Doładowanie w patrolach.
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5862
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Doładowanie w patrolach.
Taka ciekawostka.
Pare dni temu montowałem u Piotrka z Radziszewa (czerwony GR) wskaźnik ciśnienia doładowania i okazało się, że jego turbina ładuje tylko 0,6 bara. Zaznaczam, że fabryka dała 0,9 bara więc strata jest ogromna.
Dzisiaj postanowiliśmy zmierzyć ciśnienie w Romciowym, nolemonowym i moim a w między czasie napatoczył się Wibrys z kovu więc i jego zmierzyliśmy.
Wyniki:
Romciowóz - 0,8 bara
Nolemonowóz - 0,8 bara
miastkowóz - 0,7 bara
Wybrysowóz - 0,75 bara
Więc zaczyna się reanimacja doładowania
P.S. Gdyby ktoś chciał zmierzyć w swoim patrolu to zapraszam.
Pare dni temu montowałem u Piotrka z Radziszewa (czerwony GR) wskaźnik ciśnienia doładowania i okazało się, że jego turbina ładuje tylko 0,6 bara. Zaznaczam, że fabryka dała 0,9 bara więc strata jest ogromna.
Dzisiaj postanowiliśmy zmierzyć ciśnienie w Romciowym, nolemonowym i moim a w między czasie napatoczył się Wibrys z kovu więc i jego zmierzyliśmy.
Wyniki:
Romciowóz - 0,8 bara
Nolemonowóz - 0,8 bara
miastkowóz - 0,7 bara
Wybrysowóz - 0,75 bara
Więc zaczyna się reanimacja doładowania
P.S. Gdyby ktoś chciał zmierzyć w swoim patrolu to zapraszam.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Re: Doładowanie w patrolach.
Za dawnych, dawnych czasów... Miałem kiedyś długiego białego GRa to się coniektórzy dziwili, że jakiś taki mocny był. Na 1/4 mili w Chojnie prezesową motorówkę zostawiłem w połowie dystansu i objechałem też Hajdiego w jego dużo lżejszym i teoretycznie mocniejszym pickupie...
Jak kiedyś pomierzyłem ciśnienie doładowania to wyszło 0,9-1 bar. A to wszytsko z pękniętą głowicą
Jak kiedyś pomierzyłem ciśnienie doładowania to wyszło 0,9-1 bar. A to wszytsko z pękniętą głowicą
Re: Doładowanie w patrolach.
Zanim zaczniesz kręcić turbinę to sprawdź zawory EGR i wastegate. Jak są mocno zasyfione to mogą się nie domykać i puszczać ciśnienie bokiem.
Re: Doładowanie w patrolach.
LSD pisze:Zanim zaczniesz kręcić turbinę to sprawdź zawory EGR i wastegate. Jak są mocno zasyfione to mogą się nie domykać i puszczać ciśnienie bokiem.
a cioto edzieeeeer
a taki babol na kolektorze do zaślepienia coby silnika nie psuł:)
o to jak sie zgadamy z AM to z checia sprawdze swojego zloma, bo niedlugo szykuje sie na MBC + zegar
Re: Doładowanie w patrolach.
miastek pisze:Taka ciekawostka.
P.S. Gdyby ktoś chciał zmierzyć w swoim patrolu to zapraszam.
a w mojej lodówce da się zmierzyć
Jutro będzie dzisiaj. Tyle, że dopiero jutro.
Re: Doładowanie w patrolach.
A Ty masz diesla?
Może chodzi Ci o ciśnienie sprężania? Jak coś to mam miernik własnej roboty.
Może chodzi Ci o ciśnienie sprężania? Jak coś to mam miernik własnej roboty.
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5862
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Dzisiaj testowałem dalej
Zaślepiłem EGR i nic nie dało dalej 0,7 bar więc zdjąłem wężyk z zaworu WG i pojechałem bez i turbina ładuje spokojnie 1 bar tyle, że przy ok 0,95 bara upuszcza zawór bezpieczeństwa w kolektorze ssącym.
Najciekawsze jest to, że dopiero przy 0,8-0,9 bara patrol zaczyna naprawdę jechać dosłownie jakby mu z tone z garba zdjęło
Zaślepiłem EGR i nic nie dało dalej 0,7 bar więc zdjąłem wężyk z zaworu WG i pojechałem bez i turbina ładuje spokojnie 1 bar tyle, że przy ok 0,95 bara upuszcza zawór bezpieczeństwa w kolektorze ssącym.
Najciekawsze jest to, że dopiero przy 0,8-0,9 bara patrol zaczyna naprawdę jechać dosłownie jakby mu z tone z garba zdjęło
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5862
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
W ostateczności kupię MBC i będzie po problemie. Tak czy inaczej będzie robione bo różnica w bucie jest ogromna No i nic nie kopci nawet przy pełnym gazie.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
ponoć properfekt są bardzo stabilne i zachwalane
http://www.properfekt.pl
jak zdecydujesz się na zakup to daj znać ja tez przymierzam się do zakupu, zawsze to koszty przesyłki można rozpołowić
http://www.properfekt.pl
jak zdecydujesz się na zakup to daj znać ja tez przymierzam się do zakupu, zawsze to koszty przesyłki można rozpołowić
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5862
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Moje turbo już działa Zreanimowałem dzisiaj zawór WG i ładuje 0,9-1 bar. Nie ten samochód, zapierdala aż miło i zero kopcenia.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5862
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
W kolejkę
Dzisiaj zmierzyliśmy patrola @martii'ego i ładuje zaledwie 0,6 bara.
Tak więc żaden nie daje już tyle co fabryka kazała.
Jak zrobię u siebie wszystko tak jak mam w planie to zapraszam na jazdę próbną.
Zaznaczam to nie jest tuning a przywrócenie silnika do w miarę fabrycznego stanu co może przedłużyć jego życie i poprawić pracę.
Dzisiaj zmierzyliśmy patrola @martii'ego i ładuje zaledwie 0,6 bara.
Tak więc żaden nie daje już tyle co fabryka kazała.
Jak zrobię u siebie wszystko tak jak mam w planie to zapraszam na jazdę próbną.
Zaznaczam to nie jest tuning a przywrócenie silnika do w miarę fabrycznego stanu co może przedłużyć jego życie i poprawić pracę.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5862
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
LSD pisze:Z tego co widzę to oni blowoff'y produkują. To może nie sprawdzić się podczas topienia auta w błocie. Tu potrzeba standardowy, sprawny siłownik WG.
Blowoff w dieslu jest nie potrzebny, tu nie ma przepustnicy więc montaż tego to całkowity bezsens.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5862
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
LSD pisze:A tak bajdełej...
Widzę, że szykują się nowe wybuch głowić w słynnych RD28T
Wręcz przeciwnie, to może je właśnie uchronić przed przedwczesnym wybuchem, do tego dokładam IC. Dzięki temu zmniejszy się temp. spalin i zwiększy się stabilność temperatury w wydechu i dolocie, zmniejszą się naprężenia.
Pogadaj z "Mrocznym" ma turbine na 1,1 bara podkręconą i delikatnie dawkę, auto dostaje ostro po garach i jeszcze nigdy czapka mu nie podskoczyła. Zresztą jak ma wystrzelić to i tak wystrzeli, olać stereotypy.
Fabrycznie turbina ma dawać 0,9 bara i na takie ciśnienie jest ustawiona pompa wtryskowa, gdy turbina daje mniej to jest za dużo paliwa i przy bucie mocno rośnie EGT a to właśnie zabija te silniki.
Ostatnio zmieniony śr 19 maja, 2010 przez miastek, łącznie zmieniany 1 raz.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości