Strona 1 z 4

BUDOWA PATROLA - od czego zaczynać i co jest ważne

: ndz 08 lut, 2009
autor: budzik
witam 8) 8)
Jak juz niektórym ostatnio na ściemie coś tam wspomniałem i zacząłem pytać o porady (za które dziękuje) to teraz może tak przez forum.

Sprzedałem hiszpańska terenówkę i zakupiłem :lol: GR 2,8 krotka buda.

Zanim cokolwiek w nim zaczne robić chciałbym waszej pomocy. Wasza wiedza na te tematy napewno jest duża...dlatego też o tym i do Was piszę.
Koła, zawieszenie - te dwie sprawy najbardziej mnie interesuja i ewentualnie wyciagarka.

zawieszenie
jakie i jak wysoko auto liftować ???
czy robić to tańszym kosztem, czy jakaś lepsza półka jakościowa od razu ???
polibusze ???

koła
jaki rozmiar opon i felg ???
O oponach myślałem takich:
BF Goodrich MT (stary model czy ten nowy)
MAXXIS CREEPY CRAWLER M-8090
MAXXIS MUDZILLA M-8080
SIMEX
lub jakieś inne Wasze propozycje
a o felgach np: 15/10 ET-50, 15/8,5 ET-30
i zastanawia mnie coś takiego: czy taka dobra czy też lepsza opona MT nie za szybko bedzie zuzywana na czarnym. A może np. byc w posiadaniu 2 kopletów kółek - jeśli tak to jakie w teren ???

wyciągarka
w związku z tym, że mam mozliwość działania na warsztacie to będę robił sam zderzak przedni, tylny... dlatego pomyślałem o wyciągarce, czy od razu tak go przygotować. Jeśli tak to jakie wyciągarki są w/g Was dobre ???

Liczę na Waszą pomoc, porady, przestrogi . . .
Dziękuję z góry za wszystko. :DDD

: pn 09 lut, 2009
autor: BOGUTEK
Jakis rok temu miałem podobny problem
Wyszło tak:
tuleje miedzy rame a bude 5 cm
sprężyny POSPRING + 5 cm grubosc 16mm
amory RANCHO 0-2"
Podcięta dupka i nadkola
opony 35x12,5x15 BFG MT
felgi DOTZ 8.5x15 ET-30
polibusze z allegro
snorkel z allegro.
Tanio to wyszło a efekt zadziwił niejednego
Po roku ostrego latania generalnie wszystko działa ale RANCHO okazały sie słabe wiec zakupiłem nowe amorki firmy DOBINSONS + 2"

Nie zakładałem mimosrodów ani kutych wahaczy .nie przedłużałem żadnych drążków kierowniczych Nie obniżałem skrzyni biegów i nic nie kombinowałem z wałami napedowymi
Auto w terenie rewelka a na ulicy i 120 latało i nie było żadnych większych niespodzianek pomimo wycietych wszystkich stabilizatorów.
Jeżeli bedziesz miał jakies wątpliwości lub pytania to napisz mi na Pw lub zadzwoń . Numer masz na PW.

: pn 09 lut, 2009
autor: miastek
Zgadzam sie z Zagzugiem chyba najbardziej optymalne rozwiazanie.
Im mniej namotasz tym lepiej.
Jedynie opony dalbym 33x12.5 r15 do 2.8
Wyciagarka jesli nie mechanik to tylko WARN.

: pn 09 lut, 2009
autor: BOGUTEK
Dlaczego miastku?
U nas w grupie wiekszosc Patroli lata na 35" i sobie chwalą.
Dodam ,że wczesniej mieli 32" i 33" .
Nie zauwazono także zwiekszonej ilosci strzelonych przegubów czy jakichs innych elementów przeniesienia napędu mimo ostrej eksloatacji autek :lol:

: pn 09 lut, 2009
autor: Darek...
a silniczek nie słabawy trochę :roll:

: pn 09 lut, 2009
autor: miastek
W sumie to nawet niedawno myslalem nad zmiana na 35' :roll:

: pn 09 lut, 2009
autor: miastek
Darek... pisze:a silniczek nie słabawy trochę :roll:


To nie honker tu mocy jest az nadto :mrgreen:

: pn 09 lut, 2009
autor: Darek...
miastek pisze:
Darek... pisze:a silniczek nie słabawy trochę :roll:


To nie honker tu mocy jest az nadto :mrgreen:


wszyscy słyszeli o legendarnej mocy 2,8 :!: tylko mało kto to widział :lol:

: pn 09 lut, 2009
autor: prezes
a jadzik sie koledze z tego rolniczego pojazdu sączy !!!!!!
Oj sączy !!
:lol:

: pn 09 lut, 2009
autor: Darek...
prezes pisze:a jadzik sie koledze z tego rolniczego pojazdu sączy !!!!!!
Oj sączy !!
:lol:


właśnie – dobrze ,że ktoś to zauważył -trudno porównywać te dwa pojazdy 8)

brak jest na rynku honkerów które mają przejechane pół miliona kilometrów :? , więc nie wiadomo czy tak samo rama by się rozpadała :lol:
poza tym w andorce po kolejnych 100 tyś –niestety ubywa kucy :? też chciałbym żeby , jak w nissanie ,przybywało mocy wraz z wiekiem :wink: :lol:

: pn 09 lut, 2009
autor: miastek
Bo w patrolu z wiekiem ubywa kilogramow dzieki czemu lepiej robi w terenie.
A co do silnika andorii to zrob swoim chociaz 250 tys wsadz opony MT 33x12.5 i zobaczymy czy przez piaskownice na osiedlu przejedziesz :mrgreen:
A o spalaniu juz nie wspomne :roll:

: pn 09 lut, 2009
autor: Darek...
Darek... pisze:
właśnie – dobrze ,że ktoś to zauważył -trudno porównywać te dwa pojazdy 8)


: pn 09 lut, 2009
autor: BOGUTEK
No to sie temat skasztanił...
Budzik zadzwon jak bedziesz czegos potrzebował to chetnie podziele sie tym co zaobserwowałem przez miniony rok
A oponki 35 BFG MT warto załozyc.
O wciagarkach nie mam pojecia wiec sie nie wypowiadam.

: pn 09 lut, 2009
autor: BOGUTEK
Przeczytaj to i potem powróc do mojej wypowiedzi na poczatku tego wątku
http://4x4.szczecin.pl/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0

: pn 09 lut, 2009
autor: miastek
Naprawde w GR nie trzeba wiele motac on w orginale niezle daje rade.
Moim zdaniem jedyny lift jaki jest potrzebny to tylko po to zeby opony nie bcieraly a do 35' wystarczy 5cm zawias i 5cm buda, podciac lekko nadkola bo i tak pewnie zgnily :D
Co do wyciagarek to jesli nie chcesz startowac w extremalnych rajdach tylko miec pewna asekuracje w razie wtopy to Warn 9.5 XP lub Warn 8274-50 z silnikiem od 9.5 XP.

: pn 09 lut, 2009
autor: budzik
juz zaczyna się cosik klarować . . . dziękuje za te info :lol:

: pn 09 lut, 2009
autor: budzik
powiem tak...
wyciągarke pozostawię sobie jednak na deser (takze miastek bede jeszcze o tym chciał gadac) bo mam taką mozliwośc zrobienia takich zderzaków coby wyciągarki tam osadzic - a w trakcie produkcji takiego zderzaka bede Was informował o kosztach jakie juz pochłoneły ten projekcik - mam nadzieje, że wyjdzie duuuuużo taniej niż jakies proponowane oryginały 8) 8)

zawias i buda ????
Wiem doskonale, że jeszcze tak naprawde nie poznałem co to jest jakiś rajd i jazda w terenie....i dlatego tez zastanawiam się między 33 i 35. Może to nie chodzi o koszty, ale o dobry wybor opon, z których bede na początek zadowolony i jazda da ta właściwą frajde. Mysle, że jednak bedą to BFG MT żeby w 2 komplety kółek się nie bawić.
Gdyby to miało jednak stać na 35 to 2 x 5 centów w góre (zawieszenie i buda) a jesli 33 mają być na osiach to tylko 5 cm na zawiasach styknie ????

Miastek...muszę Ci powiedzieć że moje nadkola jeszcze się nie poznały z rudzielcem :o :o i mam nadzieje, ze jeszcze nie zamierzają.
A pisałeś coś o tym, ze myslałeś o 35 - i na czym staneło ???

Zagzug piałes cos o obecnie użytych amorkach firmy DOBINSONS + 2" - i co z nimi, dają radę ???? Bo widzę, że cena jest OK :D
I jeszcze jak sie zachowują te POSPRING + 5 cm grubosc 16mm ????

i dalej koledzy nie wiem....
2'' zawias i 33 BFG MT, czy
2'' zawias + 2'' buda i 35 BFG MT ?????

jeszcze chwila i zacznę coś motać
ale tak jak miastek pisałeś.....nie za duzo bo Patrol i tak już robi... 8)

: pn 09 lut, 2009
autor: przemsson
budzik pisze:powiem tak.....nie za duzo bo Patrol i tak już robi... 8)


Patrol robi, ale pod siebie :lol:

: pn 09 lut, 2009
autor: budzik
łoj tam od razu pod siebie.... :lol:
no tak mówią :lol: :lol: :lol:

: wt 10 lut, 2009
autor: miastek
Do 33' 5cm zawias wystarczy pod warunkiem ze felgi beda bez (-)odsadzenia.
Ja mam et -30 i 5cm na zwieszeniu i obciera na wykrzyzach tyle ze odboje z tylu pouciekaly w krzaczory.