedwczesnym wybuchem, do tego dokładam IC. Dzięki temu zmniejszy się temp. spalin i zwiększy się stabilność temperatury w wydechu i dolocie, zmniejszą się naprężenia.

Pogadaj z "Mrocznym" ma turbine na 1,1 bara podkręconą i delikatnie dawkę, auto dostaje ostro po garach i jeszcze nigdy czapka mu nie podskoczyła. Zresztą jak ma wystrzelić to i tak wystrzeli, olać stereotypy.

Fabrycznie turbina ma dawać 0,9 bara i na takie ciśnienie jest ustawiona pompa wtryskowa, gdy turbina daje mniej to jest za dużo paliwa i przy bucie mocno rośnie EGT a to właśnie zabija te silniki.
Ostatnio zmieniony śr 19 maja, 2010 przez miastek, łącznie zmieniany 1 raz.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości