Strona 5 z 9

: ndz 11 kwie, 2010
autor: student
Stary AT? A jak on wygląda?

: ndz 11 kwie, 2010
autor: LSD
Najzwyklejszy w świecie BFGoodrich AT. Nie zmianił się od 15 lat (poza drobnymi szczegółami). To na prawdę dobra oponka 8)

: pn 12 kwie, 2010
autor: konger
A co myślicie o Goodyear Wrangler Duratrac? Słyszałem dobre opinie. Ona jest bardziej MT czy bardziej AT? Mi się wydaje, że jest bliżej jej do AT. Chwilowo mała rozmiarówka jest, ale ja jeszcze nie zmieniam i ew. poczekać mogę.

Obrazek

: pn 12 kwie, 2010
autor: Jasiu
Bieżnik to jedno, konstrukcja opony to drugie.
BFG ma wzmacnianie boki. Goodyear eksploduje po przejechaniu przez wystający pieniek.

: pn 12 kwie, 2010
autor: student
Jak na dzień dzisiejszy stoję przy AT BFgoodrich, z rozmiarem jeszcze się nie zastanawiałem bo najpierw muszę wyregulować po paprokach zawieszenie z przodu, jeden wahacz jest niżej od drugiego...
Zdejmę koła od ojca i założę sobie na próbę bo toyota ma ten sam rozstaw śrub w feldze, zobaczę czy nic nie obciera i zdecyduję się na rozmiar.

: pn 12 kwie, 2010
autor: gszyp
student pisze:Jak na dzień dzisiejszy stoję przy AT BFgoodrich, z rozmiarem jeszcze się nie zastanawiałem bo najpierw muszę wyregulować po paprokach zawieszenie z przodu, jeden wahacz jest niżej od drugiego...
Zdejmę koła od ojca i założę sobie na próbę bo toyota ma ten sam rozstaw śrub w feldze, zobaczę czy nic nie obciera i zdecyduję się na rozmiar.


na stojąco to może nie obcierać :lol:
ale w terenie to już może :D

: pn 12 kwie, 2010
autor: Dziku
fakt

: wt 13 kwie, 2010
autor: student
gszyp pisze:na stojąco to może nie obcierać :lol:
ale w terenie to już może :D


Nie no przejadę się gdzieś bardziej niż poza warsztat, spoko :]

: pt 23 lip, 2010
autor: Raven_DM
LSD - czy możesz powiedzieć, czy Ty na swoim Patrolu (avatar) masz założone opony 31"x10,5 ?

: pt 23 lip, 2010
autor: qsma
zakładaj 35 cali BFG MT. i tak każdy do tego dochodzi :twisted:

: pt 23 lip, 2010
autor: budzik
qsma pisze:zakładaj 35 cali BFG MT. i tak każdy do tego dochodzi :twisted:


Oj Mr. Qsma . . . nie wiem jak Ty . . . ale wiekszoś z facetów "dochodzi" do czego innego :P
A Ty tylko duże rozmiary :lol: :lol:

: pt 23 lip, 2010
autor: LSD
Raven_DM pisze:LSD - czy możesz powiedzieć, czy Ty na swoim Patrolu (avatar) masz założone opony 31"x10,5 ?


Mam 33x12,5x15 i do tego 2" liftu na zawieszeniu. To minimum, żeby taka oponka weszła.

: pt 23 lip, 2010
autor: qsma
budzik pisze:
qsma pisze:zakładaj 35 cali BFG MT. i tak każdy do tego dochodzi :twisted:


Oj Mr. Qsma . . . nie wiem jak Ty . . . ale wiekszoś z facetów "dochodzi" do czego innego :P
A Ty tylko duże rozmiary :lol: :lol:

tobie jedno w głowie ...

35 to jedyne słuszne, nawet lsd to potwierdzi tylko mu kobita zabrania i wstawił se małe 33 :twisted: :wink:

: sob 24 lip, 2010
autor: Raven_DM
Mam 33x12,5x15 i do tego 2" liftu na zawieszeniu. To minimum, żeby taka oponka weszła.


Dzięki za info. Hmm... to pewnikiem będzie mi palił, jak Hammer, zanim dojadę do terenu, a jak czołg - już w terenie? Upsss, w takim razie nie obejdzie się jeszcze bez podcinania blach, poszerzenia nadkoli i ucinania zderzaka?

35 to jedyne słuszne, nawet lsd to potwierdzi tylko mu kobita zabrania i wstawił se małe 33


Maksimum na jakie się zdecyduje, nie od razu, to raczej 33". Na razie 31" wystarczy do mojego soft terenu, a przede wszystkim umiejętności off roudu - rozumiem, że większe opony, to gorsza trakcja, zwłaszcza przy 2 tonach?

Na specyfikacji mam 255/65 R 16, czyli potrzebuję opony Goodricha: 106T ? Czy możecie doradzić jak dobrać oponę w tym zakresie - bieżniki mają jakieś oznaczenia? (pytam przy okazji tematu - pewnie na forum coś jeszcze doczytam).

: sob 24 lip, 2010
autor: miastek
Chłopie 31' w patrolu to dojazdówka. Daj od razu 33' przy silniku 4.2 praktycznie nie odczujesz różnicy w spalaniu. Nie popełniaj błędów które inni popełnili i później beczeli że po co takie małe kółka kupili teraz brak kasy na większe.
A tak w ogóle to podchodzisz trochę jak pies do jeża a powinieneś wiedzieć, że off-road wciąga strasznie i kasa za nim płynie wielkim i nie przerwanym strumieniem. Więc jeśli zaczynasz od GR'a z silnikiem 4.2 i martwisz się o spalanie to chyba zastanów się jeszcze czy tego naprawdę chcesz bo ośrodków leczących tego typu uzależnienie jeszcze nie ma :mrgreen:

W ogóle to zaczynasz od auta na którym wielu marzy żeby skończyć :wink:

: sob 24 lip, 2010
autor: cookie
miastek pisze:
W ogóle to zaczynasz od auta na którym wielu marzy żeby skończyć :wink:


true :) dobrze mówi! wódki mu dać :564:

: sob 24 lip, 2010
autor: qsma
miastek pisze:Chłopie 31' w patrolu to dojazdówka. Daj od razu 33' przy silniku 4.2 praktycznie nie odczujesz różnicy w spalaniu. Nie popełniaj błędów które inni popełnili i później beczeli że po co takie małe kółka kupili teraz brak kasy na większe.
:wink:


sam pomykam patrolem 4,2 z 35 calowymi oponami i potwierdzam że nie odczuwam wielkiej różnicy w spalaniu :!: :!: żadnych nadkoli nie podcinałem, tylko lift.

: sob 24 lip, 2010
autor: budzik
Nie patrz na to, że może Ci palić 0 2 lub 4 l więcej . . . ktoś kiedys powiedział, że OFF ROAD to hobby, w którym kase wywala się w błoto. Jeśli ma się podchodzić do tego sportu kryterium spalania paliwa . . . to może jakiś mały samurajek byc odpowiedni do naszych oczekiwać.
Masz autobus z zaje.istym motorem, także prawie każde opony możesz do niego założyć....
Ale najpierw warto odpowiedzieć sobie na trudne pytanie:

Jak i gdzie chcę jeżdzić ?

A dobrze warto się zastanowić bo OFF ROAD naprawde Cię wciągnie, tak jak koledzy pisali.

: sob 24 lip, 2010
autor: Raven_DM
miastek pisze:i martwisz się o spalanie


Gdzieś na forum o tym czytałem, że szerokość, bieżnik i średnica koła, silnie wpływa na spalanie w trasie..., a moje wątpliwości wiążą się bardziej z koniecznością dodatkowych przerubek. Na razie, więc wszelkie lifty lub remontowe ruchy są w sferze rozpoznania i rozważań, bo się na tym nie znam. Widziałem już ceny amorów itp., więc na pewno jest wydatek.

A, że pali, to wiem :D Na kołach większych rozumiem, że long ma lepsze kąty natarcia i zejścia w terenie...

miastek pisze:W ogóle to zaczynasz od auta na którym wielu marzy żeby skończyć :wink:


Nie ukrywam, że mam sporą radochę z nabytku :D

: sob 24 lip, 2010
autor: budzik
Raven_DM pisze:
miastek pisze:i martwisz się o spalanie


Gdzieś na forum o tym czytałem, że szerokość, bieżnik i średnica koła, silnie wpływa na spalanie w trasie..., a moje wątpliwości wiążą się bardziej z koniecznością dodatkowych przerubek. Na razie, więc wszelkie lifty lub remontowe ruchy są w sferze rozpoznania i rozważań, bo się na tym nie znam. Widziałem już ceny amorów itp., więc na pewno jest wydatek.

A, że pali, to wiem :D Na kołach większych rozumiem, że long ma lepsze kąty natarcia i zejścia w terenie...

miastek pisze:W ogóle to zaczynasz od auta na którym wielu marzy żeby skończyć :wink:




Nie ukrywam, że mam sporą radochę z nabytku :D


To jeśli masz wątpliwości co do dalszych przerubek to pojezdzij sobie troszkę tym "plaskatym" i o ile wdepniesz sam lub z kimś w jakiś dozwolony teren sam zobaczysz, ze może jednak powinien troszę wyżej stać, albo że opona jest jednak do pupci.
Są Longi i na 33 i na 35-ach a te 31 cali o których pisałeś to jak najbardziej: bulwar i soft teren.
Naprawdę pomyśl jak chcesz nim jezdzić bo auto masz bardzo dobre.