Jakie najwieksze opony do RANGA
: wt 09 cze, 2009
autor: miastek
Wie ktos moze jakie mozna dac tam opony bez liftu.
Chodzi o starego RANGE ROVERA.
: wt 09 cze, 2009
autor: kondziu
jak nie klapnięty to bez liftu powinny wejść 245/75/16. Ja mam takie. Ogólnie bez liftu to można dać szersze ale niższe max 30,5 bo tyle ma gfg
: wt 09 cze, 2009
autor: kondziu
Disco i ryndź to to samo więć
Po automatycznym tłumaczeniu i drobnej korekcie (więcej mi się nie chciało )
Przewodnik opon:
Discovery I
235/70-16: Wielkość opony fabrycznej.
205/80-16: Wielkość fabryczna w wielu innych krajach. ta sama wysokość jak 235/70-16.
255/65-16: ta sama wysokość jak fabryczna
225/75-16: niewiele wyższy niż fabryczna
245/70-16: niewiele wyższy i szerszy niż wielkość fabrycznej podobno, nie ma potrzeby liftu, zaledwie drobne przycięcie potrzebne tym oponom.
245/75-16: popularny rozmiar dla zawieszenia liftu OME. Wymagają drobnego przycięcia na kole tylnym dobrze zderzak, i mogą też wymagać dostosowania na układzie kierowniczym. Weszły do mojego nieliftowanego, ale musiałem wyregulować ograniczniki skrętu, bo opony ocierały o wahacze (przypis tłumacza )
215/85-16: ta sama wysokość jak 245/75-16. ale węższy. wydają się być preferowani dla śniegu i błota.
265/70-16: mniej więcej taka wysokość jak 245/75-16, ale szersza. będą wymagać więcej przycięcie i regulacji na układzie kierowniczym wraz z wyższym odbijaczem nad tylna osią.
265/75-16: prawie 32" wysoki. To samo jak fabryczna NAS D90 opona. Będzie wymagać nawet więcej przycięcia.
235/85-16: ta sama wysokość jak 265/75-16 ale węższy. I wydaje się być najbardziej popularny rozmiar z liftem OME.
255/85-16: mniej więcej 33" wysoka ... bardzo mało ludzi dopasowała jej wielkość. Dużo zarżnięcia dla tego jeden.
285/75-16: mniej więcej 33" też... ale bardzo bardzo szeroko.
: wt 16 cze, 2009
autor: zięba
Kudre w końcu ktoś coś napisał w tym dziale
Jeśli mógłbym coś doradzić na orginalnym zawieszeniu to najlepsze są 31 na większych szybko klęknie most.Ale nie ma doła bo trza pamiętać o tym ,że największą siłę classica stanowią jego wykrzyże , których chyba do dziś nikt nie pobił ( mowa o orginalnym zawieszeniu ). Osobiście widziałem RR na 37 ale to była już regularna zmota.
: wt 30 cze, 2009
autor: zięba
i co jeździ ten rendż gdzieś czy nie jeździ

: śr 01 lip, 2009
autor: miastek
Narazie słabo bo sie wystraszył po pierwszym wyjezdzie. I zbiera na opony ale zapowiada sie ze bedzie jezdził.