BUDOWA PATROLA - od czego zaczynać i co jest ważne
BUDOWA PATROLA - od czego zaczynać i co jest ważne
witam
Jak juz niektórym ostatnio na ściemie coś tam wspomniałem i zacząłem pytać o porady (za które dziękuje) to teraz może tak przez forum.
Sprzedałem hiszpańska terenówkę i zakupiłem GR 2,8 krotka buda.
Zanim cokolwiek w nim zaczne robić chciałbym waszej pomocy. Wasza wiedza na te tematy napewno jest duża...dlatego też o tym i do Was piszę.
Koła, zawieszenie - te dwie sprawy najbardziej mnie interesuja i ewentualnie wyciagarka.
zawieszenie
jakie i jak wysoko auto liftować ?
czy robić to tańszym kosztem, czy jakaś lepsza półka jakościowa od razu ?
polibusze ?
koła
jaki rozmiar opon i felg ?
O oponach myślałem takich:
BF Goodrich MT (stary model czy ten nowy)
MAXXIS CREEPY CRAWLER M-8090
MAXXIS MUDZILLA M-8080
SIMEX
lub jakieś inne Wasze propozycje
a o felgach np: 15/10 ET-50, 15/8,5 ET-30
i zastanawia mnie coś takiego: czy taka dobra czy też lepsza opona MT nie za szybko bedzie zuzywana na czarnym. A może np. byc w posiadaniu 2 kopletów kółek - jeśli tak to jakie w teren ?
wyciągarka
w związku z tym, że mam mozliwość działania na warsztacie to będę robił sam zderzak przedni, tylny... dlatego pomyślałem o wyciągarce, czy od razu tak go przygotować. Jeśli tak to jakie wyciągarki są w/g Was dobre ?
Liczę na Waszą pomoc, porady, przestrogi . . .
Dziękuję z góry za wszystko. D
Jak juz niektórym ostatnio na ściemie coś tam wspomniałem i zacząłem pytać o porady (za które dziękuje) to teraz może tak przez forum.
Sprzedałem hiszpańska terenówkę i zakupiłem GR 2,8 krotka buda.
Zanim cokolwiek w nim zaczne robić chciałbym waszej pomocy. Wasza wiedza na te tematy napewno jest duża...dlatego też o tym i do Was piszę.
Koła, zawieszenie - te dwie sprawy najbardziej mnie interesuja i ewentualnie wyciagarka.
zawieszenie
jakie i jak wysoko auto liftować ?
czy robić to tańszym kosztem, czy jakaś lepsza półka jakościowa od razu ?
polibusze ?
koła
jaki rozmiar opon i felg ?
O oponach myślałem takich:
BF Goodrich MT (stary model czy ten nowy)
MAXXIS CREEPY CRAWLER M-8090
MAXXIS MUDZILLA M-8080
SIMEX
lub jakieś inne Wasze propozycje
a o felgach np: 15/10 ET-50, 15/8,5 ET-30
i zastanawia mnie coś takiego: czy taka dobra czy też lepsza opona MT nie za szybko bedzie zuzywana na czarnym. A może np. byc w posiadaniu 2 kopletów kółek - jeśli tak to jakie w teren ?
wyciągarka
w związku z tym, że mam mozliwość działania na warsztacie to będę robił sam zderzak przedni, tylny... dlatego pomyślałem o wyciągarce, czy od razu tak go przygotować. Jeśli tak to jakie wyciągarki są w/g Was dobre ?
Liczę na Waszą pomoc, porady, przestrogi . . .
Dziękuję z góry za wszystko. D
Jakis rok temu miałem podobny problem
Wyszło tak:
tuleje miedzy rame a bude 5 cm
sprężyny POSPRING + 5 cm grubosc 16mm
amory RANCHO 0-2"
Podcięta dupka i nadkola
opony 35x12,5x15 BFG MT
felgi DOTZ 8.5x15 ET-30
polibusze z allegro
snorkel z allegro.
Tanio to wyszło a efekt zadziwił niejednego
Po roku ostrego latania generalnie wszystko działa ale RANCHO okazały sie słabe wiec zakupiłem nowe amorki firmy DOBINSONS + 2"
Nie zakładałem mimosrodów ani kutych wahaczy .nie przedłużałem żadnych drążków kierowniczych Nie obniżałem skrzyni biegów i nic nie kombinowałem z wałami napedowymi
Auto w terenie rewelka a na ulicy i 120 latało i nie było żadnych większych niespodzianek pomimo wycietych wszystkich stabilizatorów.
Jeżeli bedziesz miał jakies wątpliwości lub pytania to napisz mi na Pw lub zadzwoń . Numer masz na PW.
Wyszło tak:
tuleje miedzy rame a bude 5 cm
sprężyny POSPRING + 5 cm grubosc 16mm
amory RANCHO 0-2"
Podcięta dupka i nadkola
opony 35x12,5x15 BFG MT
felgi DOTZ 8.5x15 ET-30
polibusze z allegro
snorkel z allegro.
Tanio to wyszło a efekt zadziwił niejednego
Po roku ostrego latania generalnie wszystko działa ale RANCHO okazały sie słabe wiec zakupiłem nowe amorki firmy DOBINSONS + 2"
Nie zakładałem mimosrodów ani kutych wahaczy .nie przedłużałem żadnych drążków kierowniczych Nie obniżałem skrzyni biegów i nic nie kombinowałem z wałami napedowymi
Auto w terenie rewelka a na ulicy i 120 latało i nie było żadnych większych niespodzianek pomimo wycietych wszystkich stabilizatorów.
Jeżeli bedziesz miał jakies wątpliwości lub pytania to napisz mi na Pw lub zadzwoń . Numer masz na PW.
Mężczyzni nigdy nie dorastają , tylko im zabawki drożeją...( cyt.)
www.4x4-zachodniopomorskie.pl
DBAŁOŚC O DOBRE IMIĘ SRODOWISKA OFF ROAD POWINNA BYC PRIORYTETEM NASZYCH DZIAŁAŃ
www.4x4-zachodniopomorskie.pl
DBAŁOŚC O DOBRE IMIĘ SRODOWISKA OFF ROAD POWINNA BYC PRIORYTETEM NASZYCH DZIAŁAŃ
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5862
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Zgadzam sie z Zagzugiem chyba najbardziej optymalne rozwiazanie.
Im mniej namotasz tym lepiej.
Jedynie opony dalbym 33x12.5 r15 do 2.8
Wyciagarka jesli nie mechanik to tylko WARN.
Im mniej namotasz tym lepiej.
Jedynie opony dalbym 33x12.5 r15 do 2.8
Wyciagarka jesli nie mechanik to tylko WARN.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Dlaczego miastku?
U nas w grupie wiekszosc Patroli lata na 35" i sobie chwalą.
Dodam ,że wczesniej mieli 32" i 33" .
Nie zauwazono także zwiekszonej ilosci strzelonych przegubów czy jakichs innych elementów przeniesienia napędu mimo ostrej eksloatacji autek
U nas w grupie wiekszosc Patroli lata na 35" i sobie chwalą.
Dodam ,że wczesniej mieli 32" i 33" .
Nie zauwazono także zwiekszonej ilosci strzelonych przegubów czy jakichs innych elementów przeniesienia napędu mimo ostrej eksloatacji autek
Mężczyzni nigdy nie dorastają , tylko im zabawki drożeją...( cyt.)
www.4x4-zachodniopomorskie.pl
DBAŁOŚC O DOBRE IMIĘ SRODOWISKA OFF ROAD POWINNA BYC PRIORYTETEM NASZYCH DZIAŁAŃ
www.4x4-zachodniopomorskie.pl
DBAŁOŚC O DOBRE IMIĘ SRODOWISKA OFF ROAD POWINNA BYC PRIORYTETEM NASZYCH DZIAŁAŃ
prezes pisze:a jadzik sie koledze z tego rolniczego pojazdu sączy !!!!!!
Oj sączy !!
właśnie – dobrze ,że ktoś to zauważył -trudno porównywać te dwa pojazdy
brak jest na rynku honkerów które mają przejechane pół miliona kilometrów , więc nie wiadomo czy tak samo rama by się rozpadała
poza tym w andorce po kolejnych 100 tyś –niestety ubywa kucy też chciałbym żeby , jak w nissanie ,przybywało mocy wraz z wiekiem
Honker 2324
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5862
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Bo w patrolu z wiekiem ubywa kilogramow dzieki czemu lepiej robi w terenie.
A co do silnika andorii to zrob swoim chociaz 250 tys wsadz opony MT 33x12.5 i zobaczymy czy przez piaskownice na osiedlu przejedziesz
A o spalaniu juz nie wspomne
A co do silnika andorii to zrob swoim chociaz 250 tys wsadz opony MT 33x12.5 i zobaczymy czy przez piaskownice na osiedlu przejedziesz
A o spalaniu juz nie wspomne
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
No to sie temat skasztanił...
Budzik zadzwon jak bedziesz czegos potrzebował to chetnie podziele sie tym co zaobserwowałem przez miniony rok
A oponki 35 BFG MT warto załozyc.
O wciagarkach nie mam pojecia wiec sie nie wypowiadam.
Budzik zadzwon jak bedziesz czegos potrzebował to chetnie podziele sie tym co zaobserwowałem przez miniony rok
A oponki 35 BFG MT warto załozyc.
O wciagarkach nie mam pojecia wiec sie nie wypowiadam.
Ostatnio zmieniony pn 09 lut, 2009 przez BOGUTEK, łącznie zmieniany 1 raz.
Mężczyzni nigdy nie dorastają , tylko im zabawki drożeją...( cyt.)
www.4x4-zachodniopomorskie.pl
DBAŁOŚC O DOBRE IMIĘ SRODOWISKA OFF ROAD POWINNA BYC PRIORYTETEM NASZYCH DZIAŁAŃ
www.4x4-zachodniopomorskie.pl
DBAŁOŚC O DOBRE IMIĘ SRODOWISKA OFF ROAD POWINNA BYC PRIORYTETEM NASZYCH DZIAŁAŃ
Przeczytaj to i potem powróc do mojej wypowiedzi na poczatku tego wątku
http://4x4.szczecin.pl/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0
http://4x4.szczecin.pl/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0
Mężczyzni nigdy nie dorastają , tylko im zabawki drożeją...( cyt.)
www.4x4-zachodniopomorskie.pl
DBAŁOŚC O DOBRE IMIĘ SRODOWISKA OFF ROAD POWINNA BYC PRIORYTETEM NASZYCH DZIAŁAŃ
www.4x4-zachodniopomorskie.pl
DBAŁOŚC O DOBRE IMIĘ SRODOWISKA OFF ROAD POWINNA BYC PRIORYTETEM NASZYCH DZIAŁAŃ
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5862
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Naprawde w GR nie trzeba wiele motac on w orginale niezle daje rade.
Moim zdaniem jedyny lift jaki jest potrzebny to tylko po to zeby opony nie bcieraly a do 35' wystarczy 5cm zawias i 5cm buda, podciac lekko nadkola bo i tak pewnie zgnily
Co do wyciagarek to jesli nie chcesz startowac w extremalnych rajdach tylko miec pewna asekuracje w razie wtopy to Warn 9.5 XP lub Warn 8274-50 z silnikiem od 9.5 XP.
Moim zdaniem jedyny lift jaki jest potrzebny to tylko po to zeby opony nie bcieraly a do 35' wystarczy 5cm zawias i 5cm buda, podciac lekko nadkola bo i tak pewnie zgnily
Co do wyciagarek to jesli nie chcesz startowac w extremalnych rajdach tylko miec pewna asekuracje w razie wtopy to Warn 9.5 XP lub Warn 8274-50 z silnikiem od 9.5 XP.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
powiem tak...
wyciągarke pozostawię sobie jednak na deser (takze miastek bede jeszcze o tym chciał gadac) bo mam taką mozliwośc zrobienia takich zderzaków coby wyciągarki tam osadzic - a w trakcie produkcji takiego zderzaka bede Was informował o kosztach jakie juz pochłoneły ten projekcik - mam nadzieje, że wyjdzie duuuuużo taniej niż jakies proponowane oryginały
zawias i buda ??
Wiem doskonale, że jeszcze tak naprawde nie poznałem co to jest jakiś rajd i jazda w terenie....i dlatego tez zastanawiam się między 33 i 35. Może to nie chodzi o koszty, ale o dobry wybor opon, z których bede na początek zadowolony i jazda da ta właściwą frajde. Mysle, że jednak bedą to BFG MT żeby w 2 komplety kółek się nie bawić.
Gdyby to miało jednak stać na 35 to 2 x 5 centów w góre (zawieszenie i buda) a jesli 33 mają być na osiach to tylko 5 cm na zawiasach styknie ??
Miastek...muszę Ci powiedzieć że moje nadkola jeszcze się nie poznały z rudzielcem i mam nadzieje, ze jeszcze nie zamierzają.
A pisałeś coś o tym, ze myslałeś o 35 - i na czym staneło ?
Zagzug piałes cos o obecnie użytych amorkach firmy DOBINSONS + 2" - i co z nimi, dają radę ?? Bo widzę, że cena jest OK
I jeszcze jak sie zachowują te POSPRING + 5 cm grubosc 16mm ??
i dalej koledzy nie wiem....
2'' zawias i 33 BFG MT, czy
2'' zawias + 2'' buda i 35 BFG MT ???
jeszcze chwila i zacznę coś motać
ale tak jak miastek pisałeś.....nie za duzo bo Patrol i tak już robi...
wyciągarke pozostawię sobie jednak na deser (takze miastek bede jeszcze o tym chciał gadac) bo mam taką mozliwośc zrobienia takich zderzaków coby wyciągarki tam osadzic - a w trakcie produkcji takiego zderzaka bede Was informował o kosztach jakie juz pochłoneły ten projekcik - mam nadzieje, że wyjdzie duuuuużo taniej niż jakies proponowane oryginały
zawias i buda ??
Wiem doskonale, że jeszcze tak naprawde nie poznałem co to jest jakiś rajd i jazda w terenie....i dlatego tez zastanawiam się między 33 i 35. Może to nie chodzi o koszty, ale o dobry wybor opon, z których bede na początek zadowolony i jazda da ta właściwą frajde. Mysle, że jednak bedą to BFG MT żeby w 2 komplety kółek się nie bawić.
Gdyby to miało jednak stać na 35 to 2 x 5 centów w góre (zawieszenie i buda) a jesli 33 mają być na osiach to tylko 5 cm na zawiasach styknie ??
Miastek...muszę Ci powiedzieć że moje nadkola jeszcze się nie poznały z rudzielcem i mam nadzieje, ze jeszcze nie zamierzają.
A pisałeś coś o tym, ze myslałeś o 35 - i na czym staneło ?
Zagzug piałes cos o obecnie użytych amorkach firmy DOBINSONS + 2" - i co z nimi, dają radę ?? Bo widzę, że cena jest OK
I jeszcze jak sie zachowują te POSPRING + 5 cm grubosc 16mm ??
i dalej koledzy nie wiem....
2'' zawias i 33 BFG MT, czy
2'' zawias + 2'' buda i 35 BFG MT ???
jeszcze chwila i zacznę coś motać
ale tak jak miastek pisałeś.....nie za duzo bo Patrol i tak już robi...
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5862
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Do 33' 5cm zawias wystarczy pod warunkiem ze felgi beda bez (-)odsadzenia.
Ja mam et -30 i 5cm na zwieszeniu i obciera na wykrzyzach tyle ze odboje z tylu pouciekaly w krzaczory.
Ja mam et -30 i 5cm na zwieszeniu i obciera na wykrzyzach tyle ze odboje z tylu pouciekaly w krzaczory.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości